Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Systemy postapokaliptyczne
Zarejestruj się Użytkownicy

Systemy postapokaliptyczne Świat po apokalipsie - czyli rozmowy przy Nuka-Coli z atomowym grzybem w tle i zombie charczącym pod butem.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12-02-2019, 22:26   #1
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Pipboyshima - Arena

Siemka

- Postanowiłem otworzyć nowy temat. Tym razem będzie to arena. Czyli miejsce gdzie można we względnie komfortowych warunkach pobawić się swoją obecną, projektowaną czy całkiem inną postacią jak choćby potencjalnym przeciwnikiem dla BG.

- Wątek jest czysto abstrakcyjny. Pod względem mechy jest jak najbardziej dosłowny ale sytuacja jest dość abstrakcyjna pod względem sceny czy fabuły. Po prostu chodzi o sprawdzenie działania danej postaci wd zasad walk mechy.

- Co do tych zasad to będę stosował takie jakie są u mnie na sesjach. Czyli np. to, że Suwak działa co 3 pkt. umiejętności i działa w walce chociażby. I po ołowiowemu nie ma procentów, tylko same działania na Współczynnikach, PT i umiejętnościach. Co dałem radę wcisnąć z tych zasad to wpisałem w excel.

- Hipotetyczna walka mniej więcej przypomina scenariusz areny czyli walki na średnie i krótkie dystanse. Uwzględnia różne elementy najczęściej determinujące pole walki pod względem fabuły i mechy np. ruch celu, częściowe zasłony, efekt presji pod ostrzałem, zranienia itd. Każdy taki arenowy pojedynek składa się z dwóch faz: trzech tur strzeleckich i trzech tur walki wręcz. Głównie chodzi o to aby przetestować BG/BN w dwóch podstawowych rodzajach walk jakie najczęściej zdarzają się na sesjach.

- Aby był jakiś stały element za punkt odniesienia walki będą toczyły się z trzema przykładowymi przeciwnikami: Smithym który mniej więcej ilustruje zdolność bojową osoby w raczej nie parającej się rozwiązaniami siłowymi, Blackym który mniej więcej ukazuje możliwości przeciętnego gangera czyli osoby która całkiem często korzysta z przemocy chociaż jeszcze w dość radośnie amatorski sposób, oraz kpr. Dobsona który pokazuje poziom przeciętnego zawodowca. Walki z tymi trzema przeciwnikami będą rozgrywane równolegle i niezależnie od siebie czyli jako seria trzech, niezwiązanych ze sobą pojedynków.

- Walka zaczyna się od testu Morale. Każdy rzuca za siebie, nie jest więc to test przeciwstawny.

- Potem są trz tury walki strzeleckiej. Pierwsza to odpowiednik początku walki gdy jeszcze można spokojnie się zaczaić i przymierzyć do strzału. Druga to w miarę dynamiczna strzelanina na pół setki kroków gdzie obie strony kryją się za improwizowanymi zasłonami. Trzecia to sytuacja tuż przed szarżą i walką wręcz gdy jeszcze można spróbować chociaż osłabić nadbiegającego przeciwnika.

- Następna to faza sprawdzania jak kto oberwał. Co prawda w domyśle walka na arenie jest bez wyraźnych przerw jednak BG w sesji na tyle często mają jakieś Rany, że myślę dobrze jest to mieć na uwadze a ten moment w walce jest w sam raz aby to uwzględnić.

- Potem następują zaś trzy tury walki wręcz za pomocą broni białej, tego co jest akurat pod ręką np. kamień czy kolba broni palnej (wówczas br.improwizowana) albo za pomocą pięści i kopniaków (Bijatyka).



- Czystą mechę będę rozgrywał w exel o tutaj: https://docs.google.com/spreadsheets...d3w/edit#gid=0

Dla tych co mają ochotę zmierzyć się na arenie aby przetestować możliwości swojej czy innej postaci:

1 - Podaj personalia swojego zawodnika tak aby dało się go zidentyfikować na tle innych.

2 - Masz do dyspozycji 60 pkt na Współczynniki. Czyli tak średnio. Rozdysponuj nimi. Jeśli masz postać robioną na inne limity to trudno, podaj jakie to są te Współczynniki.

3 - Podaj poziom umiejętności, minimum to: Morale, coś do strzelania (Br.Krótka/Br.Długa), coś do walki bezpośredniej (Bijatyka/Br.Biała). Jeśli nie podasz jaki jest ich poziom oznacza, że mają te umsy na 0.

4 - Wybierz sprzęt z podręczników oficjalnych lub “Ołowiu”. Masz do rozdysponowania na samą broń (palna, biała, pancerz itd.) 150 g jeśli masz specjalizację Wojownika i 100 g jeśli jakąś inną. Broń strzelająca tripletami lub ogniem ciągłym cena x3 w stosunku do tych podręcznikowych. Przy ekwipunku podaj podręcznik z jakiego wzięto dany detal bo to ułatwia współpracę. Jeśli masz postać robioną na inne limity no trudno, podaj to co ma ona w ekwipunku do ewenteualnego starcia.

5 - Nie przejmuj się wynikiem starcia, to wszystko jest dla zabawy i światopoglądowo jak działa mecha walki tego systemu i nie służy do wygrywania RPG. Po prostu taki trening gdzie można sprawdzić różne kombo pod kątem mechy.

6 - Jeśli masz ochotę możesz wystawić kolejne postacie lub zmodyfikowaną taką jaką już występowała na arenie ale umówmy się, że wystawiać będziemy tylko 1 postać na raz.


---


- Ode mnie chyba tyle. Jeśli są jakieś pytania czy wątpliwości, coś jest niejasne to proszę pytać śmiało
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:37.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172