|
Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
25-01-2015, 20:50 | #21 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Nawet u wielkich badassów. Wiecie, wszystko zależy od konwencji. Lubię też prowadzić Exalted, gdzie jest dokładnie odwrotnie. Ale w Exalted... po prostu kombinuje się inaczej. Jasne, że taki Archaon jest twardy. Ale ciężko go ubić nie dlatego, że jest sam z siebie taki twardy. Ciężko go ubić dlatego, że jest sprytny i ma armię fanatycznie wiernych popleczników, którzy bez zawahania zginą za niego. Bo ma szpiegów, którzy wykryją próbę zamachu. I tak dalej i tak dalej. Ale jeśli go odpowiednio podejdziesz... to owszem. Jego życie również będzie dość kruche. Może nie tak jak zwykłego żołnierza... ale wciąż.
__________________ "...i to również przeminie..." Ostatnio edytowane przez Huang : 25-01-2015 o 20:53. | |
25-01-2015, 21:02 | #22 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane'a - czekam na: ACKS: Saga Utraconego Królestwa - czekam na: | |
25-01-2015, 21:18 | #23 |
Northman Reputacja: 1 | Mała dygresja o łukach. Wyobrażenia graczy i autorów gier o łucznictwie i zastosowaniu ich w grze, może niekoniecznie być adekwatne do tego jak było. A co dopiero jeśli mamy do czynienia z fantasy. Mechanika jaka jest, taka jest. Czasem lepsza, czasem gorsza. Ale to nie prawda, że łuk znacznie ograniczał podczas walki z bliska lub przez wszystkie przeszkody. Nie świetnych łuczników, choćby takich jak Legolas czy Robin Hood. Początkowi BG mogą jednak najczęściej pomarzyć, chyba, że kości powiedzą inaczej. Wszystko jest jednak możliwe. Nie znam się na łucznictwie, ale ten filimik może zaciekawić, bo wygląda prawdopodobnie. Choć wiadomo, każdy tak nie strzelał i nie zawsze dało się bez adidasów, dżinsów i wygodnego podkoszulka
__________________ "Lust for Life" Iggy Pop 'S'all good, man Jimmy McGill |
26-01-2015, 02:36 | #24 |
Reputacja: 1 | Fajny filmik A wracając do meritum sprawy to człowiek, który jest zdolny do takich akcji jak łapanie strzał, przestrzeliwanie z deka podchodzi pod wojowników ninja... Co jak co jak obejrzałem program o jednym z nich to kopara opadła, że prawdziwy człowiek może być takim przekoksem... Cały problem się rozbija o pojmowanie realistyczności i tego o się chciałoby się dopompować postacie w jakiejś tam konwencji.
__________________ Szukam tajemnic i sekretów. Ostatnio edytowane przez archiwumX : 26-01-2015 o 02:39. |
26-01-2015, 15:16 | #25 |
Reputacja: 1 | Pamiętajmy też, że Warhammer to nie jest NASZ świat. To zupełnia inna planetka w innej galaktyce (i w dodatku jakieś 40 000 lat później) Zasady fizyki moga działać inaczej :P
__________________ "...i to również przeminie..." |
27-01-2015, 17:45 | #26 |
Reputacja: 1 | Tylko, że ten INNY świat powstaje z "magicznego" kojarzenia faktów z NASZEGO świata. Np. fakt, że nietoperze na całym świecie są nosicielami wirusa Ebola dość dobrze tłumaczy dlaczego te zwierzęta są kojarzone w mitologii europejskiej z wampirami. Po prostu czasami spotkanie z agresywnymi nietoperzami kończyło się dziwną zabójczą chorobą podczas, której występowały różne krwotoki, a wiadomo, że za takie coś odpowiadają wampiry.
__________________ Szukam tajemnic i sekretów. |
27-01-2015, 18:18 | #27 |
Reputacja: 1 | Dopóki nie gramy formami życia opartymi o związki krzemu, dopóty jedyną dobrą wymówką jest, że to tylko gra - po co szukać innych wytłumaczeń. Pomijając fakt, że zasady zupełnie innej fizyki mechanika gry oddawałaby pewnie z taką samą wiernością, z jaką oddaje zasady naszej.
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane'a - czekam na: ACKS: Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 27-01-2015 o 18:24. |
28-01-2015, 23:59 | #28 |
Reputacja: 1 | Ja tam nigdy nie dążę do ultrarealizmu. Każda próba wiernego odwzorowania zasad fizyki w rpgu jest z góry skazana na porażkę. Mi tam wystarczy, żeby wszystko wyglądało wiarygodnie. Super wiernie prawom fizyki nie musi być :P
__________________ "...i to również przeminie..." |
29-01-2015, 21:21 | #29 |
Reputacja: 1 | Jak dla mnie ważne jest aby zachować spory realizm. Dzięki temu gracze będą patrzeć na sytuację z punktu widzenia swoich postaci widzących daną sytuację. Jeśli mechanika będzie odbiegać od realizmu (np. jeśli biegniesz to praktycznie nie masz się co martwić o bycie trafionym [-20 to dużo w systemie gdzie 30 to taka -graczowska- średnia], nawet jeśli biegniesz wprost na łucznika) to gracze często będą odwalać absurdalne akcje (np. ta szarża bezpośrednio w kusznika), bo mechanika im na to pozwoli i czasem będą unikać rzeczy banalnie prostych, bo ta sama mechanika im to uniemożliwi (np. strzelanie z kuszy w kogoś kto na postać szarżuje). I nie wydaje mi się, by tych 10 łuczników tak łatwo ubiło Archaona. Pamiętajcie, że oni, prawdopodobnie, będą mieć US rzędu 25, co oznacza, że trafią 2-3 strzały. I to nie licząc możliwych osłon i łask chaosu które ma sam Archaon, ani jego własnego potencjału ofensywnego, który, prawdopodobnie, pozwoli mu zarżnąć ich wszystkich pojedynczą kulą ognistą (chyba on potrafi czaromiocić, nie?) Jestem jak najbardziej za kruchością życia. Dość poważny błąd powoduje śmierć. Niezależnie od tego kim jesteś. Choćbyś był... samym Archonem, jeśli obrócisz się plecami do kogoś, błędnie zakładając, że ten ktoś jest już pokonany to należy ci się przynajmniej szansa na śmierć. A wracając do tematu... moim zdaniem, z punktu widzenia balansu ma sens by broń dystansowa nie miała furii (bo ona ma "odporność" na parowanie i unikanie). To czy ktoś uzna, że mimo to ją wprowadzi to jego osobista sprawa, ale taki wniosek chyba już był wysunięty : P |
31-01-2015, 12:34 | #30 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Już lepiej zmniejszyć ilość HP i w świadomości gracza mechanika będzie tak samo "bardziej realistyczna" jak po wdrożeniu setki zmian. A że balans to taka sama bzdura jak realizm...
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane'a - czekam na: ACKS: Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 31-01-2015 o 13:08. | ||