lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Toplisty (http://lastinn.info/toplisty/)
-   -   [D&D 5E] Wyspa Grozy: O krok od zguby (http://lastinn.info/toplisty/16700-d-and-d-5e-wyspa-grozy-o-krok-od-zguby.html)

Lord Cluttermonkey 03-01-2017 09:21

Cytat:

Napisał Mike (Post 685013)
Akurat zdążyłem :) Gracze pewnie też :P

Chyba jednak nie, sądząc po obecnej kolejce. :wzeby:

Lord Melkor 04-01-2017 01:06

Albo umieją oddzielić wiedzę postaci od swojej. Zresztą w tym spoilerze była mowa o pięciu bazyliszkach, a walczymy z jakimś naprawdę dziwacznym pięciogłowym skorpionoliszkiem.:smile:

Lord Cluttermonkey 04-01-2017 10:08

Cytat:

Napisał Lord Melkor (Post 685580)
Albo umieją oddzielić wiedzę postaci od swojej. Zresztą w tym spoilerze była mowa o pięciu bazyliszkach, a walczymy z jakimś naprawdę dziwacznym pięciogłowym skorpionoliszkiem.:smile:

Po każdym wylosowanym spotkaniu odpowiadam sobie na pytanie, dlaczego i w jaki sposób będzie ono niepowtarzalne. :)

Mike 04-01-2017 11:04

Cytat:

Po każdym wylosowanym spotkaniu
przypalam magiczny tytoń i
Cytat:

odpowiadam sobie na pytanie, dlaczego i w jaki sposób będzie ono niepowtarzalne.
:P

Lord Cluttermonkey 04-01-2017 11:40

Cytat:

Napisał Mike (Post 685625)
przypalam magiczny tytoń i

:P

Musi być fazowo. :witch:

A tak serio to "pięciogłowy skorpioliszek" to test idei zawartej w tych dwóch notkach blogowych - polecam obczaić jak ktoś lubi bawić się kreatywnie zasadami D&D (niezależnie od edycji).

Return of the Son of the D&D Boss Fight: Now in 5E | The Angry GM

Son of the D&D Boss Fight Part 2: Elemental Boogaloo | The Angry GM

Mike 04-01-2017 12:15

Zerknąłem na szybko i wygląda to na scalanie stwora, ale zostaje mu tyle akcji ile scaliłeś potworów, ale hp są sumaryczne (i głowy odpadają po jednej gdy zużyje się dana część hp) :)

Lord Cluttermonkey 04-01-2017 12:24

Cytat:

Napisał Mike (Post 685643)
Zerknąłem na szybko i wygląda to na scalanie stwora, ale zostaje mu tyle akcji ile scaliłeś potworów, ale hp są sumaryczne (i głowy odpadają po jednej gdy zużyje się dana część hp) :)

Otóż to. :)

Mike 04-01-2017 12:58

Ale co to zmienia? Bo poza dekoracją to jest 5 potworów. Nie czytałem artykułów do końca. :)

Lord Cluttermonkey 04-01-2017 14:13

Chyba dekoracja jest tu wszystkim? Inaczej nie mielibyśmy tylu bestiariuszy, tylko jeden statblock na każdą okazję. :)

A tak poważniej... W wielkim skrócie takie podejście pozwala w locie stworzyć ciekawe potwory, które w czasie walki będą diametralnie zmieniać taktykę walki - spójrz sobie na przykład z żywiołakiem uwięzionym w ożywionej zbroi. Awanturnicy najpierw mają do pokonania golemopodobną zbroję, zbijają jej HP do zera i nagle bęc - walka z żywiołakiem. Moja walka też daje ciekawy dylemat, bo z jednej strony wzrok bazyliszka zamienia w kamień (odwrócenie wzroku gwarantuje potworowi przewagę w testach trafienia), a z drugiej masz ogon z śmiertelną trucizną, który chętnie wykorzysta chwilę nieuwagi awanturnika walczącego na ślepo. Pojedynczego wielkiego skorpiona szłoby szybko wyeliminować jakimś zaklęciem z rzutem obronnym na WIS.

Odnośnie tego "w locie". Żeby stworzyć sensownego pięciogłowego skorpioliszka od podstaw w 5E musiałbym usiąść i rozpisać statblock potwora o CR 15 (więcej niż dorosły czarny smok). Zajęłoby mi to pewnie z godzinę, dwie, może więcej. Tak biorę na szybko "składniki" i gotowe. Nie poświęciłem nawet sekundy na statblock skorpioliszka - po co skoro mam rozpisanego w podręczniku bazyliszka i wielkiego skorpiona.

Poza tym walka w 5E jest mocno wyśrubowana pod względem akcji. Walka z większą liczbą przeciwników zawsze będzie trudniejsza od walki z jednym porządnym bossem. Na przykład dla tej drużyny spotkanie z dorosłym czarnym smokiem to średnie wyzwanie, a z trzydziestoma orkami - śmiertelne. Wiadomo, że nec Hercules contra plures, ale miło byłoby, gdyby walki z pojedynczymi bossami też działały tak, jak należy. I były ciekawsze niż taktyka "na kanapkę" (cała drużyna osacza bossa na mapce taktycznej) lub na rozproszenie (drużyna porozstawiana po kątach mapki taktycznej strzela w "głupiego Jasia"). A tak to mamy głupiomądre porady w sieci typu: "jeden boss jest za słaby, daj więc trzech naraz".

Ultramobilność potwora powstała jako efekt uboczny "scalania" na pierwszy rzut oka jest wadą (potwór może wykonać tyle akcji ruchu, co żaden potwór w bestiariuszu), a z drugiej strony - daje taki fajny efekt, jak nieraz w grach video, kiedy boss sobie znika za krawędzią ekranu i pojawia z drugiej strony. ;P

Mike 04-01-2017 14:22

Trochę to dziwne, że ogon biegnie w jedną stronę, a głowy w drugą :)
Czy jest jakiś limit jak daleko dana "cześć ciała" może odejść od innych?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:48.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172