Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Systemy postapokaliptyczne
Zarejestruj się Użytkownicy

Systemy postapokaliptyczne Świat po apokalipsie - czyli rozmowy przy Nuka-Coli z atomowym grzybem w tle i zombie charczącym pod butem.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23-07-2016, 16:21   #21
 
Leminkainen's Avatar
 
Reputacja: 1 Leminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputację
Ogólnie to co do tej sztuczki mam raczej niechęć, zdecydowanie kiepsko znosi ona przejście na Ołów. Nazwijmy rzecz po imieniu, Ołów z "magicznego" (bez żadnych ale) bonusu 40% robi większe wyliczenie obramowane regułami co w praktyce trudniej podwoić sztuczką

Dodatku jeszcze nie czytałem, mam nawet zrzucony na tablet ale na razie nie było czasu
 
__________________
A Goddamn Rat Pack!
Leminkainen jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-07-2016, 10:18   #22
 
AdiVeB's Avatar
 
Reputacja: 1 AdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumny
No właśnie o to chodzi. Naprawdę świetna sztuczka zostaje niejako wyrzucone w śmietnik... a była ona niejako wizytówką każdej postaci która nazywała się strzelcem wyborowym. Każdy snajper do tej sztuczki dążył. Fajnie by było jakby coś z tym na przyszłość zrobić. Szkoda dobrej snajperskiej sztuczki.

A co do dodatku właśnie jest świetny i bardzo ciekawie napisany. Byłem przekonany że korzystałeś z niego (Lemi) jak tworzyłeś Nico.

__________________________________________________

EDIT

I jeszcze jedna sprawa która mnie mocno ciekawi. Postrzeganie emocji w stosunku do maszyn. Niby nie widać żadnej korelacji ale jak się dokładnie nad tym zastanowić i dodać jeszcze jako umiejętności wspierające Elektronikę oraz Mechanikę może i miałoby to sens? Co wy na to? Nawet wpadłem ostatnio na sztuczkę która taką właśnie korelację uskutecznia "Myśleć jak maszyna" - wymagania są wręcz kosmiczne ale chodzi mi tylko w obecnej kwestii o nakreślenie precedensu żeby jednak można było jakoś te zachowania maszyn przewidzieć.

Biorąc pod uwagę że mówimy oczywiście o profesji Zabójcy Maszyn chyba ma to sens? Kolesie walczą połowy swego życia z maszynkami więc może nauczyli się chociaż odrobinę przeczuwać zachowanie maszyn. Oczywiście mówimy o przede wszystkim o blaszakach o zaawansowaniu programu nieco niższym (moim zdaniem do 3-4) wyższe to już wyższa szkoła jazdy ale też wbrew pozorom - podkreslam - wbrew pozorom maszyny od większym zaawansowaniu programu bardziej przypominają ludzi / zwierzęta (w kwestii intynktu) - trudniej się wstrzelić co zrobią ale za to jakąś analogię można zastosować (tak przynajmniej było opisane z grubsza w dodatku w rozdziale o zabójcy maszyn) Co wy na to?
 

Ostatnio edytowane przez AdiVeB : 25-07-2016 o 11:16.
AdiVeB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-07-2016, 13:15   #23
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
@Snajper

- Nie jest wyrzucona na śmietnik przez Ołów. Po prostu każda silniejsza optyka ma jakby tą Sztuczkę w sobie. I zostaje zachowana zasada, że daje oprócz tego 2x większy bonus do trafienia tyle, że jest to zamiast standardowego +1 za optykę +2 na zasadzie korelacji. Ale większość bonusu potrafi dać właśnie optyka więc na nią jest przeniesiony ciężar i całkiem słusznie moim zdaniem. Przy silnej optyce i strzałach na dalekie dystane można spokojnie uzbierać większy bonus nić dawniej ze Snajperem. No a poza tym niezbyt jest co się powoływać czy odwoływać skoro mecha kulania na snajperstwo jest całkiem inna niż w orginale.



@Emomaszyny

- No jest ta Sztuczka ale co dalej? Chce się coś zgadywać o blaszakach no to bierze się tą Sztuczkę. Nie bardzo wiem o co pytasz z tymi emocjami u maszyn. Ja więcej Sztuczek pod tym kątem nie kojarzę w tej chwili.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-07-2016, 13:59   #24
 
AdiVeB's Avatar
 
Reputacja: 1 AdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumny
@Emomaszyny

No chodzi mi czy jest możliwość przewidzenia zachowania maszyny nie mając tej sztuczki tylko powiedzmy części składowe np. Postrzeganie emocji 3, Mechanika 3, Elektronika 3. Na zasadzie korelacji przedstawionej w tej właśnie sztuczce. Znasz kogoś kto uzbierał nota bene na tę sztuczkę ? dwie umiejętności na 11 to chyba nie lada wyczyn.

Podejmuje dyskusję bo to dość interesująca kwestia moim zdaniem.
 
AdiVeB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-07-2016, 14:22   #25
 
Leminkainen's Avatar
 
Reputacja: 1 Leminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputację
Cytat:
Każdy snajper do tej sztuczki dążył. Fajnie by było jakby coś z tym na przyszłość zrobić. Szkoda dobrej snajperskiej sztuczki.
hmm.. nuda? W 1,5 każdy snajper to miał więc w najmniejszym stopniu nie prowadziła do stworzenia unikalnej postaci. Wręcz przeciwnie w zasadzie KAŻDA karta postaci robiona pod snajpera jaką widziałem miała 14 percepcji. Jak to zauważył Pip rozwiązania optyki w Ołowiu dają nawet większe bonusy do strzelania na dystansach.

Jakbym miał wprowadzić nową sztuczkę dla snajpera na mechanikę Ołowiu to postawiłbym na coś co ułatwiłoby testy wiedzy snajperskiej np sztuczkę którą nazwałbym "miarka w oku" pozwalająca określić odległoć bez dalmierza
 
__________________
A Goddamn Rat Pack!
Leminkainen jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-07-2016, 16:42   #26
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał AdiVeB Zobacz post
@Emomaszyny

No chodzi mi czy jest możliwość przewidzenia zachowania maszyny nie mając tej sztuczki tylko powiedzmy części składowe np. Postrzeganie emocji 3, Mechanika 3, Elektronika 3. Na zasadzie korelacji przedstawionej w tej właśnie sztuczce. Znasz kogoś kto uzbierał nota bene na tę sztuczkę ? dwie umiejętności na 11 to chyba nie lada wyczyn.

Podejmuje dyskusję bo to dość interesująca kwestia moim zdaniem.
To nie ma sensu. Maszyny nie mają emocji, nie masz co postrzegać. Maszyny mają za to elementy elektroniczne i mechaniczne, więc to by miało sens odczytywać ich zachowania na przykład po ilości czasu zastanawiania się, ustawieniu kończyn, czy wydawanych dźwiękach.
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-07-2016, 20:05   #27
 
Leminkainen's Avatar
 
Reputacja: 1 Leminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputację
Postrzeganie emocji jest kompletnie bezużyteczne w stosunku do maszyn

Sorry to mi trochę przypomina fanowskie sztuczki które dają bonus do walki "bo całe życie spędziłeś dłubiąc ze śrubokrętem w ręku/machając wiosłem więc o ile używasz narzędzi/wiosła w walce to jesteś lepszy niż ktokolwiek z bronią białą" to trochę wynika z faktu że walka zazwyczaj jest istotną częścią neuro więc wiele osób czuje się nieusatysfakcjonowanych że ich postać nie ma takich samych wyników jak postać stworzona do walki i chcą żeby inwestowanie w niebojowe umiejętności im się opłaciło. I ten sam problem widzę tu, inwestujesz w postrzeganie które się marnuje w walce i cię bolą wydane PD więc chcesz żeby je można było jakoś użyć
 
__________________
A Goddamn Rat Pack!
Leminkainen jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-07-2016, 20:58   #28
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
A tak w ogóle to już więcej oficjalnych dodatków Neuro to nie będzie? Pytam tutaj, bo nie ma na to tematu, nie chce zakładać nowego, a ten jest o fanowskim dodatku, więc w sumie o dodatkach.
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-07-2016, 21:12   #29
 
Leminkainen's Avatar
 
Reputacja: 1 Leminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputację
Na to wygląda

choć nie zdziwiłbym się gdyby coś się ruszyło w 2020

ogólnie portal chyba odchodzi od książkowych wydawnictw
Plany wydawnicze | Portal Games
 
__________________
A Goddamn Rat Pack!
Leminkainen jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-07-2016, 15:10   #30
 
AdiVeB's Avatar
 
Reputacja: 1 AdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumny
@ Lemi (i reszta)

Bzdura. Jedyne czego chcę to poszukać "mechaniki" odzwierciedlającej wyczucie maszyn która będzie niejako pomagać w walce. Skoro to takie bez sensu wielce to czemu jest sztuczka "Mysleć jak maszyna" która opiera się na Postrzeganiu Emocji, Elektronice lub Mechanice?

W dodatku o Zabójcy Maszyn jest opisane że czym wiecej blaszaków rozwalasz tym wiecej nabierasz wprawy w tym, potrafisz wyczuć niektóre zagrywki maszyn itp. itd... W całym dodatku sa odniesieniaNo świetnie. Tylko że w rzeczywistości jest tak że walcząc w NS z maszynami nijak mechanicznie nie da się nic zrobić... nie możesz przygotować się nijak do walki z maszynami, a każda informacja którą ma twoja postać i tak ci w niczym nie pomaga. Możesz sobie napisać w karcie że wytłukłeś 30 łowców, ponad 100 sztuk robactwa i 1 Juga... możesz nawet pięknie opisać historię i opis tych walk. Ale co z tego jak mechanicznie i tak gó*** wiesz i MG i tak zazwyczaj nie da nawet szansy na "zrozumienie" maszyny z którą walczysz.

Z początku myślałem że cecha z pochodzenia Posterunku "Moloch? Coś o nim słyszałem" daje ci przewagę. Napisali że Bohater "zna nazwy slangowe określające maszyny, potrafi je rozpoznawać i wie czego intuicyjnie może spodziewać się po każdym z tworów. Każdy test związany z maszynami Molocha może być dla niego najwyżej B. Trudny" ale nie jestem teraz do końca pewny... bo mimo że "stoi jak byk" że Bohater wie czego się może spodziewać po maszynce to i tak zapewne nijak nie będzie to odzwierciedlone mechanicznie. Każdy się tylko skupia na tym że testy mogą być co najwyżej B.Trudne.

A to że maszyny emocji nie mają to akurat chyba jasne. Uważam jednak że łatwiej jest przewidzieć ruch czy zachowanie maszyny niż człowieka. Stąd właśnie moja rozkmina o tym wszystkim. Maszyny mają zaawansowanie programu (mechanicznie w NS) które odzwierciedla ich postepowanie nawet jeśli miałoby byc nielogiczne dla kogoś kto z nimi walczy. Nie mniej jednak łatwiej dla wyspecjalizowanego zabójcy maszyn wyczuć, przewidzieć, odgadnąć intuicyjnie co maszyna zrobi albo wręcz przeciwnie czego maszyna nie zrobi. W końcu to go odróżnia od zwykłego zjadacza chleba - że nie sra na widok maszyny tylko chytwa spluwę i idzie ustrzelić robota. I chcę znaleźć mechaniczne rozwiązanie tego problemu.

Wpadłem na coś takiego skoro Mechanika i Elektronika to za mało żeby skutecznie przechytrzyć maszynę, a waszym zdaniem Postrzeganie emocji nie ma związku (czego naprawdę nie mogę pojąc bo precedens jest w podręczniku i to głównym i jest nim sztuczka "Myśleć jak maszyna") - następnym razem wezmę umiejętność wiedzy ogólnej "Wiedza o maszynach" (albo umiejętność z "inne") - w sensie maszynach Molocha i wtedy będzie ona wspomagaczem (jak to wiedza ogólna normalnie działa) dla Mechaniki i Elektroniki i ewentualnie Komputerów pod kątem:

rozpoznawania maszyn i ich przeznaczenia, rozszyfrowywania zaawansowania programu (która da możliwość chociaż ogólnikowo przewidzieć możliwe postępowanie blaszaka)

Mi tu nie chodzi o sytuację jak truchło maszyny leży jest nieszkodliwe i zabierasz się za wybebeszanie co lepszych kąsków. Chodzi mi o sytuację dynamiczną gdzie nie ma czasu na długie podchody. Trzask, wyskakuje na ciebie maszyna i od razu atakuje. Szybki rzut oka i test i MG ci mówi jak zdasz "To łowca, standardowy, etc. etc." Nawet jeśli gracz (w sensie prowadzący BG) wie że wyskoczył Łowca to nie znaczy że BG musi od razu wiedzieć (wiem że to dziwnie brzmi ale nie wiem jak to wyjaśnić, nieraz gracz po prostu coś wie, a jego BG nie i przelanie tej wiedzy "swojej" na wiedzę BG podobno jest metagrą)... chodzi o to że fajnie by było jakby BG dostał od MG deklarację (jeśli zda test). Skoro takie postępowanie działa z każdą inną czynnością to czemu nie z maszynami? (w sensie że MG ci tłumaczy np. podczas wypatrywania co dokładnie widzi BG albo podczas diagnostyki zepsutego urządzenia mechanicznego co się zepsuło albo co to w ogóle jest; zdajesz test i wiesz, i o to chodzi - w końcu to erpeg...)

I co wy na to? Chciałbym żebyśmy wspólnie poszukali rozwiązania. Chyba że ma ktoś lepszy pomysł? Bo już naprawdę dłuższy czas o tym myslę... ale znając moje szczęście znowu się okaże że "nie mam racji".
 
AdiVeB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:14.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172