|
Systemy postapokaliptyczne Świat po apokalipsie - czyli rozmowy przy Nuka-Coli z atomowym grzybem w tle i zombie charczącym pod butem. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
07-02-2019, 00:18 | #11 |
Reputacja: 1 | Robię snajpera, więc naturalnym wyborem dla Urodzonego mordercy jest Broń palna co daje 3 pkt. w pistoletach... w sytuacji szybkiej strzelaniny używa się Maszyny do zabijania na zręczności, co daje wirtualnego suwaka, czyli ekwiwalent 4 pkt. do pistoletów... co w sumie zrzuca się na jakieś 7 pkt. w pistoletach.
__________________ Szukam tajemnic i sekretów. |
07-02-2019, 04:36 | #12 | |
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
1 - "Morderca" przy tworzeniu postaci daje bonus +2 do wybranego pakietu. Więc najłatwiej rozdać "normalne" punkty a na koniec doliczyć bonus z "Mordercy". 3 będzie miała w takiej rozpisce tylko umiejętność którą wykupiono "normalnie", za punkty na wysokość 1 i dodano ten bonus. Może tak być ale nie musi. 2 - "Maszyna" zaś, daje czasowy bonus do wybranego Współczynnika. Zgaduję, że Tobie w tym przykładzie chodzi o Zręczność. W takim wypadku ZRĘ rośnie o 2. Ruchy na modyfikatorach Współczynników, nijak nie wpływają na Suwak który zależy od umiejętności albo Cech czy Sztuczek. Nie jest więc zbyt trafne porównywać te dwa rodzaje modyfikatorów. Przykład: - Bazowa ZRĘ to 14. Bazowy ums to 3 (np. Pistolety, gdzie władowano w punktach na poziom 1 i z bonusem z "Mordercy" ostatecznie wyszło 3). - Przy posiadaniu Cechy "Maszyny" i zadeklarowaniu jej użycia, czasowo Zręczność rośnie o 2 czyli de facto na 16. - Po zmodyfikowaniu więc byłby to zestaw do testowania/dalszych modyfikacji na poziomie ZRĘ 16 + ums na 3. --- - Bonus "Morderca" jest najważniejszy przy tworzeniu postaci, potem właściwie wtapia się w gotową KP więc trudno mówić, że daje jakiś bonus przy tym co się dzieje w sesji. Po prostu z tej przykładowej 1-ki podczas robienia postaci robi się 3-ka i te 3 bierze się do liczenia w sesji. - W oryginalnych, podręcznikowych zasadach Suwak nie działa w walce. Chociaż ja, w swoich sesjach, używam go inaczej ale to moje, prywatne homerule.
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | |
07-02-2019, 14:09 | #13 | ||||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Ehh... określenie wirtualny powinno sugerować, że pojęcie suwak użyłem w sposób abstrakcyjny.
__________________ Szukam tajemnic i sekretów. Ostatnio edytowane przez archiwumX : 07-02-2019 o 14:12. | ||||
07-02-2019, 14:38 | #14 | ||||
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
- Gdyby umiejętność była na poziomie 0 wówczas i tak jest PT trudniejszy o poziom za brak umiejętności. I od tego należałoby liczyć inne rzeczy np. bonus za "Maszynę", odniesione Rany i inne rzeczy.
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | ||||
07-02-2019, 15:09 | #15 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
ogólnie to praktycznie każda postać realnie myśląca o (otwartej) walce będzie się koncentrowała na broni długiej (bo pistolet w walce jest jak IE w komputerze, potrzebujesz go żeby pobrać coś lepszego wyjątki są raczej rzadkie.
__________________ A Goddamn Rat Pack! | |
07-02-2019, 15:17 | #16 |
Reputacja: 1 | ST to bazowy stopień trudności, czyli maksymalny trafiający rzut zanim wejdą pozytywne modyfikatory z spluwy i jej osprzętu oraz sztuczek z jednej strony i za odległość, ruch, zasłony i resztę utrudnień z drugiej. Przy czym przy przypadkowej strzelaninie raczej będą niewielkie, bo BG będzie nastawiony na ucieczkę po uprzednim odstrzeleniu bezpośredniego zagrożenia, a po eliminacji celu BG zrobi wszystko, aby nie dać się namierzyć, ale umiejętności z pakietu kamuflaż w walce rzadko się używa, zwłaszcza w zamkniętych przestrzeniach.... A nasłany rewolwerowiec to już inna kaloszy... na bazarze wygrywa specjalizacją, ale w terenie sytuacja się odwraca.
__________________ Szukam tajemnic i sekretów. Ostatnio edytowane przez archiwumX : 07-02-2019 o 15:22. |
07-02-2019, 15:56 | #17 |
Reputacja: 1 | W sumie dobry pomysł, bo mechanika Neuroshimy potrafi namieszać np. początkową pulą gambli... Dobra broń zżera ponad połowę i co dalej? Szukamy kilku gangerów do zlootowania?
__________________ Szukam tajemnic i sekretów. |
08-02-2019, 00:03 | #18 | ||
Majster Cziter Reputacja: 1 | @Lemi - Dzięki za przesunięcie do innego tematu i przepraszam za offtop. Cytat:
Cytat:
- No ja to wszystko widzę jednak inaczej :> Przynajmniej inaczej bym to rozpatrywał na swoich sesjach, KP itd. - Całościowo te liczenie cyferek jakie proponujesz i ten przykład fabularny wydaje mi się bardzo, bardzo dobrożyczeniowy. Nie wydaje mi się aby przetrwał próbę w ogniu sesji. No ale po kolei. 1 - Według mnie, nijak nie idzie wskoczyć z bazowego Współczynnika na 14 i umiejętności na 3 do rzędu wielkości 17 czy 19 za pomocą "Mordercy" i "Maszyny". "Morderca w takim wypadku wtapia się w umsy KP i po stworzeniu postaci właściwie już nie gra roli. Podczas tworzenia postaci zmienia jeden, wybrany pakiet i tą przykładową umiejętność z 1 na 3 i dalej już nie gra żadnej roli. W gotowej KP ta umiejętność (tym razem akurat Pistolety) są po prostu na 3 i koniec. Za to "Maszyna" podnosi czasowo dany Współczynnik, w tym przykładzie ZRĘ o 2 kosztem późniejszego modyfikatora za zmęczenie. W przykładowej 14 ZRĘ podnosi więc do 16 i do tego 3 pkt umiejętności do zbijania wyników na kostce. I tyle. Więc nijak nie podnosi statów do 17 czy 19. Modyfikatory działające na Współczynniki i działające na umiejetności nie sumują i nie mieszają się ze sobą bezpośrednio. Pośrednio gdy w grę wchodzi jakiś Suwak to umiejętności mogą zmodyfikować PT. A wd oficjalnych, podręcznikowych zasad nawet Suwak nie działa w walce więc nawet ta pośrednia metoda nie ma wpływu na modyfikatory Współczynników. 2 - Jeśli podane przez Lemiego założenie, że postać nic nie ma treningu w pobocznej dla siebie umiejetności (powiedzmy te przykładowe Pistolety) sprawia, że prawdopodobnie ta umiejętność byłaby na poziomie 0 w gotowej KP. Czyli KP trzeba by rozpatrywać bez "Mordercy" który sam z siebie daje bonus +2 czyli nawet bez włądowania żadnych innych punktów te Pistolety by były na poziomie 2. Jeśli poziom ok 1 Suwaka uznać za przecietną i zawodową to te 2 już jednak coś znaczy i nie ma karnego modyfikatora utrudnienia o PT za ums na 0. Dlatego w takim świetle posiadanie "Mordercy" słabo wpasowuje się w ten przykład. Przynajmniej moim zdaniem. 3 - Bonus jaki wypływa z umsów jest niejako zawieszony do momentu rzutu kostką. Przy dobrych rzutach, w tym przykładzie na 1-14 na k20 lub z "Maszyną" na 1-16 na k20 wysokość umsa nie ma znaczenia bo rzut jest na tyle dobry, że nie potrzebuje zbijania wyników. Przy nieco słabszym te 3 przykładowe pkt, daje szansę zbicia wyniku na tyle aby jeszcze jednak uzyskać trafienie. Przy ołowiowej mechanice to przy zwykłym strzale (1 strz = 3 seg/1 tura) bonus z umsa może być do tego zbijania mocny bo rozkłada się tylko na 1 kostkę. Przy szybkim strzelaniu (ZRĘ -4 i 3 strzały = 3 seg/1 tura) zalerzy już od 3 kostek więc sprawa jest bardziej losowa. No i za sam szybki strzał rośnie utrudnienie więc zdawałoby się na 1-10 na k20 lub 1-12 na k20 z "Maszyną" więc szanse wyraźnie maleją chociaż w zamian ma się 3 strzały a nie 1. O ile broń oczywiście jest w stanie posłać tak szybko 3 strzały pod rząd. Niemniej nie wydaje mi się stosowne doliczania sobie do Współczynnika na stałe bonusu z umiejętności bo to złudne i można łatwo przeszacować swoje szanse. 4 - W fabularnym przykładzie no cóż, jest moim zdaniem bardzo optymistyczny. Bazowo szanse na trafienie są 14 + 3. Jeśli Graczy by się zdecydował użyć "Maszyny" to byłoby 16 + 3. Tylko, że jest kilka "ale" po drodze. - Jeśli zaczyna się walka to zaczyna się od testu Morale (Spójrz mi w oczy). Przegrana strona dostaje na wstępie utrudnienie do trafienia w wysokości 1 PT. Która strona przegra to zależy od wysokości CHA + Morale obu przeciwników i od kostek. Nie oznacza, że BG z automatu wygra ten test. - Przykład nie mówi też nic o tym kto trzyma broń w ręku. Dobywanie i odbezpieczane broni też zajmuje cenne w takiej sytuacji segmenty. Póki obie strony są w podobnej sytuacji czyli mają broń schowaną lub dobytą to sytuacja mniej więcej się wyrównuje. Ale jeśli jedna strona ma broń gotową do użycia a druga nie, to przy standardowej broni krótkiej i szybkim strzelaniu postać z bronią w ręku może oddać strzały w momencie gdy przeciwnik dobywa i odbiezpiecza swoją broń. - Nie wiadomo w jakiej odległości są od siebie potencjalni przeciwnicy. Ale Ołów jest dość szybki pod względem zasięgów broni krótkiej. W 1 seg da się przebiec do 6 m czyli 18 m w ciągu tury. Przy zasięgach broni krótkiej daje to szansę dobiec i przejść np. w zwarcie jeśli odległość nie jest zbyt duża. A zwarcie przerywa strzelanie i inne mniej angażujące czynności. Ma to znaczenie zwłaszcza jeśli przeciwnik fajtera dopiero dobywa broń. Wówczas w sprzyjających okolicznościach właściciel broni krótkiej może zwyczajnie nie zdążyć jej użyć a im odległosć między przeciwnikami jest mniejsza tym rosną na to szanse. - No i wreszcie jest samo trafianie czyli testy na ZRĘ i umsy. Praktykologia sesyjna mówi mi, że przy CQB i krótkich dystansach Gracze bardzo często decydują się na ogień szybki (czyli ZRĘ -4 i 3 strzały zamiast 1). Więc za sam ogień szybki już jest jeden karny mod. Również ta praktykolgia mówi mi, że bardzo często postacie mają mniejsze lub większe kary za Rany jakie oberwali wcześniej. To daje przed walką jeszcze jeden test na CHA + Bóloodporność i wpływa dodatkowo na szanse trafienia, zwłaszcza jeśli jest oblany. Ale ok, można w przykładzie uznać, że postać nie jest ranna i nie ma modyfikatorów za Rany. Jest jeszcze modyfikator za obciążenie. Mecha neuro jest nieubłagana i średnio już za ok 6-7+ kg zaczynają się kary za obciążenie. Jak Gracze uwielbiają łazić z cąłym domem na plecach no cóż, potrafią sobie uzbierać za te obciążenie odczuwalne modyfikatory. A jak się postarają to zwykle muszą się strasznie pilnować ze sprzętem aby nie mieć chociaż tego -1 za obciążenie (przeciętna br.długa ok 4-5 kg, zapasowe magi ok 1 kg, pancerz ok 2-4 kg, br.krótka ok 1 kg, nóż ok 0.5 kg = 8.5/11.5 kg czyli mod ok -1 za obciążenie). Do tego często nie wiadomo skąd i za co łatwo uzbierać kolejne mody, za osłonę celu, za ruch celu lub strzelca itd. - W ciągu 1 tury, nawet przy 3 strzałach bardzo trudno jest wyeliminować jak to mówisz, świadka, z broni krótkiej. Po pierwsze nie jest powiedziane, że wszystkie ataki będą skuteczne (trafienia). Po drugie większość broni krótkiej nie zadaje tak silnych obrażeń aby w nawet 3 trafienia uśmiercić cel wielkości dorosłego człowieka (9x R.Lek, bo większość zadaje 1-2 R.Lek przy 1 trafieniu). Można oczywiście celować w głowę licząc na KIA ale celowanie w głowę to dodatkowy mod ZRĘ -8. Jeśli doliczyć w ogniu szybkim -4 to tylko za te dwa mody robi się ZRĘ -12. Jeśli zaś nie strzały w głowę no to nie jest powiedziane, że cel nie będzie miał pancerza na tyle mocnego aby ochronił go przed trafieniem np. z broni krótkiej. --- - Podsumowując no myślę, że masz nastawienie z tym przykładem i liczeniem bardzo hurraoptymistyczne i w ogniu sesji mógłbyś się bardzo przejechać na czymś takim. No przynajmniej na moich sesjach. No ale jak tak zdarzało Ci się grać i było fajnie no to ok, nie ma sprawy, fajno, że się fajno grało
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | ||
08-02-2019, 01:27 | #19 |
Reputacja: 1 | Mój przykład to strzelanina pod tytułem nie moja sprawa, a zatem: - nasz snajper nie jest stroną, czyli nie ma komu zaglądać oczy - snajper jest nastawiony na ewakuację, zatem jego strzały będą głównie w takich odległościach, że suwaka same nie ruszą... więc ujemnych modyfikatorów trzeba szukać gdzie indziej... przy zasłonach, ruchu i jak zostanie trafiony to modyfikator za ból co w sumie może dać nawet 3 suwaki i robi się krucho dla wielu postaci... a jak dojdzie czwarty to dostaniemy zadanie naprawddę ekstremalne.
__________________ Szukam tajemnic i sekretów. Ostatnio edytowane przez archiwumX : 08-02-2019 o 01:31. |
08-02-2019, 02:36 | #20 | |
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | |