Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Kufer skarbów > Porzucone projekty > Cerulean Tomcat > Untouchables: Transformation
Zarejestruj się Użytkownicy

Untouchables: Transformation Forum przeznaczone na teksty i materiały związane z autorskim systemem do starego Świata Mroku.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10-09-2006, 14:09   #1
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 105 Solfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znany
Zwykłe akcje Nietykalnych

[center:19f85ec3fa]Zwykłe akcje Nietykalnych[/center:19f85ec3fa]

[center:19f85ec3fa]Poruszanie[/center:19f85ec3fa]

Czyści mogą poruszać się nie tylko w 3 wymiarach, ale aż w 6. Przez trzy pierwsze wymiary poruszają się normalnie, by gdzieś dojść, muszą przebyć długość odcinku, zniżyć się do odpowiedniej wysokości oraz ustawić się na odpowiednią szerokość. Przy kolejnym wymiarze, 4, muszą także wybrać odpowiednią epokę do odwiedzin, pamiętając przy tym, by uważać na Wzorce Rzeczywistości i Paradoks, gdyż nieodpowiednie pojawianie się może zmienić przyszłość.

By przejść przez 5 wymiar spokojnie, należy im wybrać odpowiednią wibrację, kształt, według którego podążą w docelowe miejsce. Ich rodzimy wymiar 6, nie przysparza im raczej kłopotów, z łatwością dostosowują swój charakter i formę do poziomu duchowego i intelektualnego istot, które chcą odwiedzić.

Powyższe uwagi są przy założeniu, że Narrator nie chce zbyt wielu rzutów i pragnie usprawnić przebieg sesji, kładąc nacisk na narrację.

System: By przejść z wyższego do niższego poziomu, dostosować się do niego, należy wykonać rzut na Arete + Umiejętności Orientacyjne. Za każdą kropkę w Przewodnictwie obniż Stopień Trudności, który oblicz z odległości wymiarów, które trzeba przejść. Za każdy wymiar należy dodać do początkującego ST w wysokości 3 każdą następną trójkę, tak więc przejście z 6 wymiaru do 4 wywołuje Stopień Trudności równy 9, bo początkowa jego wartość wynosi 3, plus 6 za 2 wymiary do przejścia. Gdyby postać miała Moc Przewodnictwa na poziomie 2, mogłaby obniżyć ST do wartości 7.

Po przejściu Nietykalny dostosowuje się do wymiaru, w którym jest. Dla jasności: Świadomość jest tam już bytem, swoim objawem, ale tylko jedną częścią. Całość nadal znajduje się w 6 wymiarze, jednak uwaga, koncentracja woli ułożona jest w wymiarze, na którym aktualnie skupia się Świadomość.

[center:19f85ec3fa]Tworzenie[/center:19f85ec3fa]

Nietykalni potrafią tworzyć rzeczy, nie potrzebując użycia Mocy, lecz jedynie obecnych niedaleko surowców. Odbywa się to poprzez pewną działalność Świadomości, narzędzia. Świadomości wystarczą użyć swojego zrozumienia, wiedzy i oświecenia, by stworzyć daną rzecz.

Potrafią tworzyć wszystko, co istnieje w 6 wymiarach, począwszy od linii, prostokątów, sześcianów, po humanoidów i uczuciodów aż do dźwiękoli oraz swoich własnych barw. Jest im bardzo trudno stworzyć kogoś z własnego rodzaju, raczej wynika to spontanicznie, podczas walki jednego Nietykalnego z drugim powstaje trzeci, neutralny albo zagubiona energia.

Surowców zwykłych potrzebują do stworzenia figur geometrycznych, do stworzenia istot cielesnych potrzeba im odpowiednich pierwiastków, gliny oraz znajomości genetyki. Do stworzenia uczucioidów trzeba im odpowiednich narzędzi wytwarzających dźwięk, dzięki nim formują te istoty i nadają im życie oraz charakter. Do wytworzenia dźwiękoli wystarczą im jedynie barwy, ich własny filtr Świadomości. Kolory, styl ich bytu potrafi wykreować dźwiękoludów.

System: Gracz, by stworzyć istotę lub rzecz musi rzucić na Arete i talent Artyzm. Każdy poziom w Mocy Tworzenie obniża ST o wartość równą 1. Gracz może tworzyć tylko istoty z niższych wymiarów, zatem wyłączając wymiar jego postaci, 6. Początkowy ST jest wysokości 5, dla stworzenia rzeczy w 6 wymiarze. Dla stworzenia istot i rzeczy w niższych wymiarach: za każdy wymiar niżej dodaj 2 stopnie do ST. Zatem wysokość ST dla stworzenia istoty 3-wymiarowej przez istotę 6-wymiarową, czyli postać Gracza, wyniesie 11, ale skoro ST taki jest niemożliwy, wyniesie maksymalną wartość 10. Jeśli jednak postać ma Moc Tworzenia, od razu jest to wliczone w działania obliczające wysokość ST. Przykładowo, gdy postać posiada Moc Tworzenia na poziomie 3 i chce stworzyć wyżej wymienioną istotę, ST działania nie wyniesie wartości 7 (10-3), ale 8 (11-3). Można też stworzyć ograniczenie, że jeśli ST przekroczy wartość 10, akcja jest niemożliwa, albo wprowadzić odejmowanie ilości kostek do rzutu.
Koszt działania to jedynie surowce i wiedza, która jest potrzebna do stworzenia danej istoty lub rzeczy.
Gdy istota zostanie stworzona, trzeba ją jeszcze wykształcić. Do tego celu trzeba rzucić na Arete i umiejętność Rzemiosło, a także za każdą kostkę, którą się rzuci trzeba wydać 1 punkt Kwintesencji. Jest to akcja złożona, ilość sukcesów i Stopień Trudności ustala Narrator albo Gracz w oparciu o to, jak bardzo doskonałą istotę chce stworzyć.
Charakter, styl istoty zależy od Stopnia Czystości tworzącego Nietykalnego.

[center:19f85ec3fa]Zmiana[/center:19f85ec3fa]

Świadomości mają zdolność zmiany rzeczywistości. Jest ona o wiele łatwiejsza w użyciu, niż jakakolwiek Sfera magów. Życiem Nietykalnego jest przemiana, zmiana jednej rzeczy w drugą, poprzez narzędzia, które mu są dostępne i cel, jaki chce osiągnąć. Przez to dąży do celu, dąży przez środek, przez rozwój.

Przed zmianą czegokolwiek trzeba to bacznie obserwować. Poznawać, badać, szukać cech dostępnych na danym poziomie istnienia, wymiaru, materii. Można także na szybko zmieniać, wpływać na coś, by np. przetorować sobie drogę, usunąć lub ominąć przeszkody, przyspieszyć prędkość podróży. Niezależnie od tego, zmiana zawsze jest przydatna.

Można także zmieniać na powrót rzecz do poprzedniego stanu, kształtu lub formy. By tego dokonać, należy odwrócić działanie, albo wykonać jego przeciwność. W ten sposób można zmienić coś na powrót, zmienić w coś, czym było. Można zatem i odkryć stan poprzedni rzeczy oraz sprawić, by substancja do tego stanu przeszłego wróciła.

System: by wykonać zmianę rzeczy lub istoty, jej stanu skupienia, warstwy rzeczywistości, charakteru, stylu lub kształtu, należy rzucić na Arete + umiejętność Rzemiosło. By rozpoznać, wybadać istotę, trzeba rzucić na Arete + wiedzę Diagnostyka. By przywrócić do stanu poprzedniego lub do sprawności trzeba rzucić na Arete + umiejętności Odtwórcze. Wszystkie rzuty są zależne od ST równego początkowo 4, za każdy poziom zaawansowania działania (zmiana stanu skupienia, warstwa) należy dodać odpowiednią ilość stopni, według tabeli podanej poniżej. Za każdy poziom w Przewodnictwie należy odjąć 1 punkt od Stopnia Trudności.


Akcja Wydatek Kwintesencji Modyfikatory ST
Zmiana stanu skupienia (ciało stałe, ciecz, gaz, inne) - + 3
Zmiana wymiaru - + 5 za 1 poziom wymiaru
Wymiana części - + 3 za jedną część
Usprawnienie działania 3/+1 do wartości cechy zdolności + wartość, którą ma aktualnie cecha
Odblokowanie/naprawienie 2/Za część + 2 za jedną część
Ulepszenie/wzmocnienie 5/+1 do wartości cechy charakteru, atutu, itp. + wartość, którą ma aktualnie cecha

Uwaga: zmiana wymiaru dotyczy innych istot, niż Nietykalnych.
 
Solfelin jest offline  
Stary 29-09-2006, 18:15   #2
 
Lorn's Avatar
 
Reputacja: 85 Lorn wkrótce będzie znanyLorn wkrótce będzie znanyLorn wkrótce będzie znanyLorn wkrótce będzie znanyLorn wkrótce będzie znanyLorn wkrótce będzie znanyLorn wkrótce będzie znanyLorn wkrótce będzie znanyLorn wkrótce będzie znanyLorn wkrótce będzie znanyLorn wkrótce będzie znany
Polemizujmy:

1. Cyt:” By przejść przez 5 wymiar spokojnie, należy im wybrać odpowiednią wibrację, kształt, według którego podążą w docelowe miejsce.”
Czy przypadkiem kształt nie jest cechą 3 wymiaru?

2. Z Twojego opisu wynika, że przejście do 3 wymiaru jest akcją niezwykle trudną ST12 czyli 10 i dopiero 3 poziom umiejętności w przewodnictwie może to zmienić. Czy atak na Intonów w „Ostatecznym Wstąpieniu” był takim przejściem do innego wymiaru, a jeżeli tak to dlaczego taka trudna akcja udała się tak wielu istotom mroku. I drugie pytanie Czy można dostać się z 6 do 3 wymiaru w 3 ruchać wykonując 3 testy na ST6?

3. Opisujesz przejście do wymiaru 4, wymiaru czasu jako coś łatwiejszego, dla ludzi czas jest jednoznacznie związany z 3 wymiarem, przenosząc się w czasie nie opuszczamy 3 wymiaru tylko zmieniamy współczynniki wymiaru czwartego. W związku z tym Nietykalni przenosząc się do 4 wymiaru powinni także znajdować się w 3 wymiarze, chyba że jest to przesunięcie czasu w wymiarze 6, enigmatycznym dla mnie w tej chwili wymiarze 5 lub przejście do wymiaru czasu samego w sobie, oderwanego od innych wymiarów.

4. Czas jest specyficznym wymiarem, każdy wymiar ma swoją przyszłość i przeszłość, a więc ma swoją historię. W związku z tym wymiar czasu przechodzi w poprzek wszystkich innych wymiarów i nie powinien być ustawiony na linii pomiędzy wymiarem 6 a 3. Skoro każdy wymiar ma swoje przecięcie w czasie to czym byłby wymiar czasu oderwany od jakiegokolwiek innego wymiaru? Można oczywiście sobie spróbować wyobrazić wymiar pozbawiony przestrzeni czyli 3 wymiarów, w którym żyją istoty pozbawione tych 3 wymiarów, ale po co. Znacznie sensowniej jest sobie wyobrazić strażników czasu posiadających 3 wymiary jako duchy istniejące na poziomie egzystencji czasu, jednak nie poruszające się w płaszczyźnie lecz w czasie tego konkretnego miejsca w którym żyją. Ogólnie byłbym za zrezygnowaniem z tworzenia wymiaru czasu samego w sobie bo wydaje mi się że nie powinien on istnieć oderwany od innych wymiarów i płaszczyzn.

5. Widzę to tak.
- Świat materialny, trójwymiarowy świadomy sam siebie i świadome jego istoty w nim żyjące.
- Ludzkie istoty sa świadome istnienia czasu ale nie potrafią go postrzegać, ani istot czasu.
- Podobnie ludzie mogą być świadomi nie materialnej, eterycznej warstwy egzystencji - Penumbry, cienia ziemi (czyli 5 wymiaru w moim poczuciu), istnienia duchów, ale także nie potrafią ich postrzegać. Fakt że czasem widzą duchy oznacza tylko tyle że to duchy im na to pozwalają.
- Podobnie ludzie mogą zdawać sobie sprawę z istnienia Aniołów i Demonów, zamieszkujących wymiar 6, to Wysoka, Niska i Środkowa umbra, tak zwane wymiary idei, wymiary wysokiej świadomości istnienia, czyli świat Astralny, dostępny dla niektórych magów o lotnym umyśle. W środkowej umbrze jest bodajże kilkanaście królestw, a niską i wysoką umbrę można by potraktować jako równorzędne im królestwa tylko o innej idei – dobra i zła.

6. Napisałeś: Gdy istota zostanie stworzona, trzeba ją jeszcze wykształcić. Ale nie podałeś stopnia trudności na który wykonuje się rzut.

7. Magowie, mistrzowie Czasu nie mogą przenosić się w przeszłość, tylko w przyszłość, czy zezwolisz na to Nietykalnym. Wydaje mi się że ich tez powinna obowiązywać ta reguła, wystarczy że będą mogli podglądać przeszłość. Inaczej się wszystko pochrzani.

8. Z rezygnowałbym też z tworzenia wymiaru

9. „Zmiana stanu skupienia (ciało stałe, ciecz, gaz, inne) - + 3.” Pomiędzy ciałem stałym a gazem są tylko 2 stopnie a nie 3.

10. Wiedza Diagnostyka wydaje mi się dość niefortunnym określeniem, np. diagnostyka silnika od razu się kojarzy. Proponowałbym raczej talent Wejrzenie. Podobnie Wymiana części - + 3 za jedną część, wyczuwał lekki posmak terminologii motoryzacyjnej, zamiast duchowej. Może lepiej odtworzenie, odrodzenie, regeneracja.
 
Lorn jest offline  
Stary 30-09-2006, 17:01   #3
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 105 Solfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał Lorn
1. Cyt:” By przejść przez 5 wymiar spokojnie, należy im wybrać odpowiednią wibrację, kształt, według którego podążą w docelowe miejsce.”
Czy przypadkiem kształt nie jest cechą 3 wymiaru?
Musisz wyobrazić sobie, że wymiary same w sobie są jak formy, w których zamknięte są rzeczywistości. Zatem jest forma Czasu, forma Charakteru (Osobowości/Świadomości), itd. W związku z tym, kształt jest umowny; 3 wymiar to jedynie długość, szerokość i wysokość, nic ponadto.

Cytat:
Napisał Lorn
2. Z Twojego opisu wynika, że przejście do 3 wymiaru jest akcją niezwykle trudną ST12 czyli 10 i dopiero 3 poziom umiejętności w przewodnictwie może to zmienić. Czy atak na Intonów w „Ostatecznym Wstąpieniu” był takim przejściem do innego wymiaru, a jeżeli tak to dlaczego taka trudna akcja udała się tak wielu istotom mroku. I drugie pytanie Czy można dostać się z 6 do 3 wymiaru w 3 ruchać wykonując 3 testy na ST6?
Pamiętaj, że Nietykalni pewne umejętności mają. To w praktyce może okazać się mniej trudne, niż w teorii.
Przejście 3 wymiarów faktycznie jest trudne, ale przejście za jednym razem tylu wymiarów. I masz rację, pytając o wiele razów - tak, oczywiście, że można przejść małymi krokami (albo od razu).

Cytat:
Napisał Lorn
3. Opisujesz przejście do wymiaru 4, wymiaru czasu jako coś łatwiejszego, dla ludzi czas jest jednoznacznie związany z 3 wymiarem, przenosząc się w czasie nie opuszczamy 3 wymiaru tylko zmieniamy współczynniki wymiaru czwartego. W związku z tym Nietykalni przenosząc się do 4 wymiaru powinni także znajdować się w 3 wymiarze, chyba że jest to przesunięcie czasu w wymiarze 6, enigmatycznym dla mnie w tej chwili wymiarze 5 lub przejście do wymiaru czasu samego w sobie, oderwanego od innych wymiarów.
Wymiarologia - twierdzi, że każdy wymiar jest ze sobą związany, ale każdy wymiar zarazem jest sam w sobie rzeczywistością, płaszczyzną, na której mieszkają charakterystyczne dla danego wymiaru istoty. Każdy wymiar jest powiązany ze sobą. To, że np. 7 wymiar jest Boskim Umysłem, przyjmuje to, że poniższe wymiary są zmienne i dostosowuje się do nich, tworząc dla nich plan działań.

Tak samo, 4 wymiar wpływa na 3 mocno, ale 4 wymiar to inna rzeczywistość, niedostępna ludziom - jeszcze - jako miejsce zamieszkania. Oni mieszkają tylko w przestrzeni. Są zależni od czasu. Tak samo Czas jest zależny od 3 wymiaru - od jego długości chociażby.

Cytat:
Napisał Lorn
4. Czas jest specyficznym wymiarem, każdy wymiar ma swoją przyszłość i przeszłość, a więc ma swoją historię. W związku z tym wymiar czasu przechodzi w poprzek wszystkich innych wymiarów i nie powinien być ustawiony na linii pomiędzy wymiarem 6 a 3. Skoro każdy wymiar ma swoje przecięcie w czasie to czym byłby wymiar czasu oderwany od jakiegokolwiek innego wymiaru? Można oczywiście sobie spróbować wyobrazić wymiar pozbawiony przestrzeni czyli 3 wymiarów, w którym żyją istoty pozbawione tych 3 wymiarów, ale po co. Znacznie sensowniej jest sobie wyobrazić strażników czasu posiadających 3 wymiary jako duchy istniejące na poziomie egzystencji czasu, jednak nie poruszające się w płaszczyźnie lecz w czasie tego konkretnego miejsca w którym żyją. Ogólnie byłbym za zrezygnowaniem z tworzenia wymiaru czasu samego w sobie bo wydaje mi się że nie powinien on istnieć oderwany od innych wymiarów i płaszczyzn.
Wymiar 4 jest połączony z innymi wymiarami, jak wcześniej mówiłem i w tekstach pisałem. Każdy wymiar jest ze sobą związany, zależny od siebie.
4 wymiar jest wymiarem samym w sobie.

Gdyby nie było 4 wymiaru, nie istniałby czas. Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość - to jest jedno na płaszczyźnie samego czasu. To specjalne kanały, jakby poczekalnia. Dlatego też magowie widzą w ten sposób czas, przez zwierciadło.

Cytat:
Napisał Lorn
5. Widzę to tak.
- Świat materialny, trójwymiarowy świadomy sam siebie i świadome jego istoty w nim żyjące.
- Ludzkie istoty sa świadome istnienia czasu ale nie potrafią go postrzegać, ani istot czasu.
- Podobnie ludzie mogą być świadomi nie materialnej, eterycznej warstwy egzystencji - Penumbry, cienia ziemi (czyli 5 wymiaru w moim poczuciu), istnienia duchów, ale także nie potrafią ich postrzegać. Fakt że czasem widzą duchy oznacza tylko tyle że to duchy im na to pozwalają.
- Podobnie ludzie mogą zdawać sobie sprawę z istnienia Aniołów i Demonów, zamieszkujących wymiar 6, to Wysoka, Niska i Środkowa umbra, tak zwane wymiary idei, wymiary wysokiej świadomości istnienia, czyli świat Astralny, dostępny dla niektórych magów o lotnym umyśle. W środkowej umbrze jest bodajże kilkanaście królestw, a niską i wysoką umbrę można by potraktować jako równorzędne im królestwa tylko o innej idei – dobra i zła.
Cytat:
Napisał Lorn
6. Napisałeś: Gdy istota zostanie stworzona, trzeba ją jeszcze wykształcić. Ale nie podałeś stopnia trudności na który wykonuje się rzut.
Poprawione.

Cytat:
Napisał Lorn
7. Magowie, mistrzowie Czasu nie mogą przenosić się w przeszłość, tylko w przyszłość, czy zezwolisz na to Nietykalnym. Wydaje mi się że ich tez powinna obowiązywać ta reguła, wystarczy że będą mogli podglądać przeszłość. Inaczej się wszystko pochrzani.
Dziwne - można przenieść się w przyszłość, która jest nie wiadomą, a w przeszłość nie?
Nie, mogą przenosić się w przeszłość. Nic się nie chrzani - tak naprawdę, to wszystko się zmienia. Teraźniejszość jest bardzo subiektywna. Dla tych z przyszłości to jest "teraźniejszość", dla tych z przeszłości to jest "teraźniejszość".

Przenosić się w przeszłość, to tak naprawdę przenosić się w ustalony z góry plan. Rzeczywistość i tak sprawi tak, że historia przebiegnie według kilku możliwych dróg wyboru (których Nietykalny, jakby na to nie patrzyć, nie ma ). Wzorce Rzeczywistości i Paradoks do czegoś zobowiązują.

Cytat:
Napisał Lorn
8. Z rezygnowałbym też z tworzenia wymiaru
?

Cytat:
Napisał Lorn
9. „Zmiana stanu skupienia (ciało stałe, ciecz, gaz, inne) - + 3.” Pomiędzy ciałem stałym a gazem są tylko 2 stopnie a nie 3.
+3,
to jest modyfikator ST.

Cytat:
Napisał Lorn
10. Wiedza Diagnostyka wydaje mi się dość niefortunnym określeniem, np. diagnostyka silnika od razu się kojarzy. Proponowałbym raczej talent Wejrzenie. Podobnie Wymiana części - + 3 za jedną część, wyczuwał lekki posmak terminologii motoryzacyjnej, zamiast duchowej. Może lepiej odtworzenie, odrodzenie, regeneracja.
Diagnoza - medycyna.
Wymiana części - komputer?

Więc... Odtworzenie, odrodzenie, regeneracja już jest. Barter to termin ekonomiczny. Można jeszcze wymyślić własny termin.
 
__________________
Soulmates never die...
Solfelin jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:40.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166