Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Systemy postapokaliptyczne
Zarejestruj się Użytkownicy

Systemy postapokaliptyczne Świat po apokalipsie - czyli rozmowy przy Nuka-Coli z atomowym grzybem w tle i zombie charczącym pod butem.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21-06-2016, 10:17   #11
 
psionik's Avatar
 
Reputacja: 1 psionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputację
Ja nie mogę zdzierżyć języka w którym opisana jest mechanika. Może to przez to, że sama mecha jest dziurawa jak sito i prosta jak jelita, co powoduje, że opis utrudnia zamiast ułatwiać. W pozostałych miejscach podręcznika opis jest OK.
 
psionik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-06-2016, 13:36   #12
Banned
 
Reputacja: 1 Gveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumny
Mechanika Nerki ma w lepszym stopniu odzwierciedlić realizm, to jest pewne. Z jednej strony podoba mi się, że jest konsekwentna i daje popis taktycznym zapędom graczy, z drugiej jest upierdliwa w zrozumieniu.
 
Gveir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-06-2016, 14:19   #13
 
psionik's Avatar
 
Reputacja: 1 psionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputację
Każda sesja w jakiej uczestniczyłem obfitowała w liczne zasady domowe i odstępstwa, a i tak miałem wrażenie, że wszystko jest takie... niedorobione.
Z realizmem też jest różnie i koszenie serią 3-segmentową jest tego dobrym przykładem.
 
psionik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-06-2016, 22:00   #14
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
miałem wrażenie, że wszystko jest takie... niedorobione.
- Bo jest Często mam wrażenie, że ta oryginalna to jakby żadnych betatestów nie przeszła ino uznali, że jest chyba wszystko co trzeba i z grubsza ok to i tak wrzucili. Ładnie widać na spadaniu. Zasady jaki dmg z jakiej wysokości jest chyba w "Ruinach" czy "Maxx'ie" co jest jednym z ostatnich podręczników jaki wyszedł. To co? Przez poprzednie naście podręczników BG mieli nie spadać w tych swoich przygodach?



Cytat:
To dodam jeszcze jedno pytanie: Jaką część mechaniki uważacie za najfajniejszą? Która jest "definiująca Neroshimę"? Dla mnie to opisowe PT (łatwy, trudny itp) oraz suwak.
- Aż sam nie wiem. Jak się spotkałem pierwszy raz z neuro to jakoś była dla mnie na tyle nowa i odmienna, od tego co grałem do tej pory, że wszystko wydawało się nowe i "typowo neurowe".

- Ale chyba 3k20. To, że k20 i że 3 to była dla mnie dość długo cecha typowa dla neuro. Bo nie jak k100 i pochodne w młotku, nie jak ileś tam k10 w WoD, nie cała gama kostek w czymś innym ani całe wiadra k6 z bitewniaku ino właśnie takie 3k20. No wiem, że same k20 w grze to żaden przełom ale jednak to, że właśnie te kostki i trzy mi się dość długo wydawało firmowym wręcz znakiem neuro. I sama ogólna zasada (że rzucasz trzema i się uda jak jest sukces na dwóch) też jest bardzo prosta i zaszczytna i w ogóle ok. Ale detale by do tego dojść są kompletnie zrypane.

- Poza tym neuro było często postrzegane jako system "realistyczny" czy choćby silący się na taki. Głównie z powodu mechy "HP" czyli tego, że jest ich mało i łatwo zginąć i nie nazywają się "HP" czy podobnie. To, że każdy człowiek miał 3xR.Cię gdzie takie magnum zadawało 1/3 tego za jednym strzałem przemawiało do wyobraźni, że łatwo zginąć. No i te "mało HP" kontrastowały z systemamy gdzie jest "dużo HP". A przynajmniej tak to odbieraliśmy w naszej bandzie jak jeszcze graliśmy w te pierwsze neurowe sesje przy stole.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-06-2016, 23:17   #15
 
psionik's Avatar
 
Reputacja: 1 psionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputację
Spodziewałem się większego zainteresowania tematem

Poniekąd to skrzywienie zawodowe projektowania i wspierania systemów komputerowych, ale mam tak, że jak widzę jakąś kupę w systemie, który do mnie trafia, to staram się ją naprawić, zrefaktorować, napisać od nowa. Nie ukrywam, że świat Neuro powinien mieć inną mechanikę - prostszą, bardziej przejrzystą, będącą pewną równowagą pomiędzy realizmem, a potrzebami RPG, gdzie nie można leczyć rany przez miesiąc, bo wyklucza to postać praktycznie z rozgrywki.
 
psionik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-06-2016, 00:16   #16
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
Spodziewałem się większego zainteresowania tematem
- W praktyce pewnie wyglądałoby to na wylewanie pomyj na mechę albo wymundrzanie się o interpretację zasad podręcznikowych i własnych. Generalnie ja mam mizerne zdanie o mechanice neuro zwłaszcza pod kątem prowadzenia i koplikacji zasad. Jedyne zalety jakie słyszałem o mechanice neuro to wtedy gdy ktoś ją wywalił czy zredukował maksymalnie i bardziej grał fabularnie ale wtedy też mi to potwierdza, że mecha jest do kitu.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-06-2016, 21:11   #17
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Pipboy79 Zobacz post
- Jednym z najbardziej upierdliwych elementów mechy jest ruchome 1 i 20-ka. W sensie, że fart albo pech to jeszcze ok ale ruchomy PT na łatwiej/trudniej sprawia, że gdy już mamy gotowy wynik, trzeba przesunąć PT i tak naprawdę liczyć od nowa. Strasznie to spowalnia podanie wyników i to wszędzie bo ta 1 i 20 obowiązuje na wszystkie testy a nie np. tylko w walce.
Zrobiłem karty w excelu i od razu żeby rzucało i się sam suwak robił - nie trudno to zrobić w excelu...

Cytat:
Napisał Leminkainen Zobacz post
@Anonim - rozwinąłbyś?
Po prostu dawałem zwykłe testy neuroshimowe...
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-06-2016, 14:20   #18
 
Leminkainen's Avatar
 
Reputacja: 1 Leminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputację
Cytat:
Zrobiłem karty w excelu i od razu żeby rzucało i się sam suwak robił - nie trudno to zrobić w excelu...
ja se zrobiłem suwak neuroshimiczny, na starym suwaku nakleiłem (co by nie zniszczyć zabytku) podziałkę z kolejnymi cyframi a na części nieruchomej poszczególne PT, w razie potrzeby wystarczyło ustawić badany współczynnik w pozycji wyjściowej a wszystkie PT od razu się ustawiały

Cytat:
Po prostu dawałem zwykłe testy neuroshimowe...
Przeciwstawne?
 
__________________
A Goddamn Rat Pack!
Leminkainen jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-06-2016, 19:05   #19
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Leminkainen Zobacz post
ja se zrobiłem suwak neuroshimiczny, na starym suwaku nakleiłem (co by nie zniszczyć zabytku) podziałkę z kolejnymi cyframi a na części nieruchomej poszczególne PT, w razie potrzeby wystarczyło ustawić badany współczynnik w pozycji wyjściowej a wszystkie PT od razu się ustawiały
Fajny gadżet, ale do excela nie trzeba używać kości.
Cytat:
Napisał Leminkainen Zobacz post
Przeciwstawne?

Nie pamiętam, jest w temacie gry. Chyba zwykłe.
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-07-2016, 20:10   #20
 
noboto's Avatar
 
Reputacja: 1 noboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputację
W Neuroshimie urzekł mnie język jakim ją zapisano oraz skomplikowanie mechaniki dopiero później zorientowałem się że 3k20 to coś wyjątkowego w RPG, w sumie NS był moi pierwszym RPG, dobrze że mam dobrą pamięć do zapamiętywania zasad oraz wyobraźnie by wymyślać nowe

A co do wymyślanych zasad to podacie jakieś przydatne

Ja pozwalam graczom w jednym segmencie iść i strzelać ale każdy metr to większa kara i maksymalnie mogą ich pokonać... ileś tam zapomniałem, mam to gdzieś napisane ale nie chce mi się szukać
 
noboto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:55.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172