Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Systemy postapokaliptyczne
Zarejestruj się Użytkownicy

Systemy postapokaliptyczne Świat po apokalipsie - czyli rozmowy przy Nuka-Coli z atomowym grzybem w tle i zombie charczącym pod butem.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 30-01-2010, 16:56   #1
 
Neoworld's Avatar
 
Reputacja: 1 Neoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputację
NS Ołów

Witam wyszedł dosyć ciekawy fanowski dodatek do ns. Nazywa się "Ołów". Autorzy określają go piątym kolorem Neuroshimy. W skrócie to zestaw świetnych zasad strzeleckich i zmiana systemu zranień. Ołów znacznie zbliża do reali strzeleckich, jednocześnie nie utrudnia zbytnio zasad samych w sobie. Szybko znajdziecie w nim sporo luk. Zapewne jednak znajdziecie na nie lek. Życzę miłej zabawy klimatach nowej barwy NS. Abyście nie musieli szukać linka:

Elixir: Orbital Neuroshima -
 
__________________
Extra! Extra! Read all about it!

Nothing to read right now! :P
Neoworld jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-02-2010, 20:26   #2
 
Roni's Avatar
 
Reputacja: 1 Roni ma wyłączoną reputację
Albo mi się zdaje, albo on wyszedł już dosyć dawno.
 
Roni jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-02-2010, 20:45   #3
 
Neoworld's Avatar
 
Reputacja: 1 Neoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputację
Fakt. Nie patrzyłem na datę. Jednak widocznie nie miał należnego rozgłosu. Pora nadrobić.
 
__________________
Extra! Extra! Read all about it!

Nothing to read right now! :P
Neoworld jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-02-2010, 09:45   #4
 
Roni's Avatar
 
Reputacja: 1 Roni ma wyłączoną reputację
No wygląda nieźle
 
Roni jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-02-2014, 13:28   #5
 
Leminkainen's Avatar
 
Reputacja: 1 Leminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputację
Odświeżę temat

mam parę zastrzeżeń odnośnie Ołowiu, większość to drobne błędy merytoryczne ale są sprawy które sprawiają mi większy problem

Po pierwsze penetracja, jak zacząłem czytać to musiałem sprawdzić czy aby na pewno w spisie autorów nie ma niejakiego Rube Goldberga... Kilkunastostopniowa penetracja + połówki. Po co!? Penetracje można by skrócić do góra 5-6 stopni (pomijając amunicję wielkokalibrową jak .50BMG czy 20mm bo to jest klasa sama w sobie i jej penetracja może być czysto opisowa. Człowiek i tak nie uniesie pancerza który przed tym chroni) i to razem z ołowianą mechaniką obrażeń wystarczyłoby do tego żeby realistycznie oddać niemal dowolny kaliber broni z jakim można się spotkać w ZSA

Mechanika obrażeń jest ciekawa i sporo zmienia w grze, ale kompletnie nie obejmuje maszyn. Blaszaki nie czują bólu, nie krwawią (ani też raczej nie mają scentralizowanych układów hydraulicznych - każda łapa ma swój obieg), nie mdleją, jedyne co mają to bebechy. Od pewnego czasu próbuję wymodzić mechanikę obrażeń dla maszyn która opierała by się na penetracji ale jak na razie utknąłem w miejscu
 
Leminkainen jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-02-2014, 14:28   #6
 
Lost's Avatar
 
Reputacja: 1 Lost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwu
O ołowiu mówić trzeba, bo ze wszelkich mechanik oddającej rany i walkę przy użyciu broni palnej, ta jest zdecydowanie najlepsza. Jestem fanem mocno

Cytat:
Napisał Leminkainen Zobacz post
Po pierwsze penetracja, jak zacząłem czytać to musiałem sprawdzić czy aby na pewno w spisie autorów nie ma niejakiego Rube Goldberga... Kilkunastostopniowa penetracja + połówki. Po co!? Penetracje można by skrócić do góra 5-6 stopni (pomijając amunicję wielkokalibrową jak .50BMG czy 20mm bo to jest klasa sama w sobie i jej penetracja może być czysto opisowa. Człowiek i tak nie uniesie pancerza który przed tym chroni) i to razem z ołowianą mechaniką obrażeń wystarczyłoby do tego żeby realistycznie oddać niemal dowolny kaliber broni z jakim można się spotkać w ZSA
Zgadzam się tutaj pojechali mocno. Tym bardziej nie widzę tego liczyć na sesji w realu, jeżeli nawet w PBF nie mam do tego cierpliwości.
Mój pomysł wygląda na prosto:
  • Skóra zwierzęca, blacha i inne improwizowane osłony powinny zatrzymać broń do walki wręcz.
  • Kevlar, skóra wyjątkowo mocnych mutantów zatrzymuje kaliber pistoletowy.
  • Płyty Sapi zatrzymują amunicję karabinową i powinny zatrzymać amunicję snajperską.
  • Amunicję snajperską zatrzymuje płyta Sapi i odrobinę szczęścia.
  • Największe kalibry nie zatrzymuje nic.
Oczywiście nie jest to idealny podział, ale cokolwiek o krok wyżej to dla mnie już realizm, na który mówię upierdliwy
Co bardzo mi się podoba w Ołowiu to brak jakiegoś stopowania pocisku przez pancerz zamieniania ran itd. Krótka filozofia, albo dostałeś i jest źle, albo przewracasz się, wstajesz i walczysz dalej

Cytat:
Mechanika obrażeń jest ciekawa i sporo zmienia w grze, ale kompletnie nie obejmuje maszyn. Blaszaki nie czują bólu, nie krwawią (ani też raczej nie mają scentralizowanych układów hydraulicznych - każda łapa ma swój obieg), nie mdleją, jedyne co mają to bebechy. Od pewnego czasu próbuję wymodzić mechanikę obrażeń dla maszyn która opierała by się na penetracji ale jak na razie utknąłem w miejscu
Właśnie dlatego nie obejmuje, bo ciężko ją rozpisać i co więcej trzeba by zrobić pewne uogólnienia dla różnych typów (maszyny cztero-, sześcio-, ośmio-kończynowe, przypominające pojazdy, cyborgi itd.).
Najlepiej to uprościć w następujący sposób: Jeżeli po trafieniu maszyny, gracz wylosuje następujący wynik: szyja, tętnica szyjna. Można uznać, że trafił w "witalny punkt" maszyny i naliczyć jej pewne utrudnienia + jakąś stałą awarię jeżeli należy do mniej silnych przedstawicieli molocha. Jeżeli do silniejszych to to utrudnienie automatycznie obniżać. Do tego przyjąć założenie, że zabiją ją trafienie, np. 5 razy w różne "punkty witalne" to maszyna przestaje działać.
Dalekie to od ideału, ale żeby wszystko działało cacy, to trzeba by było dla każdego tworu molocha pisać odpowiednią mechanikę obrażeń.
 
__________________
Spacer Polami Nienawiści Drogą ku nadziei.
Lost jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-02-2014, 15:16   #7
 
Leminkainen's Avatar
 
Reputacja: 1 Leminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputację
Ano to że kilkadziesiąt warstw włókna o wytrzymałości większej od stali powinno sobie poradzić ze scyzorykiem. To jedna mniejszych uwag które mam do ołowiu.

Kolejna uwaga typy amunicji, przypominają mi kawał o sokole łownym "czym się różni sokół łowny? tym, że ma jedną nogę bardziej niż drugą" są wymienione FMJ, JHP i Dum-Dum (które de facto są odmianą JHP) które zmieniają penetrację i obrażenia amunicji, jest tylko mała uwaga... Nie ma informacji jakiż to typ amunicji jest punktem wyjściowym a wynikałoby z tego że jest jeszcze jakiś... Osobiście uznałem że standardowym kalibrem jest FMJ.
Kolejna sprawa... przy tak rozbudowanych statystykach penetracji zamiana i 1PP na 1 punkt obrażeń daje sporą zmianę zadawanych obrażeń przy niemal znikomym spadku penetracji

Dalej... naboje pośrednie mają lepsze obrażenia od nabojów karabinowych pełnej mocy...

Co do penetracji...
Cytat:
Kevlar, skóra wyjątkowo mocnych mutantów zatrzymuje kaliber pistoletowy.
Płyty Sapi zatrzymują amunicję karabinową i powinny zatrzymać amunicję snajperską.
Amunicję snajperską zatrzymuje płyta Sapi i odrobinę szczęścia.
Największe kalibry nie zatrzymuje nic.
Jak dla mnie to zbyt duże uproszczenie - Nabój pistoletowy nabojowi, pistoletowemu nierówny, inaczej graczowi nie będzie się chciało szukać amunicji do TT tylko zadowoli się bronią w najpopularniejszym kalibrze ale jak mówię 5(6dla wersji P-panc) poziomów penetracji spokojnie wystarczy żeby w oddać różnicę między kalibrami (jak chcesz mogę ci podesłać exela z moją prywatną statystyką amunicji)

Dalej już co do samej amunicji...
.454 Cassul nie jest nabojem pistoletowym. O ile jest kilka anime które do tematu broni podchodzą bardzo realistycznie to Helsing się do nich nie zalicza...
30-06 jest najpopularniejszym nabojem myśliwskim w USA więc jego znikoma w ołowiu dostępność jest dosyć absurdalna...

.45ACP i .44 magnum... wg ołowiu .45ACP identyczną penetrację (swoją drogą ta jest przeceniona także w podstawce - .45 opuszcza lufę z prędkością poddźwiękowa więc ma dosyć słabą penetrację, znacznie gorszą niż 9mm para) ale większe obrażenia niż .44Magnum. Tyle że Magnum przy niemal identycznym kalibrze ma dwukrotnie większą energię od .45ACP

Naboje do wszystkiego są naboje, zwłaszcza do pistoletów które są świetnie wyposażone tak w penetrację jak i obrażenia, Jako MG z niechęcią patrzę na takie wynalazki... Większy kaliber zazwyczaj oznaczać będzie słabszą penetrację.


.357mag i 38 spl wbrew temu co piszą w ołowiu nie sa w pełni wymienne, .357Magnum jest dłuższy od .38Special, więc w rewolwerze .357Mag można korzystać z .38Special (czemu mają inny nominalny kaliber to temat na dłuższą pogadankę o historii i ewolucji naboi. W praktyce .38Spl miało pociski kalibru .357 a wprowadzając .357Mag zmienili nazwę tak żeby wreszcie oddawała realny stan) ale w drugą stronę nie bo łuska magnum jest za długa do cylindrów .38 special (i dobrze bo rewolwery special są przystosowane do znacznie niższych ciśnień niż te generowane przez naboje magnum)

Podobnie jest z rewolwerami .44Magnum i .44Special

Przy okazji opisu TT autorzy pojechali sobie po naszym ViSie, oczywiście disowanie wszystkiego co polskie daje +4 do bycia Cool ale akurat pisząc przy TT że "rosjanie byli bardziej oryginalni od polaków którzy całkiem skopiowali Colta 1911" trudno mocniej spudłować, Nasz ViS stanowił znacznie ulepszoną konstrukcję podczas kiedy TT skopiowała z 1911 słabe punkty tej konstrukcji (ogniwko pod lufą i sprężynę powrotną która próbuje uciec przy każdej próbie rozłożenia broni do czyszczenia)
 
Leminkainen jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-02-2014, 15:50   #8
 
Lost's Avatar
 
Reputacja: 1 Lost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwu
Jadę z Tobą!

Cytat:
Jak dla mnie to zbyt duże uproszczenie - Nabój pistoletowy nabojowi, pistoletowemu nierówny, inaczej graczowi nie będzie się chciało szukać amunicji do TT tylko zadowoli się bronią w najpopularniejszym kalibrze ale jak mówię 5(6dla wersji P-panc) poziomów penetracji spokojnie wystarczy żeby w oddać różnicę między kalibrami (jak chcesz mogę ci podesłać exela z moją prywatną statystyką amunicji)
Jasne, masz całkowitą rację. Dlatego też trzeba trochę zdrowego rozsądku. Jak ktoś wali z Makarova do gościa w cienkim kevlarze i mamy jakieś wątpliwości to warto wpisać w google coś w stylu 9mm versus body armor i zwyczajnie sprawdzić, jak to będzie wyglądało. Gramy w pbf, mamy czas, nikt nam nie siedzi na łbie krzycząc, "czy załatwił gościa, czy nie?". Spokojnie możemy pewne rzeczy ogarnąć.
A co do różnych rodzajów amunicji, nie tylko pistoletowej, ale w ogóle, to zaadoptował bym najprostszy podział, który z powodzeniem zaprezentowano w Fallout: NV, czyli na normalną, hollow point i armor piercing.

BTW: nie jest głupie, nawet stosowanie całej tej tabelki: Fallout: New Vegas ammunition - The Fallout wiki - Fallout: New Vegas and more

Tabelkę wyślij, albo wrzuć tutaj, jak Ci będzie wygodniej

Cytat:
30-06 jest najpopularniejszym nabojem myśliwskim w USA więc jego znikoma w ołowiu dostępność jest dosyć absurdalna
Rzucanie dostępności jest absurdalne. Albo coś w sklepie jest, albo nie ma. W zależności od regionu, aktualnej sytuacji i widzimisię MG. Kolejny raz powtórzę, zaletą PBF jest to, że możemy sobie takie sprawy na spokojnie przemyśleć i wybrać najbardziej dla nas pasującą wersję.

Cytat:
.45ACP i .44 magnum... wg ołowiu .45ACP identyczną penetrację (swoją drogą ta jest przeceniona także w podstawce - .45 opuszcza lufę z prędkością poddźwiękowa więc ma dosyć słabą penetrację, znacznie gorszą niż 9mm para) ale większe obrażenia niż .44Magnum. Tyle że Magnum przy niemal identycznym kalibrze ma dwukrotnie większą energię od .45ACP
[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=8YZ6BeuJy6Y[/MEDIA]

A reszta to bolączki merytoryczne. Generalnie masz w nich 100% rację, ale raczej nie chciałoby mi się tego rozstrzygać na sesji, która ma pół wątku innego niż strzelanie, strzelanie, strzelanie
 
__________________
Spacer Polami Nienawiści Drogą ku nadziei.
Lost jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-02-2014, 19:52   #9
 
Leminkainen's Avatar
 
Reputacja: 1 Leminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputację
Dostępność można potraktować jako wskazówkę więc w takim celu jest sens ją podawać
 
Leminkainen jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-03-2014, 14:10   #10
 
Leminkainen's Avatar
 
Reputacja: 1 Leminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputację
A i jeszcze mała uwaga co do penetracji... jeśli dwa naboje trafiają w jeden punkt to ich poziom penetracji się podnosi. Ma to miejsce przy strzelaniu serią albo przy zdaniu trudniejszego (o dajmy na to 4) testu przy broni samopowtarzalnej
 
Leminkainen jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:29.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172