lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Systemy postapokaliptyczne (http://lastinn.info/systemy-postapokaliptyczne/)
-   -   CHRONOLOGIA FALLOUTA (http://lastinn.info/systemy-postapokaliptyczne/33-chronologia-fallouta.html)

fleischman 30-07-2004 14:05

CHRONOLOGIA FALLOUTA
 
Cytat:

Napisał Fallout Bible - przetłumaczone przez załogę [url=http://13schron.elan.pl
Krypty 13[/url]]
2051
W celu zabezpieczenia swoich interesów i dostaw ropy naftowej, Stany Zjednoczone zaczynają wywierać nacisk na Meksyk poprzez stwierdzenie, że brak stabilności politycznej tego kraju oraz zanieczyszczenie powietrza są zagrożeniem dla USA. Nakładają też na Meksyk najróżniejsze sankcje ekonomiczne aby zdestabilizować gospodarkę tego kraju, a następnie wysyłają do niego swoje jednostki wojskowe, aby utrzymać i dopilnować stałego wydobycia ropy naftowej w rafineriach Meksyku i ich transport za granicę, na północ... oczywiście na rachunek Meksyku.

2052
Według dokumentów telewizyjnych, zasoby ropy w Teksasie zaczynają się powoli wyczerpywać. Obywatele USA muszą więc ograniczyć zużycie ropy w swoich gospodarstwach domowych i uświadomić sobie, jak głęboki jest kryzys energetyczny.

2052
kwiecień

Rozpoczyna się wojna o surowce. Wiele małych państw bankrutuje, a Europa, zależna od importów ropy z Bliskiego Wschodu, odpowiada na podwyżki cen bliskowschodniej ropy akcją wojskową. Rozpoczyna się długa i wyczerpująca wojna pomiędzy Wspólnotą Europejską (European Commonwealth) a Bliskim Wschodem.

2052
maj-lipiec

Organizacja Narodów Zjednoczonych, już w tej chwili mocno nadwerężona, rozpoczyna swój marsz ku upadkowi. Podczas wielu burzliwych dyskusji część państw występuje z ONZ, ponieważ organizacja wciąż stara się utrzymać pokój. W końcu lipca ONZ zostaje rozwiązana.

2053
Wzrastają szkody wywołane "Nową Plagą" (New Plague). Epidemia zabija dziesiątki tysięcy ludzi. USA blokuje swoje granice i zarządza pierwszą w historii narodową kwarantannę. Źródło plagi jest nieznane, ale krążą pogłoski, że to choroba powstała w wyniku eksperymentów z inżynierią genetyczną.

2053
grudzień

Jak wykrzyknik na koniec okropnej wojny, terroryści niszczą Tel Awiw za pomocą broni jądrowej.

2054
styczeń

Na razie ograniczone próby z bronią jądrową na Bliskim Wschodzie wzbudzają falę strachu na całym świecie.

2054
Mając na uwadze niebezpieczny konflikt Europy z Bliskim Wschodzem oraz straty spowodowane plagą, USA rozpoczyna prace nad Projektem Safehouse. Finansowany z obligacji projekt miał stworzyć sieć schronów - zwanych Kryptami - dla ludności USA na wypadek wybuchu wojny jądrowej albo śmiertelnej epidemii. Konstrukcja rozpoczyna się w 2054 roku i posuwa się bardzo szybko dzięki wielkim postępom w technologiach budowy.

2054
Do sieci wchodzi stworzony przez Vault-Tec ZAX 1.0. Miał to być system zarządzania kryptami i został przekazany rządowi USA, aby pomóc Ministerstwu Energii zbierać i analizować informacje o surowcach. W ciągu roku został przejęty przez armię do walki z plagą i do rozwoju taktyki wojskowej; inna wersja, ZAX 1.2 zostaje skonstruowana dla West Teku (patrz niżej).

2055
Ośrodek Badawczy West Teku (The West Tek Research Facility) rozpoczyna prace nad nowym wirusem, który miałby zniszczyć Nową Plagę. Badania i lojalność ośrodka rządowi USA sprawiły, że wybrano ich dwadzieścia lat później jeszcze raz, do badań nad Projektem Wirusa Anty-Immunologicznego (Pan-Immunity Virion Project), Power Armorem i laserami.

2055
Stworzono ZAX 1.2 w celu uregulowania stosunków w West Teku (patrz wyżej). Nie jest on częścią oprogramowania ochronnego Vault-Tec, a więc nie zawiera żadnych procedur zabezpieczających ludzkość po upadku bomb. W międzyczasie spokojnie przelicza dane i gra w szachy z naukowcami. Wielu z nich uważa, że ZAX oszukuje i zbyt często jak na swoje komputerowe możliwości remisuje.

2059
Ustanowiona zostaje Linia Frontu Anchorage (The Anchorage Front Line {Anchorage to największe miasto stanu Alaska, słowo to znaczy także "miejsce zakotwiczenia"}), ponieważ USA wzmaga aktywność militarną w rejonie Alaski w celu zabezpieczenia swoich złóż ropy. Front powoduje wzrost napięć pomiędzy Kanadą i USA, ponieważ USA stara się wywrzeć presję na Kanadzie, aby ta pozwoliła amerykańskiemu wojsku pilnować rurociągu Alaski.

2059
Narodziny pierwszej sztucznej inteligencji. Jej rozwój jest jeszcze powstrzymywany przez limity pamięci urządzeń, ale odkrycie umożliwia dalsze badania AI w laboratoriach na terenie Stanów Zjednoczonych.

2060
Korki na ulicach miast zaczynają powoli znikać. Paliwo jest zbyt cenne, aby je marnować w pojazdach, próbuje się więc odkryć jakieś wydajne alternatywne źródła energii. Rozpoczęto budowę na szeroką skalę samochodów napędzanych elektrycznością i paliwami syntetycznymi, ale nieprzystosowane fabryki są zdolne do produkcji bardzo ograniczonych ilości. Wzrasta nacisk na dalszy rozwój technologii mikroogniw termojądrowych.

2060
Wojna pomiędzy Europą a Bliskim Wschodem kończy się, gdyż wyczerpują się zasoby ropy w rejonie walk... więc konflikt zwyczajnie nie ma sensu. Doprowadził jednak obydwie strony niemal do ruiny.

2062
Pomimo kwarantanny, Nowa Plaga wciąż się rozprzestrzenia, powodując narodową paranoję.

2063
sierpień

Zakończono budowę większości Krypt, oprócz Krypty 13, której konstrukcja zacznie się dopiero później - to pierwszy zwiastun problemów, z jakimi borykał się ten schron. W miastach, gdzie ukończono już budowę Krypt, odbywają się próbne, fałszywe alarmy. Duża ilość osób schodzących do schronów wywołuje jedynie efekt "wyjącego wilka" i stopniowo zmniejsza się z biegiem lat.

2065
czerwiec

Reaktor jądrowy w Nowym Jorku niemalże osiąga stan krytyczny przez niesamowity popyt na energię elektryczną latem 2065 toku. Bliskie przegrzanie rdzenia atomowego jest przyczyną racjonowania energii elektrycznej, a nazwa "Gorące lato" przyjęła się jako określenie tego incydentu w historii Nowego Jorku.

2065
sierpień

Zwiększony popyt na wojska szybkiego reagowania i kawalerię zmotoryzowaną w USA zmusza armię do skupienia wysiłków na tworzeniu "czołgu o kształcie człowieka". Tak, chodzi dokładnie o dwunożną, uzbrojoną jednostkę kroczącą: Power Armor.

2065-2067
Badania nad Power Armorem są coraz intensywniejsze: wynaleziono już kilka prototypów, spośród których wiele okazuje się zupełnie nieskutecznymi na polu bitwy. Jednakże to właśnie te modele torują drogę nowoczesnym technologiom wojskowym i konstrukcyjnym.

2066
wiosna

Z powodu powolnego wyczerpywania się zasobów ropy na całym globie, Chiny, zupełnie zależne od zagranicznych dostawców paliw kopalnych, przeżywają kryzys energetyczny. Kraj jest na skraju upadku, staje się więc znacznie bardziej agresywny w rozmowach handlowych z USA. Stany Zjednoczone nie chcą odsprzedawać swojej ropy Chinom, więc wszelkie negocjacje pomiędzy dwoma mocarstwami zostają zerwane.

2066
lato

Kolejna zniewaga w stosunkach chińsko-amerykańskich: odsłonięto pierwsze ogniwo termojądrowe - odkrycie jest rezultatem projektu konstrukcji Power Armoru. Rozpoczyna się produkcja ogniw termojądrowych na szeroką skalę. Niestety, zbyt wolna produkcja nie jest w stanie zaspokoić zapotrzebowania USA w energię. Około 13 lat potem tylko kilka stanów USA zostało zaopatrzonych w ogniwa termojądrowe.

2066
zima

W zimie 2066 roku Chiny atakują Alaskę. Linia Frontu Anchorage staje się prawdziwym polem bitwy.

2066
zima

Jako znak pierwszych napięć pomiędzy Kanadą i USA, kraj liścia klonu oświadcza, że jest niechętny obecności wojsk amerykańskich na swojej ziemi oraz samolotów z gwiazdą na swoim niebie. Atmosfera stosunków między dwoma państwami staje się nie do zniesienia, w końcu Kanada ulega USA i amerykańskie wojsko maszeruje poprzez kanadyjskie pola. Ten krok jest pierwszą zapowiedzią aneksji Kanady przez USA 10 lat później.

2067
Pierwszy egzemplarz Power Armoru zostaje dostarczony na Alaskę. Nie był aż tak mobilny jak późniejsze wersje, ale i tak okazał się bardzo skuteczną bronią przeciwko chińskim czołgom i piechocie, jest przecież zdolny zniszczyć całe miasteczko i nie dopuścić do najmniejszego uszczerbku na zdrowiu jego posiadacza. Duża ładowność jest również bardzo istotna w konflikcie toczącym się na rozległym terytorium Alaski. Chiny rozpoczynają prace nad swoją własną wersją, ale mają przecież wiele lat do nadrobienia w stosunku do USA.

2069
Kanada zaczyna boleśnie odczuwać obecność wojsk amerykańskich na swoim terytorium; jej dowódcy nie krępują się wycinać wielkich połaci lasów i zużywać innych kanadyjskich surowców bez pytania właścicieli. Wielu Amerykanów zaczyna mówić o Kanadzie jako "Małej Ameryce". Nikt nie słyszy nawet protestów tego kraju.

2069
marzec

Konstrukcja ostatniego schronu - czyli Krypty 13 - zostaje ukończona, rozpoczynają się tu też fałszywe alarmy. Z powodu późnego ukończenia, "efekt wyjącego wilka" (cry wolf effect) nie jest aż tak głęboki.

2070
Powstaje pierwszy model samochodu Chryslusa napędzanego ogniwem termojądrowym. Bardzo duży, bardzo amerykański, dodający otuchy samochód jest przy okazji bardzo drogi. Jednak już pierwsza partia została wykupiona ze sklepów w ciągu zaledwie kilku dni. Odtąd samochód i jego podzespoły były przekształcane w samochody wojskowe.

2072
Wzrastający popyt USA na kanadyjskie surowce powoduje liczne zamieszki w niektórych kanadyjskich miastach. Próba sabotażu i wysadzenia części rurociągu Alaski w powietrze jest pretekstem dla USA do aneksji Kanady... która, tak naprawdę, rozpoczęła się już w 2067 roku.

2073
wrzesień 15

Chiny stają się coraz bardziej agresywne w używaniu swoich broni biologicznych, więc rząd USA podejmuje niezbędne środki zaradcze. Oficjalnie rozpoczyna się projekt PVP (The Pan-Immunity Virion Project) i powstają plany zadań dla ośrodka badawczego West-Tek w Południowej Kalifornii.

2074
Wbrew wcześniejszym zapewnieniom, że wojna z Chinami służy jedynie odebraniu złóż ropy na Alasce, amerykańskie jednostki piechoty i zmechanizowane zostają rozmieszczone na terytorium Chin. Postępują bardzo wolno w głąb kraju, pogłębiając tylko swoje braki w zaopatrzeniu.

2075
marzec 21

Kontynuacja prac nad projektem PVP w ośrodku West-Tek, spowodowana powodzeniem prób partii 10-011 {partii - czyli jakiegoś szczepu wirusa - przyp. tłumacza} wirusa na organizmach jednokomórkowych. Eksperymenty na roślinach wielokomórkowych zostają odroczone. Pan-Immunity Virion zostaje przemianowany na FEV - the Forced Evolutionary Virus.

2075
maj 9

W Mariposie z powodzeniem przeprowadza się próby z FEV (partia 10-011) na niektórych gatunkach robaków. Po poddaniu działaniu FEV zwierzątka rosły i stawały się bardziej odporne na choroby zakaźne. Eksperymenty na owadach nie są aż takim sukcesem, dlatego też dalsze badania zostają odroczone przez Majora Barnetta.

2075
czerwiec 30

W Mariposie przeprowadzono próby z partią 10-011 FEV na białych myszkach. Obiekty doświadczalne wykazują przyrost masy mięśniowej, wzrost oraz rozwój inteligencji.

2075
listopad 9

Przeprowadza się eksperymenty z FEV (partia 10-011) na królikach. Tym razem zanotowano wzrost, przyrost inteligencji i zwiększoną agresywność. Widocznie na robakach nie było widać, czy są bardziej czy mniej agresywne niż przed eksperymentem. Szczerze mówiąc, nie można za to winić naukowców.

2076
styczeń 3

Wysłano oddział wojska pod dowództwem pułkownika Spindela do ośrodka badawczego West-Tek w celu zabezpieczenia eksperymentu w interesie bezpieczeństwa narodowego. Wśród żołnierzy znajdował się kapitan Roger Maxson (dziadek Johna Maxsona, Wysokiego Starszego [the High Elder] Bractwa Stali).

2076
styczeń 12

Po wklejeniu kilku nowych genów do sekwencji wirusa testowego, wstrzykuje się go w Mariposie psom (partia 11-101a). Zauważono wprawdzie wzrost siły zwierząt, ale nie zanotowano wzrostu inteligencji.

2076
styczeń

Aneksja Kanady zostaje zakończona. Kanadyjska opozycja i inicjatorzy zamieszek zostają publicznie rozstrzelani, a rurociąg Alaski zaroił się od amerykańskich jednostek. Kolejne obrazy okrucieństwa armii USA trafiają do świadomości obywateli, wzbudzając falę niepokoju i protestów.

2076
styczeń 26

Używając partii 11-011 przeprowadzono eksperymenty na szopach praczach. Zauważono jakieś efekty, ale zainfekowane szopy spróbowały wydostać się na wolność. Major Barnett zdecydował się udaremnić tą próbę... i unicestwić obiekty doświadczalne. Jednak nie doliczono się dwóch par szopów.
Uwaga: Scott Campbell i Chris Taylor użyli tych szopów praczy aby uformować inteligentną społeczność zwierzęcą. Nazwano je "Norami" (the Burrows). Ta lokacja nigdy nie weszła do gry.

2076
kwiecień 15

Zakończono wszystkie ostateczne testy z wirusem FEV, więc doświadczalne psy zainfekowane w Mariposie partią FEV 11-101a zostają unicestwione - z bezpiecznej odległości.

2076
czerwiec

Ukończona zostaje konstrukcja ostatecznego modelu Power Armoru (dokładnie takiego, jaki znajduje gracz w Falloucie 1). To jedno z największych osiągnięć technologicznych sprzed Wielkiej Wojny. Wiele sztuk zostaje wysłanych do Chin, siejąc pogrom wśród wojsk komunistycznego imperium. Zasoby tego państwa są bardzo mocno nadwerężone, powoli zaczynają się załamywać dostawy ze wszystkich przyłączonych przez Chiny nacji.

2076
sierpień

Wybuchają zamieszki w większych miastach na terenie całych Stanów Zjednoczonych, spowodowane brakami w zaopatrzeniu ludności w żywność i energię. Dowództwo armii wysyła jednostki wojskowe do tych miast, aby opanować gorącą atmosferę. Powstaje bardzo wiele tymczasowych sądów. Ogłoszono stan krytyczny i wprowadzono stan wojenny.

2076
październik 4

W West Teku zainfekowano 15 szympansów FEV partii 11-111. Szympansy wykazują znacznie większą odporność i rosną bardziej niż wszystkie poprzednie zwierzęta. Armia spogląda łakomym wzrokiem na wyniki eksperymentu. Powstają plany eksperymentów w specjalnych, oddzielonych od reszty świata miasteczkach w Północnej Ameryce, a konstrukcja Bazy Wojskowej Mariposa zostaje przyspieszona w oczekiwaniu na przeniesienie projektu West Teku w miejsce nadzorowane przez wojsko.

2077
styczeń 7

Major Barnett, nie zwracając na protesty ekipy naukowców, zarządza przeniesienie wszystkich badań nad FEV do nowo ukończonej Bazy Wojskowej Mariposa.

2077
styczeń 10
Alaska zostaje odebrana Chińczykom - Linia Frontu Anchorage znowu należy w całości do USA.

2077
styczeń 22

Po raz pierwszy użyto jednostek wyposażonych w Power Armory w celu opanowania zamieszek. Amerykańskie wojsko, które jeszcze niedawno walczyło z Chińczykami na Linii Frontu Anchorage teraz zostaje skierowane do walki przeciwko swoim rodakom w pobliżu własnych domów. Wybucha coraz więcej zamieszek, zabitych zostaje wielu niewinnych cywilów. Niektórzy żołnierze, zarówno ci w USA, jak i ci w Kanadzie, dezerterują, ale są bardzo szybko złapani i umieszczeni w specjalnych więzieniach wojskowych.

2077
luty

Informacje o badaniach nad FEV w niewiadomy sposób przeciekają do publicznej świadomości. W wielu większych miastach wybuchają protesty, rząd USA oskarżony jest także o odpowiedzialność za Nową Plagę. FEV jest postrzegany jako zagrożenie i jak na razie służy jedynie do dolewania oliwy do ognia niepokojów.

2077
marzec

W ramach przygotowań do ewentualnego ataku jądrowego ze strony Chin, prezydent i Enklawa uciekają w odległe miejsca na świecie i rozpoczynają pracę nad planami awaryjnymi na wypadek kontynuacji wojny.

2077
październik

Kapitan Roger Maxson i jego ludzie odkrywają, że naukowcy w Mariposie używali "wojskowych ochotników" (więźniów wojskowych, którym nie wycięto mózgów do użycia w robotach etc) jako obiektów doświadczalnych. Morale w bazie opada, Maxson zabija Andersona, szefa naukowców. Niedługo potem (w świetle załamania psychicznego pułkownika Spindela) ludzie Maxsona całkowicie powierzają mu rolę dowódcy. On wzrusza na to ramionami i mówi "Powinniśmy złożyć wymówienie."

2077
październik 20

Kapitan Roger Maxson, obecnie rządzący Mariposą, ogłasza przez radio, że jego oddział całkowicie porzuca armię - i nic się nie dzieje. Zaniepokojony Maxson rozkazuje wszystkim rodzinom żołnierzy mieszkającym na zewnątrz bazy przeprowadzić się do środka.

2077
październik 23

Początek Wielkiej Wojny (the Great War). Wystrzelone zostają rakiety z głowicami atomowymi. Nie wiadomo, kto pierwszy uderzył... nie wiadomo także, czy rakiety w ogóle pochodziły z Chin lub z Ameryki. Na ulicach miast rozbrzmiewa ryk syren, ale bardzo niewiele osób ewakuuje się do Krypt, ponieważ wszyscy myślą, że to tylko fałszywy alarm. Drzwi Krypt zamykają się.

2077
październik 23

Jak wiadomo, Necropolis (Krypta 12) nigdy nie została zamknięta, więc ci, którzy ocaleli, próbują dostać się do Bakersfield, aby ochronić siebie i swoje rodziny.

2077
październik 23

Ośrodek badawczy West Tek zostaje uderzony przez głowicę nuklearną. Otwierają się zbiorniki z wirusem na poziomach czwartym i piątym, skażenie wydostaje się do atmosfery. Poddany działaniu promieniotwórczości, zaczyna powoli infekować ludzi i inne stworzenia na Pustkowiu i zmuszać gracza F1 i F2 do zniesienia mnóstwa random encounterów.

2077
październik 23

Baza Mariposa przetrwała, a żołnierze i naukowcy znajdujący się w niej są zabezpieczeni przed działaniem wirusa FEV zalegającego Pustkowie.

2077
październik 25

Dwa dni później w Mariposie wysłano na zewnątrz zwiadowcę (był nim Platner), aby dokonał kilku odczytów badawczych atmosfery. Nie zanotował on znaczącej promieniotwórczości na obszarach wokół ośrodka.

2077
październik 27

Po spaleniu naukowców na zewnątrz Mariposy, żołnierze zapieczętowują bazę i wyruszają na pustynię, zabierając ze sobą surowce i schematy budowy broni. Kapitan Maxson prowadzi swoich ludzi i ich rodziny do bunkra rządowego w Lost Hills (to wydarzenie zostało nazwane "Exodus" a ocalali żołnierze utworzą kiedyś Bractwo Stali).
Uwaga: Pomimo tego, że według rozkazów Maxsona zawartych w Holodysku personel cywilny (prawdopodobnie rodziny naukowców I inni cywile niezwiązani z wojskiem) mieli zostać w bazie, nie wiadomo, czy tak było czy nie.

2077
listopad

Kapitan Maxson, jego ludzie i ich rodziny przybywają do Lost Hills pomimo wielu ofiar w ludziach podczas drogi (w tym żony Maxsona - ale nie jego nastoletniego syna). Bunkier Lost Hills staje się siedzibą Bractwa Stali, który Mieszkaniec Krypty odnajduje w Falloucie 1.

2080
Widać pierwsze efekty działania wirusa FEV na tych, którzy przetrwali ataki. Pojawiają się najróżniejsze mutacje zwierząt i ludzi. Ci, którym udało się przeżyć, zostają teraz na zawsze zmodyfikowani wirusem. Nowe gatunki powstają niemal z dnia na dzień.

2083
lato

Ocalałe ghoule z Krypty 12 oraz obywatele amerykańscy, którzy uciekli do Bakersfield po atakach jądrowych, zakładają miasto Necropolis.

2084
wiosna

Set obejmuje władzę nad Necropolis, wydzierając ją pierwotnemu Nadzorcy. Nadzorca Krypty 12 zostaje wywieziony gdzieś na północ i wymazany z historii.

2090
Otwiera się Krypta 29. Harold (na razie człowiek) wyrusza, aby zrobić fortunę jako handlarz, a następnie szef karawany. Krąży pomiędzy społeczeństwami ocalałych na Pustkowiu.

2091
Mieszkańcy Krypty 8 opuszczają swoje schronienie, zużywając GECK-a do użyźniania gleby, na której zbudowali podwaliny nowego miasta. Tak powstało Vault City.

2092
Otwiera się Krypta LA, jej mieszkańcy zakładają przyciągające ocalałych miasto Boneyard.

2092
Dr. Richard Moreau zostaje wygnany z Vault City za morderstwo. Okoliczności zbrodni nie są znane, a domniemany zabójca zmienia nazwisko na Grey i podąża na południe.
{Jak zostało wcześniej wspomniane, to zabójstwo stoi pod znakiem zapytania - niewykluczone jest, że oskarżenia ciążące na Doktorze Moreau były fałszywe - przyp. tłumacza}

2093
Angus zakłada Hub. Na początku była to brudna oaza na środku pustyni, ale założyciel rozpoczyna handel z innymi osadami.

2096
Harold wzrasta do rangi szefa karawany w the Hub. Jego karawany są czasami atakowane przez mutantów na Pustkowiu, ale załoga zawsze wychodzi z tego cało i prosperuje dalej... dopóki ataki nie zaczną się nasilać kilka lat później.

2097
Narodziny Johna Maxsona, przyszłego Wyższego Starszego (High Elder) Bractwa Stali w Falloucie 1.

2102
maj 22

Coraz większa liczba ataków na karawany ze strony mutantów zmusza Harolda do sfinansowania jednej z pierwszych grup poszukiwaczy przygód w Falloucie, która spróbuje sprawdzić, skąd pochodzą mutanty. Konsultuje się z naukowcem i doktorem, którego nazywają Grey, a oni decydują się przyłączyć do niego.

2102
czerwiec 23

Expedycja Richarda Greya (a w niej Harold) odnajduje Bazę Wojskową Mariposa i zostaje pokonana przez mutantów z bazy. Grey zostaje wepchnięty do jednej z Kadzi z FEV przez jakiegoś robota, a Harold traci przytomność, którą odzyskuje gdzieś na Pustkowiu.

2102
czerwiec 27

Mutujący się już Harold zostaje odnaleziony przez handlarzy i przewieziony z powrotem do the Hub. Jego główni partnerzy handlowi i pracownicy, przerażeni jego stanem zdrowia, porzucają go i wkrótce nie zostają mu nawet dwa kapsle które mógłby złączyć ze sobą.

2102
lipiec

Richard Grey, obecnie okropnie zmutowany wirusem, cały oblepiony FEV, wydostaje się z Kadzi w straszliwym cierpieniu. Bardzo rzadko jest w stanie myśleć albo spostrzegać swoje otoczenie, dostaje się więc do pokoju kontrolującego Kadzie i zaczyna nagrywać swój dziennik. Traci i odzyskuje przytomność, czasami na dni lub tygodnie.

2102
lipiec-listopad

Richard Grey zaczyna przyzwyczajać się do swojego nowego położenia i rozpoczyna swoje pierwsze testy z FEV na zwierzętach poddając je działaniu FEV. Te eksperymenty i jego pogłębiająca się świadomość stwarzają fundamenty planów związanych z Jednością (the Unity) i rasą panów. Przyjmuje nowe imię - "Mistrz" ("the Master.").

2102
listopad

Pierwszy człowiek-ofiara trafia do Mariposy i zostaje zjedzona przez Greya.

2102
grudzień

Grey kontynuuje swoje doświadczenia na włóczęgach trafiających do Mariposy... bez sukcesu. Rezultaty eksperymentów są skażone promieniotwórczością, duże i niewiarygodnie głupie. Grey woli je skonsumować niż pozwolić im żyć.

2103
styczeń

Mistrz odkrywa problem polegający na szkodliwym wpływie napromieniowania na przebieg mutacji i zaczyna bardziej przebierać w obiektach doświadczalnych. Powstają pierwsze klasyczne super mutanty i wszystkie inne dupodrapy. Mistrz zaczyna tworzyć plany budowy swojej armii.

2103-2130
W tym okresie Mistrz powoli zaczyna zbierać obiekty doświadczalne, chętne i niechętne, z okolicznych skupisk ludzi. Wielka Zima 2130 roku i niedobór obiektów znacznie utrudniają budowę jego armii.

2120
Angus przejmuje władzę nad rozrastającym się Hub i ogłasza się gubernatorem.

2125
zima

Angus zostaje zamordowany, a w Hub zapada w chaos.

2126
Gromada kupców przejmuje kontrolę nad zbiornikami wody pitnej w Hub. Żądają opłat od każdego, kto chce wody. Rozpoczyna się Wielka Wojna Kupców.

2126-2128
Trwa Wielka Wojna Kupców. Kupcy Wody zapieczętowują miasto, ale są w mniejszości. Człowiek o nazwisku Greene (dziadek Justina Greene'a) ogłasza pokój i negocjuje porozumienia. Tworzy się Rada Centralna (Central Council) Hub, złożona z reprezentantów dwóch firm karawanowych miasta. Długi okres niezdecydowania i negocjacji utrzymuje obecne status quo miasta.

2130
Nastaje Wielka Zima.

2131-2135
Mistrz wydaje rozkazy swoim super mutantom, aby porywali ludzi z karawan. Przez wiele lat zniknięcia karawan będą tłumaczone atakami potworów na pustyni, a kiedy nawet karawany Hub zostaną zaatakowane, wina zostanie przerzucona na deathclawy (Szpony Śmierci). Armia super mutantów powiększa się.

2134
Odłam Bractwa Stali pod dowództwem sierżanta Dennisa Allena rośnie w siłę i zaczyna naciskać na Starszych, aby pozwolili im przeszukiwać południowe Glow w poszukiwaniu pozostałych zasobów. Starsi odmawiają, więc Allen ze swoją grupą oddziela się od Bractwa Stali, zabierając trochę broni i technologii.

2134
Dowodzona przez sierżanta Dennisa Allena mała grupa żołnierzy Bractwa Stali wyrusza do ośrodka badawczego West Tek w poszukiwaniu pozostałych sprzed Wielkiej Wojny technologii. Docierają tam po dwudziestu dniach i zostają rozsiekani na kawałki przez zautomatyzowany system ochronny West Teku. Ranny Allen jest coraz bardziej napromieniowany przez dziurę w pancerzu. Przed śmiercią zdąży jeszcze nagrać na holodysku co się stało z wyprawą i przyłączy się do Bractwa Stali w niebie.

2135
Starszy Bractwa Stali Roger Maxson umiera na raka, a jego syn - znakomity żołnierz - przejmuje rolę Generała (Starszego) w Bractwie Stali. John Maxson staje się członkiem Paladynów (the Paladins), wykazując niesamowite zadatki na żołnierza.

2137
Mistrz rozpoczyna masową produkcję supermutantów. Tylko jedna na pięć lub sześć prób kończy się sukcesem, a z udanych "supermutantów" tylko połowa posłuży do stworzenia nowej, rosnącej w siłę armii zwanej Jednością (the Unity).

2140
Decker tworzy w Hub Podziemie i zaczyna wykorzystywać swoje znajomości.

2141
wiosna

Otwiera się Krypta 15.

2141
Narodziny Mieszkańca Krypty - Vault Dweller (chociaż tak naprawdę ta data może być trochę inna w zależności od wieku, jaki ustawiłeś swojemu bohaterowi w F1).

2141
zima

Formują się skupiska Raidersów, ponieważ zaczyna brakować żywności w okolicy. Dwa klany: Khans i Vipers rozpoczynają terroryzowanie okolicznych osad.

2142
wiosna

Powstaje wioska Shady Sands, a mur broni ją przed atakami Najeźdźców (Raiders).

2145
Narodziny ślicznej lolitki - Tandi. Nieświadomej jeszcze, że w Falloucie 2 będzie już pomarszczoną staruchą, na którą nikt nie będzie chciał patrzeć.

2152
Wpływy Mistrza na Pustkowiu poszerzają się. Znajduje on grupę ludzi, wyznawców Sądu Ostatecznego i wyjątkowo nie zanurza ich w kadziach z FEV, lecz zamienia w szpiegów, których przywódcą zostaje Morpheus. Morpheus wymaga od nich bezwzględnego posłuszeństwa Mistrzowi. Ta grupa tworzy jądro późniejszej organizacji Dzieci Katedry (Children of the Cathedral).

2155
Ojciec Johna Maxsona umiera podczas ataku Vipersów. Oczekując na to, że najeźdźcy załamią się i uciekną, Maxson nie wziął pod uwagę religijnego okrucieństwa Vipersów (albo ich zatrutych broni) i kiedy pojedyncza strzała zrzuci z niego hełm i zadraśnie go, umrze w ciągu kilku godzin. John Maxson przejmuje rolę Starszego, a Rhombus zostaje nowym przywódcą Paladynów.

2155-2156
Po przechwyceniu karawany dziwnie ubranych ludzi (mieszkańców krypt), Mistrz zna już lokację Krypty Boneyard, czyli przyszłej lokalizacji Katedry (Cathedral). Podbija jej mieszkańców i rozpoczyna tam przeprowadzanie operacji, natomiast jego wyznawcy - ludzie - zaczynają jej używać jako swojej bazy. Dzięki Krypcie Mistrz dowiaduje się o innych schronach, dochodzi też do wniosku, że ich ludzcy mieszkańcy są nieskażeni i idealni do transformacji. Wysyła więc swoje patrole w poszukiwaniu schronów do ich prawdopodobnych lokalizacji.

2156
Mistrz zauważa korzyści płynące z założenia życzliwej mu "religii" (Dzieci Katedry) i używania jej jako zbieraniny szpiegów w osadach na Pustkowiu. Misjonarze nowej religii powoli rozprzestrzeniają się na Pustkowiu, grając rolę oczu i uszu Morpheusa oraz Mistrza.

2157
Mistrz zdobywa informacje o położeniu Krypty Bakersfield, czyli Krypty 12 i wysyła tam oddział supermutantów, który ma przejąć nad nią kontrolę. Wiele ghouli zostaje zarżniętych jak kurczaki, a Set decyduje się na rozmowy z najeźdźcą, mówiąc przybyłym, że ghoule rzeczywiście są ocalałymi z Krypty, których szukają. Mutanty są wściekłe, że nie znalazły Krypty w nienaruszonym stanie, zakładają mały garnizon wojskowy, aby obserwować znalezionych mieszkańców i zabezpieczyć... współpracę z Setem w przyszłej wojnie.

2161
październik

Bractwo Stali napotyka na pustyni na martwego super mutanta. Żołnierze zabierają ciało do Skrybów (Scribes), a Główna Skryba Vree (Head Scribe Vree) rozpoczyna swoje badania.

2161
grudzień 5

Mieszkaniec Krypty (Vault Dweller) zostaje wykopany z Krypty 13 na poszukiwania zamiennego water chipa.
Początek Fallouta 1

2161
grudzień 15

Mieszkaniec Krypty odkrywa Shady Sands i spotyka Tandi oraz Iana, który przyłącza się do jego poszukiwań water chipa.

2161
grudzień 30

Mieszkaniec Krypty najmuje w Junktown Dogmeata.

2162
styczeń 17

Mieszkaniec Krypty dociera to Hub i negocjuje z Handlarzami Wody (Water Merchants) warunki dostarczenia wody do Krypty 13, kupując Krypcie trochę czasu.

2162
luty 13

Mieszkaniec Krypty odnajduje water chipa w Necropolis. Ian zostaje zabity przez super mutanta i obrócony w popiół, co hamuje jego skłonność do strzelenia do Mieszkańca Krypty z tyłu serią z SMG.

2162
marzec 3

Mieszkaniec Krypty rozwala Mistrzowi tyłek.

2162
kwiecień 20

Mieszkaniec Krypty niszczy Bazę Wojskową, Dogmeat ginie w obronie swojego pana.

2162
maj 10

Mieszkaniec Krypty wraca do Krypty 13 - tylko po to, aby usłyszeć "jesteś bohaterem i musisz odejść". Kilku mieszkańców schronu, pod kierownictwem Lydii, przywódczyni odłamu "powrót na powierzchnię" (return to the surface), w tym Theresa i Lyle, podążają za nim wkrótce.

2165
maj 12

Mieszkaniec Krypty zdejmuje swój kombinezon ochronny (Vault suit) i od tego dnia nie zakłada go już ani razu.

2165
lipiec 10

Mieszkaniec Krypty kieruje się na północ razem z grupką innych ocalałych ze schronu i kilkoma mieszkańcami Pustkowia, zakłada małą wioskę - Arroyo.

2167
sierpień 18

Budowa Arroyo zostaje ukończona.

2185
lato

W samo południe wiele, wiele mil na południe od Broken Hills spotykają się Marcus i Paladyn Bractwa Stali - Jacob -i biją się przez kilka dni. Ostatecznie poddają się, bo żaden nie może zdobyć przewagi nad przeciwnikiem. Zaczynają podróżować razem, sprzeciwiając się doktrynom Mistrza i Bractwa Stali.

2185
jesień

Marcus i Jacob zakładają razem z ghoulami, innymi ludźmi i supermutantami miasteczko Broken Hills.

2186
wiosna

Jacob wyrusza dalej: mówi "Do widzenia" Marcusowi i idzie nie wiadomo dokąd.

2186
Formuje się New California Republic, a jako organ rządzący powołano Radę Główną (central council).

2188
październik 2

Narodziny córki Mieszkańca Krypty (która zostaje potem Starszą wioski - Elder - w Falloucie 2).

2196
Tandi zostaje wybrana przez Radę na prezydenta NCR. Jak się spodziewano, jej polityka jest agresywna.

2198
Enklawa pracuje nad nowymi technologiami, w tym różnymi odmianami Power Armoru. Żadne z nich nie są jednak lepsze od tradycyjnego modelu, a kilka z nich jest do tego dużo gorszych.

2208
styczeń 16

Po napisaniu swoich wspomnień do instrukcji Fallouta 2, Mieszkaniec Krypty opuszcza Arroyo, podobno martwy, zostawiając złożony kombinezon z Krypty na łóżku. Niektórzy twierdzą, że zabrały go Duchy Nieba, inni twierdzą, że poczuł on, że nadszedł czas, aby wyruszyć w drogę i pozwolić Starszym Arroyo poprowadzić wioskę ku jej przeznaczeniu.

2208
luty 2

Miesięczny okres opłakiwania Mieszkańca Krypty kończy się, Arroyo powoli wraca do normy.

2208
luty 2

Rozpoczyna się końcowy trening córki Mieszkańca Krypty na Starszą wioski. Przechodzi ona trudne ćwiczenia psychiki, umiejętności naukowych, matematycznych, no i oczywiście obchodzenia się z bronią.

2210
styczeń 31

Córka Mieszkańca Krypty przechodzi swój tajemniczy test, którego głównym składnikiem jest kilka halucynogennych ziółek z ogrodu Hakunin. Naraża swoje życie w świątyni Prób (Temple of Trials), używając swoich amuletów i zdolności, aby zdać większość testu po tym, jak popsuł się jej pistolet. Następnie ostro krytykuje sprawdzian, dodając kilka niezbędnych poprawek.
Uwaga: Popsuty pistolet to ten, który zobaczysz na jej stole we intro Fallouta 2.

2210
luty 2

Córka Mieszkańca Krypty zostaje Starszą Wioski. Rządzi twardą ręką, a jej wiedza jest powszechnie szanowana.

2211
Narodziny Franka Horrigana. Niestety.

2215
sierpień 1

Kongresman Richardson rośnie w siłę w Enklawie, wspomagany przez swojego ojca, prezydenta Richardsona.

2215
Na rozkaz prezydenta naukowcy Enklawy rozpoczynają prace nad ulepszaniem Power Armoru. Tworzą i testują wiele prototypów.

2220
marzec 5

Kongresman Richardson zostaje wybrany na prezydenta pięcioletniej kadencji, głównie dzięki pomocy ojca (prezydenta Richardsona).

2220
październik

Naukowcom Enklawy udaje się skonstruować wiarygodną wersję Power Armoru Mk II. Rezultaty badań (no i wypadki... i wybuchy... i zgony) na rozkaz Prezydenta Richardsona pozostają tajne ze względu na morale członków Enklawy.

2221
marzec 23

Narodziny "Wybrańca" (The "Chosen One"). Jego ojciec nie został odnotowany w plemiennych zapiskach z nieznanej przyczyny, ale może po prostu Starsza Wioski się wstydziła?

2231
Narodziny syna Melchiora.

2235
Eksperymenty Enklawy na deathclawach, czyli próba stworzenia specjalnej jednostki do walki we wrogich środowiskach.

2235
Kolejne grupy ghouli przybywają w okolice Gecko, dołączając do dotychczasowych mieszkańców. Zostaje założone miasteczko Gecko. Napływ ghouli przynosi sporo nowych technologii i wiedzy praktycznej, więc jeszcze w tym samym roku reaktor atomowy w Gecko zaczyna pracować. Vault City z coraz większą obawą spogląda na swoich nowych sąsiadów.

2236
lipiec 20

Enklawa wysyła patrol rozpoznawczy do Military Base i odnajduje ją częściowo zniszczoną.

2236
lipiec-sierpień

Naukowcy z Enklawy i korpus chemiczny przeszukują resztki Military Base, podczas gdy oddziały szturmowe przeczesują pustynię w poszukiwaniu niewolników, których mogliby użyć do wydobycia aparatury z Bazy i dostania się do Kadzi z FEV. W jednym z oddziałów szturmowych znajduje się Frank Horrigan, w tym czasie 25-latek właśnie przeniesiony z prezydenckiej Secret Service aby odbyć karne godziny na Pustkowiu po jakimś nieudokumentowanym psychicznym wybryku czy czymś takim.

2236
sierpień

Melchior zostaje porwany przez patrol Enklawy i staje się częścią ekipy niewolników pracujących nad wykopaliskami w Bazie Wojskowej.

2236
wrzesień

Ekipy konstrukcyjne z Enklawy i supermutanty - niewolnicy rozpoczynają wykopy. Odkrywają wirusa FEV. Pojawiają się pierwsze mutacje, w tym u Franka Horrigana, który wchodzi w bliski kontakt z wirusem i zostaje odesłany do laboratoriów Enklawy w celu zbadania.

2236
październik

Melchior zaczyna się mutować... co wyjątkowo nie zmniejsza jego inteligencji, a wręcz nienaturalnie ją powiększa. Zorientował się, że Enklawa wybije super mutantów po zdobyciu informacji o FEV, zaczyna więc używać swoich talentów magicznych, aby ukryć broń dla mutantów, aby mogły się obronić kiedy Enklawa zdecyduje, że chce się z nimi rozprawić.

2237
styczeń

Enklawa, która już zdobyła dane o FEV, opuszcza teren Military Base, ponieważ pojawia się coraz więcej mutacji. Mutacje powodują powstanie Supermutantów Drugiej Generacji (2nd Generation Super Mutants). Enklawa pozostawia w bazie pojedynczą brygadę, która miałaby wybić super mutantów. Jednakże przygotowane do ataku mutanty używają zgromadzonego przez siebie arsenału aby spacyfikować żołnierzy, ponosząc duże straty w ludziach. Pozostałe super mutanty 1 i 2 generacji decydują się zostać w bazie, formując nową społeczność.

2236-2238
Poddany działaniu FEV Horrigan ulega stopniowej mutacji. Zaczyna być tak powolny i ograniczony umysłowo jak wszystkie supermutanty, tak jak one koncentruje się tylko na jednym celu. Naukowcy trzymają go w ciągłej narkozie, przeprowadzają na nim operacje i bardzo dokładnie badają przez wiele, wiele lat. Tylko przez krótkie okresy czasu jest przytomny, a następnie znowu poddawany narkozie.

2238
Harold przybywa do Gecko i robi co w jego mocy (wprawdzie trzęsącymi się już rękami), aby pomóc ghoulom z będącym na chodzie reaktorem.

2239
styczeń 23

Kończą się testy przeprowadzane na Franku Horriganie. Sugeruje się, aby został skierowany do działań w terenie przeciwko lokalnym populacjom.

2239
marzec 27

Frank Horrigan jest przygotowany do swojej nowej roli. Skonstruowano nową, zmodyfikowaną wersję Power Armoru, zdolną pokryć jego wielkie ciało. Zostaje on w niej zamknięty. Po kilku przerażająco dobrze zdanych testach w terenie, Horrigan staje się rozwiązaniem licznych "lepkich" problemów Enklawy.

2241
Najgorsza susza od wielu lat w rejonie Nowej Kalifornii nadweręża plony i brahminy zarówno w Modoc, jak i w Arroyo.

2241
styczeń

Pierwsze próbki Jetu napływają do Redding dzięki łaskawości rodziny Mordino.

2241
luty

Vault City odrzuca oferty współpracy zarówno od New Reno, jak i od NCR.

2241
marzec

Zaczynają się ataki raidersów na karawany Vault City.

2241
lipiec 25

Wybraniec rozpoczyna swój tajemniczy test zapuszczając się w czeluście świątyni Prób.
Początek Fallouta 2

2241
lipiec 27

Wybraniec opuszcza Arroyo w poszukiwaniu GECKa.

2242
maj 15

Enklawa wysyła zakodowany sygnał do Krypty 13, aktywujący jej centralny komputer i informujący, że nadszedł czas opuścić Kryptę. Martin Frobisher zbiera wszystkich mieszkańców schronu i puszcza im edukacyjny film.

2242
maj 16

Przed upływem jednego dnia mieszkańcy Krypty otwierają jej wrota, aby zostać powitanym przez załogę vertibirda. Trzech "opornych porwaniu" mieszkańców zostaje zabitych, resztę przetransportowano na Enklawę.

2242
maj 17

Enklawa zrzuca kilka jednostek złożonych z Deathclawów do Krypty 13. Mają one zabić każdego, kto zbliży się do schronu, aby nikt go nie przeszukał i nie odnalazł śladów obecności Enklawy w rejonie. Inne Deathclawy zostają rozmieszczone w okolicach Krypty w celu sprawdzenia, czy nie ma tam żadnych uciekinierów lub naocznych świadków.

2242
jesień

Wybraniec dostaje się do Enklawy, używając uszkodzonego tankowca. Niszczy platformę wiertniczą Poseidon, zabija prezydenta Stanów Zjednoczonych i uniemożliwia Enklawie realizację planów dominacji nad światem.
Koniec Fallouta 2



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:01.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172