Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Systemy postapokaliptyczne
Zarejestruj się Użytkownicy

Systemy postapokaliptyczne Świat po apokalipsie - czyli rozmowy przy Nuka-Coli z atomowym grzybem w tle i zombie charczącym pod butem.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-04-2010, 18:36   #1
 
JohnyTRS's Avatar
 
Reputacja: 1 JohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputację
[NS] (Nie)istniejące koleje w ZSA

Przed wojną Stany Zjednoczone miały jedną z najlepiej rozwiniętych sieci kolejowych na świecie i jedną z największą ilością lokomotyw innych pojazdów szynowych. Jakby patrzeć na pierwsze lata dwutysięczne w Stanach Zjednoczonych jest ponad 50 tysięcy lokomotyw! I jest to liczba zaniżona. A teraz gdzie one są? Na bojlery przerobili je czy co?

No właśnie, gdzie są koleje w Neuroshimie? Jedyną zmianką, o jakiej wiem jest budowa linii kolejowej pomiędzy Nowym Jorkiem a Federacją Appalachów, na której po wybudowaniu chcą używać lokomotyw parowych. Żeby niby Moloch ich nie ukradł. Figa! Moloch zajmuje tereny pogranicza ZSA i Kanady, gdzie też były koleje i gdzie też były lokomotywy spalinowe, o których będzie tutaj mowa. Koleje to przecież kolejna alternatywa co do transportu w ZSA. Autorzy potraktowali to, jakby wcześniej w Stanach Zjednoczonym nie było żadnej linii kolejowej, a mimo to są osoby, które wiedzą jak takie linie budować.

Sieć kolejowa: Najgęstsza jest na północnym wschodzie, w rejonie Appalachów i Nowego Yorku. Już przed wojną bardzo dużo linii kolejowych nie było używanych, głównie bocznic do zamkniętych kopalni. Natomiast w reszcie kraju linie kolejowe były mniej gęste niż tam, aczkolwiek nie aż tak rzadkie, żeby na jakimś dużym obszarze nie było żadnej linii.

Przedwojenni przewoźnicy: Na ogromnych połaciach Stanów Zjednoczonych przed samą wojną istniało co najmniej 30 spółek kolejowych, z czego 10 było wielkimi spółkami, swoją siecią obejmujących jednocześnie wiele stanów. Flota ich lokomotyw dochodziła nieraz do około 9000 tysięcy lokomotyw na spółkę(na razie najwyższy numer, do jakiego dotarłem był na lokomotywie spółki CSXT: 9035. Lecz nie sądzę, żeby przetrwało dużo lokomotyw tego przewoźnika, który operował właśnie na północnym wschodzie. Do tego dochodzi jeszcze wiele kolei regionalnych a także tzw. shortlines, czyli kolejach jakiegoś okręgu przemysłowego.

Pojazdy trakcyjne: lokomotywy spalinowe – o nich jest głównie ten pseudo artykulik / dywagacja / widzimisię, jako że to one są lokomotywami, których używa się w USA. Lokomotywy elektryczne (których najwięcej jest w Europie) są tylko w rejonie Nowego Jorku i Waszyngtonu. Lokomotywy w Ameryce pochodzą od trzech producentów: Elektro – Motive – Division (EMD), General Electric (GE) oraz Alco, z tymże ten ostatni producent jest marginalny, przegrał „wyścig” i zakończył działalność w latach 60.
Spalinowe lokomotywy w Ameryce mają wspólną cechę: budowę, różnią się od siebie tylko niewielkimi różnicami. Pod względem technicznym są identyczne: silnik diesla o dużej mocy, dochodzący do 6000KM (koni mechanicznych) napędza prądnicę, która zasila mniejsze silniki na każdej osi, tzw. silniki trakcyjne, dlatego tez moc lokomotyw podaje się w kilowatach (kW).

Koleje a realia świata po wojnie: Sądzę, że najwięcej lokomotyw przetrwało w Texasie: rejon ten nie zmienił się bardzo w stosunku do naszych czasów. Linie kolejowe też, przy czym większość jeszcze istniejących nie nadaje się już pewnie do użytku (z powodu zniszczonych przed czas i naturę drewnianych podkładów). Nieużywane lokomotywy na pewno są zardzewiałe i nawet, jeżeli będzie sprawna, to niewiele osób będzie w stanie ją poprowadzić. Do tego dochodzi stan infrastruktury kolejowej, a także brak wykwalifikowanym osób.

Jakie lokomotywy można najczęściej spotkać w ZSA:

EMD F7 A i B
Jest to klasyka amerykańskich kolei. Lokomotywy wyróżniają się obłym, samonośnym nadwoziem. Są czteroosiowe, choć można spotkać lokomotywy sześcioosiowe (seria E7). Lokomotywy powstały w latach 40. I mają moc 1200kW. Obecnie niewiele ich przetrwało, ale gracze mogą na nie natrafić (odstawione, zżerane przez rdzę).



EMD SW1500 / MP15
Jest to niewielka , czteroosiowa lokomotywa pracująca przy manewrach o mocy 1500kW. Powstała w połowie lat 60. Jeżeli gracze w czasie podróży natrafili na jakąś stację, to najpewniej znajdą tą lokomotywę lub jej podobne.



EMD SD40-2
Większa, sześcioosiowa lokomotywa „liniowa”, o mocy prawie 2500kW, powstała w połowie lat 60. Jest ona nadal często spotykana, wyprodukowano ponad 4000 tych pojazdów. Bardzo prawdopodobne jest, że gracze znajdę wiele tych lokomotyw na jednej bocznicy – spółki kolejowe w niewielkim stopniu złomowały swoje lokomotywy, a wiele sprawnych, choć już nie potrzebnych odstawiały. Gracze mogę też np. natrafić na jej mniejszą, czteroosiową wersję GP40-2.



Obie lokomotywy nie mają w sobie elektroniki

EMD SD90
Jeżeli gracze podróżują po południu to bardzo prawdopodobne jest, że natrafią na dużą, sześcioosiową lokomotywę w żółto – szarym malowaniu. Jest to SD90, lokomotywa powstała w połowie lat 90. I jest używana tylko przed koleje Union Pacific. Ma moc prawie 4500 kW. Jest ona w ciągłym użyciu i jeżeli gracze ją znajdą to będą one znajdowały się najpewniej w tandemie.



GE U30C
Jest to odpowiedź na rodzinę lokomotyw SD40. Posiada podobną moc i wyprodukowano ją w nieco mniejszej ilości. Posiada podobną charakterystykę jak SD40. Istnieje także wersja czteroosiowa U30B.



GE Dash 8 (840-B i 840-C)
Te lokomotywy o mocy 3000 kW powstały pod koniec lat 80. Wariant czteroosiowy (B) różni się od sześcioosiowego (C) tylko masą i liczbą osi. Łatwo ją rozpoznać po kanciastym wyglądzie. Najwięcej tych lokomotyw znajduje się w spółce Union Pacific (prawie 300).



GE AC4400CW i AC6000CW
Są to najbardziej popularne lokomotywy ostatnich lat, o mocy 3300kW i 4500kW. Obie są sześcioosiowe i jedne z najbardziej nowoczesnych, z dużą ilością elektroniki, umożliwiającej bardziej efektywne hamowanie oraz mniejsze zużycie paliwa. Powstały w połowie lat 90.



To tylko wybrane przykłady, typów lokomotyw w USA jest od groma.

Niestety lokomotywy nie nadają się do podróżowania samą lokomotywą bez wagonów, jeżeli nawet tor będą w dobrym stanie: ich ogromne silniki zużywają ogromne ilości ropy (tak, na szczęście wszystkie to diesle). Lokomotywa musi więc na siebie zarabiać. Więc być może w takim Texasie używają nadal kilku lokomotyw, może niewielkich, ale jednak. Texas to rolnicza kraina, a zboże najlepiej jest transportować koleją, podobnie jak inne płody rolne. Transport kolejowy to transport masowy. Być może graczom uda się przejechać na drezynie, co dostarczy im niezapomnianych chwil.

To były tylko lokomotywy, więc zapytacie pewnie, gdzie są wagony? Oczywiście są, nie zdziwiłbym się, gdyby ich było z milion, albo jeszcze więcej, w USA pociągi o długości prawie 3 kilometrów to standard. Choć pewnie dużo z nich nie przetrwała próby czasu, to nadal jest ich „full”. Tuzin takich boxcarów (czyli wagonów do przewozu drobnicy, z dachem, ścianami i drzwiami) może posłużyć za niewielkie osiedle mieszkaniowe na terenie starego yardu, czyli stacji towarowej (jak bym użył wyrażenia stacja rozrządowa to bym wprowadził jeszcze większy Chaos, a Moloch by mi pogratulował  ).

Pytacie pewnie, dlaczego uwziąłem się na ten Texas? Proste, tam infrastruktura kolejowa miała największe szanse przetrwać. Nie zastała wchłonięta przez Neo-dżunglę, nie została zniszczona przez bomby atomowe, ani nie została zasypana piaskami pustyń. Jeżeli nawet tory przetrwały rok 2020, nie oznacza, że przetrwały kolejne 30 lat: podkłady można przecież spalić na ognisku (ale będzie dużo dymu ze świństw którymi je konserwowano), a szyny pocięte na mniejsze kawałki są idealne jako belki podczas budowy różnego rodzaju budynków. A gwoździe (szpilki którymi mocowano szyny do podkładów) w ostateczności mogą posłużyć jako broń. A taka lokomotywa to także nie lada gratka, kilka silników w jednym miejscu…
Gracze powinni często widzieć jakąś linię kolejową, szczególnie w okolicach większych miast, gdzie krzyżowały się dziesiątki linii kolejowych, zapewniając transport w resztę kraju.


Mapa pokazuje schemat linii kolejowych w USA tylko tzw. „Pierwszej Klasy”, czyli są to linie główne. Poza tymi pokazanymi na mapie jest wiele linii Drugiej i Trzeciej Klasy. Stan na rok 2006.

Źródła:
en.wikipedia.org – mapa sieci kolejowej
RailPictures.Net - The BEST railroad photos on the 'net! – zdjęcia lokomotyw
Neuroshima 1.5
Wiedza własna
 
__________________
Ten użytkownik też ma swoje za uszami.

Ostatnio edytowane przez JohnyTRS : 13-04-2010 o 18:53.
JohnyTRS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07-09-2011, 18:46   #2
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Bardzo fajny artykuł o kolejach w USA. Tyle, że średnio ma z Neuroshimą coś wspólnego. Dlaczego?

Celowo napisałem Neuroshimą, a nie światem Neuroshimy. Ponieważ w świecie koleje oczywiście istnieją, tak jak istnieją wymarłe miasta, metro, autostrady, drogi, pola "uprawne", etc. Ale co z tego? Sam odpowiadasz pośrednio na to pytanie:
Cytat:
Nieużywane lokomotywy na pewno są zardzewiałe i nawet, jeżeli będzie sprawna, to niewiele osób będzie w stanie ją poprowadzić. Do tego dochodzi stan infrastruktury kolejowej, a także brak wykwalifikowanym osób.
Dodam, że nawet jeżeli lokomotywa będzie jakimś cudem sprawna - a chciałbym widzieć odpalonego po 30 latach diesel'a to pozostaje drobny problem paliwa.

Co z tego, że koleje istnieją? Dla gracza w NSa? Nic. Poza smaczkami typu "przechodzicie przez tory kolejowe" czy "w oddali widać wielką stację rozrządową" czy "weszliście na opuszczoną bocznicę kolejową na której stoi kilkanaście boxcarów". Kolejowe elementy niczego nie wnoszą do rozgrywki. Nawet jeżeli gracze znajdą lokomotywę i - jakimś cudem - ją uruchomią to co? Przejadą się kawałek? I co dalej?

Linia parowa - paradoksalnie - jest uzasadniona logiką. Silnik parowy jest prosty w budowie i wykorzysta do napędu "wszystko" w tym łatwozdobywalne drewno. Zamiast hektolitrów ropy.

Tak samo, po "macoszemu", potraktowano temat samolotów - ogólnie wiadomo, że się nie lata, bo... też właściwie nie wiadomo co tak do końca.

Ah, gdzie daleko szukać - USA - kraj z największą na świecie liczbą samochodów. Co po wojnie też wszystkie wyparowały? To czemu w NSie wszyscy popylają na piechotkę, a ropniak hilux to objawienie i błogostan?

To, że coś jest w świecie, nie znaczy, że jest dostępne dla graczy. A to determinuje po części czy coś znajduje się w podręczniku. Po co opisywać elementy, których gracze nie będą mogli, czy nie będą potrafili wykorzystać? Aby podręcznik był grubszy?
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01-10-2016, 18:41   #3
 
Leminkainen's Avatar
 
Reputacja: 1 Leminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputację
Wskrzeszę temat

taka ciekawostka... nawet zaniedbane linie kolejowe mogą być drożne:

https://www.facebook.com/jonas.alves...c_ref=NEWSFEED

Ogolnie to dziwi mnie znikoma obecność kolei w neuro, kolej jest tańsza w eksploatacji niż samochody a gdyby powyciągać parowozy ze skansenów znacznie spadłby problem paliwa.

Ale na chwilę odejdźmy od wielkich graczy i skupmy się na mniejszych. Ponieważ w porównaniu z drogami tory mają odpowiednio ukształtowane podejścia do wzniesień podróże po torach są bardziej ekonomiczne więc myślę że widok drezyn (spalinowych czy napędzanych siłą mięśni) nie powinien być czymś niecodziennym. Za to szczerze wątpię w to żeby można było w ZSA zobaczyć wiele potężnych lokomotyw z powodu nieopłacalności. Więc lokalne linie będą raczej obsługiwane przez stare parowozy i dawne lokomotywy manewrowe.

Inną sprawą jest front o ile z tego co można wywnioskować z podręcznika to albo wszystkie czołgi US Army stały w miejscach na które spadły bomby albo żołnierze tylko szukali pretekstu żeby je porzucić jednak chyba można założyć ze jakieś jednostki pancerne są w neuro obecne, oczywiście za małe i utrzymywane w ruchu głównie dzięki kanibalizacji technologicznej ale są. Wobec konieczności szybkiego przerzucania ich z miejsca na miejsce (bez nadwyrężania układów jezdnych które i tak już dawno przekroczyły resursy które kwalifikowały by je do generalki) kolej wydaje się optymalną opcją.

Podobne jak pociągi szpitalne dla odbierania z frontu rannych.
 
__________________
A Goddamn Rat Pack!
Leminkainen jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-10-2016, 08:24   #4
 
Reinhard's Avatar
 
Reputacja: 1 Reinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputacjęReinhard ma wspaniałą reputację
Sposób, w jaki Moloch może napędzać lokomotywy kolejowe: Galeria: Auto napędzane torem. Na 8 g przejeździ 100 lat! - Autokrata.pl (1/4)

Sporo ciekawych materiałów o taborze kolejowym (jego wyposażeniu, ie pociągach) znajduje się w dodatku do Dead Reign "Forgottten Places"
 

Ostatnio edytowane przez Reinhard : 02-10-2016 o 08:30.
Reinhard jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-10-2016, 16:31   #5
 
JohnyTRS's Avatar
 
Reputacja: 1 JohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputację
Temat kolei należy zacząć o stanu infrastruktury. Obecnie istnieje wiele nieczynnych linii kolejowych, po których spokojnie można by przejechać. Akurat za Wielką Wodą nie ma złomiarzy interesujących się torami kolejowymi. Ale co po wojnie 2020? Szyny kolejowe to masa stali, którą można by jakoś wykorzystać. To powód, dla którego wiele linii kolejowych mogłoby być nieprzejezdnych. Ale z drugiej strony populacja spadła, a ludzie są leniwi, ubytki w infrastrukturze byłyby w pobliżu ich siedlisk. Bo ile szyn wykorzysta postapowy kowal na swoje potrzeby. Jak zagnieździł się taki przy dużej stacji, to nie problem, torów jest wiele, na pewno da się przejechać. Natomiast jak taki gość zacznie demontować tor kolejowy gdzieś w lesie, no to cóż... Na pocieszenie dodam, że szyny kolejowe swoje ważą, szczególnie dłuższe odcinki, więc trudno będzie je przemieścić. A palniki to towar deficytowy.

Co do taboru to trzeba rozpatrzyć dwa napędy: parowy oraz spalinowo-elektryczny. W przypadku parowego (lokomotywa parowa) to w ruchu będą te mniejsze, zachowane w muzeach lub skansenach, czyli przykładowo 3-4 osie napędzane (poprzez wiązary) plus 1-2 osie toczne plus tender. Jako paliwo drewno albo węgiel albo ropa (!). Węgiel to paliwo klasyczne, w przypadku drewna niezbędne będą przeróbki w postaci dodanie odiskiernika na kominie (element wyłapujący iskry). Wiele parowozów, szczególnie na południu, było zasilanych ropą naftową, czyli w przerobionym stanie olejem napędowym albo innym cięższą frakcją - mazutem.
Silnik parowy potrzebuje nie tylko paliwa do ogrzania. Potrzebuje także wody do wytworzenia pary wodnej. A zużycie wody jest większe niż materiału opałowego, dlatego po drodze trzeba częściej uzupełniać wodę niż opał. Rozwiązaniem znacznie redukującym zużycie wody jest parowóz z tak zwanym tendrem kondensacyjnym, w którym zużyta (rozprężona po przejściu przez cylindry) para wodna jest skraplana i wraca do obiegu tender -> Kocioł -> Cylindry.

Drugą kategorię stanowią lokomotywy spalinowe. W historii rozwoju napędów jest on najmłodszy. (Najpierw para wodna, potem prąd elekryczny, a na końcu silniki spalinowe). Spalinowe pojazdy szynowe zaczęły powstawać dopiero mniej więcej w latach dwudziestych XX wieku. Problemem nie był silnik, problemem było przekazanie mocy. Pomimo mniejszych oporów toczenia (metal (szyna) - metal (koło) w porównaniu asfalt - guma) pojazdy kolejowe mają większą masę, przy których tradycyjne mechaniczne rozwiązania nie zdawały egzaminu (przekładnia mechaniczna nie jest najlepszym rozwiązaniem) - silnik nie wytrzyma obciążenia przy ruszaniu pojazdu. Dlatego też napędy spalinowe wielu drezyn samoróbek mają dość małą żywotność - sprzęgło szybko się niszczy. Rozwiązaniem problemu przeniesienia napędu w pojazdach szynowych są inne bardziej skomplikowane rozwiązania, dzięki którym cylindry silnika nie zrobią dodatkowych dziur w dachu pojazdu. Nie przyjął się układ pneumatyczny (jak w parowozie, przy czym zamiast pary jest powietrze). Obecnie stosowane są przekładnie hydrauliczne, hydromechaniczne oraz elektryczne. Skupię się na tym ostatnim.

Przekładnia elektryczna to nic innego, jak główny silnik spalinowy napędzający generator (prądu stałego lub zmiennego) zasilający silniki elektryczne na osiach (tzw. silniki trakcyjne). Lokomotywy spalinowe znajdujące się w w Ameryce Północnej posiadają taki właśnie sposób przeniesienia napędu.

Jak widać lokomotywa spalinowa jest skomplikowana, a co z jej ekonomicznością? Cóż, zapomnijcie o zużyciu paliwa liczonym w w litrach na 100km. Lepszą miarą będą kilogramy na godzinę. Jako realistyczna przyjmijmy 50-100kg na godzinę. To daje do zrozumienia, ile paliwa zużywa lokomotywa albo każdy inny pojazd.

No dobrze, ale jeśli pełna moc takiej lokomotywy nie jest potrzebna w przypadku przewozów po wojnie. Zostaje nam przebudowa. Np inny, mniejszy silnik (Zagadka dla MG: Jaki stopień trudności testu będzie miał monter, jeśli zechce dosłownie przeciąć silnik na pół, by zmniejszyć liczbę cylindrów o połowę?).

Trochę za bardzo się rozpisałem na temat lokomotyw. Przyjmując, że w realiach Neuroshimy są koleje, to na pewno nie ma mowy o pociągach jeżdżących według rozkładu. Pociąg to duże koszty i nikt nie uruchomi go do przewozu poczty. Opłaci się to jedynie do dużych i cięższych ładunków.
Przykłady:
1. Węgiel i inne ciężkie surowce - dużo towaru i na niekoniecznie dużą odległość, z konkretnym dostawcą i konkretnymi odbiorcami - elektrownia, huta etc.
2. Kampania buraczana i tym podobne - transport dużej ilości zboża i innych płodów rolnych na dużą odległość
3. Pociąg pancerny - skoro padła już propozycja pociągów sanitarnych do czemu nie wykorzystać pociągu do walki z molochem (Dygresja: jakby nie patrząc Wojna Polsko-bolszewicka była też wojną pociągów pancernych)

Ach, ile tych punktów zaczepiania do ewentualnej sesji, walka z molochem, może kolejny pociąg do Yumy, albo karawana z rolniczego południa do Nowego Jorku.

__________________________________________________ ____________

W podręczniku do Neuroshimy nie kolei dlatego, że autorzy w ogóle nie brali tego tematu pod uwagę. Mad Max kojarzy się z z pustkowiami i autostradami a nie ze stacją rozrządową, Terminator podobnie, dalej następuje cała długa lista inspiracji Neuroshimy, ale w żadnej nie było pociągów. Czyżby zbytnio kojarzyło się to z PKP? Pociąg jako motyw filmowy należy do kategorii "Wysiadły hamulce i musimy go zatrzymać, bo inaczej..." Komunikacja szynowa nie istniej po prostu w świadomości jako ciekawa alternatywa.
 
__________________
Ten użytkownik też ma swoje za uszami.
JohnyTRS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-10-2016, 20:11   #6
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Cytat:
Temat kolei należy zacząć o stanu infrastruktury. Obecnie istnieje wiele nieczynnych linii kolejowych, po których spokojnie można by przejechać. Akurat za Wielką Wodą nie ma złomiarzy interesujących się torami kolejowymi. Ale co po wojnie 2020? Szyny kolejowe to masa stali, którą można by jakoś wykorzystać. To powód, dla którego wiele linii kolejowych mogłoby być nieprzejezdnych. Ale z drugiej strony populacja spadła, a ludzie są leniwi, ubytki w infrastrukturze byłyby w pobliżu ich siedlisk. Bo ile szyn wykorzysta postapowy kowal na swoje potrzeby. Jak zagnieździł się taki przy dużej stacji, to nie problem, torów jest wiele, na pewno da się przejechać. Natomiast jak taki gość zacznie demontować tor kolejowy gdzieś w lesie, no to cóż... Na pocieszenie dodam, że szyny kolejowe swoje ważą, szczególnie dłuższe odcinki, więc trudno będzie je przemieścić. A palniki to towar deficytowy.
Problemem infrastruktury kolejowej nie są postapokaliptyczne huty, bo złomostwa jest tyle że kilka pokoleń tego nie przerobi, ale zniszczenia spowodowane przez Molocha, zwłaszcza te powstałe w pierwszych dniach konfliktu.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-10-2016, 20:48   #7
 
Leminkainen's Avatar
 
Reputacja: 1 Leminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputację
Johny dalej myślisz głównie o dużej skali. kompletnie pomijasz drobnice, jak samochody osobowe postawione na kołach kolejowych, małe drezyny z napędem spalinowym np takie coś: https://www.youtube.com/watch?v=2D1l3sMc56c albo https://dtcauayj04l84.cloudfront.net...ail-riders.JPG czy trochę większe. W gruncie rzeczy zbudowanie i utrzymanie na chodzie drezyny jest w sumie łatwiejsze od samochodu, odpada układ kierowniczy, zawieszenie można maksymalnie uprościć (resory piórowe albo po prostu gruby blok gumy między ramą a osią) bez utraty właściwości jezdnych.

Ogólnie to myślę że małe towosy (pojazdy towarowo osobowe) powinny być dosyć częstym widokiem w ZSA.

Inna sprawa to karawany... jeśli opłaca się pchnąć konwój ciężarówek z miejsca na miejsce to opłaca się i zrobić to samo z pociągiem.

Co do pociągów pancernych to ostatnie ich użycie w charakterze ofensywnym miało miejsce w wojnie w dawnej Jugosławii. Rosjanie wykorzystywali pociągi pancerne w Checzenii a obecnie wygląda na to że pro-rosyjscy separatyści coś zmontowali na ukrainie.

Właściwie jeśli przyjrzeć się realiom to w świecie neuro jest idealne miejsce na pociągi pancerne przynajmniej z dwóch powodów:

Po pierwsze główny powód dla obecnej marginalizacji roli pociągów pancernych to obecność lotnictwa. Dlatego pociągi pancerne najczęsciej pojawiają się tam gdzie przeciwnik nie dysponuje lotnictwem. Jak wiadomo Moloch jest zdecydowanie przyziemną bestią...

Druga sprawa to kwestia techniczno logistyczna. W czołgach najszybciej zużywa się układ jezdny co w Post-apo szybko doprowadzi do tego że będziemy mieli dużo nieruchomych ale poza tym w pełni sprawnych czołgów więc może zamiast siedzieć na dupach i liczyć że nagle znajdzie się magazyn pełny częsci zamiennych wymontować z kadłuba cały układ jezdny razem z powerpackiem (zostawiając tylko APU*) i postawić taką wypatroszoną maszynę na platformie kolejowej. W ten sposób mamy możliwość przedłużenia żywotności innego czołgu i jednocześnie mamy na naszym pociągu wieżę czołgową z uzbrojeniem, i systemem kierowania ogniem

*Auxiliary power unit - dodatkowy mniej paliwożerny silnik słuzący do zasilania systemów maszyn gdy główny silnik nie działa.


Jak wrócę do domu musze odkopać arta którego napisałem ale na razie wrzuciłem do szuflady żeby nie zdradzić czego się można w HGWT spodziewać XD

Edit
Cytat:
Problemem infrastruktury kolejowej nie są postapokaliptyczne huty, bo złomostwa jest tyle że kilka pokoleń tego nie przerobi,
niemniej jednak w podręczniku kopią rudę (zawsze mnie wizja ciężarówek z rudą jadących przez morze złomu bawiła)
Cytat:
zniszczenia spowodowane przez Molocha, zwłaszcza te powstałe w pierwszych dniach konfliktu.
które obejmą główne magistrale kolejowe, skomplikuje to połączenie NY-Sisko ale nie zmienia faktu że pozostawia spore możliwości dla działanm w mniejszej skali
 
__________________
A Goddamn Rat Pack!

Ostatnio edytowane przez Leminkainen : 02-10-2016 o 20:51.
Leminkainen jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-10-2016, 12:27   #8
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Cytat:
które obejmą główne magistrale kolejowe, skomplikuje to połączenie NY-Sisko ale nie zmienia faktu że pozostawia spore możliwości dla działanm w mniejszej skali
Były by to fajne postapokaliptyczne motywy w stylu dzikiego zachodu.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-10-2016, 10:27   #9
 
JohnyTRS's Avatar
 
Reputacja: 1 JohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputację
To, że stan infrastruktury jest zły, nie oznacza, że nie da się przejechać:



RailPictures.Net Photo: CNUR 5 Maumee & Western EMD GP7 at Defiance, Ohio by J. E. Landrum

Cytat:
No, this is not unlevel. No, this is not a derailment. Yes, the right of way needs some work. Here we see a Maumee & Western Railway westbound train stopped briefly to make certain they do not have any cars on the ground. Luckily it was a "false alarm" in the words of a crewman. The train was amazingly able to continue west to the yard and CSX interchange at Defiance, Ohio. The locomotive is M&W affiliate road Connersville & New Castle #5, a former Santa Fe GP7 rebuild. The railroad is a former Wabash line from Toledo, Ohio to Woodburn, Indiana.
 
__________________
Ten użytkownik też ma swoje za uszami.
JohnyTRS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-10-2016, 18:18   #10
 
Leminkainen's Avatar
 
Reputacja: 1 Leminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputację
A co dopiero napędzana silnikiem od kosiarki drezyna którą można podnieść w paru chłopa...

Myślę że nieobecność kolei w Neuro wymaga z obawy przed railroadingiem
 
__________________
A Goddamn Rat Pack!
Leminkainen jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:44.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172