Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Świat Mroku
Zarejestruj się Użytkownicy

Świat Mroku Świat Mroku


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21-11-2018, 17:24   #41
 
Brilchan's Avatar
 
Czytając sesje Amona trochę mi przeszkadza to skupienie na żywieniu. Któreś MG z którym grałem spytał się mnie przy tworzeniu postaci starszego wampira co moją postać robiła przez dziesięciolecia ? Jeżeli tylko żarł śmiertelnych to szybko ulega się Bestii.

Podoba mi się Nowa Inkwizycja, pozbycie się Starszych wampirów oraz nowa mechanika wraz z opisem koterii oraz przywczajeń żywieniowych.

Nie podoba mi się rezonans krwi i skupienie na żarciu. Pewnie w przyszłości zrobie jakieś mix tego co mi się podoba w V20 i V5.

Słyszałem argument że to skupienie na pokarmie i ucieczka ma być takie horrorowate i wampirze ale jak dla mnie to spłyca cały setting. Moje wampiry zawsze są istotami po za czasem dążącymi do jakiś szczytnych nieosiągalnych celów a w V5 muszą się skupić na tym co będą jeść dzisiaj jutro i pojutrze tak jak my w realnym życiu trochę to obdziera setting z magii.

Mam ze dwa pomysły na fajne postaci biorąc pod uwagę nowe realia ale jednak to skupienie na jedzeniu trochę niszczy mi zabawę bo te pomysły mógłbym z powodzeniem realizować w V20 ze zmianami fabularnymi z 5tki.
 

Ostatnio edytowane przez Brilchan : 21-11-2018 o 17:30.
Brilchan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-11-2018, 18:53   #42
 
Amon's Avatar
 
Przywykliśmy do gry w wampira postaciami, które były bohaterami, łajdakami, wojownikami, magami, mistykami, kochankami i dopiero na którymś tam miejscu - żywiącymi się krwią wampirami.
I to jest ok

W tej edycji po prostu twórcy postanowili postawić na bycie wampirem na pierwszym miejscu.

Wydaje mi się, że jeśli planujesz sesję, która skupia się bardziej na konkretnej fabule (poszukiwanie czegoś, zmagania z wilkołakami, wojna sekt) i chcesz by to było najważniejsze, możesz albo grać w v20, albo po prostu grać w 5tke pomijając mechanikę głodu.
To jest nasza gra i robimy z nią co chcemy

Ja na przykład, już po tych kilku zaledwie stronach warsztatów wiem, że wszystkie przyszłe sesje będę prowadził tylko wi 5ce. Nawet mroczne wieki.
 
__________________
Our obstacles are severe, but they are known to us.
Amon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-11-2018, 20:12   #43
 
Brilchan's Avatar
 
Niech Cain broni ja nie krytykuje waszej sesji bardzo fajnie się ją czyta! tylko właśnie ta mechanika głodu wydaje mi się upierdliwa :P chyba rzeczywiście będę z niej rezygnował. Widzę co osoby tworzące ten system chciały zrobić i potrafie to docenić.

Sam mam kilka pomysłów na interesujące wykorzystanie mechaniki głodu:

- Tremere/ albo catiff hipis który miał jakieś magiczne zdolności które nie przetrwały transformacji do tego wadą Słabej Krwi który prowadzi stołówkę / schronisko dla bezdomnych dodaje swojej krwi do pożywienia żeby byli zdrowsi i pożywia się na śpiących.

- Nosferatu Gołębiaż który stara się żywić tylko na zwierzętach ale napotyka moralne problemy kiedy zaczynają mu się kończyć schroniska w których może wyprosić zwierzaki i widzi plakaty z zaginionymi pupilami które zjadł w napadzie głodu.

- Jakaś sytuacja podobna do tego co doświadczył Adam ze swoją trzódką ze schronu. Niby ma bezpieczne źródło pożywienia od chętnych dawców i kult wokół własnej osoby ale przez wyrzuty sumienia próbuje przywrócić ich normalnemu światu co może zwrócić uwagę inkwizycji przez ich dziwne zachowanie.

Także nie mówię że ten pomysł jest zupełnie niegrywalny ale przez większość czasu wolę skupić się na jakimś celu filozoficznym jak np. Ta bibioteka Adama, filozofii rozprzestrzeniania szaleństwa i rozrośnięcia się jestestwa Malkava jaką ma kilka moich konceptów postaci z klanu szaleńca czy nawet bardziej przyziemne cele jak narcystyczny wampir który chcę opanować dominacje do tego stopnia żeby stworzyć armie z samego siebie (co pewnie zakończyłoby się konfliktem pomiędzy orginałem i kopiami )

Czy też świeżo przemienionego Gangrela który za życia byłby kinfolkiem a Tazmisce by zmodyfikował wygląd mojej postaci na formę bojową będącą czymś zbliżonym do wilkołaka za cel stawiając sobie walkę z establismentem bo Garou go skrzywdzili :P tym wszystkim konceptom przeszkadzałaby mechanika głodu i rezonansu krwi.
 

Ostatnio edytowane przez Brilchan : 21-11-2018 o 20:15.
Brilchan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-11-2018, 21:46   #44
 
Leoncoeur's Avatar
 
Mechanika głodu mnie trochę przeraża. Jeszcze nie miałem u Amona 'przyjemności' sukcesu na głodzie, ale serio boję się rozwiązań permanentnego ryzyka gdy sukces kończy się porażką fabularnie, bo w mechanice wziął się z kości głodu
Ale jak na mnie za wcześnie by to jakoś oceniać.
I to nie problem chyba pożywiania się, tylko mechaniki bestii.

W kwestii nacisku V5 na pożywianie się... podoba mi się to.

Zacytuję tu przewspaniałą Blaithi, która kiedyś napisała coś w stylu: "Wampir powyżej 10 pokolenia to popierdółka, a nie wampir" (to nie cytat, sens chciałem oddać). I faktycznie. Leszcz mogący spalać 1PK na rundę, oraz jako młodziak dyscypki max na 3, w sesjach VtM to nie wychodziło czuć potęgi tego rodzaju.
I tu wg mnie jest clue.
Zeby poczuć postać wampira, to w V20 należało zagrać niskim pokoleniem przy ładnie sprofilowanych dyscypkach. Wtedy czuło się moc pod względem nadnaturala.

V5 jak na razie jawi mi się genialnym rozwiązaniem na pokazanie wampira od innej strony. Nie moc i potęga, ale związane z byciem nieumarłym potrzeby.

V20 to motyw co może wampir.
V5 to akcent na to co musi.

W storytelingu i odgrywaniu postaci, to na ile wgryzłem się w V5... ona jednak wygrywa.

Za bardzo przyzwyczailiśmy się do potęgi nieumarłych, a gdzieś uciekło to kim są i co się z tym wiąże.

Myślę, że kolejnym krokiem może być nowy Wilkołak, gdzie podobnie nacisk będzie na ból Gai, problemy z wchodzeniem do umbry i totalne zaszczucie w mieście, w miejsce "fizycznie to jestem taki prawie superman tylko włochaty".

Biorąc pod uwagę poziom cywilizacyjny XXI wieku, to imho dobry kierunek. Gaia zdycha, być nieumarłym to koszmar przy dzisiejszej technologii, paradygmat to jak lufa rewolweru przy skroni.
Amon mi przedwczoraj uświadomił ważny szczegół. Bez blush life, dotykowo nie skorzysta wampir ze swojego smartfona.
Oto dzisiejszy świat w ujęciu nadnaturali.
Oto V5 pokazująca to, że samo pożywianie się to może być problem. V20 dawało możliwość heroic urban fantasy, a V5 realnie pokazuje miejsce w szeregu idąc w stronę dark urban fantasy.

Choćby tworzeniem postaci...
1 kropa w retainers dawała ghula, którego sobie można było profilować, a w nowej edycji 1 kropa w to zabiedzona nastolatka-stalkerka wampira.

Szok jest tu naturalny.
 
__________________
"Soft kitty, warm kitty, little ball of fur...
Happy kitty, creepy kitty, pur, pur, pur."

"za (...) działanie na szkodę forum, trzęsienie ziemi, gradobicie i koklusz!"

Ostatnio edytowane przez Leoncoeur : 21-11-2018 o 21:56.
Leoncoeur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-11-2018, 08:14   #45
 
Brilchan's Avatar
 
Hmmm wiecie co ? Chyba rzeczywiście muszę ci przyznać racje Leonie że problem tutaj jest w moim zbytnim przyzwczajeniu do power fantasy jaką daje gra potężnym wampierzem. Na swoje usprawiedliwienie mam że życie jest ciężkie i czasami fajnie jest podgrywać kogoś kto nie musi się przejmować drobnostkami
 
Brilchan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-11-2019, 23:04   #46
 
8art's Avatar
 
Jakby byla jakas sesja warsztatowa w 5e to sie pisze
 
8art jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-11-2019, 00:20   #47
 
Brilchan's Avatar
 
Cytat:
Napisał 8art Zobacz post
Jakby byla jakas sesja warsztatowa w 5e to sie pisze
Była się już skończyła i w sesje normalną się przemieniła (tz drugą część zrobili ) o sesje warsztatową możesz poprosić w tym teemacie http://lastinn.info/sondy-rekrutacyj...12-2019-a.html

Może znajdziesz kogoś chętnego do bycia narratorem ?

Pozdrawiam

PS. Jakie są twoje pierwsze wrażenia na temat tej edycji ?
 
Brilchan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-11-2019, 16:23   #48
 
8art's Avatar
 
Czytam wlasnie podreczniki, bo zaopatrzylem sie w nie doslownie kilka tygodni temu. Wydana ladnie - choc jak na standardy drugiej dekady XXI wieku bez szalu (dla mnie niedoscignionym wzorem pod wzgledem graficznym jest Degenesis).

Plot bardzo ostro przemielony, gruba krecha odciety od tego co znamy z poprzednich edycji. Generalnie uklon chyba w strone korzeni, gdzie wampiry bardziej sie borykaly z problemami dnia... znaczy sie nocy codziennej, czlowieczenstwem itp.

5E nawet wraca nawet mechanicznie do prozaicznych by sie zdawalo rzeczy, a fluff temu sprzyja, bo zabraklo starych wampirow itp. Trudno przewidziec jak sie bedzie fluffowa sytuacja rozwijac, bo pewnie w zblizajacym sie dodatku o Londynie, pewnie zostanie co nieco wyjasnione i niewykluczone ze po paru dodatkach wroci wszystko do normy i kazda akcja koterii bedzie oczywiscie jihadowska manipulacja chytrego przedpotopowca, ktory wszystko przewidzial.

Mnie fluffowo najbardziej odpowiadla 2E (pozostawiajaca duzo kwestii bez odpowiedzi, jako przyklad podam np Mithrasa, ktorego los niepotrzebnie wyjawiono w 2.5 i v20), mechanicznie v20, choc musze przynzac ze poki co meszka 5e jest na TAK. Dobra zmiana mysle Mechanika glodu jest swietna i sprzyja fluffowi, podobnie sugetia rozwiazywania konfliktow w 3 rundy, okreslenie poziomu zdania testu na 6, no i oczywiscie Zlota Zasada - moja ulubiona

Zdecydowanie meszka odswiezona, odzwierciedlajaca trendy dekady, np tworzenie koterii, odgorne ustalanie pomiedzy graczami a MG jak bedziemy grac itp. To tez biore na plus.

W Dyscypliny jesscze sie nie wczytalem, ale z tego co zaobserwowalem teraz kazda dyscyplina ma inna moc na kazdej kropie i to chyba bardzo dobrze. podrecznikow do Camarilli i Anrachistow tez jeszcze nie tknalem
 
8art jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:49.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168