lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Świat Mroku (http://lastinn.info/swiat-mroku/)
-   -   Ściepa pomysłów (http://lastinn.info/swiat-mroku/13806-sciepa-pomyslow.html)

Aschaar 11-02-2014 23:08

W telegraficznym skrócie z palma...


Czasami klimat "bez wspólnego mianownika" jest ciekawy. Zwłaszcza jeżeli drużyna jest wieloosobowa i nie gra w stałym składzie. Klimat, a więc i działania postaci, zależy wtedy od konkretnych graczy. Kiedy są gracze A, B i C to jest Vivaldii i dywagacje o sztuce, ale jak jest A, B i D to jest jatka. To wymaga oczywiście większej roboty przy prowadzeniu, ale również często (choć nie zawsze) cementuje drużynę ponieważ ma ona jakiś wspólny cel.

Jeżeli gracze mają się zapoznać / wgryźć / zespolić z domeną, a jednocześnie mieć jakiś wybór to proponuję zastosować "stary numer z kolendą". Na początek trzeba wygenerować jakiś mały kataklizm (pożar, wybuch, tornado, powódź, etc) co zniszczy jakąś ważną z punktu widzenia domeny (lub kogoś ważnego) budowlę. Np. główne Elizjum.

Gracze nie muszą nic wiedzieć o domenie na początek, ale powinni "zwąchać pismo nosem" (zwłaszcza jak są posiadaczami czegoś co za nowe elizjum moogłoby służyć) i zacząć się starać o to, aby elizjum "u nich" wylądowało. To oczywiście ich ustawi w miarę dobrze, ale jednocześnie załatwia ci całą górę scenariuszy - bo przecież X będzie chciał coś w zamian - znaczy sklepać komuś mordę, Y bezie chciał, aby politycznie coś załatwić, etc, etc. Jeżeli jeszcze te cele będą sprzeczne to gracze będą musieli postaciami wybierać czy trzymają bardziej z X, czy bardziej z Y, czy może z Z? Zobaczysz po prostu w którym kierunku pójdą gracze i ku czemu będą się skłaniać. Zapewne często załatwienie czegoś będzie wymagało zarówno sklepania komuś mordy jak i politycznego tet'a'tet - postacie, a w zasadzie gracze będą musieli się dogadać co właściwie chcą osiągnąć.
Te całe załatwianie będzie powodowało, że postacie będą po tej piaskownicy kolendować od jednego do drugiego i poznawać powoli domenę, układy, etc. Po ładnych kilku sesjach (10-15) będą mieli już pełny obraz domeny i dopięte lub prawie dopięte elizjum oraz - co ważniejsze jakieś konkretne własne układy (może nawet wewnetrznie w ekipie sprzeczne). Jednak będą mieli doskonałą bazę do wyboru - jaka ma być polityka domeny.



ËŇ
F%

TomBurgle 11-02-2014 23:23

Jeżeli chodzi o odpalanie silniczka, to myślałem Krwawych Łowach na wampira który złamał tradycję potomstwa(i jego potomka). Prosty, jasny sygnał od księcia który wywoła dyskusje. A co dalej z tym zrobią gracze...
Odrobina destrukcji przy tej okazji? Nie ma sprawy. Pościg odbędzie się w lunaparku(dzielnicy gdzie wampiry najczęściej polują) i narobi takiego syfu że odetnie ją na kilka tygodni. Co wymusi opisane przez ciebie zdarzenia. Fajne.

Aschaar 19-02-2014 23:49

Bardzo ciekawie się to rozwija - przynajmniej śledząc poprawki do pierwszego postu.

Z czystej ciekawości - jak często gracie?

TomBurgle 01-03-2014 23:08

Ogólnie 4-10 razy w miesiącu. Ale rozbija się to pomiędzy trzy kampanie, więc tutaj mieliśmy dwa tygodnie pomiędzy pierwszą sesją a drugą.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:24.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172