Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Systemy postapokaliptyczne
Zarejestruj się Użytkownicy

Systemy postapokaliptyczne Świat po apokalipsie - czyli rozmowy przy Nuka-Coli z atomowym grzybem w tle i zombie charczącym pod butem.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11-09-2021, 16:48   #1
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Ammo do Neuroshimy

Siemka



Wstęp



- Postanowiłem podzielić się z Wami moim pomysłem na urozmaicenie sesyjnych rozgrywek Neuroshimy poprzez dodanie wielu nowych rodzajów amunicji strzeleckiej. W zdecydowanej większości z rynku cywilnego używanego w myślistwie albo do strzelań sportowych. Ale spora część znanych z podstawki czy “Ołowiu” też tu jest. Jest to moje amatorskie i fanowskie podejście do tematu obrażeń. Ot sam dla siebie chciałem wyjść poza ramy podręcznika i wymyślić jednolity system aby można było uzyskać potrzebne parametry do gry (staty) z danych powszechnie dostępnych. Jest to taka alternatywa zbliżona grywalnością do “Ołowiu” soft (tego z klasycznymi Ranami a nie Punktami Krwi). Kto co z tym by zrobił albo nie na sesji to jej/jego sprawa.


Link do ammo


- Tu podaję link do excel, z ammo: https://docs.google.com/spreadsheets...CUM/edit#gid=0

- Tu podaję link do gd z gotowym sprzętem: https://docs.google.com/document/d/1...snREFqqCQ/edit


Lista ammo z excel:


do br.krótkiej:

.25 ACP / 6,35x16 Browning 3,20 g
.32 ACP / 7,65x17 Browning 4,75 g
.32 S&W Long / 7,65x23 S&W 6,50 g
.32 S&W Long Wadcutter 6,50 g
.357 Magnum 10,25 g
.357 Magnum 10,25 g
.357 SIG 9,00 g
.357 SIG 8,00 g
.38 Special 10,25 g
.38 Special 10,25 g
.38 Special Wadcutter 9,60 g
.380 Auto / 9x17 Browning 6,00 g
.40 S&W 10,70 g
.40 S&W 11,70 g
.44 Magnum 15,55 g
.45 ACP 14,90 g
.45 ACP 14,90 g
.45 Colt 14,90 g
.45 GAP 14,90 g
.460 Magnum 16,80 g
.460 Magnum 16,50 g
7,62x25 TT 5,50 g
9x18 Makarow 6,10 g
9x19 Para 7,50 g
9x19 Para 8,00 g
9x19 Para Subsonic 9,00 g
9x21 IMI 8,00 g
9x21 IMI 7,50 g
10 Auto 11,70 g


do broni długiej:

.17 Hornet 1,30 g
.22 Hornet 2,90 g
.204 Ruger 2,10 g
.22 Hornet 2,90 g
.222 Remington 3,24 g
.223 Remington 3,60 g
.243 Winchester 6,50 g
.25-250 Remington 3,60 g
.270 Winchester 8,40 g
.270 Winchester 9,70 g
.30 Carbine 7,10 g
.300 AAC Blackout 8,00 g
.300 AAC Blackout 9,55 g
.300 AAC Blackout Subsonic 13,00 g
.300 Winchester Magnum 11,70 g
.300 Winchester Magnum 11,70 g
.303 British 9,70 g
.303 British 11,70 g
.30-06 Springfield 11,70 g
.308 Winchester 11,70 g
.338 Lapua Magnum 16,20 g
.338 Lapua Magnum 19,40 g
5,6x50 R Magnum 3,24 g
5,6x52 R 4,60 g
5,7x28 FN 2,60 g
6,5 Creedmore 7,80 g
6,5x39 Grendel 8,00 g
6,5x55 SE 7,80 g
6,8x43 Remington SPC 7,10 g
7,62x39 AK 8,00 g
7,62x54 Mosin 11,70 g
7,92x57 Mauser 12,70 g
7,92x57 Mauser 12,96 g
9,3x62 Mauser 15,00 g


Co to jest?



- W powyższym excel są podane różne rodzaje amunicji strzeleckiej. Zarówno do broni krótkiej jak i długiej. Te tabelki uwzględniają dmg w zależności od fizycznych właściwości danego rodzaju amunicji. Głównie ich prędkości (m/s) oraz energii kinetycznej (J). Od nich w głównej mierze zależy wielkość zadanych obrażeń. Oraz od lokacji trafienia. Tabelki uwzględniają też słabnięcie mocy obalającej pocisku wraz z rosnącą odległością. A także jak bardzo pocisk znosi podczas lotu co na potrzeby tych tabelek nazwałem “zniosem”. To też jest podobne do tego parametru znanego z “Ołowiu”.


Surowe dane



- Wszelkie wyliczenia wziąłem z poniższych tabel balistycznych dla konkretnych rodzajów amunicji: https://www.sellier-bellot.cz/en/pro...er-cartridges/

- Więc to nie są jakieś moje wymysły tylko konkretne dane konkretnej amunicji z naszego reala. Ale system jaki wymyśliłem pozwala wstawić dowolne dane z dowolnych tabel balistycznych.



Obrażenia (dmg)



- W realu jest mnóstwo czynników jakie mogą wpłynąć na stopień obrażeń. Nawet zadanych tą samą amunicją. Jest tego mnóstwo i gdyby tak to rozpatrywać pewnie nigdy by się nie ukończyło jakiegoś grywalnego systemu obrażeń. Więc ja uznałem, że im mocniejsze ammo (głównie prędkość i energia kinetyczna) to zadaje większe obrażenia. Co jest w miarę proste do sprawdzenia i policzenia. Oraz miejsca trafienia za co odpowiada rzut kostką. Na potrzeby sesji raczej powinno to wystarczyć.


Dwa wzory na dmg



Szybki


Szybki sposób to po prostu wzięcie jakichś danych z tabel balistycznych lub nawet z wikipedii i sprawdzenie w tabeli prędkości (m/s) i energii kinetycznej (J). Po zsumowaniu tych dwóch składników otrzymujemy bazową wielkość dmg.


Tabela składnika prędkość (m/s)

0 - 250 m/s = 0
250 - 500 m/s = 1
500 - 750 m/s = 2
750 - 1000 m/s = 3
1000 - 1250 m/s = 4


Tabelka składnika energia (J)

0 - 500 J = 1
500 - 1000 J = 2
1000 - 1500 J = 3
1500 - 2000 J = 4
2000 - 2500 J = 5
2500 - 3000 J = 5+1
3000 - 3500 J = 5+2
3500 - 4000 J = 5+3
4000 - 4500 J = 5+4
4500 - 5000 J = 5+5


Przykład

Ammo: 9x19 Para na 0-25 m
Prdk 0 - 25 m: 390 m/s > 1 dmg
Energia 0 - 25 m: 570 J > 2 dmg
Obrażenia 0 - 25 m > korpus: 3 dmg / kończyny 1 dmg / głowa 6 dmg

Ammo: 9x19 Para na 100+ m
Prdk 100+ m: 289 m/s > 1 dmg
Energia 100+ m: 312 J > 1 dmg
Obrażenia 0 - 25 m > korpus: 2 dmg / kończyny 1 dmg / głowa 4 dmg



Dokładny


Właśnie wedle tego wzoru są policzone dane w tabelkach w excel. Uważam, że nadal jest to dość proste i opiera się na tej samej zasadzie sumowania dwóch podstawowych składników chociaż tu już łatwiej liczyć albo z kalkulatorem albo właśnie w takich wzorach w excel jakich ja używałem.

Obliczanie dmg za prędkość w br.krótkiej: prdk/250
Obliczenie dmg za prędkość w br.długiej: prdk/500
Obliczanie dmg za energię: J/500


Przykład:

Ammo: 9x19 Para na 0-25 m
Prdk 0 - 25 m: 390 m/s > 390/250 = 1,6 dmg
Energia 0 - 25 m: 570 J > 570/500 = 1,1 dmg
Suma: 1,6 + 1,1 = 2,7 = 3 dmg
Obrażenia 0 - 25 m > korpus: 3 dmg / kończyny 1 dmg / głowa 5 dmg

Ammo: 9x19 Para na 100+ m
Prdk 100+ m: 289 m/s > 289/250 = 1,2 dmg
Energia 100+ m: 312 J > 312/500 = 0,6 dmg
Suma: 1,2 + 0,6 = 1,8 = 2 dmg
Obrażenia 0 - 25 m > korpus: 2 dmg / kończyny 1 dmg / głowa 4 dmg



Znios (mod za odległość)



Znios jest podobny do tego parametru znanego z “Ołowiu”. Czyli im dalej tym trudniej daną amunicją trafić nie tylko z tego powodu, że wszystko “robi się mniejsze” ale też lot pocisku robi się coraz mniej przewidywalny gdy leci po mniej lub bardziej stromej paraboli a zwykle jeszcze stopniowo znosi go gdzieś na bok. W grze jest to po prostu odwzorwane jako modyfikator za odległość nazwany “znios”.

Podobnie jak w “Ołowiu” za każdy poziom odległości wyrażonej w metrach jaki dzieli strzelającego od jego celu trzeba dodać mod -1 za odległość. Czyli jeśli w opisie amunicje pisze np. Znios 20 m. To za każde pełne 20 m oprócz pierwszego trzeba doliczyć mod -1. Na 0-20 będzie to mod 0, na 21 - 40 mod -1, na dystansie 41 - 60 m mod -2 itd.


Przykładowe modyfikatory zniosu:

.357 Magnum co 20 - 25 m
.38 Special co 10 - 15 m
.40 S&W co 10 m
.45 ACP co 10 m
9x19 Para co 15 - 20 m
.223 Remington co 50 m (cywilny odpowiednik 5,56x45 NATO)
.30 Carbine co 10 m
.30-06 Springfield co 40 m
.308 Winchester co 30 m (cywilny odpowiednik 7,62x51 NATO)
7,62x39 AK co 25 m



Lokacja trafienia



Miejsce trafienia wpływa na wysokość obrażeń. Zgodnie z tabelką trafień z “Ołowiu” największe szanse na trafienie są w korpus a i odruchowo większość strzelców mierzy w środek sylwetki czyli w korpus właśnie. Dlatego ów dmg jaki jest podany we wzorach traktuje domyślnie trafienie w korpus jako podstawowe.

Tabela trafień (uproszczona):

rzut na k20:

01 - 12 korpus > bez mod
13 - 18 kończyny > obrażenia /2
19 - 20 głowa/szyja > obrażenia x2



Obrażenia a wielkość celu



O ile amunicja powinna być dobrana pod wielkość celu. Świetnie to widać w myślistwie gdzie na drobną zwierzynę zwykle stosuje się drobny śrut lub amunicję a na grubą solidne, karabinowe kalibry lub gruby śrut. Trafienie mocnym karabinowym pociskiem takiej kaczki czy gołębia właściwie “rozbrygznie cel” a pocisk poleci dalej. Wówczas jest nadmiar energii (dmg) w stosunku do trafionego celu.

Stąd zapis przy niektórych pociskach karabinowych w stylu 5+1 czy 5+3 i podobny. Te 5 to energia obalajaca jaką może oddać pocisk w cel wielkości torsu człowieka lub podobnemu celowi. Nadmiar tej energii wychodzi wraz z wylatującym pociskiem i znika chyba, że trafi w kolejny cel. Właśnie dlatego większość karabinowych pocisków przechodzi przez nieopancerzonych ludzi na wylot a słabsze ammo jak z broni krótkiej czy śrut zostaje w ciele. One oddają całość swojej energii w celu w jakim uktwiły. Dlatego jeśli jest zapis np. 5+2 to taki pocisk zadaje celowi wielkości człowieka 5 obrażeń. A te 2 wylatuje dalej. I jeśli to możliwe to co najwyżej kolejny cel może dostać te 2 obrażenia od tej kuli.


Duży cel



Z tego samego powodu jeśli chodzi o wielkie i ciężkie cele są one bardziej odporne na obrażenia. W łowiectwie to są cele wielkości łosi, niedźwiedzi, bizonów czy bawołów. W uproszczeniu cele znacznie większe od człowieka. W grze mogą być jakieś duże roboty, bestie czy pojazdy. Wówczas taki cel może zatrzymać nawet mocny, karabinowy pocisk i odda on wówczas całość energii. Przy przykładowym zapisie 5+4 taki duży cel otrzymuje pełnię uderzenia czyli 9 obrażeń.



Obrażenia a odległość od celu



Z każdym kolejny metrem pocisk trochę zwalnia. Przez opór powietrza czy inne czynniki. To sprawia, że stopniowo traci też energię kinetyczną gdy uderza z coraz mniejszą siłą. To jest powód dla którego nawet mocne, karabinowe pociski po kilkuset metrach lotu mogą mieć zauważalną mniejszą siłę uderzenia niż przy wylocie z lufy. Przykładowy pocisk Mauser 7,92x57 do 100 metrów zadaje 5+6 obrazeń ale już powyżej 400 m zadaje 5+1 obrażeń.



Przeszkody, zasłony, osłony



Może się zdarzyć, że cel będzie za jakąś przeszkodą. Za jakaś ścianą z desek, cegieł, bali, worków z piaskiem, kamieniem, pniem drzewa itd. Taka przeszkoda może spowolnić albo nawet całkowicie zatrzymać pocisk. No i zwykle utrudnia trafienie w cel za taką przeszkodą. Nie znalazłem mądrej i prostej metody ile centymetrów dechy czy cegły zatrzymuje jakiś pocisk. Więc mam inne rozwiązanie. MG po prostu ustala ile dana przeszkoda może pochłonąć obrażeń. Jeśli pocisk ma tyle lub mniej to utkwił w przeszkodzie. Jeśli więcej to nadmiar dmg trafia w cel.


Przykład:

MG ustala, że dana ściana może pochłonąć 4 pkt obrażeń.

9x19 z 0-25 m = 2 dm = nie przebił
7,62x39 z 0-100 m = 5+2 = przebił, zadaje 3 obrażenia
7,62x39 z 200-300 m = 4 dmg = nie przebił
7,62x51 z 100-200 m = 5+3 = przebił, zadaje 4 obrażenia
7,62x51 z 300-400 m = 5 dmg = przebił, zadaje 1 obrażeń
.30-06 Springfield z 300-400 = 5+1 dmg = przebił, zadaje 2 obrażenia
.30-06 Springfield z 400+ m = 4 dmg = przebił, zadaje 0 obrażeń



Triplety



Triplety czyli trzystrzałowe serie jakie są popularne w broni szturmowej. Głównie w karabinach, karabinkach i pistoletach maszynowych. Jedno pociągnięcie spustu sprawia, że lufa wypuszcza krótką serię. Prawie standardem jest to seria 3-nabojowa dlatego ja nazywam to “triplet”.

Taki triplet może trafić w cel 3 pociskami właściwie w tym samym momencie. Co sprawia, że siła uderzenia jest nieco większa niż gdyby trafił pojedynczy pocisk tego samego rodzaju. Z mechy oznacza to +1 do obrażeń jeśli cel oberwał tripletem. Czyli jeśli bazowo pocisk powinien zadać np. 3 obrażenia to zadaje 4. Jeśli to pocisk z karabinka albo karabinu co powinien zadać np. 5+2 czyli 5 w cel wielkości człowieka. No to zadaje 6. W duży cel taki pocisk zadałby nie 7 a 8 obrażeń.



Amunicja do broni krótkiej w pm-ach



Broń krótka i pistolety maszynowe zwykle używają podobnej amunicji np. 9x19 Para albo .45 ACP. Niemniej ten drugi rodzaj broni zwykle ma dłuższe lufy co sprawia, że nadają one nieco większą prędkość niż przy standardowych pistoletach. Z mechy oznacza to, że przy strzelaniu z pistoletów maszynowych MG może uznać, że zadają one obrażenia o 1 większe niż przy strzelaniu z odpowiedniej broni krótkiej.



Zalety



- Można samemu tworzyć własną amunicję korzystając z powszechnie dostępnych danych (tablice balistyczne albo chociaż wikipedia).

- W excel jest podane mnóstwo rodzajów amunicji wojskowej i cywilnej, do broni krótkiej i długiej. Można ich używać nie tylko do sesji w ZSA ale jakichś innych setingach o ile mają zbliżoną mechanikę HP-ków.

- Pozwala stosować zmniejszający się dmg ze względu na rosnącą odległość od celu.

- Podaje gotowy dmg w zależności od lokacji trafienia (korpus, kończyny, głowa).

- Podaje znios pocisku będący modyfikatorem za odległość od celu.

- Pozwala łatwo dopasować dmg do używanej broni. Wystarczy znać jakiej amunicji używa dana broń i sprawdzić w tabelach jaki ma potencjał. Może to dać efekt gdy różne egzemplarze tego samego modelu broni ale używające innego ammo będą miały różne właściwości. A mnóstwo jest choćby sztucerów czy pistoletów cywilnych jakie w tym samym modelu oferują więcej niż jeden kaliber. Nawet w “Ołowiu” jest to uwzględnione i są tam pukawki dostępne na kilka rodzajów ammo.

- Pozwala stosować różne rodzaje amunicji tego samego rodzaju np. 9x19 Para o różnych parametrach. Co może oddawać różną jakość, producentów czy gatunki w tym samym kalibrze.

- Nie ingeruje w pozostałą mechę Neuroshimy, (staty, kostki itd.) poza samym elementem trafienia w cel i obrażeniami. A i to jest podobne do tego co już jest znane z “Ołowiu”.



---


- No i ode mnie chyba tyle na ten moment. Jak są jakieś uwagi, pomysły czy pytania to zapraszam do dyskusji
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić

Ostatnio edytowane przez Pipboy79 : 20-12-2021 o 20:26. Powód: Dodanie link do ściągi ze gotowym sprzętem.
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-09-2021, 09:17   #2
Northman
 
Campo Viejo's Avatar
 
Reputacja: 1 Campo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputację
Nie znam systemu, ani mechaniki, ale trochę broni i amunicji mam.
Bardzo fajnym kalibrem, takim wczesnym prototypem 6.5mm creedmoor, którego zdaje się w tej liście, też nie ma, jest „szwedzki” mauser 6.5 x 55 przez wielu uważany, za najlepszy spośród mauserów. Czy to prawda przekonam się wkrótce, bo kilka tygodni temu nabyłem skróconą wersję Husqvarny z 41r.

A tradycyjny Mosin Nagant powinien mieć literkę 54R (ruski), brakuje fińskiego 53, który był celniejszym tuninguem karabinów rosyjskich, chyba głównie 91/30. Takiego radzieckiego (bo już z 1928 z ośmiokątnym „zamkiem?” dragonów mam. Później na Niemców klepali już podczas wojny na szybkiego okrągłe.) 57 były polskie.

Z doświadczenia polowania wiem, że największe obrażenia powodują nawet nie tyle prędkości wylotowe z lufy, ilość gramów prochu w łusce, czy nawet kaliber tak do końca, lecz kształt czubka kuli, odległość strzału i miejsce trafienia.
 
__________________
"Lust for Life" Iggy Pop
'S'all good, man Jimmy McGill
Campo Viejo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-09-2021, 10:00   #3
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
@Campo


- Dorobiłem 6,5x55 SE i 6,5 Creedmore. Były na liście produktów z tej stronki co podałem to żaden problem. Tylko spisać dane i wstawić w tabelki. Mogę dorobić kolejne jeśli ktoś by chciał jakieś ammo z powyższej stronki albo dostarczył tabele balistyczne do potrzebnego ammo.

- Co do tego co wpływa na dmg to jak mówiłem. Jest tego mnóstwo czynników o które można by zapełnić niezły komputer czy symulator balistyki. Ale na potrzeby gry nie ma co się tak rozdrabniać skoro potrzeba jest wiedzieć czy coś zadaje 4 czy 5 dmg. A na to powyższe dane myślę powinny wystarczyć.

- Co do doboru ammo wybierałem te do neuro czyli na rynek amerykański. Plus minus te co kojarzyłem z użytku przez służby mundurowe albo były mi po prostu znane. Zdaję sobie sprawę, że jest cała masa różnorodnych ammo ale brałem profil na sesje neuro. W porównaniu do tego co jest w podręcznikach to i tak cała masa różnorodnego ammo. A jak ktoś dośle mi tabele balistyczne to mogę dorobić kolejne.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-09-2021, 11:05   #4
Northman
 
Campo Viejo's Avatar
 
Reputacja: 1 Campo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputację
Spoko, gra to gra, tylko jakaś próba symulacji, nie real.
To podobnie jak z celnością. W grze zastępuje to atrybut postaci plus ewentualne modyfikatory symulujące okoliczności. A tych to z czapki można wymieniać bez liku. Odnośnie dostępności na rynku amerykańskim, to generalnie jest niemal wszystko dostępne prócz broni automatycznej lub typowo specjalistycznej na potrzeby armii. Całą resztę się znajdzie, bo kiedy tylko jakieś kraje pozbywają się magazynów, składów broni, rezerw, to wszystko głównie ląduje w USA przez powszechną dostępność gwarantowaną jako prawo, a nie przywilej, czyli odwrotnie niż w prawie całej reszcie współczesnego świata. Więc, na potrzeby postapo to nie przesada, że gdzie jak gdzie, ale w prawie każdej piwnicy, strychu, sejfie możnaby znaleźć nawet rzadkie modele z demobilów reszty świata sprowadzane na przestrzeni lat. Nie mija się to z realem. Kwestia co konkretnie, gdzie (w którym stanie) i w jakim stanie broni. Nie wiem jak bardzo apokaliptyczny to system, ile lat do przodu, ale tak, większy problem bym widział w dostępie do samej amunicji i ewentualnych częściach do jej producji. Miedzianą łuskę wykorzystasz kilka razy, ołów odlejesz, ale inne części jak spłonki, primery, no i proch, oraz przede wszystkim sprzęt (narzędzia) i jego części przy procesie domowej roboty mogłyby być bardzo trudne do zdobycia. Teraz strzela się ze stuletniej amunicji, ale nikt jej przez sto lat nie przechowywał w warunkach postapo.
 
__________________
"Lust for Life" Iggy Pop
'S'all good, man Jimmy McGill
Campo Viejo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-09-2021, 12:27   #5
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
@Campo

- Tak, to wszystko się zgadza i widzę to podobnie. Z drugiej strony też myślę, że to co już jest powyżej powinno wystarczyć. Bo czy w realu czy w grze można różne ammo pogrupować na takie o podobnych parametrach. Wówwczas wystarczy po 2-3 podobnego rodzaju i w sumie pozostałe zaczynają się powtarzać i wyglądają podobnie.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-09-2021, 20:16   #6
 
Asmodian's Avatar
 
Reputacja: 1 Asmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputację
Mam takie hipotetyczne pytanie. Co będzie, jak gracz wygarnie pełną serią do gangusów z których każdy będzie na różnym dystansie i w różnym momencie ruchu I pozycji? Jak dla mnie to będzie wtedy mnóstwo liczenia. Chyba,że Gross graczy w Neuroshime i Gross złoli preferuje pojedyńcze strzały bo amunicja droga. Nie myślałeś o napisaniu jakiegoś programu albo chociażby tabelki w Excelu,aby to było użyteczne? Widziałem takie programiki chociażby do CP2020 który też nieco straszył komplikacją strzelanin.
 
__________________
Iustum enim est bellum quibus necessarium, et pia arma, ubi nulla nisi in armis spes est
Asmodian jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-09-2021, 10:25   #7
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
Mam takie hipotetyczne pytanie. Co będzie, jak gracz wygarnie pełną serią do gangusów z których każdy będzie na różnym dystansie i w różnym momencie ruchu I pozycji? Jak dla mnie to będzie wtedy mnóstwo liczenia. Chyba,że Gross graczy w Neuroshime i Gross złoli preferuje pojedyńcze strzały bo amunicja droga. Nie myślałeś o napisaniu jakiegoś programu albo chociażby tabelki w Excelu,aby to było użyteczne? Widziałem takie programiki chociażby do CP2020 który też nieco straszył komplikacją strzelanin.
- To chyba nie jest pytanie na ten wątek. Tu jest mowa o dmg jaki następuje po trafieniu w cel

- Ale ogólnie to przykład jest dość ogólny. Dumałbym jakbym miał konkret na sesji. Pewnie bym potraktował jako cel zbiorowy a w razie trafienia losował w kogo poszło. Ale mówię, to tak ogólnikowa odpowiedź na ogólnikowe pytanie pod randomowe rzuty.

- A na pisaniu programów kompletnie się nie znam. Więc nie będę się za to brał. Powyższe rozpisanie wzorów w excel to szczyt moich możliwości w tym zakresie. Jak znasz takie programy to podrzuć gdzieś na forum. Ja nawet nie bardzo wiem jak taki program miałby wyglądać.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-12-2021, 20:28   #8
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
- To mam mały prezent na święta Dokładniej to link do docowej ściągi z gotowym sprzętem. Głównie spluwy i ammo + mecha ich używania. Oraz nieco ciężkiego sprzętu w stylu moździerzy albo pancerzownic (wyrzutni rakiet).

- A tu jest link: https://docs.google.com/document/d/1...snREFqqCQ/edit

- Jbc wkleiłem ten link do pierwszego posta, pod linkiem do excel.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-12-2021, 17:35   #9
 
Dhratlach's Avatar
 
Reputacja: 1 Dhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputację
Niby fajne, ale zbytecznie skomplikowane. Sztuka dla sztuki, ale może masochiści się znajdą - ja odpadam.

Już wolę przerzucić się na o wiele bardziej dopracowany mechanicznie system z równą, jak nie o wiele potężniejszym systemem strzeleckim i w ogóle poruszającym tematy mechaniczne których delikatnie mówiąc brakuje w Nerce, albo są co najmniej szczątkowe, a dokładniej...



Twilight 2013 (Twilight 2000 3rd Edition)



...w skrócie, po co komplikować Nerkę o tonę houserulów które nie dość że psują i mącą, bo są to wyrywki pod specyficzną rozgrywkę chromową której nie trawię. Co sprawia, że odzywa się we mnie bogata tęcza pragnąca się objawić wszystkim co spożyłem niedawno.

Mecha Nerki jest dość porąbana i archaiczna, z toną kostkologii jakby ją brać podręcznikowo. Równie dobrze można się przenieść na inny, proponowany nieco wyżej w tym poście system, o wiele bogatszy, z nie tak dużym progiem wejścia. Mówię oczywiście o Stage 2 Rules,

Stage 3? Cóż, Pip, może warto się zapoznać, bo zdajesz się lubować w cyfrologii zaawansowanej i choć mnie się podoba okrutnie, to wątpię bym znalazł graczy na pełne zasady, stąd wersja pośrednia, czyli Stage 2.
 
__________________
Rozmowy przy kawie są mhroczne... dlatego niektórzy rozjaśniają je mlekiem!
Dhratlach jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-12-2021, 22:28   #10
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
- Mecha neuro jaka jest to każdy widzi kto się z nią zetknął. Ale jakaś jest. Jak ktoś chce sobie w swoich sesjach zastąpić ją jakąś inną to proszę bardzo. Udanych sesji życzę. Ale ja jednak prowadzę na trzonie z oryginału i do nich dopasowałem powyższy system. Dla mnie sesja neuro bez mechy z 3k20 to nie jest sesja neuro.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:14.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172