Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Kufer skarbów > Porzucone projekty > Cerulean Tomcat > Serwis Nilfheim > Teatr
Zarejestruj się Użytkownicy

Teatr Esencja RPG - materiały, sceneria, pomysły. Coś, co warto wziąć na sesję, albo coś, czym można się zainspirować.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 19-10-2006, 19:26   #1
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 1 Solfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumny
Tajniki odgrywania, cz. 2

Zróżnicowanie terenu, w którym toczy się akcja, to poważny atut w grze fabularnej. Drugim atutem, a należącym również do tej kategorii, jest przystosowanie otoczenia do nastroju oraz fabuły głównego motywu sesji. O ile zróżnicowanie terenu można łatwo rozwiązać, poprzez jego dość częstą zmianę (np. podróżowanie, wychodzenie ze znanych miejsc i ukazywanie innych), to wystarczająco dostosowanie atmosfery danej lokacji do fabuły jest o wiele trudniejszym zadaniem, wymagającym trochę wyczucia od Mistrza.

Szczegóły postaci to z jednej strony wada, zabierająca sporo czasu, wysiłku oraz właściwego, głównego opowiadania, a z drugiej strony wielka głębia, podłoże i skarbnica, z którego można wyciągnąć wiele cennych wskazówek do stworzenia misternej i przepięknej w swym rozmachu lub realności fabuły. Ona zajmuje w grach RPG największe miejsce, dlatego każde jej ubarwienie, pogłębienie czy rozszerzenie daje wiele korzyści, zarówno w celach rozrywkowych, jak i edukacyjnych. Chociaż przeważnie funkcję zabawy spełniają proste postacie, szybko i jasno przedstawione, bez wnikania w szczegóły. Rolę nauki przejmuje tutaj właśnie ukazanie wnętrza postaci - jej odczuć, planów, marzeń, oczekiwań, siły. Wyszczególnione powinny zostać jej rozterki, porażki, uczucia.

Trzeba dać postaci wystarczająco wiele konkretnych, klarowanych rysów. To ważne, bo nadaje jej dozę realności, a więc i prawo bytu. Nawet, jeśli wiele nie przeżywała, mało przeszła postać, to zawsze cokolwiek myślała o życiu, zawsze na coś natrafiła i to coś mogło próbować ją albo zniszczyć, albo pomóc. Wiele okoliczności w naszym życiu ma odźwięk w naszej psychice, postarajmy się to przenieść na grunt naszych postaci. One też znajdywały się dużą ilość razy w takich zdarzeniach, na które nie były wystarczająco przygotowane, albo były przygotowane i udawało im się jakoś przez nie przejść. Lecz skutkiem ubocznym na pewno były zmiany w myśleniu oraz patrzeniu na świat, na to wszystko, co przeżywają i czego chcą. Można to zilustrować dla nadania twardości, odczuwalności postaci. Im więcej takich szczegółów, to tymbardziej postać staje się ludzka i przez bardzo bliska nam, zatem i zrozumiała.

Są jeszcze dwie istotne sprawy, o którym mówi się, jeśli chodzi o pisanie wszelkich opowiadań. Sesja RPG to w rzeczywistości sesja, na której kilka osób opowiadanie, tak więc te zasady dotyczą również ich. Pierwszą jest to, że należy opisywać biorąc pod uwagę wszystkie 5 zmysłów, a nawet więcej, jeśli Gracz zdoła. Nie tylko to, co widzi i słyszy, ale także to, co czuje, co smakuje, co wącha, co dotyka i co przeczuwa.

To prosta zasada, ale często się o niej zapomina pisząc opowiadanie lub prowadząc narrację na sesjach. Należy o tym pamiętać i postępować według niej, dla największego dobra tworzonego opowiadnaia. Zatem została nam druga zasada, jest to opisywanie elementów otoczenia z myślą o tym, że te akcentowane zostaną użyte w następnych częściach opowiadania. Słynna reguła, że jeśli w pierwszym akcie opisana jest strzelba, to musi ona wypalić w 3 akcie. To już do Mistrzów Gry, że jeśli szczególnie opisują jakiś element, np. kołek czy laskę, to ona musi być znacząca dla przygody. W pewnym momencie gry musi być opisane ich znaczenie lub w zaskakujący sposób odkryte.

Opisałem drugie z najważniejszych elementów, tworzace tło i głębię opowiadania, jakie będziecie tworzyć, jakie tworzyliście i jakie tworzycie. To powinniście wiedzieć, jeśli chodzi o cały podkład fabularny. Możecie oczywiście skorzystać z informacji tutaj umieszczonych, albo nie, ale z pewnością, jak skorzystacie, nauczycie się czegoś ważnego i wprowadzicie do swoich sesji wiele głębii, realności i życia.
 
Solfelin jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:59.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172