Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG > Warhammer 40 000
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer 40 000 Warhammer 40 000 RPG i różne jego systemy


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06-08-2017, 22:06   #1
 
Eleishar's Avatar
 
Reputacja: 1 Eleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputację
Wh40k - konwersja talentów na Black Crusade

Większość talentów podstawowych w settingach do Wh40k działa tak samo, pomijając Black Crusade. Tu jednak nie na tych chcę się skupić, a na takich które pojawiły się w rozszerzeniach i pasowałyby zdecydowanie do BC, ale tam już nie występują. Jako że mamy tam inny schemat rozwoju talentów, zastanawiam się, co wziąć jako punkt odniesienia do konwersji. Czy koszt talentu w PD z settingu macierzystego przyrównać do Tierów i wybrać ten najbardziej zbliżony, czy spróbować określać Tier ad hoc, na podstawie tego co mam dostępne w podręczniku?
Pierwsze podsunę dwa przykłady, które są talentami dla alternate ranks Exploratora (czyli Tech-priesta), a IMO nadawałyby się idealnie dla Hereteca.

Unhallowed Discovery (koszt 500XP)
Cytat:
UNHALLOWED DISCOVERY (TALENT)
Prerequisites: Intelligence 40, Integrated Psychically-Charged Xenos Artefact
By integrating psychically charged xenos artefacts into his bionic form through arcane processes, an Acolyte of Abraxas
can channel the power of the artefact through his mind, performing feats much like those of true psykers by virtue of
their tainted relics. The Psychic Technique that the Explorer can use depends on the origin and nature of the artefact;
the player and the GM should work together to choose an appropriate power from this volume, the ROGUE TRADER Core
Rulebook, or another ROGUE TRADER supplement that contains relevant powers (such as EDGE OF THE ABYSS).
The character gains Psy Rating 1 (or his Psy Rating increases by 1 if he already has a Psy Rating), and uses the Renegade
Psykers and Sorcerers section of Table 6-1: Psychic Strength on page 157 of the ROGUE TRADER Core Rulebook.
When an Explorer gains this Talent, he immediately learns a single Psychic Technique (as discussed above). The Explorer
may ultimately incorporate as many as three such Artefacts into his body, each giving access to a particular Technique as
determined by the player and the GM. If the artefact is ever removed, the Explorer loses the psychic power until such time as
the artefact is returned to him (provided he survives having it torn out of his cyber-mantle). Each time he acquires or replaces
an artefact, however, and each time he rolls on Table 6–3: Perils of the Warp (see page 161 of the Rogue Trader Core
Rulebook), he gains 1d5 Corruption Points and suffers 1d5 Energy Damage not reduced by Armour or Toughness Bonus in
addition to any other results as the strange device gains an ever greater hold over his augmented mind and body.



Machine of flesh (koszt 500XP)
Cytat:
A MACHINE OF FLESH (TALENT)
Talent Groups: Brute, Clawed/Fanged, Feels No
Pain, Multiple Arms, Nightsider, Regeneration, Sonar
Sense, Sturdy, Tough Hide, Venomous, Winged
Flesh is not a weakness as far as you are concerned, but
rather a font of untapped potential. Locked within your
genes and your tissues are the secrets to greater power,
and though you do not eschew the purity of steel
nor your existing implants, you see them only as part
of the mechanism by which you can better yourself.
You gain one of the following mutations: Brute,
Clawed/Fanged, Feels No Pain, Nightsider, Tough
Hide, or Venomous, or one of the following Traits:
Regeneration, Sonar Sense or Sturdy. You gain that
Trait or the effects of the Mutation (although, as you
are either grafting biological systems into your body
or manipulating your own genetic structure, whether
or not you are actually a mutant is debatable).



Czekam na opinie i pomysły
 
__________________
Nieważne kto śmieje się ostatni, grunt żebym był to ja.
Eleishar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:35.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172