16-07-2005, 00:22 | #1 |
Reputacja: 1 | Wilkołak - z czym to się je?? Widzę, że niewiele osób na LI wogóle jakkolwiek rozeznaje się w Świecie Mroku, toteż przybliże Wam nieco system Wilkołak: Apokalipsa. Jak już sama nazwa wskazuje, gracze wcielają się w postacie wilkołaków, jednakże nie w takie bezmózgie, krwiożercze bestie zmieniające swój kształt przy pełni księzyca Wilkołaki to społeczność zorganizowana i "cywilizowana" (no może poza Czerwonymi Szponami, ale to się wytnie ). Stworzeni zostali dzięki Gai, którą to mają chronić przed zbliżająca się nieuchronnie apokalipsą. Mają bogatą mitologię i panteon bóstw, na szczycie którego zawsze stoi Gaia. Podzieleni są według plemion, ras i patronatów. Istnieje 13 plemion walczących w obronie Ziemi przed katastrofą i jedno, które w dawnych czasach przeszło na złą stronę. Paradoksalnie to właśnie Tancerze Czarnej Spirali, czternaste plemię, zbiera największe zniwo i wygrywa w wyścigu "dobro vs. zło". Wiele wilkołaków uważa, że walka z Tancerzami jest z góry przegrana i swiat i tak zostanie unicestwiony, dlatego nie przykładają się do tego i zajmuja najróżniejszymi rzeczami. Są jednak tacy fanatycy, którzy za wszelką cenę wciąż walczą (zazwyczaj to bohaterowie graczy ) i to oni są wysyłani do najczarniejszej roboty. Jeśli chodzi o podział rasowy, to istnieją 3 rasy - Homid (wilkołak urodzony w postaci człowieka), Lupus (wilkołak urodzony pods postacią wilka), Metys (dziecko dwojga wilkołaków, ktre jest przeklete i zazwyczaj ma jakąś wrodzoną wadę, do tego nie może mieć potomstwa; takie dzieci teoretycznie nie mają prawa się rodzić). Patronaty, to odpowiedniki klas w innych systemach. Ragabash - wilkołak urodzony podczas nowiu, mozna nazwać go błaznem, który prowokujac lub wyśmiewając ukazuje innym ich wady i pokazuje im nowe rozwiązania. Są mało lubiani, chociaz z drugiej strony pozwala się im na więcej niż innym. Przez swój ostry język nie jeden stracił życie z ręki mało opanowanego wilkołaka. Teurg - urodzony podczas gdy księzyc był w fazie sierpu; to duchowi przewodnicy, zajmują się duchami, okultyzmem i czarami. Często sa lekko "nawiedzeni" a przez paktowanie z duchami wydają się jeszcze bardziej dziwni (duchy za swe usługi życzą sobie przeróżnych rzeczy... np. tego, żeby taki wilkołak chodził przez cały czas w spiczastej czapeczce z pomponem... ). Filodoks - półksiężyc; strażnik prawa, sedzia, strzeże praw Litanii i kara tych, którzy jej nie przestrzegają. Jest chyba najbardziej powazany w świecie wilkołaków, jednakże wymaga sie od niego najwięcej, przede wszystkim doskonałej znajomości prawa i ścisłe jego przestrzeganie. Galiard - urodzony podczas wzrastającego księzyca; to pieśniarz, kronikarz, piewca wspaniałych czynów i głoszacy przestrogę historiami o klęskach wilkołaków. I wreszcie Ahroun - urodzony podczas pełni, która patronuje wojownikom. To właśnie typowe, wielkie bestie, które zabijają jednym ciosem strasznych pazurów Dokładniej o plemionach i panteonie napisze później... Co można jeszcze dodać? System jest klimatyczny i daje wiele możliwości. Można grać na kilka sposobów - od sesji typowo "nawalankowej", gdzie wnętrzności walają się po ziemi, po psychologiczne, tajemnicze i straszne sesje. Moje ulubione to właśnie te ostatnie. Moim zdaniem jeden z najklimatyczniejszych systemów, pierwszy, w który grałam :P Narazie tyle, bo mi się już literki mieszają P.S.: Użytkownicy kochani, nawet jak nie znacie tego systemu, to może macie jakies pytania? Chcielibyście bliżej go poznać? Napiszcie coś :P A jakby miło było, gdyby się znalazł jakiś wielbiciel |