lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Świat Mroku (http://lastinn.info/swiat-mroku/)
-   -   Maruderzy (http://lastinn.info/swiat-mroku/4846-maruderzy.html)

AC. 24-01-2008 16:49

Maruderzy
 
Znam Świat Mroku właściwie jedynie z czytania niektórych stron tutaj i z podręczników/dodatków: Księga Szaleństwa i Mumia. Z tego co czytałem w K.S. Maruderzy to całkiem przyjemna ekipa. Czemu Tradycja i Technokracja aż tak bardzo ich nie lubi? Jeżeli ktoś chciałby mógłbym napisać coś więcej z Księgi Szaleństwa, ale wolałbym żeby jacyś gracze Maga napisali o Maruderach własne zdanie.

Johan Watherman 24-01-2008 18:04

Graczem nie jestem tylko mistrzem gry o przyzwoitym stażu i siedzącym dość mocno w Magu i ogólnie oWoD.
Maruderzy... najbardziej enigmatyczni z wszystkich mistyków, szaleni bez jakichkolwiek celów. Mówią że przeżyli spotkanie z dzikunem. To by się nawet zgadzało, stali się uosobieniem dynamiki magyi, upłynniają rzeczywistość swą obecnością. Może właśnie trwają w największym sensie słów „stać się magyą” Maruderzy są właśnie dynamiką i zmianą. Wbrew uosabiania tego swą sztuką i postępowaniem jeden główny cel mają zapewne, może nawet nie zdając sobie z tego sprawy – upłynnienie rzeczywistości. Wszystkie ich działania do tego zmierzają, jednak przez swą chaotyczność nie osiągają celu. Nie tyczy się ich paradoks, jednak w zamian statyczna rzeczywistość ich nie toleruje. Szaleni, potężni magowie.
Technokraci nienawidzą ich bo są całym swym istnieniem zaprzeczeniem idei technokratów – statycznej, wypełni przewidywalnej rzeczywistości. Są zmianą i całą swą sztuką bez żadnych konsekwencji są w stanie wstrząsnąć lokalną rzeczywistością.
Tradycje. Kto by się zadawał z szaleńcami którzy zdają się nie mieć celu i zmieniać swe stanowiska?
Zresztą o maruderach jest mało wiadomo. No i dopełnia to metafizyczną trójcę wśród magów, technokracja statyka, maruderzy dynamika, upadli entropia, tradycje gdzieś pomiędzy statyką, a dynamiką się błąkają.

Eperogenay 24-01-2008 22:36

Zapomniałes o tym wspomnieć, czy tylko ja źle pamiętam, że w przypadku Maruderów Paradox: a) Wpędza ich powoli w coraz większą Ciszę. b) Trafia każdego Przebudzonego Maga który nie jest Mauderem/nie podziela jego ciszy, a przypadowo znajdzie się w pobliżu. c) manifestuje się tak, że może nawet uszkodzić coś nie będącego Przebudzonym...

Ile w tym prawdy? ^^" Nie mam polskiej K.S. a nie mam teraz możliwości tego szukać... Mi się wydawało, że poza ideą, właśnie to niebezpieczeństwo ściągania Paradoxu na wszystko poza nimi sprawia, że Maruderów nikt nie lubi...

Johan Watherman 25-01-2008 15:30

Parakoks nigdy nie dotyka maruderów, manifestuje się za to w ich pobliskim otoczeniu nie tykając samego szalonego mistyka. Za to statyczna rzeczywistość im bardziej stają się wulgarni tym bardziej chce ich usunąć i to robi wyrzucając ich z siebie do Umbry.

Lhianann 25-01-2008 17:56

Cytat:

Napisał Eperogenay (Post 119451)
że w przypadku Maruderów Paradox: a) Wpędza ich powoli w coraz większą Ciszę.

Blisko acz nie do końca. W cisze może wpaść każdy Mag po dostatecznie poważnym wyładowaniu Paradoxu <z tego co pamiętam, jest taka milutka tabelka z efektami zależnymi od ilości uzbieranych punktów Paradoxu i tego jak silne owo wylądowanie nastąpiło>.
Acz niewątpliwie stan Ciszy może doprowadzić do stania się Maruderem, chodź nie jest to regułą...

Co do Maruderów- mało znam graczy którzy potrafiliby naprawdę odegrać Marudera. No cóż, do tego trzeba być zwyczajnie lekko szalonym.
Z tego miejsca pozwolę sobie serdecznie pozdrowić moich dwóch ulubionych Maruderów< którzy naprawdę potrafią to odegrać...>- Unbacka i Pi !!

Johan Watherman 25-01-2008 18:10

Moim zdaniem gracz nigdy nie powinien odgrywać marudera. Są to postacie za mało opisane, wiele jest niewiadomych, ponadto maruderzy z chwili na chwile zmieniają zdanie i sojuszników. Do tego dajemy graczowi straszną potęgę w łapska.

Lhianann 25-01-2008 18:16

To zależy kto co i jak prowadzi.
jeśli masz gracza który potrafi pojawić się randomowo na jednej sesji jako gość, i odegrać Marudera jakiego reszta drużyny będzie wspominać jeszcze parę lat po sesji to chyba warto?

Po za tym mało to są opisani w podręcznikach i dodatkach jakie wyszły po polsku.
A siec i sklepy sieciowe gdzie można znaleźć/kupić większe źródła informacji to całkiem przystępne źródło wiedzy....

Johan Watherman 26-01-2008 15:55

Marudera jako postaci gracza po prostu ni da się dobrze odegrać. Gracz ma swe cele, wstąpienie, maruder je ciągle zmienia. Maruder nie będzie przez dłuższy czas (nawet całej sesji) w drużynie.

O maruderach wszędzie jest mało informacji w porównaniu z innymi magami. O ile w WoDzie jest charakterystyczne niedoinformowanie i informacje z punktu widzenia x to jednak o innych grupach magów pojawiają się konkretne informacje podczas gdy o maruderach tylko: x sądzą że, y że to, a z że jeszcze inaczej. Choćy taki przypadek skąd bierze się maruder. Cześć twierdzi że o spotkaniu z dzikunem, inni po dłuuugiej ciszy. Co wybrać? Inni zaś twierdzą ze są najbliżsi zrozumiana rzeczywistości i wstąpienia...

AC. 26-01-2008 19:47

Z mojej strony Maruderzy są najbardziej zrozumiali ze wszystkich grup z Maga. Gdybym żył w tamtym świecie to z pewnością byłbym Maruderem... inni dążą do szalonych celów, inni są zbyt uporządkowani w swoje grupy przypominające mafie tak samo Tradycje jak i Technokracja.

Co to znaczy "esencja"? Większość z Maruderów z Księgi Szaleństwa ma esencję dynamiczną, ale są też "poszukująca" i "pierwotna". Ja pewnie miałbym "poszukującą"... dokładniej o czym one mówią? Co przedstawiają?


ps. to pewnie powód dlaczego nie gram w standardowe gry RPG. MG są zbyt uporządkowani, a moje postacie zazwyczaj zachowują się podobnie jak Maruderzy ewentualnie jak Bai Dai.

Johan Watherman 26-01-2008 20:27

Esencje zaś są w strasznym uogólnieniu „charakterami” Avatara. Są cztery, Wzorcowa, Pierwotna, Dynamiczna i Poszukująca.

A tak już na marginesie kup podstawkę do Maga. Oczywiście na forum możemy odpowiadać na pytania jednak poruszanie w pytaniu tak podstawowy zagadnień nie ma raczej sensu.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:18.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172