Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Kufer skarbów > Porzucone projekty > Cerulean Tomcat > Untouchables: Transformation
Zarejestruj się Użytkownicy

Untouchables: Transformation Forum przeznaczone na teksty i materiały związane z autorskim systemem do starego Świata Mroku.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-07-2006, 02:08   #1
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 1 Solfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumny
Przebudzanie Magów

[center:0ef7677806]Przebudzanie Magów[/center:0ef7677806]

Nietykalni posiadają coś, co zwie się istotalną Kwintesencją, Kwintesencją, która posiada osobowość. Ta energia nie tylko posiada swoją moc jako substancja, ale też i właściwości, dzięki temu, że w niektórych przypadkach jest osobowa. Zaś dlatego, że ma osobowość, posiada też zabarwienie, filtr, przez który przechodzi jej dążenie do akcji w środowisku, w którym obecnie istnieje.

Z powyższego wynika także to, że od początku Awatar maga jest oczyszczony lub splugawiony oraz posiada esencję identyczną do esencji Nietykalnego. Przyjmuje też kilka jej cech, na przykład Sfery, które na początku posiada Mag, zależą od Mocy, które posiada Nietykalny.

Czyści mogą przebudzać osobowości w magach. Kim jednak jest mag przed Przebudzeniem? Swoją pierwszą Epifanią? Jest człowiekiem, który składa się z Kwintesencji istotalnej, lecz z bardzo małej jej ilości. Osobowość przez to jest zawężona, bardzo mało się rozwija i przejawia się tylko częściowo.

Mag zaś to człowiek po Przebudzeniu. Człowiek, który uzyskał Świadomość tego, że składa się z magii, którą czyni, że jest stworzony z pierwotnej energii zwanej Kwintesencją. Osobowość maga, czyli człowieka po Epifanii jest pełna, w pełni doświadczana przez niego, przynajmniej ta część, która wcześniej nie była nawet świadoma samej siebie - świadoma swojej mocy oraz tego, że istnieje również na płaszczyźnie duchowej.

Co daje taką świadomość człowiekowi? Część osobowości samej Świadomości Nietykalnego. Daje on cząstkę swojego „ja”, cząstkę własnej istotalnej Kwintesencji. Ona się dołącza do osobowości oraz świadomości człowieka i funkcjonuje jak jego część, lecz po pewnym czasie okazuje się, że jest wirusem w systemie energetycznym człowieka. By zatem zostać przyjęta jako ochrona systemu, musi wykonać pewne zadania, które pomogą się jej całkowicie połączyć jako cząstka ze świadomością śmiertelnika.

Postęp w Ścieżce maga zatem nie tylko uczy go, jak używać swojej mocy, ale też sprawia, że jego Awatar staje się bardziej mu bliski i zażyły. Nie jest do końca jest wyjaśnione, czy Czyści mogą przebudzać ludzi, czy nie. Według naturalnego porządku rzeczy ludzie sami powinni się rozwinąć, bez pomocy istot z zewnątrz. Dlatego czasami przebudzanie Awatara jest wbrew istocie, która posiada własną osobowość.

Te właśnie moralne sprzeczności znacznie wpływają na trudność przebudzenia człowieka.
Posiada naturalne opory przed włączeniem cudzej świadomości do jego własnej. Jednak Wolna Wola, będąca ochroną, tutaj może przysłużyć się jako katalizator. Większość Nietykalnych właśnie ją wykorzystuje jako czynnik, który pozwala im przebudzić maga, który podejmuje nieświadomie wybór o przebudzeniu się i przyjęciu obcej osobowości.

System: by przebudzić człowieka i przemienić go w maga, należy go zaabsorbować światem. Musi zacząć się interesować rzeczywistością w niecodzienny sposób, zacząć dostrzegać w niej abstrakcję. Pojąć, że świat to nie tylko czyny ludzi, to, co codziennie robią, co robią kiedy indziej, itp. ale też, że świat to przyroda, natura oraz zjawiska, również te paranormalne i anomalne - są całym światem, wraz z ludźmi i resztą zwierząt. Wtedy uświadomi sobie i przyswoi sobie naukę o mocach, które drzemią wokół niego, nie zaś w jego czynach, które są wyłącznie jego i są ludzkie.

Każda ze Stron inaczej pojmuje opuszczenie swojego malutkiego świata człowieka:
Świetlani sprawiają, że ludzie zaczynają wierzyć, że istnieje niebo, drugi wymiar, do którego należy dążyć - tak zapominają, że istnieje świat czynów ludzi i dostrzegają przyrodę i system zwany „Niebem” (kosmosem).
Niebiańscy zachęcają swoich faworytów, by często patrzyli w gwiazdy i wierzyli, że one pomogą w interpretacjach zjawisk aktualnie wydarzających się na świecie.
Odcienie interesują śmiercią i przejściem z jednego do drugiego życia tak, by wydało się tajemnicze i straszne. Tym sposobem dystansują ludzi od ich codziennego życia.
Piekielni stosują różne piekielne sztuczki, które wywołują u ludzi panikę, albo przekonanie, że muszą mieć jakąś moc.
Pierwotni wykorzystują szamańskie techniki, by ludzie weszli w świat czarowników i poddali się „Mocy”, przyłączyli do jej nieskończoności.
Szaleńcy wprawiają swoich podopiecznych w szaleństwo, abstrakcyjne i międzywymiarowe oraz wielowymiarowe pojmowanie wszechświata, skomplikowane, zakręcone, ale równocześnie paradoksalnie proste oraz klarowane widzenie, zupełnie jak dziecko, które jednak posiada o wiele więcej lat i doświadczeń niż niejeden dorosły.

W powyższe sposoby najczęściej Nietykalni wprowadzają ludzi w świat magii, a oni - dzięki tym sposobom - stają się uczestnikami swoich pierwszych Epifanii.

To jest część narracyjna Przebudzenia Magów. Koniecznie należy odegrać tą część jako wprowadzenie. Powoduje u nich nieodwracalne, fanatyczne przekonanie, że muszą wykonać swoje zadanie - ich Wolna Wola wybiera przyłączenie osobowości Nietykalnego.

Zatem, gdy Gracz spowoduje u człowieka nowe spojrzenie na świat, magyczne spojrzenie, zaczyna się zmaganie o dobry, zły, lepszy lub gorszy start maga. Tutaj potrzeba rzutów.

Gracz rzuca o początkowe Arete maga tyloma kostkami, ile ma poziomów w swoim Arete. Każdy sukces dodaje 1 do początkowego Arete maga, które na początku wynosi 0. (Dopiero jeden sukces dodaje 1 punkt Arete.) Jednak maksymalnie można dodać 3 punkty do Arete maga.

Za każdy raz, który Gracz chce rzucać na podwyższenie Arete maga wymaga stałego wydania 1 własnego punktu Arete po rzucie. Można oczywiście podwyższać tylko do 3 poziomu.

Nietykalny również musi oddać część swojej Kwintesencji i Stopnia Czystości, by przelać część swojego jestestwa do osobowości człowieka. Mag na początku będzie miał tyle Kwintesencji, ile mu Czysty oddał. Do oddania części jestestwa potrzeba tylko 2 punktów Stopnia Czystości. Wybrane są one przez Gracza.

Karta oddawania SC
Strona Światła: 2 punkty stopnia oczyszczenia
Strona Ciemności: 2 punkty stopnia splugawienia
Neutralna Strona: 1 punkt stopnia oczyszczenia, 1 punkt stopnia splugawienia

Podwyższanie poziomu Arete maga wymaga wymyślenia przygody przez Gracza. Wymyśla on fabułę, scenerię oraz przeszkody, które musi pokonać mag, by stać się oświecony i pójść dalej w rozwoju na swojej Ścieżce.

Stworzenie kieszonkowej rzeczywistości, w której rozegra się walka maga o kolejny stopień w swoim rozwoju, wymaga 1 punktu Kwintesencji na każdy poziom Arete maga. Przykładowo Nietykalny posiadający maga o Arete 5 musi oddać 5 punktów Kwintesencji, by stworzyć mu środowisko odpowiednie do przeprowadzenia przygody, w którym nauczy się czegoś, co popchnie go dalej w rozwoju własnej Świadomości.

Każde następne 3 zdobyte Arete poczynając od 4 poziomu Arete maga dodają 1 punkt do Arete Nietykalnego.

Karta rozwoju Arete
1-3 poziom Arete = zero bonusów dla Nietykalnego
4 poziom Arete = +1 do Arete Czystego
7 poziom Arete = +1 do Arete Nietykalnego
10 poziom Arete = +1 do Arete Czystego

Początkowe Sfery magów zależą od Mocy Nietykalnego, który ich przebudził. Poniżej podane są Sfery, które mogą się przejawić dzięki danej Mocy Nietykalnego.

Karta Sfer
Pierwsza = Kierunek, Przewodnictwo
Materia = Przejawianie, Rozkład/Tworzenie
Życie = Przejawianie, Rozkład/Tworzenie
Siły = Żywioł, Przewodnictwo
Czas = Eteretyka, Przenikliwość/Poznanie
Korespondencja = Eteretyka, Przenikliwość/Poznanie
Umysł = Magnetyzm, Przenikliwość/Poznanie, Oczyszczanie/Splugawienie
Duch = Przewodnictwo, Przenikliwość/Poznanie
Entropia = Rozkład/Tworzenie, Oczyszczanie/Splugawienie

Esencja maga zależy całkowicie od esencji Nietykalnego, który go przebudził.


[center:0ef7677806]Rytuał Gilgula[/center:0ef7677806]

Jest to rytuał, w którym część osobowości maga, mianowicie część, którą dał sam Nietykalny, zostaje wygnana ze świadomości Przebudzonego. W ten sposób traci on swoją moc i oświecenie, którego dostąpił i przestaje czynić magyię.
 
Solfelin jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:40.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172