Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Kufer skarbów > Porzucone projekty > Cerulean Tomcat > Untouchables: Transformation
Zarejestruj się Użytkownicy

Untouchables: Transformation Forum przeznaczone na teksty i materiały związane z autorskim systemem do starego Świata Mroku.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-09-2006, 13:28   #1
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 1 Solfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumny
Multiwszechświat

[center:1fd0a8a268]Multiwszechświat[/center:1fd0a8a268]

By uzyskać totalny, całkowity obraz rzeczywistości, należy przedstawić ją z najwyższej pozycji. Z pozycji tego, który ją stworzył. Może się to i tak okazać niedostateczne; jednak przyjmijmy, że to pełny obraz stworzenia.

Cały multiwszechświat składa się z wszechświatów. Jest ich kilkadziesiąt. Każdy jest na innych zasadach, innych fizykach i metafizykach, tak odmiennych od naszego wszechświata, kosmosu, że byłoby to nam bardzo trudno sobie wyobrazić. W niektórych wszechświatach nie ma Strefy Wolnej Woli i nie wszystko jest dozwolone. Są inne substancje, inaczej zbudowane są atomy i pierwiastki; albo nie występują one wcale.

Zatem mamy obraz kilkudziesięciu wszechświatów nadzorowanych przez wysokie istoty, czasami bardzo potężnych Nietykalnych, albo tajemnicze Świadomości stworzone przez Źródło o esencji Nieskończonej.

Obrazu dopełni cała reszta. Są to wymiary oraz warstwy rzeczywistości. Wymiary zostały szczegółowo opisane w rozdziale 3. Jest ich 9, z domniemanym istniejącym 0, jeśli Gracze lub Narrator chcą go wprowadzić do gry. Są one poziomami rzeczywistości; płaszczyzną, na której żyje dany typ istot. Jak to było opisane, wszystkie wymiary wpływają na siebie, są zależne.

Wymiary są jak wieżowiec - jeśli górne piętro się załamie pod naporem ciężaru, zostanie zniszczone, ciężar spowoduje upadek górnej części i w rezultacie zniszczenie dolnej. Tak samo dolne, jeśli zostanie zniszczone, wszystko co jest na górze, runie. Wymiary są w ten sposób zależne od siebie. Choć praktycznie 6 wymiarów wraca do Źródła, 3 ostatnich, górnych wymiarów, to jednak Źródło daje im ponownie rzeczywistość do doświadczenia, znowu wypełnia 6 wymiarów istotami i substancją.

Warstwy rzeczywistości to zaś materia, antymateria i nie-materia. Wszystko jest materią. Substancją, nawet Duch, jednak to nieuchwytna i ulotna substancja, zdolna się przejawić na swój sposób. Potrafimy to określić jako nie-materię, ponieważ w rzeczywistości to materia nie posiadająca cechy materii. A to, że nie posiada takich cech i właściwości wcale nie oznacza, że nią nie jest. Tylko oznacza, że ukrywa je przed nami.

Materia to codzienny świat, rzeczywistość.
Antymateria to sen.
Nie-materia jest pomiędzy nimi; jest stanem medytacji, modlitwy, głębokiej ciszy, oddechu oraz ukojenia.

Nie-materia jest terenem neutralnym, na którym istnieje całkowita równowaga i zgoda pomiędzy materią, a antymaterią. Zaś materia i antymateria zawsze są terenami spornymi. Nietykalni, oraz inne istoty, w tym także ludzie, niektóre zwierzęta, jak koty, psy (posiadają znakomite zmysły) i wiele innych potrafią przechodzić z materii do antymaterii, ze świata codziennych spraw do snów, bajek i koszmarów. Z logiki do wyobraźni.

Mamy zatem obraz: wszechświatów, wymiarów oraz warstw materii. Jest to obraz ich budowy. By uzyskać ruchomy obraz, czyli film, trzeba byłoby nam uświadomić sobie mechanizmy, fizykę, ale także metafizykę i wszystkie zależności. Wszystkie wpływy, które powodują życie, a raczej jego rodzaj, jakość, styl - samo życie daje 8 wymiar, Boskiej Miłości, a wszystko inne objawia się poprzez niższe wymiary, od planu i przyczyn, po kolory, dźwięki, muzykę, uczucia, wolę. 8 wymiar powołuje życie, 9 Świadomości, 7 planuje każde działanie, zaś 6 pozostałych wymiarów odpowiadają za indywidualność.

Zasady, jak Prawo Karmy, prawo przyczyny i skutku, akcji i reakcji oraz inne zasady, metafizyka, fizyka, oddziaływania, wszystko to działa. Można nawet powiedzieć, że wszyscy filozofowie mieli rację. Każdy, gdyż wszystko, o czym mówili, przejawia się w rzeczywistości. Sprzeczne punkty widzenia potrafią istnieć w praktyce, jednak często spierają się w miejscach, gdzie się stykają. Miejsce wygrywa lepszy. Wszechświat działa najlepiej, jak potrafi, ponieważ wszystko planuje Boski Umysł. Zatem każda sytuacja musi być najlepsza dla każdej istoty.

W dalszym ciągu trzeba wziąć pod uwagę materię i antymaterię. W materii wszystko jest uzasadnione, sensowne, w antymaterii jest zupełnie przeciwnie. To, co jest sensem w materii, jest bezsensowne lub parodiowane w antymaterii. Występują tam specyficzne zasady, bardzo szybko się zmieniające, dlatego najlepszym porównaniem dla antymaterii jest stan ciekły substancji. Zasady zmieniają się szybko, i to ogólne zasady bytu. Materia w tym sensie jest stała. Ma stałe zasady oraz sztywne prawa fizyczne.

Gracze, jeśli zechcą, nie muszą bazować na naszym wszechświecie. Jednak jest polecane, by wzięli właśnie to miejsce, gdyż je najlepiej znają. Poza tym, ten wszechświat jest Strefą Wolnej Woli. (Nietykalni, chociaż przywiązani i lojalni wobec swych Stron, są wolni w czynieniu dobra lub zła - Świetlany może robić dobro na swój sposób, a Odcień zło na swój.)

Multiwszechświat jest bardzo złożony, jednak da się go wyobrazić. Zalecane jest też, oprócz wyobrażenia, zapoznanie się z literaturą science-fiction, gdyż taka zawiera najwięcej wizji kosmosu i często okaże się bardzo przydatna.
 
Solfelin jest offline  
Stary 29-09-2006, 19:43   #2
 
Lorn's Avatar
 
Reputacja: 1 Lorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputację
"Materia to codzienny świat, rzeczywistość.
Antymateria to sen.
Nie-materia jest pomiędzy nimi; jest stanem medytacji, modlitwy, głębokiej ciszy, oddechu oraz ukojenia."

Twoja teoria świata jest ciekawa, ale jest sprrzeczna z teorią Świata mroku. Idąc dalej w tym kierunku nie stworzysz spójnego systemu. Proponuję byś wrócił do kosmologii WoDa (Mag, Wilkołak) i znalazł cechy wspólne, którymi niewątpliwie bedzie umbra, a następnie nazywał żeczy po imieniu z tej terminologii lub zrobił tłumaczenie słownictwa i terminologii Nietykalnych na terminologię Świata mroku. Inaczej będzie to system oderwany od tamtej rzeczywistości i znajomość WoDa nie będzie miała znaczenia.
 
Lorn jest offline  
Stary 29-09-2006, 20:18   #3
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 1 Solfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumny
Antymateria to sen; ludzie podróżują swoimi duszami po snach, śnią; tam znajdują się ich idee - w Umbrze. Pytanie: czytałeś podręcznik do Maga? Ze zrozumieniem, oczywiście.

Nie-materia nie jest opisana w innych systemach, to fakt, ale prowadzą do niej liczne ślady.
 
__________________
Soulmates never die...
Solfelin jest offline  
Stary 29-09-2006, 20:41   #4
 
Lorn's Avatar
 
Reputacja: 1 Lorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputacjęLorn ma wspaniałą reputację
Czytałem bodajrze wszystko co wyszło po polsku do WoDa i owszem spotkałem się ze dziedzinami marzeń i dlatego Ci właśnie mówię, że nie ma to nic wspólnego ze światem idei. Przeczytaj sobie uważnie o wysokiej umbrze to spostrzeżesz swoją pomyłkę.

Jeżeli znalazłeś jakieś ślady niematerii to powiedz gdzie.
 
Lorn jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest WÅ‚.
Uśmieszki są Wł.
kod [IMG] jest WÅ‚.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
Pingbacks sÄ… WÅ‚.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:00.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172