Tak, RT ma być kompatybilny z DH. Inaczej wygląda tylko sprawa z "levelami" postaci. Postacie początkujące w RT, są potężniejsze i mają lepszy sprzęt. W podręczniku ponoć mają być szczegóły konwersji i ma być propozycja płynnej zmiany z pomagiera inkwizytora na oficera statku Rogue Tradera. Swoją drogą, pewnie fajnie będzie latać takim starożytnym miastem, którego niektóre sektory od setek lat są niedostępne i wylęgują się tam jakieś "warpowe" monstra. Dungeon zawsze pod ręką :) Szkoda tylko, że zrobione to będzie jedynie pod wielkie statki, a nie na przykład pod załogę guncuttera, która lata między systemami podpinając się pod statki mogące wejść w warp (jak w Eisenhornie). Tak wielka skala może z czasem stać się męcząca. No i to ogromne wyzwanie dla MG. W końcu gracze będą mieli do dyspozycji broń mogącą niszczyć miasta i setki posłusznych im żołnierzy. W przygodzie wprowadzającej statek ma 5km i 100.000 załogi. Ogranicza ich tylko całkiem ciekawy mechanizm zwany profitem. Na końcu przygody są różne scenariusze zakończenia i związane z nimi straty i zyski (pieniędzy i reputacji). Podejście "na chama" najczęściej daje niskie profity albo wręcz straty. (Ciężko sprzedać coś, co się rozsadziło, a i głowice nie są za darmo). W przygodzie jest jeszcze taki trochę prostacki myk - Rogue Trader na daną wyprawę dostaje glejt od Administorium i są tam konkretne reguły, których musi się trzymać. Czyli musi na przykład sam z oficerami wejść pierwszy na odzyskiwany (tutaj nawiedzony) okręt i nie może przodem wysłać armii żołnierzy. Do tego pole szczątków pozwala tylko na desant paru osób. Tutaj to jeszcze jakoś działa ale nie można graczom wiecznie wciskać kitu :) Bardzo jestem ciekaw jak twórcom ostatecznie uda się ukierunkować tę wielką autonomie graczy, by wyglądało to naturalnie. |
Cóż. Właściwie można uznać, że Rogue Trader już wyszedł. Można zamawiać edycję kolekcjonerską, a premiera ma być na GenCon 09, który właśnie trwa. Fantasy Flight Games [News] - Leading publisher of board, card, and roleplaying games. Na stronie FFG są już do ściągnięcia za darmo: - Uproszczone zasady gry - Przykładowi BG - Dwie całkiem porządne przygody - Karta postaci - Karta statku - Prawie 10 przykładowych statków z pełnymi opisami - Mapa kawałka świata i opowiadanie o nim. W sumie można coś krótkiego rozegrać i bez podręcznika. Kto prowadzi? :) |
Dziwne, że jakoś nikt o systemie nie wspomniał, który w sumie od czasów WFRP się nie zmienił, a mechanika w BI to jest coś, co nie powalało nigdy. Dlatego o ile WH40K zawsze mi się podobał pod względem setu, zawsze waliłem głową o ścianę, kiedy wchodziło te ich nieśmiertelne k%, które fakt faktem jakieś tam konflikty rozwiązywało, ale gdy przychodziło do jakiegoś ostrzejszego konfliktu(który miałem swojego czasu z pewnym graczem), poległo na całej linii. A szkoda, bo BI męczy ten swój system od początku WFRP. Pokusiliby się o coś lepszego, tym bardziej, że o ile w WFRP była możliwość wyboru ścieżek klasy, tutaj mamy linearny wzrost... To chyba już lepiej grać w konwersję na d20 albo wygryźć coś z theForge, bo z takim systemem, jakie BI zaprezentowało, łatwo o ból głowy. Mówiąc krótko, panowie z BI daliby se spokój z tworzeniem systemów(a nie wierzę, że RT rozwiązał ten problem), tylko pisali sety. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:36. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0