Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Kufer skarbów > Porzucone projekty > Cerulean Tomcat > Untouchables: Transformation
Zarejestruj się Użytkownicy

Untouchables: Transformation Forum przeznaczone na teksty i materiały związane z autorskim systemem do starego Świata Mroku.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 15-08-2008, 01:02   #1
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 1 Solfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumny
Notka nt. Mocy dla czytelników i narratora

Dla narratora:
Moce mogą być czasami dość dużym wyzwaniem do opowiadania. Wymagają dość dużych zdolności narracyjnych, chociaż nadal możliwych w zasięgu każdego.

Możliwych, o ile zna się kilka prostych zasad:
Przykład: graczka/gracz chce, żebyś opisał jej/mu wszystko to, co czuje poprzez "Wszechstronność" (z Mocy "Przenikliwość/Poznanie"). Bardzo prawdopodobne, że bardzo krótkie opisanie wszystkiego zajęłoby Ci z 2 godziny.
Gdy masz na to czas, to nawet może to być bardzo przyjemne dla graczki/gracza, o ile robisz przerwy dla innych. Jeżeli zaś dysponujesz ograniczonym czasem (co bardzo prawdopodobne), to po prostu zapytaj konkretnie, czego lub raczej kogo graczka/gracz szuka i od tego punktu zacznij krótki opis doświadczeń, jednak wyczerpujący.

Zatem konkrety, przede wszystkim.

Drugie, jeśli pomijasz kostki i rzuty, to najlepiej nakierować grających do opowiadania dokładnego opisu użycia jakiejkolwiek poziomu Mocy, jednak bez "szczegółowych drobnostek". To także oszczędza czas, zachowując go na opowiedzenie ważniejszych rzeczy - i efektów używanych Mocy. Tak samo narrator też powinien omijać zbyt wielkiej ilości drobiazgów.
Piszę o tym, bo o to będzie się można łatwo załapać - bo po rozszerzeniu percepcji można nawet opisywać zwykły ruch mrówek w mrowisku i to jest świetne, gdy ktoś potrafi to doskonale opisać, poprzez zmysł "dotyku", czucia ich obecności i ruchu, jednakże na to samo można się załapać bardzo straszliwie, zmniejszając dynamikę akcji i wstrzymując rozwój przygody, jeśli takie opisywanie będzie się pojawiało za często.

Czyli bez rozległych opisów zbyt małych, za mało znaczących rzeczy, chyba, że masz na to czas i służy to rozluźnieniu grupy np. po ciężkich walkach.

Dla czytelników:
Moce Oczyszczenie/Plugawienie, Przenikliwość/Poznanie oraz Rozkład/Tworzenie mają podwójne nazwy, ponieważ z założenia miały to być dwie różne moce, tylko z zasady te same i tylko różne dla różnych Stron.

W praniu wyszło, że pominąłem to założenie.

Nie wiem, czy jeszcze coś zmienię odnośnie tego - jeśli na coś wpadnę, albo napiszę, to tu poinformuję poprzez edycję postu, albo nowy post, jeśli ktoś wypowie się na ten temat, krytycznie albo wyczekująco.
 
__________________
Soulmates never die...
Solfelin jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest WÅ‚.
Uśmieszki są Wł.
kod [IMG] jest WÅ‚.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
Pingbacks sÄ… WÅ‚.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:29.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172