27-08-2013, 14:27 | #51 |
Reputacja: 1 | Jak wygląda poziom zainteresowania sesjowaniem w nowym Świecie Mroku na forum? Zakupiłem wampira: requiem. Obecnie zbieram do zakupu podręcznika podstawowego. Mam małe pytanie odnośnie wampira: czy są planowane dodatki do tego konkretnie podręcznika? I czy zakłada się, że w jednej drużynie moze znaleźć się i mag i wampir i wilkołak?
__________________ But now I'm not an artist I'm a fucking work of art I've got an F and a C and I got a K too And the only thing that's missing is a bitch like you |
27-08-2013, 16:42 | #52 | |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Cytat:
Jeśli chodzi o drużyny mieszane: mhm, nie jest to omawiane na kartach większości podręczników. Jednakże, reguły do cross-overów są obecne - a to, czy dopuszcza się postaci z różnych splatów, leży tylko w gestii MG. | |
31-08-2013, 21:09 | #53 |
Reputacja: 1 | A jak wygląda sprawa z regeneracją? W sumie w Wampirze: Requiem (o ile nie jestem ślepy, a to możliwe) jest tylko wspomniane, że obrażenia poważne goją się wolniej, bo regeneracja tkanki trochę trwa. Przy okazji Ostatecznej Śmierci, też wydaje mi się, nie było stosownej notki. Na przykład, jeśli zrzucimy wampira z jakiegoś bardzo wysokiego punktu. Upadek z takiej wysokości, byłby dla człowieka śmiertelny - a wręcz, po prostu zostałaby z niego miazga. Czy jest to tak samo niebezpieczne dla wampira? Tak samo, czy są jednorękie wampiry? Czy kończyny się regenerują? Czy wyłupane oko się regeneruje? Innymi słowy, jak wygląda regeneracja Spokrewnionych ?
__________________ But now I'm not an artist I'm a fucking work of art I've got an F and a C and I got a K too And the only thing that's missing is a bitch like you |
31-08-2013, 22:21 | #54 | |||
Reputacja: 1 | Cytat:
Rana poważna leczy się w jedną turę. Cytat:
Warto pamiętać, że jeśli wampira wystarczająco długo kopać, to rany lekkie zamienią się w poważne, przez co wampir zapadnie w Letarg. A jak wtedy jeszcze go trochę pokopać po nerkach, to rany poważne zamienią się w krytyczne i papa krwiopijco. Cytat:
edit. Zajrzałem też do podręcznika, by sprawdzić zasady upadku. Przy upadku z 30 metrów lub wyższej wg systemu osiąga się maksymalną prędkość, przy której obrażenia otrzymywane przy zetknięciu z ziemią są poważne. Tym samym zrzucony z wieżowca wampir otrzyma 10 obrażeń poważnych, dość by niemal każdego umarlaka wpędzić w letarg, ale za mało by go zniszczyć. Ostatnio edytowane przez Zapatashura : 01-09-2013 o 09:46. | |||
01-09-2013, 15:53 | #55 | |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Cytat:
(oczywiście, osobiście rozdzieliłbym sprawę pt. 'ręka ci wraca' od jej użytkowalności; wraca - jest bezużyteczna, dopóki nie odnowisz tej rany) | |
02-09-2013, 00:28 | #56 |
Reputacja: 1 | Według nowej podstawki (aczkolwiek nie jestem pewien jak to wygląda w Blood&Smoke) rany które powodują niemożność korzystania z jakieś kończyny to agrawki wywołane atakami mierzonymi - więc jednoręki wampir to pewnie taki, który z takiej się jeszcze nie wylizał .
__________________ A true gamer should do his best to create the most powerful character possible! And to that end you need to find the most gamebreaking combination of skills, feats, weapons and armors! All of that for the ultimate purpose of making you character stronger and stronger! That's the true essence of the RPG games! |
03-09-2013, 21:54 | #57 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Ale wciąż - nie napisano jasno w podręczniku do Wampir: Requiem jak wygląda regeneracja kończyn itd... BTW kolejne pytanie (albowiem Świat Mroku ostatnimi czasy CHŁONĘ) - co sądzicie o mechanice? Z tego co orientuję się NA RAZIE, pule kości bywają spore - 10 k10 dla przykładu. Ale jak oceniacie mechanikę? Intuicyjna? Realistyczna? Nieskomplikowana ---> dynamiczna, czy raczej zagmatwana ----> sesja zmienia się w lekcję matematyki...?
__________________ But now I'm not an artist I'm a fucking work of art I've got an F and a C and I got a K too And the only thing that's missing is a bitch like you | ||
03-09-2013, 23:55 | #58 | |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Cytat:
A co do liczby kostek - „still better than Exalted”. | |
04-09-2013, 09:21 | #59 | |
Banned Reputacja: 1 | Cytat:
Mechanika jest nieskomplikowana i dość intuicyjna, choć - jak każda - czasami jest lekko nierealistyczna... ale zawsze da się ją "podrasować" | |
04-09-2013, 13:02 | #60 |
Reputacja: 1 | Aschaar, bez przesady. Dziesięć kostek to pula którą postać która wie co robi powinna mieć mniej więcej na każdą akcje która dotyczy czegokolwiek, o czym ma jakiekolwiek pojęcie. Bez atrybutów i umiejętności na piątkach. Przecież do tej puli wliczają się jeszcze bonusy z ekwipunku i ewentualny wydatek siły woli. Bohater z trójkami w atrybucie, umiejętności, i ekwipunku (a o to łatwo - dobry makijaż i odpowiednia do okazji sukienka to już będzie przynajmniej plus dwa, prawdopodobnie plus trzy) ma już dziewięć kostek, do których mogą wliczyć się jeszcze bonusy ze specjalizacji (a od czasów GMC, dodajesz wszystkie pasujące do sytuacji, a nie tylko jeden) i wydatku siły woli, więc kompetentny bohater prosto z generacji postaci powinien rzucać od jakichś ośmiu do piętnastu kostek, średnio. Batman (czyli mortal z wysokimi atrybutami, umiejętnościami, wszechstronnymi specjalizacjami i wypieszczonym ekwipunkiem) spokojnie dobije do 20tek na każdy liczący się rzut.
__________________ A true gamer should do his best to create the most powerful character possible! And to that end you need to find the most gamebreaking combination of skills, feats, weapons and armors! All of that for the ultimate purpose of making you character stronger and stronger! That's the true essence of the RPG games! Ostatnio edytowane przez Nemo : 04-09-2013 o 13:05. |