Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Kufer skarbów > Porzucone projekty > Cerulean Tomcat > Untouchables: Transformation
Zarejestruj się Użytkownicy

Untouchables: Transformation Forum przeznaczone na teksty i materiały związane z autorskim systemem do starego Świata Mroku.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01-07-2006, 13:26   #1
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 104 Solfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znany
[U:T] Czyści Stron

[center:372587263c]Czyści Stron[/center:372587263c]


[center:372587263c]Strona Światła[/center:372587263c]

Na początku istnienia wszechświata Bóg (Źródło) wytworzył z siebie istoty będące Jego świadomością. Są one światłem, oświeceniem, stałością wszechświatów. Same w sobie stałe i świadome powodują, że mogą napełniać pustkę czymś twardym, materialnym, ugruntowanym, świadomym. Do Strony Światła należą Czyści zwani Niebiańskimi i Świetlanymi.


[center:372587263c]Niebiańscy[/center:372587263c]

Opiekunowie planet, jeden na każdą we wszechświecie. Są wykonawcami wyroków Sprawiedliwości. Odpowiadają za wywoływanie duchów paradoksu, burz paradoksu, a także za w samo w sobie użycie paradoksu do ściśle określonego oraz słusznego celu. Kierują również losem ludzi poprzez łączenie zbiegów okoliczności, wywieranie wpływu na ich ruch, zderzenie, czy powiązanie. Mogą objawić się jako siła fizyczna planet, np. przypływ i odpływ, ale mają także wiele innych postaci.


[center:372587263c]Świetlani[/center:372587263c]

Same w sobie istniejące świadomości posiadające oświecenie, wiedzę o materii i jej łączeniu, a także relacjach i właściwościach. Dzięki temu mogą uspokajać, tworzyć, zmieniać i przemieniać co tylko zechcą, od fizyczności po emocje aż po myśli i stany, gdyż wszystkie one należą do domeny materii i są jako takie materialne i pełne. Ich najważniejszymi właściwościami jest zdolność napełniania istot swoją świadomością oraz przemiana materii brudnej na czystą, możliwość oczyszczania i odtwarzania wzorców. Zatem, mogą się przejawić dowolnie jak zechcą dla człowieka - od dobrych, pozytywnych myśli po stany łaski czy też jako istoty żywe i normalne.


[center:372587263c]Strona Ciemności[/center:372587263c]

Kiedy Źródło oferowało Wolną Wolę, część ze Strony Światła zaczęła się pysznić i uznawać stworzenie za swoje własne, nie zaś za twór stworzony przez Boga, ale przez ich świadomość. Tym ta część zbrudziła swoją świadomość, zaczęła szwankować, działać na opak, być przeciwieństwem siebie samej i w rzeczywistości przypominać Paradoks. Istoty uciekły w odmęty i zakątki wszechświatów, by tam tworzyć swoje własne światy i uznawać się za ich panów i stwórców. Stały się jednak tylko odbiciem Czystych - odbiciem świadomości, jego przeciwieństwem, antymaterią. Do Strony Ciemności należą Odcienie i Piekielni.


[center:372587263c]Piekielni[/center:372587263c]

Ich świadomość zmierzała ku zbrudzeniu moralnym. Stała się kulą u nogi, odmiennym, skrzywionym sumieniem, pragnącym samospełnienia i samozaspokojenia. Wytwarzając sobie potrzeby, muszą je zaspokajać. Jednak, ironicznie, z własnej woli nie produkują dobra, którymi mogliby się zaspokoić. Wytwarzanie dóbr i surowców jest czyste, oni więc wybierają inną drogę. Potrafią władać pokusami ludzi, poddawać ich próbom. Pokusy są najróżniejsze, od niepohamowanej ochoty walki, po chęć zysku aż po zdobywanie za wszelką cenę dóbr wspólnych.


[center:372587263c]Odcienie[/center:372587263c]

Są one rozpaczą i ociemnieniem istot. Sprawiają, że ludzie zapominają o moralności, jakiejkolwiek, i tej dobrej i tej złej, co powoduje u nich apatię lub rozpacz, degenerację. Potrafią ukrywać i zakrywać rzeczy, przysłaniając lub oddzielając płaszczem ciemności i ciemnej antymaterii materię. Bawi ich fizyczność i lubią się objawiać jako odbicia, cienie, czy zakrzywienia i chora, nieharmonijna i chaotyczna abstrakcja. W takich postaciach mogą się pojawić ludziom.


[center:372587263c]Neutralna Strona[/center:372587263c]

Zaś gdy Strona Światła i Strona Ciemności zaczęły się ścierać, powstała 3 strona, neutralna. Będąca wynikiem dwóch stron, została usadowiona pomiędzy walczącymi stronami. Nie została Źródłem, osią równowagi, lecz jedynie produktem walki pomiędzy Czystymi. Gdy materia i antymateria zaczęły się ścierać, powstał głębszy sens i istota rzeczy, jako wnęka i skutek ścierania się sił. To zarówno istota Neutralnej Strony - sens i głębia. Do Neutralnej Strony należą Pierwotni i Szaleńcy.


[center:372587263c]Pierwotni[/center:372587263c]

Na wskutek zetknięcia się materii i antymaterii w obu stronach rzeczywistości powstało coś głębszego. W środku materii powstała antymateria, abstrakcja, pustka dająca się zapełnić. Natomiast w antymaterii, w jej centrum, w głębi wdrążyła się materia, nadając jej pełnię, sprawiając jej zamierzenia i istotę bardziej stałymi oraz zdeterminowanymi. Ta stałość w antymaterii i zmienność w materii to substancje głębsze, Czyści zwani Pierwotnymi. Utwardzają oni materią i antymaterię w swoich zamierzeniach, poprzez cele i środki potrafią manipulować granicą Odwiecznej Walki, tak, by stworzyć zarzewie walki w dowolnym ośrodku. Wygląda to tak, że to oni mogą stworzyć miejsce dla walki, miejsce dla spaczenia lub teren oświecenia.


[center:372587263c]Szaleńcy[/center:372587263c]

Poza powstaniem głębszej istoty rzeczy zaistniało również czegoś pośredniego pomiędzy materią i antymaterią, ale nie będące niematerią. Połączenie materii i antymaterii to szaleństwo. Można sobie wyobrazić styk dwóch stron rzeczywistości - materii i antymaterii, jej reakcje i relacje. Podczas walki ze sobą burzą się, przemieniają, niszczą, tworzą, wymieniają składnikami i mieszają je. Szaleństwo jest stanem przejściowym pomiędzy pełnią i pustką, normalnością a nienormalnością. Szaleńcy są stworzeni z szaleństwa, są szkłem lustra w którym przegląda się Świadomość Czystych (Strona Światła) i widzi swoje odbicie w lustrze - Stronę Ciemności. Szaleńcy mogą tworzyć wszystko, co nietrwałe i przejściowe, przemieniając materię w antymaterię i antymaterię w materię.


[center:372587263c]Źródło[/center:372587263c]

Powiada się, że Źródło, Oś Równowagi, czy też Ultraświadomość, jest 4 stroną Odwiecznej Walki i 7 Czystym. W rzeczywistości Źródło jest wszelką zminimalizowaną istotą Czystych, wszystkich Czystych i istot, które kiedykolwiek powstały. Jest de facto Odwieczną Walką, ale nie przejawia właściwości walki, ani wojowniczości. Przejawia i nie przejawia. Każdy osąd o Źródle wydaje się błędny i zarazem poprawny. Źródło jest poza stworzeniem, ale tworzy go i objawia się w nim. Istnieje jako kontakt - nie jest na styku walczących stron, ale jest ich kontaktem - obecnością, dotykiem.


Uwagi: nikt z czystych nie może zniszczyć istnienia, ani jego przejawu. Może jedynie spowodować ich zniszczenie, np. Niebiański może zabić żywiołem, Piekielny pokusić człowieka do samobójstwa, etc.
 
Solfelin jest offline  
Stary 01-07-2006, 13:48   #2
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 190 Darken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie coś
Przejarzałem b.pobieżnie. Warto odpowiedzieć sobie na pewne pytania...
A właściwie to odpowiedz sobie od razu na Power 19:
Cytat:
1. O czym jest twoja gra?
2. Co robia postacie?
3. Co robia gracze(wliczajac w to mg, jeśli jest taki)?
4. W jaki sposób opisany świat(lub jego brak) wzmacnia to, o czym jest gra?
5. W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra?
6. Jakie zachowania/style gry nagradza twoja gra(lub kaze, jesli to konieczne)?
7. W jaki sposób style gry/zachowania sa w twojej grze nagradzane lub karane?
8. Jak w twojej grze rozdzielone sa mozliwosci narracji i odpowiedzialnosc?
9. Co twoja gra robi, zeby przyciagnac uwage graczy, ich udzial i zaangazowanie(np. Co twoja gra robi, zeby sie przejmowali)?
10. Jaki jest sposob rozstrzygania/mechanika w twojej grze?
11. W jaki sposob rozstrzyganie wspomaga, to o czym jest gra?
12. Czy w twojej grze postacie sie rozwijaja? Jesli tak, to w jaki sposob?
13. W jaki sposob rozwoj postaci(lub jego brak) wspomaga to, o czym jest gra?
14. Jaki efekt chcesz swoja gra wywolac u graczy?
15. Jakie elementy towje gry zostaly dokladniej opisane. Dlaczego?
16. Jakie elementy twojej gry najbardziej cie ekscytuja/interesuja? Dlaczego?
17. Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na daja, nie moga dac lub nie chca?
18. Czy chcesz swoja gre opublikowac i w jaki sposob?
19. Jaki jest twoj docelowy czytelnik?
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline  
Stary 01-07-2006, 20:12   #3
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 104 Solfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał Darken
19. Jaki jest twoj docelowy czytelnik?
Gracze ŚM. Gracze Maga. Narratorzy ŚM i Maga.

Również mile widziani gracze Odmieńca, chociaż tutaj jest mniej bajkowo.

Na resztę pytań odpowiem w następnych tematach.

Pozdrawiam!
 
Solfelin jest offline  
Stary 04-08-2006, 01:13   #4
 
Mist's Avatar
 
Reputacja: 41 Mist ma wyłączoną reputację
[center:997d6c5665]Pure Ones - Fractions description[/center:997d6c5665]


[center:997d6c5665]Light[/center:997d6c5665]

In the begining God (or Source) created from itself beings that were his awareness. They are the enlightement and unchanging part of universes and as such they can fill the void with something that is material and aware. Those are Pure Ones called Celestials and Unearthlies.

[center:997d6c5665]Celestials[/center:997d6c5665]

Carers of the planets, one for each in the universe, they execute verdicts of Justice. Responsible for summoning spirits and storms of paradox and using the paradox itself for exact and right purposes. Sometimes they control the fate of men by connecting coincidences or altering relations between them. They may take form of natural globe phenomenon, like tides, but its not the rule as they have many other apperances.

[center:997d6c5665]Unearthlies[/center:997d6c5665]

Enlighted Awarnesses with full knowledge of matter. They can create and alter everything that's made of it or obeys its rules, including physique, thoughts and feelings. But their most important abilities are filling other beings with their awareness and puryfying matter and patterns. They can appear as they wish as long its connected with matterial domain.

[center:997d6c5665]Darkness[/center:997d6c5665]

When source offered Free Will some of beings already spawned grew prideful and claimed creation as theirs, the act which polluted and warped their awareness making it opposite of its former shape. Haunted by this paradox those beings fled to far reaches of existence to create worlds of their own to rule at whim, slowly getting reduced to no more than mere reflections of Pure Ones, anthitesis of everything they represented, antimatter. Infernals and Shades belong to Darkness.

[center:997d6c5665]Infernals[/center:997d6c5665]

Their awareness followed path to moral fall and ultimately became a hamper, a kind of wicked consciusness yearning for self-satisfaction and self-fulifilment. But because they abandoned the path of creation they use temptations and deceit to get what they want from humans. Agression and greed are their main tools, but seldom are they used in plain and obvious way.

[center:997d6c5665]Shades[/center:997d6c5665]

Shades they are the despair and mirk of beings, causing them to forget moral code and degenerate into apathy. They can show and obscure things with mantle of antimatter, playing with physicality and often appearing as distorted, wicked reflections or shades, with more than a hint of chaos in their presence.

[center:997d6c5665]Neutrals[/center:997d6c5665]

When the Light and Darkness clashed for the first time new fraction emerged between them, not an axis of balance but simply a product of opposites. Depth and Meaning was its essence and neutral it chose to be towards the struggle. Ravers and Pristines are found here.

[center:997d6c5665]Pristines[/center:997d6c5665]

When the matter and antimatter met something new appeared in each of them making them more alike despite all the differences. This is the origin of Pristines, beings able to order destruction and cause chaos within creation, always ensuring there is a conflict and causing new where are none. It is they that prepare batllegrounds and lay paths for both enlightement and obscurantism.

[center:997d6c5665]Ravers[/center:997d6c5665]

Some of the matter and antimatter merged creating pure madness akin to both. It's constantly mixing, changing, destroying and recreating itself always in transition, never permanent. A temporary state betwen full and void. Ravers are mirror in which Light and Darkness reflects always changing themselves and all things around.

[center:997d6c5665]Source[/center:997d6c5665]

Some say that Source, Axis of Balance is fourth side of Eternal Struggle or an unique type among Pure Ones. They are wrong. It is the Eternal Struggle, essence of every being ever to exist in any of the universes, thing beyond creation because it is the creation. Thats why every opinion regarding it is at the same time correct and incorrect.

Note:
No Pure One can directly destroy a being, they can only use indirect means like leading to suicide or employing raw elements.
 
__________________
Just because you feel good it doesn't make you right...
Mist jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:29.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164