Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zobacz wyniki ankiety: Chcesz wziąć w tym udział?
Tak, sesja Wiedzmina 0 0%
Tak, sesja Młotka 0 0%
Też bym coś wypił 5 50.00%
Nie 5 50.00%
Głosujących: 10. Nie możesz głosować w tej sondzie

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16-05-2023, 17:31   #1
 
Bonifacy's Avatar
 
Reputacja: 1 Bonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputację
Testowanie autorskiej mechaniki

Czołem!

Jak już wiecie, ze ciężko u mnie o sesje która, by doszła do skutku. Wiele w tym temacie się nie zmieniło. Jednak mam trochę autorskiej mechaniki do testowania.

Nie wiem jeszcze jak to zrobię, ale pomyślałem ze założę tymczasowy serwer discorda z pdfem mechaniki i wrzucę tam bota do rzucania kośćmi.

I po "konsultacjach" będę prowadził jakaś cepownicza przygodę w świecie wiedźmina?

Kto się pisze?
 
Bonifacy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-05-2023, 20:17   #2
Dział Postapokalipsa
 
Ketharian's Avatar
 
Reputacja: 1 Ketharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputację
Znaczy się, chcesz najpierw wrzucić na Discorda opis mechaniki, żeby ją przetestować z grupą zainteresowanych, a potem przenieść się tutaj, żeby po przetestowanej mechanice poprowadzić jako MG sesję Wiedźmina?

Jeśli tak, nie byłoby Ci lepiej wrzucić mechanikę do nowego wątku w dziale „Autorskie systemy RPG”? Miałbyś dużo lepszy feedback od razu na miejscu.

P.S. Mechanika Twoja własna czy autorka z sieci?
 
__________________
Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis!
Ketharian jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-05-2023, 06:00   #3
 
Fenrir__'s Avatar
 
Reputacja: 1 Fenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputację
Jeśli to mechanika autorska chętnie rzucę okiem. Nie wiem, czy starczy czasu na grę, ale ostatnio sporo grzebię w mechanikach, więc jestem na bieżąco.
 
Fenrir__ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-05-2023, 07:27   #4
 
Bonifacy's Avatar
 
Reputacja: 1 Bonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputację
Ciach

No jak chcecie. Udostępniam tu.
 

Ostatnio edytowane przez Bonifacy : 14-06-2023 o 18:42.
Bonifacy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-05-2023, 07:56   #5
 
Fenrir__'s Avatar
 
Reputacja: 1 Fenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputację
Uwagi chcesz tu czy wolisz na priv?
 
Fenrir__ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-05-2023, 08:06   #6
 
Bonifacy's Avatar
 
Reputacja: 1 Bonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputację
Siedzę tyle w internecie ze obrosłem na tyle tłuszczem, że publiczna krytyka mi mało robi. Wiec jak wolisz.
 
Bonifacy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-05-2023, 14:45   #7
 
Fenrir__'s Avatar
 
Reputacja: 1 Fenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputację
Zacząłem tutaj notować to skończę.

Punkt 1. Nazewnictwo

W systemach są dwa trendy, albo idziemy sztampą i czymś co się nam jednoznacznie kojarzy albo idziemy jakimiś klimatycznymi nazwami. Nie będę szczególnie krytykował, sam u siebie mam Zawodowstwo, Rozpierduchę itp... Ale Anatomia to wiedza o budowie organizmu, a nie jego budowa. Tym bardziej to razi, że nie zmieniłeś wszędzie z pierwotnej budowy. Razi to tym bardziej, że w pozostałych obszarach nazwy są dość standardowe mniej lub bardziej trafne. Brakuje mi trochę cech społecznych. Niby jest determinacja, ale pod co podpiąć kłamanie lub aktorstwo. Trochę nienaturalnie trafiają też testy skradanie się do percepcji i zarządzenie pod determinację. Wiąże się to nie tylko z intuicyjnym podejściem ale i z dystrybucją umiejętności. Projektując system staram się tak rozłożyć cechy by nie było oczywiste co wziąć, bo wszystko wszędzie jest potrzebne. Dobrym przykładem jest tutaj WOD czy Savage World gdzie jest genialna dystrybucja cech i do walki wszystko jest potrzebne. Trochę razi dobór nazw atrybutów obronnych. Bystrość jako uniki ze zmysłów to jak tłumaczenie Wisdom jako mądrość … Niby prawda ale… No właśnie nie ten odbiór znaczeniowy. Ktoś bystry to ktoś posiadający intelekt a nie zwinność… Nie wszystko jest źle samo słowo bystrość, czujność brzmi fajnie, tak samo jak dziw. Do nomenklatury jest najwięcej uwag i najłatwiej znaleźć krytykantów, a najtrudniej coś zaproponować. W tym wypadku poszedł bym na twoim miejscu w sztampę. Stare podejście jest teraz w modzie i w systemie „uniwersalnym” szkoda budować własną nomenklaturę lepiej to się sprawdza w systemach, w których ma to budować określony nastrój. Wrzuć to w szersze testy. Ja bardzo długo nad swoimi nazwami pracowałem i z wieloma osobami to dyskutowałem. Powalcz więc z terminologią tak by była możliwie intuicyjna bo to jest ważne by gracze nie musieli sięgać do podręcznika by sprawdzić na co wykonuje się dany test i zawsze dokładnie sprawdź tekst po zmianach bo budowa ci została w kilku miejscach.

Punkt 2 – ułamki.

Dżizas Krajst – tak brzmiały moje pierwsze słowa jak ujrzałem tabelki z ułamkami. Druga myśl, „kolejny system że bez Excela nie podchodź!” W sumie jednak nie jest to takie straszne jak to rysują. Ja z doświadczenia wiem, że lepiej zrobić tabelkę z wartościami już wyliczonymi niż dawać graczom wzory. Ludzie to istoty z natury leniwe i nie każdy jest matematykiem. Mimo wszystko dość ciekawym rozwiązaniem jest uzależnienie ostatecznego poziomu trudności od wysokości cechy i umiejętności i wstępnego poziomu trudności ustalonego przez MG… Ale nie wiem czy jest to potrzebna komplikacja mechaniki bo w sumie wychodzi na jedno czy MG ustala jakis sztywny poziom a ja mam go pokonać modyfikowanym testem….Jestem człowiekiem prostym i lubię sobie życie ułatwiać. Zresztą taki mamy trend w RPGach by upraszczać… Wygląda że RPG grają coraz mniej rozgarnięci albo coraz bardziej leniwi… Nie jestem do końca przekonany i nie wiem czy sprawdzanie każdego testu w tabelce nie jest do końca dobrym pomysłem, wolę systemy w którychpo ograniu mogę obywać się w większości sytuacji bez podręcznika. Poziomy sukcesu z podziałką w stylu dodatkowych konsekwencji to coś co lubię w mechanice, ale tutaj jest ciut skopane, bo pozytywne rezultaty są w stanie uzyskać tylko osoby mające wysokie cechy. Trochę to nie trafione nawet przy szczęśliwych kostkach. Bo nie chodzi tu o szanse uzyskania danego rezultatu. Przyjmijmy więc, że ma potencjał. Jednak jak dla mnie temat ułamków mocno dyskredytuje to rozwiązanie. Ułamki powinny pozostać w sferze projektu i na etapie bilansowania. Połowę obrażeń da się wyliczyć wcześniej choćby na etapie tabel zmniejszyć wartości przez pół. Na każdym innym kroku również. Im mniej matematyki każesz liczyć ludziom tym gra się szybciej i mechanika jest bardziej otwarta. Lepiej kazać ludziom mnożyć dwa razy więcej niż raz dzielić! Jak rozwiązać problem: dołożyć tabel uprościć mechanikę, zmienić modyfikatory. Sam miałem nie raz rozpiski z modyfikatorami idealnymi do bilansowania mechaniki, ale w oficjalnych materiałach unikałem tego jak ognia. Widać, że mało grany i czytany jest system.

Punkt 3 – magia

Dla mnie tutaj masz duży plus za gromadzenie dziwu (niemożna tylko krytykować trzeba chwalić!). Trzeba to jednak protestować w praktyce i wypoziomować w walce – nie testowałem więc nie powiem czy się sprawdzi czy nie. Trochę mnie martwi podwójne turlanie. Skrzywienie matematyczne mówi, że znacząco spada szansa sukcesu jeśli do niego potrzebne są dwa rzuty. Jeśli np. łucznik nie musi rzucać na celowanie tylko strzela na raz, na tych samych poziomach trudności to gra magiem będzie trudniejsza. Musi więc to kompensować co innego. Ale ogólnie masz tutaj dużego plusa choć w nawiasie bo trzeba to przetestować. Ja nazywam to „syndromem łowcy”. By upolować zwierzynę musisz ją wytropić (test powiedzmy na 50%), następnie podkraść się do niej (kolejny test na 50%) i następnie ustrzelić (kolejny test na 50%) da to w efekcie 12,5% szans na sukces… A taki bard zarobi więcej raz testując występy… W większości to błędy MG a nie mechaniki. Ale jeśli wprowadzasz tego typu ograniczenie dla magów musi magia być o tyle lepsza w stosunku do innych akcji by zbilansować zabawę.

Punkt 4. Walka

Każdy system walki w teorii działa… tutaj w praktyce… czy wspominałem o ułamkach? Po lekturze i tak rzuciło mi się w oczy jeszcze parę elementów. Obrażenia uzależnione tylko od cechy nie od typu broni, a to dziwna droga. Nie mówię, że zła, ale obniża istotność ekwipunku. Moim zdaniem system masz mocno szczegółowy i rozpiska broni + siła * ułamek!, by ładniej wyglądało. Jeśli uogólniasz ekwipunek to uogólnienie powinno być w szerszym zakresie również dotknąć umiejętności magii itp. Osobiście lubię zróżnicowanie w broni, może stąd ta uwaga. Wiesz Katany, desert eagle, czy miecz świetlny to ikony i każdy gracz tworząc wizję postaci często posługuje się ikonami i archetypami. Co innego jeśli mamy do czynienia z systemem w którym walka nie jest kluczowa, a ten chyba tak się nie zapowiada. W tym systemie czy masz miecz czy szablę czy szpadę to niema znaczenia. Z drugiej strony masz olbrzymią ilość umiejętności i wysoką szczegółowość atutów i opisów. Plus wzrok na 4 km, a mechy mają tylko 10 hexów zasięgu sensorów... Osobiście dla każdego systemu, który analizuje określam tzw. fight usability czyli użyteczność walki. Innymi słowy ile kroków muszę wykonać by rozstrzygnąć walkę.

Tutaj widzę to tak:

1. Określenie wartości cechy (chyba nie da się przyśpieszyć bo modyfikatory trzeba doliczyć) oraz obrony przeciwnika. Może bronić się na różne cechy itp.

2. Określenie poziomu trudności z tabelą – wymaga każdorazowo sięgnięcia do tabelki, lub policzenia z wzoru. – nie do ruszenia

3. Rzut k20 – najważniejsza rzecz

4. Określenie poziomu sukcesu i dodanie jego połowy do połowy modyfikatora obrażeń? (to ułamek do ułamka… nie lepiej już od razu zmniejszyc ilość sukcesów i przemnożyć ułamki przez pół?? Wtedy dawało by się ilość sukcesów + modyfikator… ) – to daje nam wynik do rzutu kośćmi k4 (Nie znam nikogo kto miałby więcej niż 2-3 kostki w swoim zestawie)

5. Rzut kostkami obrażeń,

6. decyzja o wykonaniu manewru (tu też mam zagwozdkę bo nie wiem jak ominięcie pancerza wpływa na obrażenia broni… czy po prostu jak zadam odpowiednią ilość obrażeń to wchodzą bez odejmowania pancerza?? Nie za duży munchkinizm?), co z innymi manewrami jak strzał serią… Mogę strzelić serią jak zadam większe obrażenia… To takie odwrócenie roli… Ja zazwyczaj mam intencję zrobić jakieś działanie a nie dopiero mam intencję po rzucie. Trochę ta kolejność jest dziwna.

7.Korekta obrażeń o pancerz

8. Porównanie obrażeń do anatomii x2 – tutaj nie wiem czym są te procenty w rozdziale o obrażeniach. Czy te punkty życia to HPKI i ich spadek określa utratę życia, czy te punkty mają przekroczyć procent właściwy czyli jak ktoś ma 16 zdrowia to jak się mu zada ranę za 4 to taka rana nie zadaje minusów po prostu jest. Jak dostanie za 5 to już z minusem itp.. Musisz to jakoś doprecyzować i poprawić nazewnictwo.

Czy to dużo... No mało nie jest Zazwyczaj nie trzeba określać tak dokładnie pułapów bo MG określa poziom trudności i modyfikatory (1) wykonuje się test (2), wykonuje się test obrażeń (3) koryguje się o pancerz (4) Odjęcie obrażeń od HP (5). W moim systemie jest: Określneie rodzaju testu przez MG (1), Test (2), Wybór wyniku przez gracza (3), ale to system oparty na PBTA więc tutaj jest czasami za szybko. Są systemy gdzie wykonuje się jeszcze testy przeciwstawne, osobne rzuty na pancerz i wytrzymałość. Nie jest tak źle, tabelka do PT testu nieco spowalnia, ale to kluczowy element systemu.

Punkt 5. Setting

Ogólny bajzel - czyli to co lubię. Uniwersalne systemy od zawsze były moimi ulubionymi. Im bardziej uniwersalny tym lepiej. Tutaj jednak pewne rzeczy są ok, ale brakuje tego "czegoś" gdzie indziej. Dla przykładu zróżnicowania broni. Broń współczesna jest równie skuteczna jak łuk i strzały w zakresie walki (zależna tylko od cechy). Różnie to rozstrzyga się w różnych systemach, ale większość uniwersalnych mechanik coś proponuje w takich układach. Szczególnie przy rozwiązaniach Sci-Fi. Docelowo mówisz o wiedźminie jako jednym z docelowych setingów. Tutaj z jednej strony magia z czerpaniem mocy – wygląda ciekawie. Ale szermierka z drugiej strony jest bardzo mocno uproszczona i nie wiem czy oddaje naturę barwnych opisów wieśka. Oczywiście to MG opisując furgot strzał, cięcia, zastawy flinty, sinistry i dextry, a nie każdy gracz odróżnia szerokie cięcia od wypadów i potrafi nazwać poszczególne zastawy, ale też nie każdy MG musi znać technikę krzyżową… Kurczę dużo tych ale… Tylko dla tego, że uważam, że system pod wieśka powinien troszkę wspierać szermierkę. Zawsze lubiłem jakąś tam zabawy z tym tematem stąd moja skromna miłość do monastyru i jego licznych konwersji (w tym własnych :P). Dlatego od systemu z wieśkiem na okładce oczekiwałbym nieco więcej zabawy i możliwości taktycznych przy starciach (nie koniecznie realności). W tym systemie tego nie widzę, a tego właśnie mi brakuje, może nie wyczytałem między wierszami, może niedokończona jest tabela manewrów po zadaniu obrażeń.Może rzeczywiście działa to lepiej w praktyce niż w teorii… Rozumiem, że dojdzie w przyszłości srebrna broń, znaki wiedźmińskie i eliksiry. Ale czy walka będzie wystarczająco dynamiczna… Czy Milva zdąży ściągnąć 5 jeźdźców swoimi strzałami niż oni podjadą? Nie wiem… Pytanie, czy powinna i czy system ma to oddać?… Tego tutaj mi brakuje i warto nad tym podumać.

Punkt 6. Podsumowanie

System nie dla mnie (niestety). Trochę straszą ułamki, tabele i excele. Potencjał jest, możliwości są. Trochę to uporządkuj i daj ludziom to zepsuć parę razy podczas testów. Nie przejmuj się małokonstruktywnymi komentarzami (takimi jak mój), ale jeśli parę osób ci zwróci na coś uwagę to przemyśl to jednak, bo to oznacza, że coś tam nie zagrało. Na PBF się to nie sprawdzi, bo decyzje po rzucie kostką masakrycznie rozwlekają grę na forum – miałem tego przykład przy prowadzeniu Kompanii Ostrzy. Nie wiem czy pomogłem – chyba nie, ale jak obiecałem to wrzucam. Życzę powodzenia!
 
Fenrir__ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-05-2023, 12:41   #8
 
Bonifacy's Avatar
 
Reputacja: 1 Bonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputację
1/ Nazewnictwo - Faktycznie, łatwiej powiedzieć weź cos zrób, niż cos zaproponować. Rozumiem, ze różnica miedzy bystrością, a czujnością jest nieodgarnięcia czasem nawet dla mnie Ale weź cos wymyśl

2/ Ułamki - Całkowita racja, ale nie mam pomysłu żeby to uprościć. Tzn.. wiem ze chce zmienić cos w liczeniu obrażeń i zbroi zanim zacznę pisać magie.

3/ Magia - No dziękuje, cos tam jeszcze nad nią pomyśle. Bo mam rozpisane 128 nazw czarów i myślę jak to opisać mechanika, ale wydaje mi się, ze ... może dało, by się to jeszcze jakoś uogólnić jak bron w walce? Wpisało, by się to w "myśl przewodnia" systemu. Ma być "prosto, ale nie prostacko"

4/ No nie chce żeby gracze siedzieli i wybierali elficki topór dwuręczny +5, a gnomią łyżeczkę do konserw +6. Bron jest bron i jest po to żeby robić krzywdę przeciwnikowi. Nikt w walce się nie zastanawia czy ta bron ma cechę "szybki" czy "powolny".

5/ yhym

6/ Podsumowanie - Po pierwsze to bardzo filozoficzne. Czy ja mam dostarczając narzędzie dostarczyć rozrywkę użytkownikowi czy to użytkownik ma zrobić sobie rozrywkę moim narzędziem? Nie wiem, ale wydaje mi się, ze narzędzia powinny byc neutralne. A ogólnie to ja jestem trochę "botowaty" i bez wyrazu. Wiec silą rzeczy mój system jest taki, ze może i jest niewyraźny, ale z odpowiednim prepem poprowadzisz na nim wszystko.
 
Bonifacy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-05-2023, 13:59   #9
 
Fenrir__'s Avatar
 
Reputacja: 1 Fenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputację
Proponowałem ci w punkcie pierwszym sztampę:

czyli

Krzepa
Intelekt
Zwinność
Percepcja
Charakter

Bystrość (oparte na intelekcie + determinacji) - odporność na kłamstwa, wywody, flinty, zasadzki.

Refleks (percepcja + zwinność) - do uników fizycznych, pułapki, ataki wręcz itp, złapanie przedmiotu w locie, czy sprawdzenie kto szybciej dobędzie broni

Determinacja - (Krzepa + charakter) - odporność na ból, choroby i zmęczenie

Opanowanie - (inteligencja + charakter) - odporność na strach, stress, gniew itp

Zdrowie (Krzepa + Deteminacja) - ilość PŻ / lub pułap obrażeń

-----------------------

Co do ograniczeń procentów to prosta sprawa

Zmień tabelkę punktów zwycięstwa i albo dodaj kolumnę z zaokrąglona w dół wartością albo zmień opisy na 4 poziomy. (No i trzeba odwrócić porażki, bo tak działają bez sensu)

1-2 - 0 - sukces marginalny (może pojawić się lekka konsekwencja albo brak postępu) - maksymalna porażka z pow. konsekwencją
3-8 - 1 - sukces poprawny bez konsekwancji - porażka z lekką konsekwencją
9-14 - 2 - sukces z lekkim bonusem - porażka bez konsekwencji
15-20 - 3 - sukces z dużym bonusem - porażka marginalna

Od razu popraw mnożniki na broni

Walka wręcz Krzepa 0,05
Lekka bron Zwinność 0,1
Średnia broń Zwinność 0,13
Ciężka broń Krzepa 0,15
[...]

Oczywiście tego trzeba się pozbyć z udostępnionych materiałów więc dajesz gotowca

Obrażenia w walce wręcz 1 przy krzepie 20+ 2
Obrażenia od zwinności do 10 1 powyżej 10 =2 przy 20+ 3

Albo mówisz każde 20 punktów krzepy walka wręcz 1, za każde 10 zwinności lekka broń +1 itd...

Oczywiście npcom wpisujesz wartości od razu w karty

Tak będzie czytelniej.

------------

Jeśli chcesz likwidacji głównej tabelki to temat też jest prosty

dajesz pułap testu jako 10 + poziom trudność a do rzutu dodajesz poziom cech. Kostkę sprawdzasz na odwrót, czyli wynik musi być powyżej poziomu. Efekt jest ten sam, ale bez odejmowania i tabelek. Możesz sprawę uprościć odejmując od atrybutów 10. Wtedy poziom trudności pozostaje ten sam, a nie trzeba używać skomplikowanej matematyki w zakresie +-20... Rozkład prawdopodobieństwa będzie ten sam, a nie trzeba nic sprawdzać w tabelce

Czyli w ostatecznej wersji MG daje trudność 7 ty masz intelekt +1 +3 za sztukę przetrwania daje ci +4 do rzutu K20. Masz wyrzucić minimum 7. Dla mnie to jest dużo wygodniejsze.

(oczywiście odracasz wtedy tabelkę z poziomami sukcesu, choć możesz zastosować równie dobrze zasadę ostatniej cyfry - tak bym pewnie sam zrobił by dodać kolorytu, lub dystansu od wartości kluczowej np klasycznego +-4 od poziomu trudności...)

-----------

No ale nie będę odbierał ci radości tworzenia Pracuj, dumaj i testuj!

PS. Teraz mi się rzuciło, że nie masz inicjatywy
 
Fenrir__ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-05-2023, 05:46   #10
 
Bonifacy's Avatar
 
Reputacja: 1 Bonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputację
Jest inicjatywa. Może mało opisana, bo to koncept, ale... jest. Chodzi o akcje w turze. Co turę ktoś dostaje X akcji i może je wydawać na swoje tam czynności co tam chce zrobić.
 
Bonifacy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:55.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172