lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Warhammer Fantasy Role Play (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/)
-   -   Utrata ręki a rzucanie czarów. (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/12273-utrata-reki-a-rzucanie-czarow.html)

Cezarek 25-02-2013 21:33

Utrata ręki a rzucanie czarów.
 
Witajcie, mam pytanie do osób grających w młotka (2 ed.). Otóż sytuacja wygląda tak, że na ostatniej sesji (jestem MG) pewien "bardzo mądry elfi mag" z mojej drużyny stracił rękę. Ano, stało się tak dlatego, że odnosił się do ludzi silniejszych i porządniejszych od siebie z pogardą i arogancją ;) No teraz ma nauczkę, bo rączki już nie ma :D Ale moje pytanie brzmi (bo mimo tego przeżył... niestety ;p), czy brak ręki będzie mu przeszkadzał w rzucaniu zaklęć, czy wszystko pozostanie tak jak było, chodzi mi na przykład czy czary będą mniej skuteczne, albo coś w ten deseń? Sam w sumie nie wiem co z tym zrobić, bo z tego co mi wiadomo to w księdze zasad nic o takich przypadkach nie pisze (chyba...) więc zwracam się do was ;) Z góry dzięki, mam nadzieję na szybką odpowiedź bo w tym tygodniu jeszcze nas sesja czeka :D
PS. Jeszcze pytanie mam jak rzucanie zaklęć wyglądałoby gdyby biedak kupił sobie protezę?... O ile starczy mu kasy i przeżyje podróż do najbliższego miasta, bo nie dosyć że jest w samym środku drakwaldu to jeszcze żadnych PP-ków nie ma :D

BTW. Witam wszystkich, nowy jestem :)

Someirhle 25-02-2013 21:46

Nie jestem ekspertem od młotka, ale wszelkie efekty utraty kończyny są opisane w podręczniku. Nie ma tam odniesienia do rzucania czarów, więc w zasadzie nie powinno to wpływać na zdolność czynienia magii.

Oczywiście nikt Ci nie zabroni być wrednym, ale utrata ręki jest chyba wystarczającą karą... Proponuję rozwiązanie pośrednie, czyli nieduży ujemny modyfikator dopóki postać nie przywyknie do rzucania czarów przy pomocy tylko jednej ręki. Może to wymagać określonego czasu w świecie gry, albo wydania 100pd. Ewentualnie postać może być zupełnie niezdolna do rzucania czarów do momentu wydania 100pd na przywyknięcie do nowych warunków, ale jest to wariant niezbyt dobrze uzasadniony - użyj tylko jeśli grasz naprawdę ostro.

Radagast 26-02-2013 01:03

Podręcznik stwierdza jedynie, że postać musi mieć możliwość swobodnego mówienia (nie mogli mu języka uciąć?). O machaniu odnóżami nic nie jest napisane, więc należy chyba przyjąć, że wpływu nie ma. Aczkolwiek używanie rąk w czarowaniu jest jakoś wpisane w kanon (przynajmniej mój :) ), więc możesz uznać, że ręka jest potrzebna. W takim wypadku wziąłbym przykład z DnD (tak, wiem, w tym dziale to herezja ;) ) i wymagał użycia jednej ręki. Więc dopóki jedną posiada wszystko jest w porządku. Ew. tak jak proponuje Someirhle, np. -10 do splatania magii przez miesiąc (odradzam zmuszanie do wydania PDków - już raz płacił za możliwość rzucania zaklęć). I proteza tu dla mnie nic nie zmienia, chyba że jest tak zaawansowana, że da się ruszać palcami. U siebie nie planuję stosować tego typu obostrzeń. A akurat mam okazję bo czarodziej ma złamaną rękę :)
PS. Witamy, Cezarku, witamy. Baw się dobrze wśród nas.

kanna 27-02-2013 00:41

Ja nie jestem ekspertem od niczego odnośnie systemów, ale pamiętam, że w Wiedźminie (tak, to inny system, wiem) czarodziejka po związaniu rzucała czary nogą.
Grunt to kreatywność ;)

Someirhle 27-02-2013 04:07

Właściwie mówisz o przypadku z opowiadania Sapkowskiego, nie wiem czy jest to możliwe w samym systemie...

Yaneks 28-02-2013 20:53

Czarostwo to w sumie manipulowanie wiatrami magii. Teoretycznie wymaga skupienia, inkantacji i gestykulacji, jednak nie jest to opisane w mechanice. Ja bym proponował uniemożliwienie takowej postaci używania magicznych komponentów. W końcu stracił rękę, to musi ponieść jakieś konsekwencje.

Someirhle 28-02-2013 21:03

Poniósł konsekwencje - nie ma ręki.
To mu i tak utrudni życie, to nie d&d, gdzie można samą magią wszystko załatwić.
Wystarczy, że jeśli zachowujemy komponent somatyczny czaru, to nie będzie mógł jednocześnie czarować i trzymać broni/magicznej laski.

valtharys 01-03-2013 14:12

Cytat:

Napisał Cezarek (Post 414584)
Ale moje pytanie brzmi (bo mimo tego przeżył... niestety ;p), czy brak ręki będzie mu przeszkadzał w rzucaniu zaklęć, czy wszystko pozostanie tak jak było, chodzi mi na przykład czy czary będą mniej skuteczne, albo coś w ten deseń? Sam w sumie nie wiem co z tym zrobić, bo z tego co mi wiadomo to w księdze zasad nic o takich przypadkach nie pisze (chyba...) więc zwracam się do was ;) Z góry dzięki, mam nadzieję na szybką odpowiedź bo w tym tygodniu jeszcze nas sesja czeka :D
PS. Jeszcze pytanie mam jak rzucanie zaklęć wyglądałoby gdyby biedak kupił sobie protezę?... O ile starczy mu kasy i przeżyje podróż do najbliższego miasta, bo nie dosyć że jest w samym środku drakwaldu to jeszcze żadnych PP-ków nie ma :D

Hej. Patrząc wyłącznie na podręcznik to "drań" może czarować, choć można mu i tak ładnie uprzykrzyć życie. Przy korzystaniu z komponentów dać mu test zręczności czy aby na pewno wyjął a może mu coś upadło. Poza tym jak ktoś już zauważył jeśli w ręku trzyma broń to nie może rzucać nie których czarów (choćby Podmuch, gdzie potrzeba "obu" rąk, Magiczne Żądło gdzie na mój gust pocisk wylatuje z ręki maga). To już wiele zależy od Ciebie. Im cięższe zaklęcie to według mnie inkantacja, słowa, a także gestykulacja jest potrzebna.. ale to wszystko zależy do Ciebie drogi GM, bo nie wyobrażam sobie żeby Ognisty Podmuch gdzie wychodzi np 6 ognistych kul bez używania rąk sobie mógł rzucać, no chyba że ktoś lubi heroica...

Someirhle 01-03-2013 14:36

Już nie rozpisując się na konkretne przykłady, bo mi się nie chce - w kanonie czarowania są magowie rzucający zaklęcia jedną ręką, w drugiej trzymając magiczny kostur. Klasyk. De facto więc mają wtedy tylko jedną rękę na potrzeby czarowania, a nikt się nie oburza, ani kar żadnych nie narzuca.

valtharys 01-03-2013 19:21

Cytat:

Napisał Someirhle (Post 415185)
Już nie rozpisując się na konkretne przykłady, bo mi się nie chce - w kanonie czarowania są magowie rzucający zaklęcia jedną ręką, w drugiej trzymając magiczny kostur. Klasyk. De facto więc mają wtedy tylko jedną rękę na potrzeby czarowania, a nikt się nie oburza, ani kar żadnych nie narzuca.

No tak ale tutaj nie ma obu rąk tylko jedną :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:36.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172