Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Systemy postapokaliptyczne
Zarejestruj się Użytkownicy

Systemy postapokaliptyczne Świat po apokalipsie - czyli rozmowy przy Nuka-Coli z atomowym grzybem w tle i zombie charczącym pod butem.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08-07-2016, 21:43   #21
 
Ardel's Avatar
 
Reputacja: 1 Ardel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputację
Nie wiem, co Wy macie z tym 3k20 jako czymś niesamowitym. Zanim ktokolwiek pomyślał o Neuroshimie, jeden z największych systemów zza naszej zachodniej granicy (Das Schwarze Auge) korzystał z trzech dwudziestek.

A coby w temacie - wiem co mnie jeszcze męczyło w Neuro. To, że jak walka zawierała w sobie walczących wręcz i strzelających, już pisałem. Ale równie męczące było, gdy część postaci pruła z automatów, a część z broni powtarzalnej. Trzeba było pilnować, który segment serii u danej postaci się wyczynia, jak zaporowy wpływa na morale i rzuty, a do tego ile jeszcze zostało tych nieszczęsnych punktów umiejętności na rundę walki... Masakra. Zazwyczaj kończyło się to tym, że na każdy segment każdy miał 1/3 albo 1/2 punktów umiejętności do wykorzystania, a każda seria z broni była krótka albo "jakaś taka na oko". Muszę kiedyś zagrać w Neuro na forum, bo będzie czas na wszystkie zasady.
 
__________________
Prowadzę: ...
Jestem prowadzon: ...

Ardel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-07-2016, 09:50   #22
 
psionik's Avatar
 
Reputacja: 1 psionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputację
Nie miestrzowałem Neuro, ale jak przeczytałem o wykorzystaniu wielu umiejętności w jednej turze, to się bardzo zdziwiłem. Czy ktoś w ogóle stosuje?
Jeśli w jednym segmencie rzucam granat, a w drugim i trzecim strzelam, to używam 1/3 umiejki rzucania i 2/3 pistoletów.

Moim zdaniem za nadmierne skomplikowanie systemu odpowiada przede wszystkim właśnie te 3k20. Przy umiejętnościach rzędu 5-6 otrzymujemy tyleż punktów do zbicia rzutu kością. Jeśli mielibyśmy uzyskać sukces w jednej kości, to byłoby to po prostu zbyt proste. Dołożenie dodatkowych kości powoduje, że mamy efektywnie 1/3 poziomu umiejętności, co jest miłym bonusem, ale nie "łamie" gry. Niestety powoduje to, że wpływ na PT przy wzroście umiejętności jest mało efektywny, więc dodano suwak co 4 punkty, który dodatkowo komplikuje system.
Problem powstaje, gdy próbujemy "zaaplikować" 3k20 do innych elementów systemu, w szczególności do walki. To moim zdaniem wymusiło stworzenie segmentów i upchanie ich po trzy w turę.
Tylko, że przy walce wręcz to nie zdało egzaminu, więc należało dokleić nowe zasady. Nadal 3k20, ale mechanika rozgrywania starć jest już zupełnie inna. Można w niej przez kilkanaście rund walczyć bez zadawania obrażeń!

Skoro autorzy poszli w stronę procentowego modyfikatora, to nie rozumiem, dlaczego nie zdecydowali się na użycie k100? Zbyt zbieżne z falloutem? Złe doświadczenia z Warhammerem?
Sam nie jestem fanem k100, uważam, że k20 jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Nie chodzi tu o powiązania do D&D, ale o to, że k20 to nic innego jak k100 z podziałką co 5%. Modyfikatory w systemach i tak są krotnościami 5%, więc takie zastąpienie ma sens.

To dość dużą ingerencja w mechanikę (żeby nie napisać całkowita zmiana), ale jeśli zastąpić by 3k20 jednym rzutem, pozwoliłoby to np. na skorzystanie z przerzutów. Np. zamiast wprowadzania zbyt dużej liczby modyfikatorów i stopni trudności, można dodawać przerzuty.
Przykład: podkradamy się pod obozowisko, którego wartownicy co 10 minut robią obchód z psami. Zamiast teraz ustalać różne ułatwienia dla psów, można zostać przy oryginalnym rzucie przeciwstawnym, ale jeśli idziemy z wiatrem pies ma ułatwienie, jeśli pod wiatr, pies ma utrudnienie.
Ułatwienie polega na tym, że rzucamy na raz dwiema kośćmi i wybieramy lepszy wynik, utrudnienie odwrotnie - rzucamy dwiema kośćmi i wybieramy gorszy wynik. Nawet przy zachowaniu obecnego formatu 3k20 można to wprowadzić. W takich sytuacjach rzucasz 4k20 i odrzucasz największy wynik jeśli masz ułatwienie, lub najmniejszy jeśli masz utrudnienie.

Takie zasady znacznie przyśpieszają rozgrywkę, nie tracąc zbytnio na realizmie. Co o tym sądzicie? Czy to ma sens? Przyśpieszyłoby rozgrywkę?
 
psionik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-07-2016, 11:13   #23
 
noboto's Avatar
 
Reputacja: 1 noboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputację
Ciekawy pomysł 4k20 muszę to przetestować ale nie na aktualnej sesji którą mam zamiar prowadzić w sumie macie linka
http://lastinn.info/rekrutacje-do-se...najemnicy.html
Sorry psionik z reklamy ale na pewno to może kogoś z tą zainteresować

Co do przyspieszania gry można zrezygnować z suwaka podczas walki ułatwia to Ołów a po za walką wymaga by MG trochę zmodyfikował podręcznik główny a mianowicie zamiast używać utrudnień procentowych używać utrudnień liczbowych np. te drzwi mają zamek o PT 5 a ty masz tylko spinacz więc wzrasta do 7, masz 14 Zr i 2 otwierania zamków więc musisz wyrzucić na dwóch kościach 9 lub mniej i tyle
 
noboto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-07-2016, 13:15   #24
 
psionik's Avatar
 
Reputacja: 1 psionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał noboto Zobacz post
http://lastinn.info/rekrutacje-do-se...najemnicy.html
Sorry psionik z reklamy ale na pewno to może kogoś z tą zainteresować
Nie ma sprawy


Cytat:
Napisał noboto Zobacz post
Co do przyspieszania gry można zrezygnować z suwaka podczas walki ułatwia to Ołów a po za walką wymaga by MG trochę zmodyfikował podręcznik główny a mianowicie zamiast używać utrudnień procentowych używać utrudnień liczbowych np. te drzwi mają zamek o PT 5 a ty masz tylko spinacz więc wzrasta do 7, masz 14 Zr i 2 otwierania zamków więc musisz wyrzucić na dwóch kościach 9 lub mniej i tyle
Jestem pewien, że czytałem, że suwaka nie powinno się stosować podczas walk.
 
psionik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-07-2016, 14:27   #25
 
noboto's Avatar
 
Reputacja: 1 noboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputacjęnoboto ma wspaniałą reputację
Tak to prawda faktycznie coś mi się pomieszało
Ale można też nie stosować go po za walką jeśli ktoś nie ogarnia
 
noboto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-07-2016, 15:33   #26
 
psionik's Avatar
 
Reputacja: 1 psionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputację
Hehe, za dużo zasad i wyjątków
 
psionik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01-08-2016, 17:26   #27
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
Nie miestrzowałem Neuro, ale jak przeczytałem o wykorzystaniu wielu umiejętności w jednej turze, to się bardzo zdziwiłem. Czy ktoś w ogóle stosuje?
Jeśli w jednym segmencie rzucam granat, a w drugim i trzecim strzelam, to używam 1/3 umiejki rzucania i 2/3 pistoletów.
- Bywa jak ums wspomagający z pokrewnego umsa. Choć bazowo testuje sie zwyczajnie na podstawowy ums. A takie ciekawostki zdarzają się ale jak się da to staram się zakręcić by zmiana umsa zgrała się z nową turą. Nie zawsze się da jak np. strzelec strzela jeden segment i korzysta z umsów strzeleckich a w drugim ktoś mu się ładuje w zwarcie i zaczyna się kulanie na zwarcie. Więc bywa niestety ale mówię jak się da to lepiej rozpisać to zgodnie z turami. Ale nie jest to zbyt częśty przypadek przynajmniej u mnie na sesjach.


Cytat:
To dość dużą ingerencja w mechanikę (żeby nie napisać całkowita zmiana), ale jeśli zastąpić by 3k20 jednym rzutem, pozwoliłoby to np. na skorzystanie z przerzutów. Np. zamiast wprowadzania zbyt dużej liczby modyfikatorów i stopni trudności, można dodawać przerzuty.
- Tak, możnaby tak zrobić. Byłoby chyba trochę jak w bitewniaku albo WoD gdzie potrzeba sukces ale kula się ilością kostek zaleznych od jakiegoś tam zaawansowania czy wsytuacji. No oczywiście było to znaczne odstępstwo i ingerencja w klasyczną mechanikę neuro.

- Generalnie rzut na 1k20 jako bazowy nie jest zły. Ładnie widać po strzelaniu na ołowiowych zasadach które bazowo odbywa się właśnie na 1k20 i działa moim zdaniem dużo sprawniej od standardowego 3k20. Obecnie w Ołowiu te strzelanie jest swego rodzaju jednokostkowym ewenementem bo standardzie potrzeba nadal 2 sukcesy na 3 kościach no albo przy młócce liczy się każda kość. Niemniej mi to pokazuje, że nawet zostawiając trzon mechy (Wsp i Umsy) można znacznie uprościć system bez zbytniego rzezania go.

- Ogólnie więc tendencja by "zrobić jakoś tak" by te "staty" (Wsp + Umsy) zachować w skali z grubsza 1 - 20 i kulać na 1k20 to mi sie wydaje rozsądna jeśli chceć zachować jak najwięcej z oryginału.

- Proste wydaje mi się jakoś zcalić w jedno te staty (Wsp i Ums) bo tak naprawdę obecnie kula się na staty, zmodyfikowane o umsy i Suwaki. Ale to zbędna komplikacja bo nadal tak naprawdę kula się na daną statę (najczęściej umsa). Więc jakby zcalić w to jedno byłby gotowy ums do wykulania na jakiś poziom. Powiedzmy takie 14. I PT ustalony sytuacyjnie czy od stanu postaci czy warunków otoczenia na tyle i tyle. I 1k20 do wykulania. Jakieś specostwo czy pozostałość po seg można by zrobić na kilka kostek powiedzmy nawet do tych trzech ale właśnie by starczyło wukulać na jednej.

- Zdecydowaną porażką obecnie jest kulanie zwarcia. Jest beznadziejne. Może i jest realistyczne pod kątem, że schodzi się do defensywy a potem znów atakuje a ciosy nie dcohodzą czy chybiają ale jest żmudne, nudne i beznadziejne do kulania. Zwłaszcza jak jest większa walka i gdzieś jest młócka a gdzieś ktoś jeszcze biega, strzela czy co tam jeszcze robi a tu zwarcia trzeba pilnować. A powinni być porsto i szybko. Też jakiś wyjątej zrobiono na te 3 kostki i zmienną ilość sukcesów. W efekcie walka potrafi trwać parę tur i bez jakiegoś specjalnego roztrzygnięcia. Sprawę można by też załatwić zastąpiając ją jednym rzutem k20 ale tu juz trzeba by pomyśleć co zrobić z tymi wszystkimi Sztuczkami i Cechami które najczęściej by się udały potrzebna jest jakaś tam przewaga w sukcesach albo ileś sukcesów na kostkach np. 2 albo 3. Czasem są też zaawnasowane czyli trzeba zrobić jakiś wstępny numer (np. chwycić) by wykonać kolejny (np. rzucić). Ale i tak bym był skłonny jakoś to nagiąć pod zasadę 1k20. Tylko by nie rozdrabniać się osobno nad każdą Sztuczką trzeba by wymyśleć jakiś ogólny wzór by to wpakować w tą nową zasadę.




Cytat:
Jestem pewien, że czytałem, że suwaka nie powinno się stosować podczas walk.
- W oryginalnych zasadach na pewno nie powinno Nawet w "Ołowiu" nic się nie zmienia Chyba, że ktoś se jakąś cziterską homerule wymyśli i stosuje
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-08-2016, 11:03   #28
 
psionik's Avatar
 
Reputacja: 1 psionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputację
Cytat:
- W oryginalnych zasadach na pewno nie powinno Nawet w "Ołowiu" nic się nie zmienia Chyba, że ktoś se jakąś cziterską homerule wymyśli i stosuje
A ja każdą postacią starałem się wyżyłować skille na wartości suwakowe :P

Pip, a może współczynniki z zakresu 1-10 i do tego dodajemy umiejki?
Więc ktoś ma np. współczynnik na 8 i karabiny na 6, to musi wyrzucić poniżej (8+6)= 14 na 1k20? Dodatkowe okoliczności dodają kostki, ale nie ma "zbijania"?
 
psionik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-08-2016, 23:54   #29
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
A ja każdą postacią starałem się wyżyłować skille na wartości suwakowe :P
- No właściwie umsy służą głównie do zbierania Suwaków i wymogów w Sztuczkach bo same w sobie są raczej dodatkiem do Współczynników. Przynajmniej w oryginale.




Cytat:
Pip, a może współczynniki z zakresu 1-10 i do tego dodajemy umiejki?
Więc ktoś ma np. współczynnik na 8 i karabiny na 6, to musi wyrzucić poniżej (8+6)= 14 na 1k20? Dodatkowe okoliczności dodają kostki, ale nie ma "zbijania"?
- Hmm... No niezłe. Dość proste rozwiązanie. I przez konwersję Wsp/2 powinno chyba dać się zastosować nawet w już gotowych postaciach. Nie ingeruje też w umsy jako takie. No pomysł warty dokładniejszego rozważenia
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-08-2016, 09:36   #30
 
psionik's Avatar
 
Reputacja: 1 psionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputację
Teraz jak na to patrzę, to widzę, że jednak nie zadziała to dobrze. Trzeba Umiejętności zdobywa się dość wolno i wymagałoby to obniżenia każdego PT.
 
psionik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:11.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172