Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > Zakątek LI-teracki > Artykuły, opowiadania, felietony > Systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06-10-2005, 16:03   #1
 
Reputacja: 1 Hood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłość
To ja mu mówię... [komentarze]

Przeczytałem artykuł.
Zaiste trudna sprawa. Metoda pomijania statystyk i umiejętności jest bez sensu. Z drugiej strony metoda modyfikatorów - choć najrozsądniejsza - jest niesprawiedliwa.

Wszak nikt chyba nie wątpi, że mało wygadany gracz nie umie odegrać postaci-gaduły tak dobrze jak gaduła. Zatem postać niezgodna z temperamentem/osobowością gracza zawsze będzie słabiej wypadała, niż postać z nią zgodna...

Istotnie, 3cia metoda wydawałaby się najlepsza, sęk w tym, że wtedy tworzenie wypowiedzi, przemów i argumentów traci niemal całą frajdę, gdyż wiemy już, jak ma się ona skończyć... Kiedy gracz wczówa się w postać, aby kogoś przekonać może czasem na prawdę nieźle się bawić, bo daje z siebie wszystko, aby przekonać MG (nie wspomnę, że to bardzo rozwija intelektualnie). Natomiast w sytuacji, gdy najpierw był rzut a gracz ma się dostosować odgrywaniem do wyniku to już nie to samo... :/

Jest jeszcze jedno rozwiązanie.... Wprowadzenie innych wytłumaczeń porażki testu przy dobrej gadce i na odwrót... Kiedyś czytałem artykuł na łąmach MiM'a o krytykach... Bardzo ładnie zobrazował on jak czasem w niemal pewnej sytuacji wygranej, nagle można przegrać...
Podobnie może być tu... Trzeba tylko z interpretacją testu wyjść poza ramy codzienności

Gdy wykonujemy teścik np. pzekonywania (wypada mało) a gracz strzela tyradę, że Hitlera by na Judaizm nawrócił i nawet mimo modyfikatora jest to za mało możemy zrzucić winę nie na postać i jej umiejętności... Ale na okoliczności... Może na przykład się okazać, że w kluczowym momencie przemówienia na mówiącego narobił ptak... Albo z głośnym łoskotem ktoś spadł z dachu, albo jakimś trafem przekonywanego ktoś oblał piwem przez co ten się wściekł lub zajął czym innym... Może nawet przypadkiem postać gracza potrąciła kufel (bo ją ktoś potrącił)? Wtedy nikt nie jest winny, że cud się nie udał

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie zawsze to przejdzie.
Ponadto nie rozwiązuje to innego problemu, o którym pisałem wcześniej. Problemu niesprawiedliwości... Bo graczy powinno się nagradzać za dobre gadki, jednak wtedy gracze niewygadani będą poszkodowani... :/
Ale cóż zrobić, cóż zrobić?
 
Hood jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:10.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172