Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Kufer skarbów > Porzucone projekty > Cerulean Tomcat > Untouchables: Transformation
Zarejestruj się Użytkownicy

Untouchables: Transformation Forum przeznaczone na teksty i materiały związane z autorskim systemem do starego Świata Mroku.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 18-08-2006, 01:04   #1
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 105 Solfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znany
Narracja

[center:4aef1852c8]Narracja[/center:4aef1852c8]

Opowiadanie Opowieści Nietykalnych jest trudnym i wymagającym zadaniem. Potrzebne jest do niego coś więcej, niż zwykły storytelling z ograniczoną liczbą słów. Należy wziąć pod uwagę kilka czynników, które wystąpią na sesjach.

1) Osnowa sesji, ciało - to, na czym się skupia. Podróż w czasie? Kosmos? Badanie własnej osobowości, własnego świata? Gdzie Gracze będą się znajdować?
2) Przeciwieństwa - wróg nie zawsze musi się objawić w postaci Nietykalnego, ale jako niespotykane trudności i blokady w podróżowaniu dalej. Jako zagadki, dziwne stwory, sny - błędy w świecie, w którym istnieje dany Nietykalny.
3) Sami Nietykalni i ich osobowości - to jest równie ważne jak osnowa sesji, albo nawet najważniejsze - Narrator (lub Gracze) powinni znać się na tyle dobrze, by móc stworzyć własny kierunek istnienia. Sens i powód współpracy i zderzania się ich światów.

Ad 1) To bardzo ważne, by wiedzieć, na jakiej przestrzeni będą operować postacie Graczy. To trzeba ustalić już przed sesją, albo przed stworzeniem postaci. Czy to będzie przestrzeń czasu, czy kosmosu, czy może jakieś planety, albo rzeczywistości materialnej - chodzi przede wszystkim o to, gdzie znajdują się postacie Graczy.

Własny zasób słów pozwala nam większy lub mniejszy świat stworzyć. Za ich pomocą możesz wytworzyć coś własnego, część siebie, będąca wydłużeniem Ciebie samego. Pamiętaj, że masz określony kształt. Ten kształt ciągle się kształtuje, od dziecka. Przez słowa i myśli, przez muzykę, dźwięk oraz otoczenie, a także przez czyny i wypełnienia obowiązków lub zaniedbania.

Na sesji Nietykalnych często będziecie spotykać się z sytuacją, w której będzie Wam brak słów do opisania danego zjawiska/otoczenia. Bądźcie spokojni o to! Wymyślajcie własne słowa i określenia, pobawcie się w kreatywność oraz kreację nowych rzeczy. Jesteście Paniami i Panami słów, zatem korzystajcie z tego, tworząc.

Ad 2) Przede wszystkim, jeśli chodzi o interakcje pomiędzy Świadomościami, ważna jest gra na Przeciwieństwach, podobieństwach i różnicach. Dobrze jest, gdy ktoś chce pokazać granicę, gdzie się one zacierają, a gdzie kontrast między nimi sam się podkreśla. Osobowość to nieustanna Przemiana - nieustanne kształtowanie własnej istoty, by w końcu została pożarta przez Źródło.

Ono więc oczyszcza, kształtuje swoje dzieci, by je później wchłonąć. Najważniejszym motywem przewodnim jest Przemiana - i należy do niej zachęcać lub zmuszać, opóźniać ją albo przyspieszać. Przez Przeciwieństwa, albo przez własną chęć rozwoju jednostki.

Ad 3) Sesja Nietykalnych ma na celu poznanie głębi i głębokiej psychiki osobowości ich postaci. Ma wejść w najgłębsze zakamarki, w największą ciemność lub światło, by odkryć lub zakryć coś przed sobą. Sesja Nietykalnych to wejście w podświadomość - w swoje wspomnienia i stworzenie świata, przygody na ich podstawie.

Narrator powinien starać się, by sesja tym właśnie zaowocowała. Gdy Gracze grają sami, również powinni o to zadbać. Sesja więc służy do zapoznania się. Każdy tworzy postać zgodną z czymś, w czym rzeczywistości jest ich twórca - każda postać jest odbiciem, częścią podświadomości i psychiki Gracza. Na sesji Nietykalnych to powinno być mocno podkreślone, że właśnie - podczas odgrywania i przedstawiania oraz interakcji - poznajecie się!


Te 3 czynniki są wystarczające do trzymania się ram sesji i wyznaczenia jej celu, nadania jej sensu oraz wnoszenia do niej rozrywki na ich bazie. Esencja rozrywki znajduje się 1 punkcie, nauki w 2, zaś głębi w 3.
 
Solfelin jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:24.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166