|
Świat Mroku Świat Mroku |
Zobacz wyniki ankiety: Twój ulubiony system Świata Mroku | |||
Wampir: Maskarada | 20 | 46.51% | |
Wilkołak: Apokalipsa | 5 | 11.63% | |
Mag: Wstąpienie | 13 | 30.23% | |
Wraith: The Oblivion | 4 | 9.30% | |
Changeling: The Dreaming | 5 | 11.63% | |
Mummy: The Resurrection | 0 | 0% | |
Vampire: The Requiem | 3 | 6.98% | |
Werewolf: The Forsaken | 1 | 2.33% | |
Mage: The Awakening | 3 | 6.98% | |
Inne, czyli te które się nie zmieściły | 18 | 41.86% | |
Sonda z Wielokrotnym Wyborem Głosujących: 43. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
18-12-2008, 18:18 | #11 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Zapata to nie miejsce na polemizowanie na temat Rodziny Wschodu, od tego jest odpowiedni temat na forum. Nie mówiąc już, co to jest Kak, chyba Kote, ewentualnie Gaki??? Migdael Ostatnio edytowane przez MigdaelETher : 18-12-2008 o 18:38. | |
27-12-2008, 11:47 | #12 |
Reputacja: 1 | Stary WoD: Rodzina Wschodu - bo tak nie cierpią, i w ogóle najwięcej odniesień do Exalted. Demon Hunter X - bo taki mangowy mini-system, a zawsze lubiłem grzać do potworów. Hunter the Reconing - ten sam powód co wyżej, no i pogłoski mówiły, że ci łowcy to odrodzeni Solarzy. Nowy WoD: Hunter the Vigil - tyle co się zapoznałem z tym systemem, i z miłą chęcią postrzelałbym znowu do wąpierzy. Systemy około WoDowe: Street Fighter the Storytelling Game - system wyprzedził swoją epokę - połączenie rpg z karcianką i bitewniakiem. Nie przyjął się, ale ma do tej pory swoich zagorzałych fanów. Scion - gra o synach i córach bożych. Syn Zeusa szefem korporacji? Córka Odyna bezwględną policjantką? Może brzmi szalenie, ale miłośnicy Ćwieka i jego "Kłamcy" poczują się jak w domu. Exalted - prawie że jedyny słuszny system ze stajni Białego Wilka |
29-01-2009, 18:53 | #13 |
Banned Reputacja: 1 | W pierwszej kolejności zawsze Wampir: Maskarada. Potem różnie, w zależności w czym się zaczytam. Szkoda, że w ankiecie nikt nie umieścił Demon: The Fallen. Nie miałam okazji grać, ale moim zdaniem jest to poruszający system Świata Mroku. Zrobił na mnie ogromne wrażenie Wart uwagi jest również Exalted, ale to nie WoD |
31-01-2009, 23:55 | #14 |
Reputacja: 1 | Szczerze uwłacza to pięknemu Demonowi, żeby jego miejsce zajmowała jakaś śmieszna i nieudana Mumia.. ja? głównie Mag, Technokracja, Demon, Upiór wampira troszke średniowieczne podedycyjki mnie nie rajcują o Changelingu mam mieszane zdanie, bardzo wiele mi się w nim podoba, ale też zbyt wiele słodkości i baśniowych przygód nie pociąga stylowy wodowy tragizm odmieńców jest jednak czymś co sprawia, że może mógłbym w to grać.. |
01-02-2009, 19:13 | #15 |
Moderator Reputacja: 1 | Wybada się wypowiedzieć, oj wypada. Pierwszy, mój ulubiony i dynamiczny Mag: Wstąpienie. Lubię ten system za możliwości, za, jakby nie rzec, pewien heroizm. Nie bezmózgi, z całym brzegiem, głębokością, problemami – wojnie o kształt świata. Możesz zmieniać świat, dostałeś prawo bogów. Co teraz tym zrobisz? I bacz na konsekwencje swych czynów. Duma, pycha, paradoks. Cud, miód i orzeszki. Wampir: Maskarada. System bardzo ciekawy i posiadający wyraźnie zarysowany klimat. Lecz poprzez właśnie ten klimat przegrywa u mnie rywalizację z Magiem – w Magu jestem w stanie prowadzić przygody od zadziwiających wypraw w Umbrze niczym pierwsi odkrywcy po walce o człowieczeństwo i pokusy mocy, Nephandi. Co nie zmienia, że Wampir w swojej kategorii klimatu jest świetny. Upiór: Zapomnienie. W zasadzie podobny zarzut co do Wampira. Pozostałe cząstki WoDa, owszem, zwykle lubię lecz jako uzupełnienia świata, nieczęsto nimi grać. Mam tylko alergie na niektóre rodzaje łowców oraz... ...Demona. System bardzo ciekawy, o nietypowej koncepcji. Niestety, obawiam się, ze został włączony do WoDa tylko z powodów marketingowych. Łatwiej wylansować nowy system na bazie starego. Gdyby nie ten mankament byłby świetny. Jeszcze razem z Wampirem daje radę. Ale włączmy Wilkołaka, robi się zgrzyt. Kiedy włączymy koncepcje uniwersum Maga to wszystko się sypie. Gdzie reinkarnacje, nie aniołowie zbierający duszy po śmierci. Gdzie avatary? Rozumiemy, że Bóg to cząstka Jedynego, a co z Niebiańskimi? Straszne rzeczy się dzieją. Natomiast linia Nowego Świata Mroku to porażka według mego zdania. O ile jeszcze nowe podręczniki (Promethan) są naprawdę ciekawe, to reaktywacje – tragedia. Do tego niektóre dodatki jak te opisujące rodzaje zmiennokształtnych (Bizonołaki?). Szkoda gadać. Najkrócej mówić, w nWoD: Mag: wykastrowano go. Dosłownie, magya to dawna namiata świetności. Gdyby to była koncepcja magii w nowym systemie to bym zaklaskał uszami. Ale to Mag. Wilkołak: zgwałcony. Gdzie walka o ziemię? Jakie Wilkołaki maja cele? Być bliżej Ojca Wilka? Coś mi tu śmierdzi Wampirami i bliskością Kaina. Wampir: zniewieściały. Stracił pazur, ząb i kły. Najmniej oberwał w amoku zmian panów z WW, a dodanie – najmniej dotkliwie. Lecz dalej boli. W nWoD mniej metaplotu? Fakt. Teraz można grać bez dodatków, traktując je jako moduły. Co z tego, skoro w nich pojawia się więcej bzdur, a same światy nie zachwycają.
__________________ Otium sine litteris mors est et hominis vivi sepultura. |
04-02-2009, 16:49 | #16 |
Reputacja: 1 | Czymże jest dyskutowanie o ulubionych settingach świata mroku? Temat zdaje się być do gadania o wszystkim i o niczym Polemika Panów przeniesiona do bardziej adekwatnego tematu... Nie, nie do wszystkiego i do niczego. To rodzaj sondy, w co grają Lastinowicze. Pomocne np. dla MG, na jaką sesję znajdzie chętnych graczy. Migdael Ostatnio edytowane przez MigdaelETher : 05-02-2009 o 21:05. |