Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04-08-2005, 20:35   #1
 
Grimalgi's Avatar
 
Reputacja: 79 Grimalgi ma wyłączoną reputację
Takiego czegoś od bardzo dawna poszukiwałem. Dzięki tobie Solinariusie sesje, na których wykańczam moich graczy będą o wiele barwniejsze. Mam jeszcze pytanie: dlaczego nie opisałeś starożytnych smoków?
Cytat:
Napisał Solinarius
Wszystkie smoki można podzielić na „zwykłe”, „większe”, „cesarskie” i „starożytne”.
Mam nadzieję, że wkrótce je opiszesz.
 
Grimalgi jest offline  
Stary 05-08-2005, 03:56   #2
Administrator
 
Solinarius's Avatar
 
Reputacja: 409 Solinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetny
Myślę ,że to jest raczej zbyteczne patrząc na statsy smoków cesarskich.Zobacz - mają wszystko prawie po dychę...Jest sens?
Pod starożytne możesz zrobić praktycznie dowolne statsy aby tylko wykończyć swoją drużynę
BTW:Ten artykuł nie jest mojego autorstwa,pochodzi jeno z moich "zbiorów"
 
Solinarius jest offline  
Stary 08-08-2005, 16:48   #3
 
Feathor's Avatar
 
Reputacja: 20 Feathor ma wyłączoną reputację
Musze przyznac, iz artykul wiecle godny uwagi aczkolwiek milo by bylo gdyby i historii smoczej nieco zawieral. A jesli mosci Administratorze jestes w posiadaniu takowych informacjii to prosilbym unirzenie bys je tu zamiescil.
 
__________________
--------------------------------------------------------------------------
Dew leh noh moh... gwailoh

--------------------------------------------------------------------------

A mi tuo fo... taitai
Feathor jest offline  
Stary 18-05-2006, 14:58   #4
Administrator
 
Solinarius's Avatar
 
Reputacja: 409 Solinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetnySolinarius jest po prostu świetny
[ Artykuły ] Smoki

Tytuł artykułu: Smoki
Autor: Solinarius
Opis: Sprostowanie zasad dotyczących smoków

Kategoria: Warhammer
Typ: art


>>Czytaj cały artykuł
 
Solinarius jest offline  
Stary 16-04-2007, 16:17   #5
 
malleusbellum's Avatar
 
Reputacja: 0 malleusbellum nie jest za bardzo znanymalleusbellum nie jest za bardzo znanymalleusbellum nie jest za bardzo znany
Cytat:
Napisał Solinarius Zobacz post
Tytuł artykułu: Smoki
Autor: Solinarius
Opis: Sprostowanie zasad dotyczących smoków

Kategoria: Warhammer
Typ: art


>>Czytaj cały artykuł
Chciałem przeczytać o smokach, ale link nie działa.

Cóż, to może wrzucę swój :666:

Ostatnio myślałem o smokach w warhammerze - i postanowiłem coś niecoś o nich napisać. Czym są, skąd się wzięły, jaka jest ich charakterystyka - i przede wszystkim, jakie klimaty i jakie możliwości zabawy wprowadzają do gry.

W moim odczuciu smoki zostały wprowadzone do warhammera wyłącznie dlatego, że tak właśnie nakazywała ówczesna konwencja fantasy. Cóż to by był za świat bez smoków? Smoki są nieodłącznym elementem gatunku fantasy, więc i w warhu będą. No cóż… Tak pewnie rzeczywiście było w późnych latach siedemdziesiątych, kiedy powstawał warhammer.

Ale naprawdę to jest zupełnie nieistotne, dlaczego w warhu są smoki. W moim warhu równie dobrze mogłoby ich nie być, i zupełnie nic by się nie stało, nie miałoby to najmniejszego wpływu na grywalność systemu. Mimo to daleki jestem od postawienia krzyżyka na smokach. Łatwo jest po prostu pozbyć się czegoś - trudniej już zastanowić się nad wprowadzeniem ulepszeń i zmian. Jednym słowem - smoki zostają. Teraz czas na przemyślenie założeń od podstaw.

Skąd wzięły się smoki? Jak przebiegał ich rozwój? Jak wygląda życie smoków?

Bardzo inspirujący jest dla mnie w tej materii film pod tytułem Reign of Fire. Pomijając fakt, że od strony fabularnej prawie nic ciekawego nie wnosi do kinematografii, to jednak smoki zaprezentowane na ekranie są przerażająco realistyczne. Także bohater walczący z nimi, Van Zan, ma wyjątkowo warhammerowy image. Ale do “profesji” zabójcy smoków jeszcze wrócimy.

Skąd wzięły się smoki - to nie ma znaczenia. Wyewoluowały sobie i już. W jakiś sposób natura pozwoliła zaistnieć ostatecznej fazie rozwoju mięsożercy. Tym też są smoki - totalnymi drapieżcami, ultra-zabójcami w świecie “zwierząt”.

W światach fantasy, które są mocno zaludnione przez rasy inteligentne, smoki zostają zmuszone do wyniesienia się w rejony niezamieszkane i dzikie. Ludzie i smoki nie mogą dzielić terytoriów. Ale przecież Stary Świat jest w większości niezamieszkany, dlatego smoków powinno być dosyć sporo… pod warunkiem, że ich ekspansji nie ogranicza poziom ich własnej agresji lub niezdolność do szybkiego rozmnażania się.

Smoki są wyjątkowo długowieczne (przeczytaj także na ten temat: Rzecz elfia) i rosną przez całe swoje życie. Z tego powodu tracą zdolność latania, gdy przekroczą pewną masę krytyczną. Ich ostateczny los jest przypieczętowany od tej chwili, jednak zanim zdechną z głodu gdzieś w skalnej grocie, miną dziesiątki, jeśli nie setki, lat.

Wyobrażam sobie, że smoki dożywające takiego stadium to samice (jak zawsze mogą zdarzać się wyjątki). Jeżeli tak, to wtedy rozpoczyna się okres rozrodu: samiec zostaje zwabiony do leża samicy, gdzie - ryzykując bycie pożartym post coitum przez wygłodzoną smoczycę - przyczynia się do zwiększenia populacji własnego gatunku.

Małe smoczę opuszcza kryjówkę bardzo szybko. Wrodzona agresywność sprawia, że nawet gdy w miocie jest więcej młodych, wszystkie kończą jako przekąska w brzuchu najsilniejszego z nich. Poza tym matka nie potrafi dostarczyć im pożywienia, a całkiem prawdopodobne jest, że znajduje się w letargu. Małemu smokowi są w stanie zagrozić jedynie największe i najagresywniejsze zwierzęta, większość z nich jednak omija go szerokim łukiem zdając sobie sprawę, jak tragiczne w skutkach może być polowanie na tego gada.

Smok uczy się latać w ciągu pierwszego roku życia. Umiejętność ziania ogniem zdobywa dopiero po osiągnięciu dojrzałości płciowej w czasie około 10-15 lat. Bohaterscy rycerze z opowieści zabijający smoki zagrażające okolicznym wsiom na pewno mieli do czynienia z niedojrzałymi osobnikami. Nikt nie pokona dorosłego smoka w otwartej walce. Koniec kropka.

Smoki są bardzo inteligentne. Należy to rozumieć w taki sposób, że są w stanie używać strategii, zastawiać pułapki, czekać na odpowiednią chwilę, kryć się, atakować z wykorzystaniem wszelkich zalet terenu, i tak dalej, używając przy tym swoich doskonałych zmysłów. Smoki - wbrew powszechnej opinii - nie wykształciły ani języka, ani żadnej kultury, nie używają narzędzi ani czarów. Nie są magiczne (do smoków skażonych chaosem dojdziemy za chwilę). Ich odporność na magię wynika z jednej strony z konstrukcji ich umysłu i zdolności do niesłychanej koncentracji uwagi, której praktycznie nic nie jest w stanie zakłócić, a z drugiej - z dużej masy ciała, i wreszcie z trzeciej strony - z posiadania wyjątkowo odpornej na uszkodzenia łuski i skóry. Ta ostatnia cecha może wynikać z faktu, że samce często walczą ze sobą o samice bądź o terytorium, wykorzystując ogień. Po prostu konieczność ewolucyjna.

Smoki pożądają bogactw, skarbów, złota i klejnotów tylko w legendach. Zastanówmy się chwilę… Jak stwór wielkości co najmniej stodoły może interesować się błyskotką wielkości ludzkiej pięści? Złota moneta to już zupełna przesada - przecież to tak, jakby człowieka czy krasnoluda magnetycznie przyciągało złote ziarnko piasku leżące w trawie. Ustalmy to raz na zawsze - smoków nie interesuje złoto. Więc skąd te historie o górach skarbów w smoczych jaskiniach? Przede wszystkim ludzka skłonność do wyolbrzymiania i koloryzowania. Jeśli komuś faktycznie uda się zabić smoka i splądrować jego kryjówkę, to znajdzie w niej na pewno broń i ozdoby z reguły noszone przez ludzi ze wszystkich klas społecznych - ofiar smoka. Nic poza tym, chyba że smoka zwabi wspaniała możliwość ukrycia się w labiryntach tuneli krasnoludzkich twierdz bądź korytarzach zamków ludzi. Wtedy, po usmażeniu wszystkiego co żywe wewnątrz, odziedziczy ich materialną spuściznę, ze skarbami włącznie.

Co innego smoki Chaosu. Jakakolwiek by nie była ich geneza (być może któryś z gadów przypadkowo zeżarł spaczeń, być może zostały poddane magicznym wpływom magów, opętane przez demony, i tym podobne), smoki Chaosu posiadają całą gamę cech zupełnie odmiennych od zwykłych smoków. Mogą być zmutowane. Mogą pożądać bogactw czy czegokolwiek innego i w związku z tym robić rzeczy, do których zwykłe smoki nie byłyby zdolne. Mogą mówić. Mogą być magiczne i mogą rzucać czary. Mogą nawet ziać lodem albo kwasem. Cokolwiek wymyślisz, Mistrzu Gry, będzie to dobre (jeśli będzie źródłem dobrej zabawy).

Tak więc dla gry największe znaczenie ma fakt, że smoki mogą całkiem licznie zamieszkiwać odludne tereny, polując na wszystko co się rusza i niemiłosiernie utrudniać graczom dotarcie do założonych celów. Smoki Chaosu mogą być głównymi przeciwnikami w całych kampaniach. Zabójca smoków na szlaku przygody nigdy nie da rady pokonać smoka bez porządnego wsparcia innych wysoko wykwalifikowanych wojowników. Pisząc “zabójca smoków” mam na myśli każdego wojownika, którego celem jest ukatrupienie smoka, a nie tylko psychopatycznego, wydziaranego od czuba po pięty krasnoluda.

Jak zwykle oczekuję komentarzy i uwag, zachęcam do dzielenia się własnymi przemyśleniami!
 
malleusbellum jest offline  
Stary 16-04-2007, 22:37   #6
Administrator
 
fleischman's Avatar
 
Reputacja: 241 fleischman ma w sobie cośfleischman ma w sobie cośfleischman ma w sobie cośfleischman ma w sobie cośfleischman ma w sobie cośfleischman ma w sobie cośfleischman ma w sobie cośfleischman ma w sobie cośfleischman ma w sobie cośfleischman ma w sobie cośfleischman ma w sobie coś
Link nie działa bo artykuł był dodawany jeszcze starym systemem a trochę się od tego czasu zmieniło. Co do Twojego artykułu to dziękujemy za niego, ale byłoby lepiej, gdybyś użył do tego odpowiedniego narzędzia, który umożliwia utrzymanie lepszego porządku na forum oraz umożliwia wystawianie ocen itp.
Zapraszam tutaj
http://lastinn.info/artykuly/
Proszę o przeniesienie tego artykułu tam za pomocą wbudowanych narzędzi, a ten temat zamykam
 
fleischman jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:01.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166