lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Świat Mroku (http://lastinn.info/swiat-mroku/)
-   -   Twórczość inspirowana WoDem (http://lastinn.info/swiat-mroku/3908-tworczosc-inspirowana-wodem.html)

MigdaelETher 22-08-2007 00:49

Twórczość inspirowana WoDem
 
Ehhh..Ehhh.. dla wielu z nas, książki które czytamy lub systemy w które gramy stanowią swego rodzaju inspirację do wyrażenia siebie i naszych emocji na wiele różnych sposobów. Czy to malując, czy pisząc albo.... no coż co kto lubi, byle to było legalne :) Tak więc oto moje dzieło marne bo marne, ale moje, inspirowane pewną sesją na LI. Miło być prezentem urodzinowym dla pewnego Wodziarza ;-P ( Z tego miejsca pozdrawiam Pana, którego smierć zastała z dwudniowym zarostem)Zastrzegam, że maluje tuszem (tu czymś jeszcze, od siebie ) dopiero od pół roku więc miejcie litość...:-P


Kelly 22-08-2007 10:45

Natomiast ja lubię co innego. Ponieważ lubię pisać staram się tworzyć kroniki swoich sesji, dotyczy to także WoDu, ponieważ grywam w Wampira: Mroczne wieki. Jeżeli administracja nie będzie miała nic przeciwko temu, postaram się umieścić gdzieś swoje wypociny.


"Administracja" nie ma nic przeciwko takiej twórczości - jest bardzo mile widziana.
Dobre chęci nie usprawiedliwiają jednak offtopu, który już chętnie widziany nie jest.
- Mira -

Mira 05-09-2007 13:33

Trudno czasami rozgraniczyć co jest własną twórczością nawiązującą do danego systemu (w tym przypadku WoD-a), a co stanowi tylko pomoce do sesji.
Mi osobiście sporą radochę sprawia budowanie lokacji do sesji rozgrywających się np. w jakimś zamku bądź lochach. Potrafię czasem kilka godzin spędzić na wymyślaniu nazw, przestawianiu ścian, kropek itp.
Może nie są to zjawiskowe plany, ale -tak jak pisałam - lubię się czasem pobawić w architekta. :D

W każdym razie oto przykład mojej przeróbki Zamku Ujazdowskiego na... średniowieczny zamek Ceoris.
ZAMEK

A oto opis komnat do tego planu:

1. PRZEDZAMCZE – ogrodzony teren, tu znajdują się chaty służby, stajnia, kuźnia i wszelkie inne gospodarcze budynki.
2. NAWA WEJŚCIOWA – tu stoi 4 strażników, którzy pytają o powód wizyty, jeśli kogoś nie znają
3. DZIEDZINIEC – brukowany, na środku znajduje się fontanna
4. SALA KARMINOWA – tu przyprowadzani są przez strażników goście oczekujący na spotkanie z kimś z Ceoris, bardzo wystawna
5. NAWA MARMUROWA – ta sala jest zupełnie pusta, nie licząc na środku marmurowej misy wmurowanej w ziemie. Strzeżona przez 2 strażników
6. SALA MARMUROWA – tu odbywają się ćwiczenia władania mocą magiczna
7. OIKOS – sala wyściełana materiałami i poduszkami, przeznaczona do medytacji
8. AUDYTORIUM – tu odbywają się zgromadzenia oraz wykłady
9. SZKLARNIA – tu hodowane są zioła i egzotyczne rośliny.
10. PROMOTORIUM – sala, w której odbywają się zebrania starszych
11. TRYKLINUM – tu ustawione są sofy, gdzie można porozmawiać.
12. CZYTELNIA – tu można znaleźć bibliotekarza
13. BIBLIOTEKA – tu na regałach poustawiane są księgi (ogromny zbiór), tu przebywa pomocnik bibliotekarza
14. BIBLIOTEKA MAŁA – zamknięta na klucz (posiada go bibliotekarz i Etrius), tu znajdują się księgi o wampirach i innych „zakazanych” tematach
15. ATRIUM – wspólna sala, tu znajdują się lawy, sofy, kominek. Są tu tez schody prowadzące do Cubiculum (podziemia gdzie znajdują się sypialnie)
16. SANKTUS – oficjalnie pokój pokuty, naprawdę pomieszanie, gdzie znajdują się schody do lochów z więźniami. 1 strażnik
17. SCHODY – schody na piętro
18. SALA SZKLANA – tu znajdują się rzeźby, gobeliny, kwiaty w donicach
19. TARAS – ogrodzony, zbudowany nad urwiskiem (kilkanaście metrów nad ziemią)
20. ANDRON – tu znajduje się „biuro” Raziela
21. SALA SZMARAGDOWA – tu pracuje Etrius z wybranymi magami i wampirami.

Fanael 09-09-2007 14:38

Ja mam metodologię podobną do Miry.
Pisanie sagi inspirowane jest zwykle książką, filmem, rysunkiem. Potem wyprawa do EMPiK-u po plan miasta i przerabianie go na wampirzą modłę - Tu damy siedzibę księcia, bo ładny pałacyk, tu Elizjum, bo duże i historyczne. A potem... potem zaczyna się już twórczość, intryga, wątki poboczne, lokacje, postanie z miasta... i tak już do końca sagi. Często jest tak, że nie ma w danym mieście budynku odpowiednio wyglądającego - trzeba go wtedy naszkicować, opisać, często stworzyć całą historię. Obecnie tworzę sagę o Petersburgu - powoli ilość notatek, rysunków zdjęć zaczyna już tworzyć całkiem grubą książkę - opowieści NPC-ów, teksty artykułów w gazetach, ksiąg. Wychodzi całkiem sporo.

MigdaelETher 04-10-2007 02:26

Ludzie nie wiem co to jest, to znaczy podobno rzeźba nowoczesna, czy instalacja artysyczna ale mnie to zabiło!

http://www.thelope.com/images/06-10-25-217.jpg

Mira 06-10-2007 21:56

Postanowiłam poeksperymentować i stwierdziłam, że siedzibę książęcą do sesji Delirium zbuduję w edytorze gry... The Sims. :D
Oto co mi wyszło:
Galeryjka do ściągnięcia

Mira 12-02-2008 12:29

Pozwolę sobie na duble posta, gdyż czasu trochę minęło od ostatniej wiadomości, a nie ma sensu zakładać nowego tematu.

Kolejną odnogą twórczości, której inspiracją stał się Świat Mroku jest komiks. Dla jednych to tylko obrazkowa książka, dla innych – osobna dziedzina sztuki.

Osobiście uważam, że takie powstałe z natchnienia RPG książki, filmy, czy komiksy nie są najwyższych lotów (choć zdarzają się wyjątki!), jednak kto nam każe od razu przeżywać katharsis?
Ot chwila rozrywki. Warto zwrócić uwagę na „crossery”, o których toczy się już dyskusja u nas na forum. W komiksie możemy znaleźć praktyczne wyobrażenie takiego przenikania się systemów.

Oto linki przykładowych komiksów:
Closet Gamers

Own Little World

Jeśli kogoś temat zainteresuje, warto na tych stronkach pogrzebać oraz przejrzeć linki. A może ktoś sam ma zacięcie rysownika? :D


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:08.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172