Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Systemy postapokaliptyczne
Zarejestruj się Użytkownicy

Systemy postapokaliptyczne Świat po apokalipsie - czyli rozmowy przy Nuka-Coli z atomowym grzybem w tle i zombie charczącym pod butem.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01-11-2016, 11:29   #11
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 55687 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
- Aaa! Tu jest przeniesione te fanbookowe knucie!


- Co do medycznych bajerów to tak. Przydałoby się. Kiedyś nawet na swoje ptrzeby zacząłem robić taką ściągę i się taki troche brudnopis zrobił.

https://docs.google.com/document/d/1...d-rPXxL68/edit




- Z robotami i pojazdami jest problem. Bo "Ołów" ich w ogóle nie bierzę pod uwagę. Waściwie różne stwory nie-humanoidalne też nie. Przydałoby się mieć jakaś rozpiskę. Głównie coś prostego jak bardzo taki pocisk może zdemolować dany obiekt.


- Z zamówień na fanbook to by się jeszcze pojazdy własnie przydały. Wzór na nie. Tak by człowiek mając jakieś "staty" z "Autoświata" czy podobnego źródła mógł sobie sam przerobić brykę na realia gry. Bo jak te kilogramy i metry przerobić na Manewrowość, Przyśpieszenie i inne mechowe staty to obecnie wcale nie jest ani łatwe, ani oczywiste, ani jasne, ani przyjemne. Przynajmniej dla mnie nie. No i mecha do motoakszynów bo ta neurowa na zderzaki i odległosci, jest dla mnie mętna i wyrwana z kontekstu. Taka planszówkowa. Na daną planszę do rozegrania Wyścigu może i dobra. Ale jak ja mam scenę w sesji z metrami i lemingami na planszy w różnych pojazdach czy poza nimi no to nie wiem jak tego użyć. Coś tam zawsze zaimprowizuję ale i tak to palcem po wodzie pisane za każdym razem. Przydałyby się jakieś klarowniejsze i zasady na te bryki i ich używanie. Po częsci dlatego unikam nadmiaru bryk w sesjach.



- Co do robienia większej ilości spluw to też już kiedyś nad tym dumałem. Wyszło mi coś takiego:

https://docs.google.com/document/d/1...D0Oev6o4/edit#

- Chciałem mieć jakieś wspólne mianowniki by można było jak nie każdą to chociaz sporo broni z reala przenieść samemu na realia gry i nie być uwięzionym tylko w ramach opisanych przez podręczniki czy fanbooki.
 
__________________
A God Damn Rat Pack

MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami
Pipboy79 jest teraz online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01-11-2016, 14:30   #12
 
JohnyTRS's Avatar
 
Reputacja: 11001 JohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputację
Cytat:
1. Mechanika Obrażeń dla maszyn
2. Opis sprzętu medycznego i jego zastosowanie
3. Nowe bronie, wyłamujące się ze schematu M16, UZI, Kałach, M82 Barrett, Browning M2
3a. Schemat mechanicznego tworzenia własnych broni do NS na podstawie realnej
3b. Broń improwizowana i samoróbki, od koktajli Mołotowa, po katapulty z resorów
3c. Broń ciężka, od artylerii po rozrzutniki obornika.
4. Urealnienie cen broni i pojazdów - po prostu urealnienie cen
5. zrobienie porządku z WB (wymaganą budową)
6. Nowe pojazdy:
6a. Szynowe - Transport kolejowy
6b. napędzane siłą mięśni
6c. wozy bojowe, broń pancerna
6d. po prostu pojazdy i mechaniczne zasady ich tworzenia
7. "Mam wujka w IRA" - czyli produkcja amunicji i jej części składowych
8. Dodanie zależności w umiejętnościach
9. Mechanika obrażeń dla różnych większych i mniejszych bestii (konwersja danych z podstawki do zasas ołowiu)
10. Mechanika pojazdów - jak nimi grać.
11. Warsztat Montera - przeróbki i samoróbki maszyn (od elektrowni z roweru po zasilanie gazem drzewnym),
12. Nauka i wyształcenie - Nauka i ćwiczenie umiejętności - Czy bohaterowie potrafią więcej niż tylko się podpisać i liczyć do 10 [na palcach])?
13.?
Żeby nie było, że tylko ja mam monopol na tę rozpiskę, służy ona tylko jako spis treści pomysłów, dlatego każdy może ją modyfikować.

Poniżej moja wersja punktu 8. Czyli umiejętności zależne. Jest to pierwsza wersja, którą czekają trzy drogi: Przyjęcie, Modyfikacja albo zapomnienie.

Cytat:
Reguła dodatkowa - Umiejętności zależne:
W tej rozpisce Umiejętność Zależna przyjmuje trzy stany. Pierwszy: jestem raczej pewien, drugi: jestem jeszcze mniej pewien, trzeci: puste pole - brak pomysłu:

Schemat: Umiejetność podstawowa - Umiejętność Zależna (ukośnik oznacza umiejętność zależną do wyboru).
__________________________________________________ _____________

Kondycja -
Pływanie - Kondycja
Wspinaczka - Kondycja

Jazda konna - Opieka nad zwierzętami
Powożenie - Opieka nad zwierzętami ?
Ujeżdżanie - Jazda konna

Zastraszanie - Postrzeganie emocji
Perswazja - Niezłomność/Morale
Zdolności przywódcze - Morale

Postrzeganie emocji -
Blef - Morale
Opieka nad zwierzętami - Biologia?

Odporność na ból - Morale
Niezłomność - Morale
Morale - Niezłomność

Wyczucie kierunku - Geografia?
Przygotowanie pułapki - Znajomość terenu?
Tropienie - Czujność?

Nasłuchiwanie - Czujność
Wypatrywanie - Czujność
Czujność - Niezłomność?

Skradanie się - Znajomość terenu?
Ukrywanie się - Znajomość terenu?
Maskowanie - Przyg. pułapki

Łowiectwo - Tropienie
Znajomość terenu - Geografia
Zdobywanie wody - Znajomość terenu

Pierwsza pomoc - Leczenie ran (chirurgia)/ Leczenie chorób (wiedza medyczna)
Leczenie ran (chirurgia) - Pierwsza pomoc
Leczenie chorób (wiedza medyczna) - Pierwsza pomoc


- Fizyka/matematyka
Elektronika - Fizyka
Komputery - Matematyka?

Historia - Literatura
Geografia -
Biologia - Chemia
Literatura - Języki
Języki -
Fizyka - Matematyka
Matematyka -
Chemia - Biologia

Maszyny Ciężkie -
Wozy bojowe - Maszyny Ciężkie
Kutry - Maszyny Ciężkie

Rusznikarstwo - Mechanika
Wyrzutnie -
Materiały wybuchowe - Chemia

Bijatyka - Kondycja
Broń ręczna -Bijatyka
Rzucanie - Kondycja

Samochód - Mechanika
Motocykl - Mechanika
Ciężarówka - Mechanika

Kradzież kieszonkowa - Zwinne dłonie
Otwieranie zamków - Mechanika/Elektronika
Zwinne dłonie -

Pistolety - Rusznikarstwo?
Karabiny - Rusznikarstwo?
Broń maszynowa - Rusznikarstwo?

Łuk -
Kusza -
Proca - Rzucanie
 
__________________
Życie społeczne to sztuka
wbijania innym noży w plecy
i udawania
że własne plecy ma się czyste
JohnyTRS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01-11-2016, 22:23   #13
Elitarystyczny Nowotwór
 
Zombianna's Avatar
 
Reputacja: 76843 Zombianna ma wspaniałą reputacjęZombianna ma wspaniałą reputacjęZombianna ma wspaniałą reputacjęZombianna ma wspaniałą reputacjęZombianna ma wspaniałą reputacjęZombianna ma wspaniałą reputacjęZombianna ma wspaniałą reputacjęZombianna ma wspaniałą reputacjęZombianna ma wspaniałą reputacjęZombianna ma wspaniałą reputacjęZombianna ma wspaniałą reputację
Część medyczną ogarnę bez problemu - sprzęt, leki, etc. Zrobię spis poszczególnych pierdół i się poduma jak ubrać to w mechę. Czitboy już zaczął knucie, myślę że sprawa jest do ogarnięcia
 
__________________
A God Damn Rat Pack

"I am the bad one, distant and cruel one.
I am the dream that, keeps you running down."
Zombianna jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-11-2016, 10:57   #14
 
psionik's Avatar
 
Reputacja: 21522 psionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputację
Tak skromnie zapytam, czy mechanika zadawania obrażeń (oraz ich leczenia) oraz walki w zwarciu Wam nie przeszkadza?
 
psionik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-11-2016, 02:05   #15
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 55687 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
Część medyczną ogarnę bez problemu - sprzęt, leki, etc. Zrobię spis poszczególnych pierdół i się poduma jak ubrać to w mechę. Czitboy już zaczął knucie, myślę że sprawa jest do ogarnięcia
- To dobrze by było bo mnie poza prochami to w sumie te medyczne ciekawostki się kończą



Cytat:
Tak skromnie zapytam, czy mechanika zadawania obrażeń (oraz ich leczenia) oraz walki w zwarciu Wam nie przeszkadza?
- Mecha zadawania obrażeń czyli te Rany Lekkie i Ciężkie to tak w sumie może być. Do leczenia mam jednak zastrzeżenia czemu facet z 1 R.Lek ma takie same kary jak z 6 R.Lek i czemu leczą sie obaj w tym samym lub zbliżonym tempie. Niezbyt mnie przekonuje to co jest w podręczniku. I Siniaki. Siniaki są takie ni w 5 ni w 9. Nie wiadomo w sumie co to ma czy miało być.
 
__________________
A God Damn Rat Pack

MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami
Pipboy79 jest teraz online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-11-2016, 17:30   #16
radiacja
 
Leminkainen's Avatar
 
Reputacja: 25580 Leminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputację
Cytat:
Waściwie różne stwory nie-humanoidalne też nie.
Ale pomijając coś o diametralnie innej budowie to da się łatwo przystosować, prawie zawsze masz cztery kończyny czy to będą łapy, nogi czy para rąk i nóg. Większy problem widzę w przeliczaniu PK bo to że zwierze ma wysoką budowę nie zawsze musi oznaczać że ma tyle samo krwi co człowiek tej samej budowie


Cytat:
- Z zamówień na fanbook to by się jeszcze pojazdy własnie przydały. Wzór na nie. Tak by człowiek mając jakieś "staty" z "Autoświata" czy podobnego źródła mógł sobie sam przerobić brykę na realia gry. Bo jak te kilogramy i metry przerobić na Manewrowość, Przyśpieszenie i inne mechowe staty to obecnie wcale nie jest ani łatwe, ani oczywiste, ani jasne, ani przyjemne.
tyle że z tym będzie największy problem, pomijając przyśpieszenie (wynik stosunku Kg/KM ale też nie zawsze) i hamowanie (często podawane są testowe drogi hamowania) to resztę tak naprawdę trzeba wywnioskować z niejako dowodów anegdotycznych - w postaci opinii testerów bo np to że coś ma mały promień skrętu niekoniecznie przekłada się na manewrowość w ujęciu Neuro bo np Smarty z ich wysokim środkiem ciężkości nie są autami którymi chciałbyś wchodzić z v-max w ostre zakręty.


Sporo roboty ale myślę że prościej będzie do tego podejść no cóż nie bójmy się tego słowa uznaniowo, ja jak robię opisy to oprócz danych opieram się na recenzjach w internecie, dyskusjach na forach.






Co do broni to taki szczegół dając klasy co 20 cm, no coż w zasadzie wszystkie pistolety mieszczą się w dwóch klasach a tak naprawdę jak chcesz nosić pistolet w ukryciu to 2cm różnicy robią więcej różnicy niż 10cm w przypadku używania karabinków. Ogólnie warto by rozbić łatwość ukrycia do rzeczywistej składności broni bo (jak dyskutowaliśmy jak tworzyłem postać do Łowcy) dobrze wyważona broń jest szybsza do złożenia się niż źle wyważona. Ja zawsze termin “poręczna” traktowałem jako “w swojej klasie” tym bardziej że oprócz łatwości ukrycia poręczność odnosi się do szybkości dobycia danej broni (co w gruncie rzeczy czasem sobie przeczy, .38 ukryta w kieszeni albo w kaburze na kostce jest trudniejsza do wyciągnięcia niż pełnowymiarowy pistolet w kaburze przy pasie) więc o ile możliwości ukrycia metrowego ekspresu w kieszeni kurtki nikomu nie będę wciskać to jednak jest to broń która powszechnie uchodzi za doskonale wyważoną i błyskawiczną jeśli idzie o przejście z pozycji na ramieniu do złożenia się do strzału.


Nie pamiętam w jakim systemie (jak ktoś kojarzy to niech mi przypomni) ale kwestie ukrycia broni fajnie rozwiązano klasyfikując wg tego jak można ukryć: kieszeń, kurtka, płaszcz co wydaje mi się czytelną i sensowną opcją. Bo popatrz na serie filmów o brudnym Harrym, Eastwood nosi tam .44 z lufą 8 i 3/4 cala (jak podejrzewam nie w każdej scenie a tylko tych w których broni dobywa bądź ją pokazuje) jak widać z odpowiednią kaburą nawet taką armatę da się ukryć pod marynarką a wg systemu to nawet z krótszą lufą jest to broń z cechą nieporęczna.


Więc myślę że poręczność w kwestii ukrycia można by rozdzielić od poręczności w kwestii użytkowania i byłoby to bardzo korzyste


Ogólnie obawiam się Pip że próbujesz stworzyć teorie wszystkiego ale pomijając to czy wzory będą wyglądały zachęcająco dla potencjalnych graczy ( “każdy wzór w książce zmniejsza o połowę liczbę potencjalnych czytelników”) to one i tak nie gwarantują oddania rzeczywistości. Nadmierna troska o realizm częściej prowadzi do niegrywalności niż do stworzenia realistycznego systemu, pełny realizm trzeba złożyć na ołtarzu grywalności jeśli chcemy produkt “sprzedać” graczom.


Moją metodą przy tworzeniu statystyk naboi jest wyznaczenie kilku “naboi wzorcowych” i tworzenie nowych przez ich pozycjonowanie wobec nich, czasem celowo podkręcam pewne statystyki żeby uwidocznić jakieś różnice i stworzyć ciekawszą opcję. Bo tu nie chodzi o stworzenie idealnego odwzorowania rzeczywistości bo tego się nie da a już na pewno w formie grywalnej, tu chodzi o danie graczom i MG do ręki wachlarza nowych możliwości im bardziej będą się one zgadzały z tym jakie panują opinię na temat danego naboju/broni tym lepiej. Czasem jednak będą od tej opinii odbiegały, np spodziewam się że wielu skrytykuje mnie za to że snajperskie wersje Spriengfielda będą miały słabszą celność niż współczesne karabiny myśliwskie (no sorry popatrzcie na samochody sportowe - porównajcie Mercedesa 300SL z nowym Golfem GTI V-max prawie to samo, 0-100 golf robi o połowę szybciej, jeden w momencie powstania był superbolidem sportowym drugi to w zasadzie fabrycznie podrasowany samochód popularny, czasy się zmieniają technologie też)


Obrażenie i penetracje - Dżuli nie da się tak łatwo przeliczyć na obrażenia bo jest problem nadmiernej penetracji - spora część energii nie jest przekazywana celowi bo pocisk przelatuje na wylot. Z penetracją to to co wyprowadziłeś trochę uzależnia penetracje od obciążenia przekroju, co jest całkiem niezłym rozwiązaniem ale nie uwzględnia kształtu pocisku i stabilności


Celność - wydaje mi się że ołowiany rozrzut dobrze to oddaje, po co wyważać otwarte drzwi?


Odrzut tu sprawa jest bardziej skomplikowana, np automatyka broni częściowo pochłania odrzut (choć w różnym stopniu zależnie od zasady działania) pozatym odrzut mniejszego kalibru nawet przy zbliżonej energii jest mniej odczuwalny


Cytat:
12. Nauka i wyształcenie - Nauka i ćwiczenie umiejętności - Czy bohaterowie potrafią więcej niż tylko się podpisać i liczyć do 10 [na palcach])?
No za to niby spryt odpowiada.

Cytat:
Umiejętności zależne
Hmm Tak szczerze Johny to nie bardzo się z tym zgadzam. Przede wszystkim umiejętności są wyróżnikiem i jak dla mnie oznaczają że ktoś coś naprawdę potrafi. Nie wydaje mi się żeby typowy poborowy miał pojęcie o rusznikarstwie, ja osobiście robiłem w swoim starym samochodzie między innymi układ hamulcowy i uważam się za nienajgorszego kierowcę mimo to nie jestem dobrym diagnostykiem jeśli idzie o auto. To co proponujesz w zasadzie dewaluuje umiejętności. To musiałoby obejmować także BN (bo czemu by nie) Więc gdzie byś nie splunął miałbyś początkującego speca. zamiast szukać kogoś kto cię czegoś nauczy masz banał: mechanika - szukasz kierowcy, rusznikarstwo - szukasz strzelca, zielarstwo - kucharza. W ten sposób wiele obszarów wiedzy przestaje być skrzętnie skrywaną wiedzą tajemną. Jedyne co to daje to to że gracz po drodze musi wydać dodatkowe PD, w standardowym modelu to musiała być świadoma decyzja czy wydać te PD czy nie, jeśli ktoś zaryzykował i zamiast dążyć do wpakowania wszystkiego w karabiny wykupił rusznikarstwo na 1 to mogło to ocalić życie BG kiedy w walce zaciął mu się karabin, ale był to jego świadomy wybór.

Druga sprawa ktoś się uprze na stosowanie jednostrzałowego łamanego karabinu bo tak. Pokaż mi w którym momencie zaczyna mu być do szczęścia niezbędne rusznikarstwo? Do przeciągnięcia parę razy wyciorem lufy? Jasne w wielu przypadkach broń samoczynna i samopowtarzalna wymaga pewnej kultury technicznej (przykład SWT - rosyjskiego samopowtarzalnego Kb z IIWŚ - był bardzo popularny wśród niemców którzy chętnie brali zdobyczne egzemplatrze za to mało popularny wśród rosjan, z prostej przyczyny dla typowego Iwana wyrwanego ze wsi gdzie cep z przegubem uchodził za szczytowe osiągnięcie techniki, ta broń była za skomplikowana) więc w wielu przypadkach przydałby się jakiś test sprytu przy pierwszym podejściu do czyszczenia (a najlepiej żeby takiemu atechnicznemu ktoś to objaśnił) i może potem żeby sprawdzić czy potrafi sobie wbić do łepetyny żeby o tę broń dbać ale w większości przypadków będzie to do rozwiązania w warstwie fabularnej, nie mechanicznej.

I tak ogólnie to marchewka lepsza od kija...

Cytat:
Tak skromnie zapytam, czy mechanika zadawania obrażeń (oraz ich leczenia) oraz walki w zwarciu Wam nie przeszkadza?
walka w zwarciu to tragedia, liczę na jakąś burzę mózgów.

Obrażenia robiłbym pod 1,5 i pod Ołów

Cytat:
Siniaki są takie ni w 5 ni w 9. Nie wiadomo w sumie co to ma czy miało być.
Jakby nie patrzeć nawet taki fioletowy siniak na pół pleców jest lepszy niż trochę mniejsza w nich dziura...
 
__________________
A Goddamn Rat Pack!
Leminkainen jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-11-2016, 01:35   #17
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 55687 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
Ale pomijając coś o diametralnie innej budowie to da się łatwo przystosować, prawie zawsze masz cztery kończyny czy to będą łapy, nogi czy para rąk i nóg. Większy problem widzę w przeliczaniu PK bo to że zwierze ma wysoką budowę nie zawsze musi oznaczać że ma tyle samo krwi co człowiek tej samej budowie
- No przy ołowiowej wersji "hard" właśnie w tym jest największy chyba problem. Z tymi pkt. krwi i ile maja jej nie ludzie skoro nie mają stwory BUD w statach.



Cytat:
Sporo roboty ale myślę że prościej będzie do tego podejść no cóż nie bójmy się tego słowa uznaniowo, ja jak robię opisy to oprócz danych opieram się na recenzjach w internecie, dyskusjach na forach.
- Nie jestem zbytnio przekonany. Znaczy przydałby się jakiś w miarę prosty i uniwersalny sposób nawet jeśli nie superdokładny o odwzorujący całą specyfikę danego pojazdu by można było przerobić to na mechę. Albo zrobić własną bo te zderzaki i odległości są mało użytkowe na metry i segmenty w sesji. A takie grube krechy można by już właśnie sobie podkolorować uznaniowo.



Cytat:
Co do broni to taki szczegół dając klasy co 20 cm, no coż w zasadzie wszystkie pistolety mieszczą się w dwóch klasach a tak naprawdę jak chcesz nosić pistolet w ukryciu to 2cm różnicy robią więcej różnicy niż 10cm w przypadku używania karabinków. Ogólnie warto by rozbić łatwość ukrycia do rzeczywistej składności broni bo (jak dyskutowaliśmy jak tworzyłem postać do Łowcy) dobrze wyważona broń jest szybsza do złożenia się niż źle wyważona. Ja zawsze termin “poręczna” traktowałem jako “w swojej klasie” tym bardziej że oprócz łatwości ukrycia poręczność odnosi się do szybkości dobycia danej broni (co w gruncie rzeczy czasem sobie przeczy, .38 ukryta w kieszeni albo w kaburze na kostce jest trudniejsza do wyciągnięcia niż pełnowymiarowy pistolet w kaburze przy pasie) więc o ile możliwości ukrycia metrowego ekspresu w kieszeni kurtki nikomu nie będę wciskać to jednak jest to broń która powszechnie uchodzi za doskonale wyważoną i błyskawiczną jeśli idzie o przejście z pozycji na ramieniu do złożenia się do strzału.
- Myślę, że sporo osób tak traktuje te niby jedną a dwie kategorię gabarytności. Ale jednak przy takim cichym dualiźmie wychodzą różne paradoksy. A jak dosłownie się by zrobiło jedna kategorię na każdą broń strzelecką byłby spokój. Albo cos jest duże i sie mieści w jakiejś tam kategorii albo innej.

- No i co w tym złego, że klamki mieszczą się w 2-3 kategoriach poniżej średniej? To źle? Nie widzę w tym nic złego. Na tle innych broni palnych są drobniejsze więc łatwiej je ukryć niż większe.

- A umiejscowienie klamki fakt, też powinno mieć jakiś wpływ na dobywanie oprócz samej gabarytności.



Cytat:
Nie pamiętam w jakim systemie (jak ktoś kojarzy to niech mi przypomni) ale kwestie ukrycia broni fajnie rozwiązano klasyfikując wg tego jak można ukryć: kieszeń, kurtka, płaszcz co wydaje mi się czytelną i sensowną opcją.
- W CP 2020 chyba taki system był.



Cytat:
Ogólnie obawiam się Pip że próbujesz stworzyć teorie wszystkiego ale pomijając to czy wzory będą wyglądały zachęcająco dla potencjalnych graczy ( “każdy wzór w książce zmniejsza o połowę liczbę potencjalnych czytelników”) to one i tak nie gwarantują oddania rzeczywistości. Nadmierna troska o realizm częściej prowadzi do niegrywalności niż do stworzenia realistycznego systemu, pełny realizm trzeba złożyć na ołtarzu grywalności jeśli chcemy produkt “sprzedać” graczom.
- W sumie to z tą teorią to na spluwy to fakt. Ale nie widzę innej alternatywy. W podręcznikach ani fanbookach żadnego sposobu na przerabianie spluw samemu nie ma. Jak się chce przerabiać trzeba więc zdać się na robienie "na czuja" ewentualnie mieć jakiegoś eksperta co zna się i na spluwach i na neuro. A to wcale nie takie częste. Ale wszystko się zmienia jeśli miałoby się taki wzór do przerabiania. By można było obsłużyć się samemu. Z garści podstawowych danych, bez eksperckiej wiedzy, bez szukania dniami danych o jednej tylko spluwie, usiąść i znaleźć jakąś spluwę potrzebną na sesję. Albo zrobić dobrze Graczowi gdy przyjdzie i powie, że chce o właśnie mieć taką spluwę jak o ta tutaj.

- I zdaję sobie sprawę, że nierealne jest odwzorowanie wszystkich czy nawet większości aspektów strzelania spluwami. Nie wiem jaki to by musiał byc symulator ale na pewno nie taki co by można było mieć na sesji. Ale to nie jest moim celem w tym tabelkowaniu. Celem jest opracowanie sposoby by większość spluw można było podstawić pod ten sam standard i otrzymać podobny standard. Bez uciekania się do opinii autorów fanbookow, forów, blogów czy gdzie by tam jeszcze nie szukać pomocy czy gotowych pukawek. Ot, by można było usiąść ten kwadrans czy dwa przed sesją i przerobić z wiki jakąś pukawkę na taką do gry na sesję. I nie mówię, że wszystko musi być tak ja ja tu próbowałem zrobić. Ale coś w tym stylu. Gdyby się udało to zrobić wówczas właśnie każdy kto gra w neuro a lubi spluwy, interesi się, chciałby mieć to czy inne cacko na sesji to by mógł sobie sam zrobić. Bo mnie brakuje czegoś takiego a do tej pory nigdzie nie natrafiłem. No to zrobiłem sam.

- A to, że tabelki i wzory zniechęcają większość odbiorców no ok, zniechęcają. Ale nie pisałem tego z myślą o przeciętnym odbiorcy. Jak komuś pasuje granie storytell w neuro ok, niech gra. Komuś pasuje to co jest i nie widzi potrzeby zmian ok, niech gra jak jest. Ktoś uważa, że zrobi spluwy lepiej i profesjonalniej ok, niech robi. Ale nadal chyba byłaby po tym wszystkim nie mała grupka co by mogło jej takie coś się przydać. Jak nawet nie do używania w ten sposób to by opracować coś podobnego. I wtedy ja bym chętnie coś takiego poczytał i potestował

- A, że brzydko ten doc wygląda i cyferek dużo no cóż... To taki brudnopis to raz a dwa tłumaczenie matmopodobne no nie miałem pomysłu jak omówić wzory bez podawania ich i obgadania czy przykłądów by były czytelne. Ale to nadal jak z każdym brudnopisem czy innym zapleczem w porówaniu do finalnego produktu. Czyli może zniechęcać nawet jak produkt nie jest taki tragiczny. Bo produktem tego całego liczenia jest opis spluwy, niewiele rózniący się wyglądem od tego z podręczników i fanbooków. Ten cały doc nie wporwadza nowych wartości i dalej wszystko jest opisane wedle tych kryteriów jak oryginalne spluwy w neuro. Zasady są zbliżone do tych z "Ołowiu" więc ktoś go zna nie powinien chyba mieć trudności z opanowaniem i tego co tu jest.
 
__________________
A God Damn Rat Pack

MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami
Pipboy79 jest teraz online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-11-2016, 13:15   #18
 
JohnyTRS's Avatar
 
Reputacja: 11001 JohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Leminkainen Zobacz post
Ale pomijając coś o diametralnie innej budowie to da się łatwo przystosować, prawie zawsze masz cztery kończyny czy to będą łapy, nogi czy para rąk i nóg. Większy problem widzę w przeliczaniu PK bo to że zwierze ma wysoką budowę nie zawsze musi oznaczać że ma tyle samo krwi co człowiek tej samej budowie
Można wziąć Bestiariusz z Podstawki, gdzie jest podana żywotność maszkar i analogicznie dostosować je do zasad Ołowiu - czyli np. (wartości przykładowe z głowy, nie mam w tym momencie podręcznika przy sobie) bestyja może przyjąć 2 rany Krytyczne, to wg mechaniki ołowiu będzie oznaczać... 8-10 punktów krwi. Na oko. Po weekendzie postaram się opracować jakąś maszkarę.

W przypadku ssaków i zwierząt o podobnej budowie tabela obrażeń z Ołowiu można przenieść bezpośrednio, w przypadku stworów latających ręce zamienić na skrzydkła i uzależnić niemożność latania od konkretnej rany.

W przypadku małych stworzeń, jak szczury, jakieś wiewiórki, króliki (ale nie czarnobylskie!) można by przyjąć uproszczoną zasadę celny strzał - matwy cel.


Cytat:
tyle że z tym będzie największy problem, pomijając przyśpieszenie (wynik stosunku Kg/KM ale też nie zawsze) i hamowanie (często podawane są testowe drogi hamowania) to resztę tak naprawdę trzeba wywnioskować z niejako dowodów anegdotycznych - w postaci opinii testerów bo np to że coś ma mały promień skrętu niekoniecznie przekłada się na manewrowość w ujęciu Neuro bo np Smarty z ich wysokim środkiem ciężkości nie są autami którymi chciałbyś wchodzić z v-max w ostre zakręty.


Sporo roboty ale myślę że prościej będzie do tego podejść no cóż nie bójmy się tego słowa uznaniowo, ja jak robię opisy to oprócz danych opieram się na recenzjach w internecie, dyskusjach na forach.
Można opracować przykładowe pojazdy poszczególnych klas/rodzajów i dać im widełki w statystykach. Czyli przykładowo opracowujemy lekki samochód terenowy (np. Willys MB) oraz z drugiej strony ciężki pojazd terenowy (klasyczny Hummer). Późniejszy MG na podstawie takich referencji może stworzyć własny pojazd (stworzyć neuroshimowy odpowiednik rzeczywistego pojazdu). Po dwa przykłady gotowych pojazdów dla poszczególnych pojazdów (lekki miejski samochodzik, sedan, mięśniak, furgonetka, pickup, ciężarówka, ciągnik siodłowy+redukcja statystyk ze względu na naczepę).

Te podwójne opracowanie jest o tyle ważne, że umożliwi pokazanie wielu możliwości, np. Okres produkcji - pojazd z lat 70. a pojazd 2010, albo kraj produkcji - Ameryka Północna, Europa, Azja itp.



Cytat:
Więc myślę że poręczność w kwestii ukrycia można by rozdzielić od poręczności w kwestii użytkowania i byłoby to bardzo korzyste
Popieram, można to np. zrobić dodając cechę "Łatwa w ukryciu" i "Trudna w ukryciu". Przy czym zawsze trzeba odnieść się do zdrowego rozsądku, bo ta łatwość i trudnośc jest zależna od miejsca ukrycia broni.

Cytat:
Nie pamiętam w jakim systemie (jak ktoś kojarzy to niech mi przypomni) ale kwestie ukrycia broni fajnie rozwiązano klasyfikując wg tego jak można ukryć: kieszeń, kurtka, płaszcz co wydaje mi się czytelną i sensowną opcją.
Cytat:
Pipboy79
- W CP 2020 chyba taki system był.
Tak w CP jest taki system.



Cytat:
No za to niby spryt odpowiada.
Niby tak, ale jak odpowiada. Skoro umiejętności pokazują coś super, to przynajmniej dla Sprytu, jako ogólnej wartości, można by było zrobić wskaźnik podstawowego wykształcenia, czyli spryt poniżej 9 - totalny analfabeta, a powyżej 20 -Einstein/Maxim/Edison nowej Ery.

Z Neuroshimą to ja mam głównie teoretyczne doświadczenie, ale ogólnie zakłada się, że każdy potrafi chyba pisać, czytac i liczyć, co niekoniecznie musi odpowiadać rzeczywistości.




Cytat:
Hmm Tak szczerze Johny...
Moje małe niedopisanie, które zawarłem kilka postów wcześniej, czyli skorelowanie tego z Suwakiem. Wg mnie po prostu Umiejętności nie są takie samodzielnie jak się wydaje. Przykład: Czy początkujący jeździec może nie znać się na Opiece nad zwierzętami? Oczywiście, może. Ale czy Super-Hiper Miszcz zaganiania Bydła i grania na Banjo (czyli Jazda konna na poziomie 4+) może nie mieć pojęcia o opiece nad swoim rumakiem? Wątpię. I na tym polega ta idea Umiejętności Zależnych - wymóc te zależności. Czy jest to marchewka, czy kij - niestety jednak kij, który może ograniczyć radosną rozgrywkę - przy czym częściowo o zakończeniu tej rozgrywkowej swawoli piszemy w tym wątku.

Cytat:
walka w zwarciu to tragedia, liczę na jakąś burzę mózgów.
Wywalić segmenty?
Wywalić segmenty i ograniczyć losowość?
Wywalić walkę w zwarciu <śmiech>

Sam nie wiem co tu napisać, nie mam doświadczenia.
 
__________________
Życie społeczne to sztuka
wbijania innym noży w plecy
i udawania
że własne plecy ma się czyste
JohnyTRS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-11-2016, 17:02   #19
radiacja
 
Leminkainen's Avatar
 
Reputacja: 25580 Leminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputację
Cytat:
Niby tak, ale jak odpowiada. Skoro umiejętności pokazują coś super, to przynajmniej dla Sprytu, jako ogólnej wartości, można by było zrobić wskaźnik podstawowego wykształcenia, czyli spryt poniżej 9 - totalny analfabeta, a powyżej 20 -Einstein/Maxim/Edison nowej Ery.
Zasadniczo wierzę że czytanie to nie jest jakaś wiedza tajemną, zostanie masa książeczek dla dzieci na których można uczyć przyszłość ZSA czytać i pisać. Umiejętność czytania jest przydatna warto móc przeczytać etykiety na konserwach, książkę kucharską czy poradniki DIY. A także nie można niedoceniać wartości jaką niesie ze sobą dobra książka w udne zimowe wieczory (podejrzewam że elektryczność nie będzie szczególnie wielkim problemem i że większość osad będzie dysponowało wiatrakiem/elektrownią wodną czy generatorem i baterią akumulatorów więc zasilenie kilku żarówek (zwłaszcza LEDowych) nie powinno być problemem.

Ogólnie też w krajach protestanckich był zawsze większy nacisk na to by ludzie byli piśmienni więc instytucje szkółek niedzielnych podejrzewam będą dalej funkcjonowały.

Jednak skoro już jestesmy przy religiach to w pewnych przypadkach mogą być one właśnie czynnikiem powstrzymującym edukacje (jakieś sekty czy pochodzenie z Kill One)

i/lub można by dać umiejętność czytania jako coś co dostajesz za darmo przy tworzeniu postaci i co możesz w procesie sprzedać za gamble (jak cechy, sztuczki i współczynniki) albo za miskę soczewicy. Pozwalałoby to tym którzy z jakiś nieodgadnionych powodów pragną stworzyć absolutnego tłuka (Ociec, Prać?) na uzyskanie dodatkowych gambli, umiejek czy punktu współczynnika na starcie.

Oczywiście warto w prowadzić system uczenia się z książek który będzie stanowił zachęte do czytania - to co jest w ruinach jest skomplikowane więc myślę o rozwinięciu tego co wam dałem w HGWT - książka jest jak bon podarunkowy o wartości x-PD do wydania na konkretną umiejętność.

co do sprytu jako wyznaczniaka, zostawiłbym miejsce dla fabuły bo jednak tępak może przesylabizować trudne słowo Marmolada a historia zna przykłady niepiśmiennych znachorów

Cytat:
Moje małe niedopisanie, które zawarłem kilka postów wcześniej, czyli skorelowanie tego z Suwakiem.
skojarzyłem to

Cytat:
Czy początkujący jeździec może nie znać się na Opiece nad zwierzętami? Oczywiście, może. Ale czy Super-Hiper Miszcz zaganiania Bydła i grania na Banjo (czyli Jazda konna na poziomie 4+) może nie mieć pojęcia o opiece nad swoim rumakiem?
Jeśli jest skończonym dupkiem który co tydzień zajeżdza na śmierć nowego konia to czemu nie?

Czemu chcesz zbawiać graczy przed nimi samymi? To MG powinien patrzyć w kartę i z szerokim uśmiechem na twarzy wynajdować takie słabe punkty. Niech mistrzowi zajeżdzania koni skoczy w ruinach puma na plecy bo nigdy nie zadał sobie trudu żeby dojść co oznacza takie ciche parskanie jakie koń (numer 12 w czasie trwania kampanii) przed chwilą wydał. Niech konie padają częściej bo nie zauważa że koń zaczął oszczędzać nogę a jak zacznie kuleć to będzie za późno. Niech megasnajper co to z kilometra komarowi jaja odstrzeli przez pół sesji biega z pistoletem bo nie umie zacięcia w karabinie usunąć. Niech gladiator co to na mutki z dwuręcznym młotem chadza skończy na tydzień w łóżku z 40C gorączki bo nie potrafił opatrzyć zacięcia. Czemu bronić kogokolwiek przed jego własną głupotą? Nieprawdopodobne postaci są nieprawdopodobne bo ludzie którzy potrafią dwie rzeczy wybitnie nie są samowystarczalni.A funkcją MG jest to wykazać (to nie MG zabija BG tylko głupota gracza)

To jedna strona monety a druga że wymuszenie brania umiejętności je dewaluuje, bo każdy ponadprzeciętny strzelec musiałby mieć rusznikarstwo. Nie wiem jak wygląda to etatowo w armii ale obstawiam że góra jeden-dwóch żołnierzy na kilkunastu ma dodatkowe przeszkolenie oraz zestawy naprawcze do podstawowej broni. Przyjmijmy że pewne minimum się nabywa, nie da się wystrzelić tysiąca naboi (a przynajmniej nie w post-apo) i nie nauczyć się rozpoznawać podstawowych zacięć ale też nie odbierajmy specom ich kawałka chleba, bo tak to drużynowy spec to jest gość do którego lecisz z każdym problemem a jak umiejki staną się powszechne to posiadanie speca z punktu drużyny będzie mniej opłacalne. Więc uważam że w pewne umiejętności są wpisane części innych, np kierowca rozpozna gdy auto ściąga albo coś w silniku jest nie tak, miłośnik zwierząt zauważy że koń oszczędza nogę zanim w widoczny sposób zacznie kuleć, a rusznikarz obejrzy spłonkę i powie ci że nabój generuje za duże ciśnienie. Różnica w nabyciu podstaw wpisanych w używanie pewnych dziedzin a faktycznym posiadaniu wiedzy specowskiej jest fakt że spec zauważy to ZANIM wyniknie problem. To co proponujesz tworzy sytuacje w której każdy musi być specem.

Kolejną kwestią jest to że żeby nauczyć się nowej umiejętności musisz mieć nauczyciela, rozwijanie już tego tak nie wymaga. Stąd kolejny problem dewaluacji umiejętności to to że w zasadzie nie musisz szukać nauczyciela bo każdy BN czy BG z rozwiniętą umiejętnością będzie musiał mieć umiejętność zależną której możesz się nauczyć a potem już jedziesz sam nie ma żadnych przeszkód by w zasadzie wszystkie umiejętności stały się powszechne. A umiejętności powinny być rzadkie i wymagać celowego obrania danego kierunku żeby coś znaczyły. Pozwólmy specom być specami!


Ja wiem co chcesz zrobić bo zawsze mnie załamuje jak dostaję do ręki kartę postaci snajpera który ma wszystkow budowie (bo docelowo Barret) i zręczności (bo celność) kosztem wszystkiego innego (z percepcją włącznie, jak ten mega snajper ma wypatrzyć odległy o 1,5km cel dla swojego Barreta to ja nie wiem...)
 
__________________
A Goddamn Rat Pack!
Leminkainen jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-11-2016, 11:17   #20
 
AdiVeB's Avatar
 
Reputacja: 1197 AdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumnyAdiVeB ma z czego być dumny
Pomyślcie też o jakiejś alternatywie do tworzenia postaci i wybieranie cech zarówno z pochodzenia jak i z profesji. Jest ich zdecydowanie za mało, da się natomiast na poczekaniu wykombinować setki... wprowadzając po prostu pewną dozę dowolności graczowi przy tych cechach.

Np. chcę zagrać gościem z Pustyni ale cechy są tak masakrycznie do dupy że szkoda gadać. Wiadomo że goście z Pustyni są mistrzami jeśli chodzi o rangerstwo więc robię sobie cechę swoją na bazie np. "Urodzony Morderca" z Hegemonii. Jeden pakiet rangera na poziomie +2.

Trik polega na tym żeby nie wyjść poza to co zostało ustalone przez podręcznik. Jeżeli jest jakas cecha dająca do pakietu +2 to zrobić inną jej wariację. Nie wymyslać sobie oczywiście cechy która dodawałaby do pakietu +5. Ile ciekawych postaci możnaby zrobić mając taką dowolność i przede wszystkim bardziej dopasowanych odpowiednio dla gracza i jego konceptu.

Nie wiem czy dobrze robię że wrzucam to tutaj ale to takie moje przemyślenia co mnie jako gracza najbardziej wkurza zawsze podczas tworzenia postaci. Mechanika, bronie, pestki, testy, etc. to zawsze mniej mnie interesowało.

Wiem że to nie tak ważne ale dla takich estetów jak ja których trochę jest naprawdę byłoby to coś fajnego, co urozmaiciło by rozgrywkę.

Poza tym jak tak czytam te wasze wypociny to widzę że szykuje się naprawdę dobry kawałek roboty.
 
AdiVeB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:20.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168