Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Kufer skarbów > Porzucone projekty > Cerulean Tomcat > Untouchables: Transformation
Zarejestruj się Użytkownicy

Untouchables: Transformation Forum przeznaczone na teksty i materiały związane z autorskim systemem do starego Świata Mroku.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05-02-2007, 23:30   #1
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 105 Solfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znany
Możliwości narracji

[center:649592ba99]Możliwości narracji[/center:649592ba99]

Mało kto zdaje sobie sprawę, jakie są możliwości systemu Nietykalnych. Pomimo wielu wad, między innymi wielkie moce postaci oraz ich wielka nie-ludzkość i inny charakter, również mnogości złożeń i struktur samego świata Czystych, choć i także anty-wad - ograniczeń, wskazań co do samego środowiska życia Świadomości, są jeszcze jedna ważne atuty gry - są to właśnie wcześniej wspomniane możliwości systemu.

Jednak, czym się tutaj przejmować?
Widzimy sami, jaki dokładnie jest system: począwszy od samego opisu Świadomości, po Wymiary, relacje, aż do tego, co zdziałać może pojedynczy Nietykalny. Jednak omijamy bardzo ważną kwestię: generalizację. Trzeba to jakoś uporządkować i uzyskać całościowy obraz.

Potrzebny jest do rozwiązania i związania kwestii narracji. Czym zająć Graczy oraz ich postacie? Co jest najodpowiedniejsze, co się przyjmie, a co może zostać odrzucone? Najpierw zdajmy sobie sprawę, z jakim światem mamy do czynienia. Podczas, gdy w grach takich jak Wampir: Maskarada czy Wilkołak, Mag lub innych podobnych mamy do czynienia z określonym terenem, dość małym w porównaniu ze środowiskiem Czystych - w tych przypadkach, miejscem tym jest Ziemia - oraz z określonym czasem - współczesnością lub też średniowieczem lub dowolną, ale przynajmniej ściśle omówioną i znaną epoką - to w Nietykalnych nie dość, że mamy do wyboru ponad kilkadziesiąt wszechświatów, każdy z innymi prawami fizyki i zasadami rzeczywistości, to dodatkowo czas to cala nieskończoność.

Przypomnijmy, że Świadomości nie pochodzą z czasu, w znaczeniu, że dla nich Czas ma jakiekolwiek znaczenie w formie „początku”, czy „końca”. One wiedzą, że wszystko może mieć początek z innego wszystkiego, a to z kolei z jeszcze innego i tak dalej. Znają pojęcie nieskończoności i wiedzą, że Czas to bardzo złożony proces, ale jednak znajdujący się niżej w „wymiarowej ewolucji”, na 4 szczeblu.

Mamy zatem już jeden atut i jeden problem do rozgryzienia: Czas.

Następnym jest miejsce. Który wszechświat? Tam, gdzie jest Ziemia? Dobra. Dla ułatwienia można podpowiedzieć, że wszechświat, w którym znajduje się Ziemia, nazywa się czasem Strefą Wolnej Woli, ponieważ w tym wszechświecie wszystko jest dozwolone. A manipulacja innymi to sprytne działanie istot, którym udało się wymyślić, jak podpuścić innych do nieświadomej niewoli.
Poza tym, mamy tu dość znajome prawa: tu można czerpać całkowicie z literatury naukowo-fikcyjnej (science-fiction).

To jest nawet polecane. Zresztą, zawsze można ruszyć wyobraźnię. Przykłady? Proszę bardzo: latające samochody - w przyszłości ludzkości albo na innych planetach. Teleportacja przedmiotów i istot (lepsze i wygodniejsze windy, inna poczta, itd.). Widzicie? Jeden wynalazek - teleport - a tyle możliwości.

W Nietykalnych jesteśmy bez ograniczeń czasowych, miejsc, czy nawet warstwowych - możemy nawet podróżować po wszechświatach stworzonych przez samych siebie. Tak właśnie powstała wielka rzeczywistość piekła. Kreacja pozwala także stworzyć własne przybytki niebiańskie, wielkich wygód oraz dobrobytu.

Czas - sam Czas jest wymiarem - dlatego podróże w czasoprzestrzeni, a tym bardziej w samym Czasie mogą być bardzo interesujące. Zwłaszcza, że gdy zmienia się przeszłość, zmienia się przyszłość - i tym samym, można przypadkowo lub celowo wymazać samego siebie lub kogoś innego z przyszłości. Można także wrócić do stanu poprzedniego. Jak? To proste. Znaleźć przeznaczenie, które za to odpowiada.

Tak się składa, że gdy ktoś zmienia przeszłość, przyszłość dla danej istoty się zmienia - lecz w innej warstwie, gdzie indziej, w zakamarkach rzeczywistości przyszłość przed zmianą nadal trwa, lecz mniej widocznie dla oczu istot, które odważyły się ją zmienić. To dla nich droga zamknięta, chyba, że uda im się znowu powrócić relacje do stanu poprzedniego.

Widzimy już po samym gruncie, jakie daje możliwości system - to coś jak Mag, ale pomnożony przez niewiarygodną ilość razy, ze względu na Wymiary, warstwy rzeczywistości, wszechświaty oraz większą swobodę w rozmiarach: czasu, dźwięku oraz osobowości.

Sami Nietykalni także dają dużo możliwości. Co byś powiedział na podróż w głąb siebie? Albo w głąb osobowości innych? Czy gdziekolwiek zostało napisane, ze jest to zakazane? W Nietykalnych można nawet wejść w głąb własnej psychiki, charakteru - własnej lub czyjejś - i odkryć jej mechanizmy, a nawet w niej działać tak jakby się działało w normalnym świecie.

Podróże w wewnątrz mogą być równie ekscytujące co podróże na zewnątrz.

To są realne możliwości Nietykalnych. Dróg do narracji i stworzenia odpowiedniej przygody jest wiele - należy tylko wybrać jedną, właściwą drogę, zawężać ją tak, by otrzymać satysfakcjonujący środek, ekstrakt pozwalający stworzyć świetną Opowieść.
 
Solfelin jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:12.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166