19-01-2014, 04:02 | #1 |
Reputacja: 1 | Ściepa pomysłów Hej,Mam taką swoją paczkę graczy. Wiecie, takie zwykłe 12 osób, z tego 4 na stałe. Chwilę temu wypalił nam się MG. Prowadzenie jednego settingu przez ileś lat zwykle tak się kończy. A więc czas na zamianę. Sesję zacznę prowadzić gdzieś około marca. Na chwilę obecną jestem na etapie przygotowywania obszaru gry, szkicowania reguł świata i zbierania artworków. I właśnie tutaj mam do Was prośbę: pomóżcie. Nie jest tak że obawiam się że nie poradzę sobie z kampanią. Jakkolwiek wciąż poprawiam pewne elementy, to sygnały zadowolenia graczy dają mi satysfakcję(to znaczy że występują ). Ale podstawą do rozwoju jest dopływ bodźców zewnątrz. Zarzucajcie mnie swoimi pomysłami. Proponujcie korektę moich. Komentujcie. A ja będę się starał kontrargumentować i przesuwać dyskusję w kolejne obszary kreacji. Jeżeli nie dla samej zabawy lub z chęci pomocy, to wyczyszczona całość może być pożyteczna dla początkujących MG. Taka wasza szansa na zostawienie swojego odcisku na sposobie myślenia przyszłych Narratorów. Rzut oka na członków bandy(w kolejności od najczęściej występującego do najrzadziej): Wojownik reguł(zarówno gry jak i wewnątrz gry) i kombinator. Pan To-Ja-Go-Tnę i jednocześnie ostoja zdrowego rozsądku. Mr. Backstab, nasz nowy nabytek, wyspecjalizowany w odgrywaniu ciamajdy. Aktorzyna z wysokim ego i koneser sztuki. Szaleniec z powołania i burza emocji. Człowiek przeskakujący od logiki do szorstkiej przyjaźni i z powrotem. Pluszak chcący być femme fatale. Niewyżyty mąż. Jedi-informatyk. Marudna brzydula z nadzwyczaj bystrym okiem. Tańcująca z trupami. Elfia panna. Okultysta w okularkach. Czyli, jak sami widzicie, vis vitae często pochodzi od tych rzadziej grających. Mniej skupionych na polityce i kampanii. I wiecie co? Pasuje nam to. Z czasem sformułowałem sobie takie podstawowe założenia tworzenia świata Ustalone elementy Problemy na już: wybór kluczowych i charakterystycznych obiektów Jak na chwilę obecną wypisałem ich sporą liczbę(ponad 150). Problem polega na wyselekcjonowaniu tych najlepszych. Równie chętnie przyjmę nowe jak i pomysły na nadanie obecnym kolorytu. Na pierwszy ogień idzie Little Havana(tam odbędzie się główna część pierwszej sesji) Pracuję nad tym tutaj Przekształcanie szkiców NPC w postacie Jeżeli macie pomysły kogo takie miasto zdążyło przyciągnąć, śmiało. W chwili obecnej w formie burzy mózgów z czasem będę publikował stan prac. Wspominki z waszych sesji, różne opinie na temat metodyki prowadzenia, klimatyczne grafiki i utwory. Wszystko to jest mile widziane. Miałbym jedynie nadzieję na uniknięcie dyskusji o fluffie. Wiem że często jest bardzo wygodnym przykładem. Ale ani nie będę się go sztywno trzymał, ani nie chcę marnować waszego potencjału na coś co mogę po prostu przeczytać. Eternally yours,
__________________ W styczniu '22 zakończyłem korzystanie z tego forum - dzięki! Ostatnio edytowane przez TomBurgle : 12-02-2014 o 01:18. |