Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Toplisty
Zarejestruj się Użytkownicy

Toplisty Tutaj możesz zamieścić informacje o zakończonej przez Ciebie lub Twojego Mistrza sesji i sprawdzić, jak oceniają ją współgracze i czytelnicy w porównaniu z innymi rozgrywkami prowadzonymi na LI. W subforum "Raporty z sesji" możesz ponadto umieścić raport ze swojej sesji.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04-01-2017, 13:58   #31
 
Clutterbane's Avatar
 
Cytat:
Napisał Mike Zobacz post
Trochę to dziwne, że ogon biegnie w jedną stronę, a głowy w drugą
Czy jest jakiś limit jak daleko dana "cześć ciała" może odejść od innych?
Ale co Ci się rozbiega? Jest jeden potwór będący jednym "żetonem" na mapie taktycznej o kilku pulach HP i kilku dodatkowych rundach akcji.
 
__________________
Prowadzę:
- [D&D 5E] Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage (kampania przez Roll20)
Clutterbane jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-01-2017, 14:11   #32
 
Mike's Avatar
 
Te głowy czy co tam, sam pisałeś o ataku "zza ekranu"
Ruch ma jak kilka stworzeń? Czyli jeden żeton ma np 5 1,5m kroków (nie wiem czy to jest w 5ed).
 
Mike jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-01-2017, 14:39   #33
 
Clutterbane's Avatar
 
Cytat:
Napisał Mike Zobacz post
Te głowy czy co tam, sam pisałeś o ataku "zza ekranu"
Ruch ma jak kilka stworzeń? Czyli jeden żeton ma np 5 1,5m kroków (nie wiem czy to jest w 5ed).
Coś w tym stylu. Spójrz sobie na zapis z rundy walki. Potwór ma sześć rund - tyle co pięć bazyliszków i jeden wielki skorpion, więc potencjalnie ma też tyle samo ataków lub akcji ruchu.

PS Inicjatywa na potrzeby PBF jest traktowana nieco luźniej, więc określenia fast turn i slow turn mogą brzmieć nieznajomo dla fana jakiejkolwiek edycji D&D. Rozwiązanie wzięte jest z RPG Shadow of the Demon Lord.
 
__________________
Prowadzę:
- [D&D 5E] Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage (kampania przez Roll20)

Ostatnio edytowane przez Clutterbane : 04-01-2017 o 16:01.
Clutterbane jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-01-2017, 16:16   #34
 
Mike's Avatar
 
Czyli strasznie szybko chodzą takie potwory
 
Mike jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-01-2017, 16:41   #35
 
Clutterbane's Avatar
 
Cytat:
Napisał Mike Zobacz post
Czyli strasznie szybko chodzą takie potwory
Ano.

Ale ani 5E nie kładzie szczególnego nacisku na pozycję na mapie taktycznej (nie ma flankowania, itp.), ani mnie nie przeszkadza taka konwencja gry video - w sumie jest nawet pożądana, bo gry video robią takie walki lepiej niż RPG. Coś musi też bilansować mniejszą liczbę celów - walka z jednym mało ruchomym celem to bułka z masłem.
 
__________________
Prowadzę:
- [D&D 5E] Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage (kampania przez Roll20)
Clutterbane jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-02-2017, 21:47   #36
 
Clutterbane's Avatar
 
Jeśli Cię interesują takie niuanse Mike, to po dwóch spotkaniach ze skorpioliszkiem (tj. pięcioma bazyliszkami i wielkim skorpionem w jednym ciele ) doszedłem do wniosku, że takie podejście do potworów działa naprawdę fajnie, bo pozwala tworzyć stat-blocki w locie - zrobienie ifryta arcymaga, ogrzego upadłego paladyna czy trzygłowego smoka to kwestia zestawienia odpowiednich klocków z bestiariusza w jednym miejscu - ALE w czasie walki taki Frankenstein powinien być wciąż rozbity na kilka inicjatyw zamiast wykonywać wszystkie akcje na jednej. Wtedy nie będzie efektu "bomby atomowej" (~ skorpioliszek w jednym posunięciu zagroził trzem postaciom naraz petryfikacją~!), bo gracze będą mogli reagować na poszczególne, mniejsze akcje Wielkiego Złego. Większa mobilność takiego potwora też nie powinna tak razić w oczy, a walka pewnie jeszcze zyska na intensywności akcji.

Dlatego w następnych starciach wrogów o dwóch pulach HP będę rozbijał na dwa segmenty inicjatywy, a jeśli będą mieli więcej pul - będą mogli działać jeszcze na segmentach zarezerwowanych dla graczy. Na standardowych zasadach inicjatywy po prostu rzucałbym na inicjatywę dla każdej części składowej bossa.
 
__________________
Prowadzę:
- [D&D 5E] Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage (kampania przez Roll20)
Clutterbane jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-02-2017, 19:26   #37
 
Lord Melkor's Avatar
 
No mobilność tego skorpioliszka była według mnie trochę przegięta, był 5 razy szybszy od normalnej postaci, więc dogonić takiego albo mu uciec prawie niemożliwe.
 
Lord Melkor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-02-2017, 19:35   #38
 
Clutterbane's Avatar
 
Cytat:
Napisał Lord Melkor Zobacz post
No mobilność tego skorpioliszka była według mnie trochę przegięta, był 5 razy szybszy od normalnej postaci, więc dogonić takiego albo mu uciec prawie niemożliwe.
Uciec jest łatwo, bo pościgi nie są rozgrywane ściśle wg zasad walki. Pisałem o tym zresztą.
 
__________________
Prowadzę:
- [D&D 5E] Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage (kampania przez Roll20)
Clutterbane jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-02-2017, 12:35   #39
 
Mike's Avatar
 
Cytat:
będę rozbijał na dwa segmenty inicjatywy
W japońskich crpgach tak robią
 
Mike jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-02-2017, 17:16   #40
 
Clutterbane's Avatar
 
Cytat:
Napisał Mike Zobacz post
W japońskich crpgach tak robią
Nie ukrywam inspiracji.
 
__________________
Prowadzę:
- [D&D 5E] Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage (kampania przez Roll20)
Clutterbane jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:42.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172