17-08-2017, 12:14 | #121 |
Reputacja: 1 | Koteł nadnaturalna Vitae bardzo szybko (gdzieś w ciągu 15 minut) traci swoje właściwości po wyekstrahowaniu z gospodarza. Więc odpowiadając na twoje pytanie, taki wampir szybko narobiłby sobie wrogów w społeczności swojej, sprzedając zwykłą krew po mocno zawyżonych cenach. A co do ghula i rzekomej niemiarodajności symulacji... łał celerka. Dowolny łak za punkt szału jest pierwszy w inicjatywie. Serio, jeśli uważasz że możesz zrobić to lepiej i bardziej obiektywnie, to śmiało. Ja chętnie zobaczę wyniki. Związanie krwią samo z siebie raczej nie powoduje zmian aury, chyba że podciągniemy to pod bycie pod wpływem zdolności wpływających na umysł (a to już bodajże widać w aurze, jeśli się wie czego szukać).
__________________ Nieważne kto śmieje się ostatni, grunt żebym był to ja. |
17-08-2017, 13:10 | #122 |
Krucza Reputacja: 1 | Eleishar: Koteuowi chodziło nie o związanie widoczne w aurze a fakt, że ktoś żłopie wilkołaczą krew. Znalazłam dwie sprawy: 1. 4 rankowy dar Faerie blood - gdy wilkołak używając daru zmienia swoją krew na krew changelinga. W takim wypadku Auspex 2 może wykryć fakt, że taka zmieniona krew wilkołacza jest wyjątkowa. Moja interpretacja jest taka, że wypicie takiej mieszanki, tak jak w przypadku picia krwi changelinga, będzie się odbijać w aurze (nie wspominając efektów ubocznych PO wypiciu pozostawionych w gestii MG). 2. W podręcznikach wyraźnie jest powiedziane, że ŻADEN wampir nie posiada informacji o tym, że specjalne efekty po piciu krwi to wynik pure blood. Czyli, mimo plotek, dodatkowe celerki i fizykale nie wpadają ot tak z picia byle kogo. Jedynie co daje picie krwi "zwykłego" wilka to większy boost bo wilkołacza krew jest mocniejsza od ludzkiej. Dodatkowo: efekty trwają jedynie turę po spaleniu punktu krwi wilkołaczej i dają bonusy w zależności od poziomu pure blood. Ponadto, efekty się nie kumulują. Więc scenariusz z handlem krwią pure bloodów nie tylko staje się mało realistyczny i lukratywny ale całkiem odpada. |
17-08-2017, 13:47 | #123 | |
Reputacja: 1 | @Eleishar Cytat:
Bo mnie się wydawało, że efekt utrzymuje się póki wampir nie spali krwi wilkołaka, z czego powinno się zapisywać na osi 'kolejność' krwi pitej bo spala się po kolei krew, a nie wedle wyboru. Z tego by wynikało, że np:
[edit]Szał nie daje teleportacji do zwarcia. A co do Aury nie chodziło mi o to czy nastepuje związanie. Bardziej pytałem w kwestii czy wypite np 3 PK z łaka lub np fae działają jakoś na aurę wampira. @corax, "dlaczegóż by miała działać taka krew"? No można interpretowac to tak, że z krwią wampir łyka jakąś cząstkę esencji innego nadnaturala. W ten sposób kombinuję.
__________________ "Soft kitty, warm kitty, little ball of fur... Happy kitty, creepy kitty, pur, pur, pur." "za (...) działanie na szkodę forum, trzęsienie ziemi, gradobicie i koklusz!" | |
17-08-2017, 15:02 | #124 |
Reputacja: 1 | Koteł, nie wypita, tylko wyekstrahowana (np. do woreczka na krew). Nie pamiętam już skąd to jest. Może naleciałość z nWoDa mi się utrzymuje (tam tak było na pewno). Choć gdyby ten efekt naćpania dało się utrzymywać permanentnie, to by była lekka przesada, zapewne i tak się po jakimś czasie wypala.
__________________ Nieważne kto śmieje się ostatni, grunt żebym był to ja. Ostatnio edytowane przez Eleishar : 17-08-2017 o 15:04. |
17-08-2017, 15:55 | #125 | ||
Reputacja: 1 | Po szukaniu na sieci i w paru podręcznikach poddaję się. Ktoś da cynk gdzie jest to opisane tak jak pisa corax? Który podręcznik, najlepiej też strona? Cytat:
Ja tam o oWoD, nowego to na oczy nie widziałem :P edit: Znajszłem Cytat:
Czyli faktycznie jak Kruk pisze, na jedną turę jak się spali 1 pkt. krwi wilka, którą ma się w sobie. Ale jedna ciekawa sprawa. Wychodzi na to, że to nie jest potencja i akceleracja Czyli efekty łaczej krwi dodają dodatkowe akcje i sukcesy na działaniach zw. z siłą dodatkowo względem ewentualnej potencji lub użytej celki. Jak dla mnie bomba i przydatne dla każdego, nawet starego wampa jak łaczek ma wysokie PB. Ale ten wyższy stopień na frenzy sprawia, ze jest problem. Ergo: imho ten 2 punkciki mieć na wszelki wypadek nawet z takiego PB 3 dające przez 2 rundy więcej akcji i boost do siły. Brujah sobie jakoś radzą na +2ST Frenzy to mozna to wziąć na klatę. A co do handlu czymś takim. No cóż. Zwykła szpitalna torebka krwi to 1 pkt. taka to 2 PK i boosty. Ja bym szarpał jak wilk zająca.
__________________ "Soft kitty, warm kitty, little ball of fur... Happy kitty, creepy kitty, pur, pur, pur." "za (...) działanie na szkodę forum, trzęsienie ziemi, gradobicie i koklusz!" Ostatnio edytowane przez Leoncoeur : 17-08-2017 o 18:21. | ||
17-08-2017, 19:47 | #126 |
Reputacja: 1 | Leon, to zależy od podręcznika. W Wampir: Maskarada (s. 278) oraz w Wampir: Mroczne Wieki (s. 247) padają wyraźnie nazwy Akceleracja oraz Potencja. Co do wykrywania wampira pod wpływem wilkołaczej krwi, to oba powyższe podręczniki wskazują, że Wampir posiadający choćby 1 punkt wilkołaczej krwi zachowuje się nerwowo i paranoicznie lub pozostaje na krawędzi szału.
__________________ Wszelkie podobieństwo do prawdziwych osób lub zdarzeń jest całkowicie przypadkowe. ”Ludzie nie chcą słyszeć twojej opinii. Oni chcą słyszeć swoją własną opinię wychodzącą z twoich ust” - zasłyszane od znajomej. |
18-08-2017, 00:40 | #127 |
Reputacja: 1 | Mam nadzieję że jesteście świadomi że obu gier są co najmniej 4 edycje(1,2,revised,20, więcej jak liczyć vampire dark ages i dark ages(nie, to nie to samo)), więc bez jakiejś kontroli nad wersją o której mówicie jest spora szansa na absolutnie poprawne, ale sprzeczne informacje? Jak komuś się bardzo chce, to ciekawe byłoby prześledzić jak kwestia zmieniała się z rozwojem gry. I dlaczego. Tyle co na szybko znalazłem: Co swoją drogą jest dość jasną wskazówką że przy łączeniu tych gier działanie krwi to jeden z mniejszych problemów OK, to już jest dla bardzo twardych zawodników. FAQ White Wolfa . Tabelka "czy mogę spokrewnić X" rzuciła mi się w oczy. Abominacje i udawanie Lupinów przez Gangreli też są. I jest też odpowiedź White Wolfa na pytanie kto by wygrał. Nie, nie wgryzałem się w na ile to oficjalne, kto to pisał i do której edycji. Ale siedziało na White Wolf Publishing.
__________________ W styczniu '22 zakończyłem korzystanie z tego forum - dzięki! Ostatnio edytowane przez TomBurgle : 18-08-2017 o 01:28. |
18-08-2017, 07:51 | #128 |
Krucza Reputacja: 1 | Tomcio i popsułeś zabawę w ogarnianiu tak bardzo kto by wygrał WoDa!!! |
18-08-2017, 14:46 | #129 |
Reputacja: 1 | Iii tam, jakby coś takiego komuś przeszkadzało. Przecież widać że te 20 lat temu był to na tyle istotny problem że wsadzili go do FAQ, a my wciąż nad tym siedzimy. To ja mam tu trochę inne pytanie: jak uważacie że powinno być? Mnie osobiście urzekła idea że kropy w potencji i akceleracji (nie chciałbym wprowadzać do mechaniki wampira jakichś dodatkowych akcji - widziałem w użyciu Ścieżkę Skupionego Umysłu, dziękuję, postoję ) miałyby się trzymać aż do spalenia tych konkretnych punktów krwi. Nagle byłby to znaczący bonus, coś co dawałoby wilkołaczej krwi konkretną wartość na rynku pijawek. Byłaby nagroda za trud i narażenie nieśmiertelnego zada.
__________________ W styczniu '22 zakończyłem korzystanie z tego forum - dzięki! |
18-08-2017, 15:23 | #130 |
Krucza Reputacja: 1 | Nie bardzo lubię definitywność "powinno być". Podoba mi się fakt, że efekt działania krwi to jedna tura, cokolwiek by to było w zależności od wydania. Mnie za to bardziej ciekawi gdybanie o handlu krwią wąpierzy (lub nawet i samymi wąpierzami), bo tutaj widzę efekty długoterminowe niosące zdecydowanie mniejsze ryzyko dla użytkowników, łatwość zdobycia dużą większą niż znalezienie pure breeda, łatwość przechowywania i transportu itd. a rynek zbytu też całkiem spory (np. do wywabiania 'smakoszy', osłabiania sił ssaczy itd.). |