lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Warhammer Fantasy Role Play (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/)
-   -   Co każdy Bohater powinien zrobić? (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/11041-co-kazdy-bohater-powinien-zrobic.html)

Pafnucy 20-02-2012 12:48

Co każdy Bohater powinien zrobić?
 
Jakie są unikatowe elementy świata Warhammera? Co Mistrz Gry powinien pokazać Graczom na sesjach, aby ich postacie poczuły klimat Starego Świata? Jakie elementy scenerii, motywy przygód, spotkania? Co podać Graczom? Stwórzmy taki mały katalog atrakcji

Rejs liniowce Cesarz Luipold. Zaprezentowany w "Księdze Wiedzy Tajemnej" liniowiec jest dla mnie jedną z takich atrakcji. Bohaterowie wcale nie muszą być zamożni, aby dostać się na jego pokład i tu przeżyć jakąś przygodę

Eksploracja pozostałości krasnoludzkiej twierdzy. Myślę, że jeśli w twojej przygodzie/kampanii BG są zmuszeni do odnalezienia jakiegoś przedmiotu czy też księgi, to dobrze ją umieścić w ruinach krasnoludzkiej twierdzy. Daje to ogromne możliwości i frajdę, o widokach nie wspominając

Zamek Drachenfelsa. Podobnie jak wyżej, z tym jednak zastrzeżeniem, że jest to raczej lokacja dla sceny finałowej, ze względu na swój "poziom trudności" :diablo:

Wizyta w Górach Krańca Świata. Może być to powiązane z podróżą do ruin krasnoludzkiej twierdzy. Jednak wydaje mi się, że sceneria tych szczytów jest wręcz obowiązkowym elementem każdej większej kampanii Warhammera

To na razie tyle ode mnie. Z pewnością lista nie jest pełna i jeszcze ją będę uzupełniał. No i czekam również na Wasze propozycje ;-)

Sekal 20-02-2012 12:57

Nie sądzę, by to właśnie było to, co pokazać powinien MG w celu wskazania charakterystycznych elementów.

Bardziej: wizyta w Aldorfie, gdzie Wielki Teogonista prowadzi akurat publiczną mszę, gdzie mówi o nowym Sigmarze Odrodzonym.
Wizyta w małej wiosce, gdzie łowca czarownic pali osobę podejrzaną o konszachty z Chaosem.
Bycie świadkiem procesji fanatyków, którzy maszerują, biczując plecy i powtarzając o niechybnym końcu świata.
Odbiór porodu na środku traktu, gdzie kobieta rodzi dziecko o trzech oczach.
Atak na dyliżans, gdzie napastnikami jest kilku paskudnie wygłodzonych mutantów.

To są elementy warhammera. Te wymienione przez Ciebie to tylko jakieś tam elementy, które istnieją praktycznie w każdym świecie fantasy.

Pafnucy 20-02-2012 13:02

Ja tylko rzuciłem propozycje ;-)
Mam nadzieję, że taka lista tutaj się stopniowo powiększać.

Sekal 20-02-2012 13:06

Wiem, ale podałeś tylko te "monumentalne" i "górnolotne" jak to się mówi.
A dla zwykłego człeczka z WFRP już zobaczenie świątyni Sigmara w Altdorfie czy góry na której stoi Middenheim to już rzecz prawie powyżej jego możliwości.

Pafnucy 20-02-2012 13:17

Cytat:

Napisał Sekal (Post 346544)
A dla zwykłego człeczka z WFRP już zobaczenie świątyni Sigmara w Altdorfie czy góry na której stoi Middenheim to już rzecz prawie powyżej jego możliwości.

Jednak tutaj mowa o bohaterach, nie o przeciętnym mieszkańcu Imperium ;-)

Aschaar 24-02-2012 23:18

Cytat:

Napisał Pafnucy (Post 346554)
Jednak tutaj mowa o bohaterach, nie o przeciętnym mieszkańcu Imperium ;-)

To w końcu
Cytat:

Napisał Pafnucy
Co Mistrz Gry powinien pokazać Graczom na sesjach, aby ich postacie poczuły klimat Starego Świata?

czy "co MG powinien pokazać graczom w kolorowym i wymuskanym folderze na wakacje w Starym Świecie"???

Abstrahuję od tego, że postacie to nie są w stanie poczuć klimatu, bo po prostu nie istnieją. Gracze - owszem mogą, a nawet powinni, poczuć klimat...

Ten świat nie składa się z rejsów liniowem na krańcu świata do zamku Drachenfelsa. Składa się z zapadłych dziur, podłych knajp i ludzi żyjących z dnia na dzień. Bohaterowie mają o tyle lepiej, że nie pracują w polu od rana do wieczora i nie przymierają głodem pod bramami miasta. Mo, może jeszcze mają jakieś umiejętności, wyposażenie i parę miedziaków w kieszeni...

kymil 25-02-2012 11:17

Sekal, cholernie do mnie przemowiła ta scenka:

"Odbiór porodu na środku traktu, gdzie kobieta rodzi dziecko o trzech oczach."

Brrr... Sign me in:) Plusik.

Na marginesie, aspekt mutantów w WFRP jest niedopracowany pod względem terminologicznych.

Zawsze się gryzłem na słowo mutant: takie współczesne. Wolę plugawiec, odmieniec, pomiot, diaboł, hybryda (słowo, które pierwszy raz wyczytałem na PBF w ustach altdorfskiego mrocznego uczonego, genialne:)).

bogus 17-06-2012 22:26

Jak dla mnie jest obowiązkowym zobaczenie realiów tego świata. Czyli zobaczenie tego o czym wspomniał Sekal. oraz odczucia ciemnoty zamieszkujących ten świat ludzi. Niech zobaczy co się stanie jak zacznie opowiadać coś o skavenach.
Kolejną rzeczą którą gracz powinien zobaczyć to Nuln. To piękne i moje ulubione miasto. Niech gracz poczuje dymy z fabryk zapach siarki o poranku nie usłyszy dźwięk wystrzałów...

Bielon 20-06-2012 09:59

A dla mnie najważniejszą cechą Starego Świata umierającego, co winien BG widzieć, jest obojętność. Obojętność świata na otaczające go zło, dopóki nie dotyczy samego zainteresowanego.

"Nie wtrącaj się, nie twoja sprawa"
"Chodź, schowaj się bo cie zobaczą i będzie na ciebie"
"Krzyczy? niech krzyczy, lepiej nie wychylaj nosa bo ci go przytną"

etc.

P
b
.

bogus 21-06-2012 08:38

Też ciekawy pomysł. Na pewno utrudni którąś z moich sesji. Choć czy czasem nie za bardzo? Z drugiej strony zmusi BG do większego wykorzystania mózgu.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:56.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172