Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Kufer skarbów > Porzucone projekty > Cerulean Tomcat > Untouchables: Transformation
Zarejestruj się Użytkownicy

Untouchables: Transformation Forum przeznaczone na teksty i materiały związane z autorskim systemem do starego Świata Mroku.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10-07-2006, 02:40   #1
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 104 Solfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znany
Archetypy Osobowości

[center:e6342b2d17]Archetypy Osobowości[/center:e6342b2d17]

Nietykalni posiadają odmienne świadomości od istot bardziej cielesnych. Istoty fizyczne, w wyniku swojej fizyczności i życia w środowisku, przez wiele jednostek czasu zostały udomowione i wykształcone przez otaczające byty i ich właściwości. Nietykalni nie mieli takich szans, często musieli wzrastać sami, w samotności, albo w bytach zbyt podobnych, by mogły w nich coś bardziej zmienić, wykształcić własną i dużo zróżnicowaną osobowość.

Przedstawiam nowe typy osobowości dla Strony Światłości, wg. Carol P. Pearsona. Reszta została opracowana przez autora tego podręcznika. Można ich użyć jako Natury, jak i Postawy.


[center:e6342b2d17]Strona Światła[/center:e6342b2d17]

[center:e6342b2d17]Sierota[/center:e6342b2d17]

Cel: Bezpieczeństwo
Obawy: Opuszczenie, Wyzysk, Porzucenie
Reakcja na przeciwnika: Zaprzecza jego istnieniu, oczekuje na ratunek
Duchowość: Potrzebuje bóstwa, które go wybawi i doradcy duchowego, który da mu przyzwolenie
Intelekt: Oczekuje odpowiedzi od autorytetów
Związki międzyistotalne: Szuka opiekuna
Emocje: Niekontrolowane lub sparaliżowane
Zdrowie: Chce szybko je osiągnąć, pragnie natychmiastowego zadowolenia
Praca: Pracuje z konieczności
Środki: Czuje się biedny, marzy o wygranej, spadku
Zadania/Osiągnięcia: Pokonanie zaprzeczenia, nadzieja, niewinność

[center:e6342b2d17]Męczennik[/center:e6342b2d17]

Cel: Dobro Troska Odpowiedzialność
Obawy: Egoizm Gruboskórność
Reakcja na przeciwnika: Zaspakaja go lub poświęca siebie by ratować innych
Duchowość: Cierpi, by pomóc innym, ofiarowuje cierpienie Bogu
Intelekt: Uczy się i wyrzeka nauki by pomóc innym
Związki międzyistotalne: Opiekuje się innymi, poświęca się dla nich
Emocje: Wypiera ze świadomości negatywne emocje by nie ranić innych
Zdrowie: Pozbawia się czegoś, głoduje
Praca: Postrzega ją jako ciężką i nieprzyjemną, pracuje dla dobra innych
Środki: Wierzy, ze lepiej jest dawać niż brać, że większą cnotą jest być biednym niż bogatym
Zadania/Osiągnięcia: Zdolność do opieki, poświecenia, dawania, Umiejętność rezygnacji

[center:e6342b2d17]Wędrowiec[/center:e6342b2d17]

Cel: Niezależność Wolność Samodzielność
Obawy: Konformizm
Reakcja na przeciwnika: Ucieka
Duchowość: Samotnie poszukuje Boga
Intelekt: Samodzielnie bada nowe idee
Związki międzyistotalne: Chadza własnymi ścieżkami istnieje sam dla siebie
Emocje: Radzi sobie sam, stoik
Zdrowie: Nie ufa specjalistom, sam dba o swoje zdrowie, dzięki skrytej, starożytnej wiedzy, albo indywidualnym ćwiczeniom
Praca: "zrobię to sam", szuka powołania
Środki: Self-made man, potrafi poświęcić pieniądze dla niezależności
Zadania/Osiągnięcia: Niezależność Tożsamość Powołanie

[center:e6342b2d17]Wojownik[/center:e6342b2d17]

Cel: Siła Moc Skuteczność
Obawy: Słabość Nieskuteczność
Reakcja na przeciwnika: Zabija
Duchowość: Nawraca innych Narzuca duchowy reżim, dyscyplinę
Intelekt: Uczy się poprzez współzawodnictwo, osiągnięcia
Związki międzyistotalne: Zmienia i modeluje innych dla własnej przyjemności, projekty pigmaliońskie
Emocje: Kontroluje, wypiera za świadomości, aby coś osiągnąć czy postawić na swoim
Zdrowie: Przyjmuje reżim, dyscyplinę, sporty zespołowe
Praca: Pracuje ciężko, aby osiągnąć cel, oczekuje nagrody
Środki: Tworzy system pracujący na niego, woli być bogaty
Zadania/Osiągnięcia: Stanowczość Pewność siebie Odwaga Szacunek

[center:e6342b2d17]Mag[/center:e6342b2d17]

Cel: Autentyczność Jedność Równowaga Pełnia
Obawy: Rozkojarzenie Powierzchowność Wyobcowanie
Reakcja na przeciwnika: Utożsamia się z nim
Duchowość: Doświadcza Boga we wszystkim, szanuje odmienne drogi doświadczania świętości
Intelekt: Dopuszcza osobliwości, uczy się w grupie lub sam, ponieważ to go bawi
Związki międzyistotalne: Szanuje różnice, potrzebuje związków partnerskich
Emocje: Dopuszcza emocje do siebie; Uczy się od siebie i od innych
Zdrowie: Zważa na zdrowie, ćwiczy ciało i właściwie się odżywia
Praca: Pracuje z prawdziwego powołania, uważa pracę za nagrodę samą w sobie
Środki: Dobrze się czuje zarówno z małą jak i dużą ilością pieniędzy, nie oszczędza
Zadania/Osiągnięcia: Szczęście Radość Obfitość Akceptacja Wiara


[center:e6342b2d17]Strona Ciemności[/center:e6342b2d17]

[center:e6342b2d17]Dziecko[/center:e6342b2d17]

Opis: Nigdy nie dorosłeś i nie zamierzasz dorastać. Niby wszyscy mają cię wychowywać, ale Ty się temu sprzeciwiasz. To nie do pomyślenia, by ktoś Tobą kierował! Wg Ciebie wszystko Ci wolno - powinieneś robić, co tylko chcesz, nie zaś to, co powinieneś.
Cechy bestii-dziecka:
- Buntowniczość
- Porywczość
- Brak konsekwencji
- Egoizm
- Zarozumiałość
Przyczyny szału:
- Blokady i ograniczenia nałożone na to, co bohater lubi i co mu się podoba
- Upominanie przez kogoś, co ma robić, co mu wolno, a co nie
- Udowodnienie, że jego osiągnięcia są w jakiś sposób mało trwałe; przerwanie jego wybuchu samozadowolenia
Sposoby zapobiegania:
- Pokora
- Świadomość
- Podejmowanie odpowiedzialności

[center:e6342b2d17]Okrutnik[/center:e6342b2d17]

Opis: Tak naprawdę to nie czujesz świata, jesteś od niego lekko oderwany. Mówią Ci, że jesteś zimny, a to jedyne, co możesz poczuć - zimno. Poczucie uczuć i nastrojów innych jest dla Ciebie zabawne - i nic sobie nie robisz z nich, nie przywiązujesz się do nich. Po prostu Cię one nie obchodzą - sprawa właściciela uczuć, jak na niego wpływają. Lubisz za to wywoływać jedno, pewne określone uczucie u napotkanych osób lub u znajomych.
Uwaga: tym uczuciem nie musi być akurat ból. Może być to wstyd, smutek, złość.
Cechy bestii-okrutnika:
- Nieczułość
- Upartość
- Złośliwość
Przyczyny szału:
- Niemożność wywołania u upatrzonej osoby ulubionego przez siebie uczucia
- Poczucie ciepła, litości, miłosierdzia
- Uniemożliwienie przez kogoś w jakiś sposób planu lub postępku
Sposoby zapobiegania:
- Samoocena, czyli wnikliwe porównanie swojej sytuacji z sytuacjami innych
- Próba dostrzeżenia dobra w postępowaniu innych
- Zrozumienie (doświadczanie) uczucia, które chce się wywołać u innych

[center:e6342b2d17]Potwór[/center:e6342b2d17]

Opis: Wszystko staje się kiedyś męczące, a to powoli sprawia, że sam przejmujesz to niewyobrażalne zmęczenie. Trudno jest je Ci utrzymać, dlatego puszczasz swoje wodze w najbardziej nieoczekiwanych momentach. Dobrze byłoby, gdybyś naprawdę je popuszczał, ukazywał swoje ohydne czyny, ale Ty zawsze na siłę chcesz je ukryć przed innymi i samym sobą.
Cechy bestii-potwora:
- Brak pohamowania i opanowania
- Brak poczucia sensu życia
- Uparte ukrywanie swoich uczuć, zamiarów i postępków
Przyczyny szału:
- Dostrzeżenie, że coś idzie po kogoś myśli i wszystko jest pod kontrolą
- Zaobserwowana litość lub miłosierdzie
- Odkrycie przez kogoś skrywanych przez bestię uczuć, zamiarów, czynów
Sposoby zapobiegania:
- Przewodniczenie bestii
- Litość lub miłosierdzie okazane postaci
- Pokazanie dobrych czynów i postępów postaci, zainteresowanie się jej problemami i nią samą

[center:e6342b2d17]Hedonista[/center:e6342b2d17]

Opis: Życie jest piękne. Wszystkiego można w najlepszy sposób doświadczyć, zatopić się w rzeczywistości. Żyć chwilą, wykorzystywać co popadnie, brać, brać, brać. Na świecie ukryte są przyjemności, z których chociaż raz trzeba skorzystać. Jest też wiele sposobów na doświadczanie jednej rzeczy lub zjawiska. To, co robisz, musi być przyjemne. Jednym zdaniem: podchodzisz do życia całkowicie oddając się przesłaniu "Carpie Diem!".
Cechy bestii-hedonisty:
- Poszukiwanie przyjemności w najróżniejszych formach
- Wykorzystanie wszystkich możliwych okazji na np. wzbogacenie się, doznanie przyjemności, zdobycie kontaktu
- Całkowita uległość żywiołom - materii
Przyczyny szału:
- Gdy wszystko nie idzie po myśli i na wskutek tego postać musi doświadczyć zupełnej przeciwności przyjemności, jak bólu, smutku, złości
- Przez długi okres czasu brak możliwości lub okazji do doświadczania czegoś niezwykłego
- Brak urozmaicenia doznań, zmęczenie
Sposoby zapobiegania:
- Pozostawienie hedonisty samemu sobie, by jedna przyjemność mu się znudziła, a potem podsunąć mu mniej hedonistyczny sposób życia
- Pokazanie mu przykładu racjonalnego i zwykłego życia, z małym wykorzystywaniem świata
- Skupienie uwagi bestii na sprawach wiecznych poprzez ukazanie ulotności życia (śmierci i skutków przemijania)

[center:e6342b2d17]Dominator[/center:e6342b2d17]

Opis: Wszyscy istnieją po to, byś mógł ich kontrolować i wykorzystywać do swoich celów. Każdy jest przydatny, każdy jest na swój sposób ciekawy. Posiadasz wrodzony talent do czarowania i zainteresowania sobą ludzi. Trudno jest ci bez ludzi, więc posługujesz się nimi, by wykonywali najróżniejsze zadania dla Ciebie. Czasami nie wiedząc, że robią tak, jak Ci jest po myśli, ani, że tak naprawdę to Ty wytworzyłeś w nich pomysł na to, co robią. Dominator to mistrz manipulacji i słowa.
Cechy bestii-dominatora:
- Dominowanie wszystkiego, by mu służyło
- Skryte posługiwanie się innymi w celu spełnienia jego zachcianek
- Upartość, niewzruszony duch
- Fałszywa skromność, a także subtelne oddziaływanie za pomocą środka wyrazu
Przyczyny szału:
- Odkrycie, że sam jest manipulowany
- Skuteczny bunt tych, którzy odkryli, że są zdominowani
- Brak perspektyw i widzenia wyjścia, w razie uniemożliwienia jego dążeń
- Solidna krytyka, upokorzenie, przejęcie przez kogoś innego manipulacji daną osobą
Sposoby zapobiegania:
- Ukazanie, że manipulacja idzie w obie strony, że zachowana jest pomiędzy tym równowaga
- Złamanie ducha i pokazanie innej drogi powiązań z innymi postaciami
- Pomoc w kształtowaniu się zdolności i umiejętności postaci


[center:e6342b2d17]Neutralna Strona[/center:e6342b2d17]

[center:e6342b2d17]Asertywna[/center:e6342b2d17]

Cnota: Sprawiedliwość
Metoda: Sprzeciw
Dążenie do Równowagi: Umiarkowanie
Pokuta: Przyjęcie lub nałożenie na siebie kary za winę
Stałość: Wybranie trwałych poglądów, które od zawsze przyczyniają się do rozwoju
Ułomność: Upartość

[center:e6342b2d17]Zgodna[/center:e6342b2d17]

Cnota: Zrozumienie
Metoda: Obserwacja
Dążenie do Równowagi: Utrzymywanie się pośrodku, zapobieganie swoim skrajnościom
Pokuta: Uniżenie się
Stałość: posiadanie rozumnych i wiecznych podstaw
Ułomność: Brak determinacji

[center:e6342b2d17]Obojętna[/center:e6342b2d17]

Cnota: Bezstronniczość
Metoda: Dyplomacja
Dążenie do Równowagi: Porozumienie
Pokuta: Poparcie strony dobrze czyniącej dla środowiska
Stałość: Trzymanie się swojego monitorowania walczących stron
Ułomność: Brak zdecydowania

[center:e6342b2d17]Zmienna[/center:e6342b2d17]

Cnota: Pomoc
Metoda: Zmiana
Dążenie do Równowagi: Zrównoważenie
Pokuta: Odszkodowanie
Stałość: Poświęcenie się swojej misji
Ułomność: Zmienność

[center:e6342b2d17]Niewinna[/center:e6342b2d17]

Cnota: Cichość (Przyjacielstwo)
Metoda: Skrywanie swojego dążenia
Dążenie do Równowagi: Milczenie, czyli Stoicyzm
Pokuta: Brak
Stałość: Brak większego przywiązania do czegokolwiek
Ułomność: Brak charakteru
 
Solfelin jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:27.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164