Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy Oznacz fora jako przeczytane

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25-01-2015, 19:50   #21
 
Huang's Avatar
 
Reputacja: 1 Huang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skał
Cytat:
(np. 10 łuczników zabije takiego Archeona, bo statystycznie mają 100% szansy na Furię Ulryka w każdej turze - oczywiście, jest to dość "realistyczne", ale który MG chciałby, żeby jego hodowanego przez tygodnie lub miesiące 'badassa' zabiła grupka banitów uzbrojonych w długie łuki?)
A wiecie co... dla mnie to jest właśnie piękne w tym systemie, że to możliwe. Jasne, że jeśli nawet największy badass da się zaskoczyć oddziałowi łuczników, którzy będą miec idealny, czysty strzał to oni go zamordują. Zadziałają jak pluton egzekucyjny. W Warhammerze życie jest realistycznie kruche.
Nawet u wielkich badassów.

Wiecie, wszystko zależy od konwencji. Lubię też prowadzić Exalted, gdzie jest dokładnie odwrotnie. Ale w Exalted... po prostu kombinuje się inaczej.
Jasne, że taki Archaon jest twardy. Ale ciężko go ubić nie dlatego, że jest sam z siebie taki twardy. Ciężko go ubić dlatego, że jest sprytny i ma armię fanatycznie wiernych popleczników, którzy bez zawahania zginą za niego. Bo ma szpiegów, którzy wykryją próbę zamachu. I tak dalej i tak dalej.
Ale jeśli go odpowiednio podejdziesz... to owszem. Jego życie również będzie dość kruche. Może nie tak jak zwykłego żołnierza... ale wciąż.
 
__________________
"...i to również przeminie..."

Ostatnio edytowane przez Huang : 25-01-2015 o 19:53.
Huang jest offline  
Stary 25-01-2015, 20:02   #22
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
A wiecie co... dla mnie to jest właśnie piękne w tym systemie, że to możliwe. Jasne, że jeśli nawet największy badass da się zaskoczyć oddziałowi łuczników, którzy będą miec idealny, czysty strzał to oni go zamordują. Zadziałają jak pluton egzekucyjny. W Warhammerze życie jest realistycznie kruche.
Nawet u wielkich badassów.
O, właśnie. Gracze powinni być wynagrodzeni za podejście badassa w tak sprytny sposób, że ten dał się wystawić na ostrzał regimentu łuczników (i vice versa). Szkoda, że niewiele oficjalnych scenariuszy (a pewnie i wielu MG na co dzień) podąża takim tropem - zwykle "bossowie" (meh) mają być hardzi, a sceny konfrontacji mają być punktem kulminacyjnym (meh^2). Wtedy siłą rzeczy nacisk jest przeniesiony na mechanikę i rodzi się potrzeba takich pierdół jak "balans" i idąc tym tropem dalej "challenge raiting" i podobne. Gdy się z kolei przestawi na kombinowanie i mózgi graczy, to takie duperele jak siła łuku a siła miecza stają się drugorzędne (i wtórnie nudne) do pomysłów osób zebranych przy stole i chyba o to chodzi.
 
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 25-01-2015, 20:18   #23
Northman
 
Campo Viejo's Avatar
 
Reputacja: 1 Campo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputację
Mała dygresja o łukach.

Wyobrażenia graczy i autorów gier o łucznictwie i zastosowaniu ich w grze, może niekoniecznie być adekwatne do tego jak było. A co dopiero jeśli mamy do czynienia z fantasy. Mechanika jaka jest, taka jest. Czasem lepsza, czasem gorsza. Ale to nie prawda, że łuk znacznie ograniczał podczas walki z bliska lub przez wszystkie przeszkody. Nie świetnych łuczników, choćby takich jak Legolas czy Robin Hood. Początkowi BG mogą jednak najczęściej pomarzyć, chyba, że kości powiedzą inaczej. Wszystko jest jednak możliwe.
Nie znam się na łucznictwie, ale ten filimik może zaciekawić, bo wygląda prawdopodobnie. Choć wiadomo, każdy tak nie strzelał i nie zawsze dało się bez adidasów, dżinsów i wygodnego podkoszulka
 
__________________
"Lust for Life" Iggy Pop
'S'all good, man Jimmy McGill
Campo Viejo jest offline  
Stary 26-01-2015, 01:36   #24
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Fajny filmik A wracając do meritum sprawy to człowiek, który jest zdolny do takich akcji jak łapanie strzał, przestrzeliwanie z deka podchodzi pod wojowników ninja...

Co jak co jak obejrzałem program o jednym z nich to kopara opadła, że prawdziwy człowiek może być takim przekoksem...

Cały problem się rozbija o pojmowanie realistyczności i tego o się chciałoby się dopompować postacie w jakiejś tam konwencji.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.

Ostatnio edytowane przez archiwumX : 26-01-2015 o 01:39.
archiwumX jest offline  
Stary 26-01-2015, 14:16   #25
 
Huang's Avatar
 
Reputacja: 1 Huang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skał
Pamiętajmy też, że Warhammer to nie jest NASZ świat.
To zupełnia inna planetka w innej galaktyce (i w dodatku jakieś 40 000 lat później)
Zasady fizyki moga działać inaczej :P
 
__________________
"...i to również przeminie..."
Huang jest offline  
Stary 27-01-2015, 16:45   #26
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Tylko, że ten INNY świat powstaje z "magicznego" kojarzenia faktów z NASZEGO świata.

Np. fakt, że nietoperze na całym świecie są nosicielami wirusa Ebola dość dobrze tłumaczy dlaczego te zwierzęta są kojarzone w mitologii europejskiej z wampirami. Po prostu czasami spotkanie z agresywnymi nietoperzami kończyło się dziwną zabójczą chorobą podczas, której występowały różne krwotoki, a wiadomo, że za takie coś odpowiadają wampiry.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline  
Stary 27-01-2015, 17:18   #27
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Dopóki nie gramy formami życia opartymi o związki krzemu, dopóty jedyną dobrą wymówką jest, że to tylko gra - po co szukać innych wytłumaczeń.

Pomijając fakt, że zasady zupełnie innej fizyki mechanika gry oddawałaby pewnie z taką samą wiernością, z jaką oddaje zasady naszej.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 27-01-2015 o 17:24.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 28-01-2015, 22:59   #28
 
Huang's Avatar
 
Reputacja: 1 Huang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skałHuang jest jak klejnot wśród skał
Ja tam nigdy nie dążę do ultrarealizmu. Każda próba wiernego odwzorowania zasad fizyki w rpgu jest z góry skazana na porażkę. Mi tam wystarczy, żeby wszystko wyglądało wiarygodnie. Super wiernie prawom fizyki nie musi być :P
 
__________________
"...i to również przeminie..."
Huang jest offline  
Stary 29-01-2015, 20:21   #29
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
Jak dla mnie ważne jest aby zachować spory realizm. Dzięki temu gracze będą patrzeć na sytuację z punktu widzenia swoich postaci widzących daną sytuację.
Jeśli mechanika będzie odbiegać od realizmu (np. jeśli biegniesz to praktycznie nie masz się co martwić o bycie trafionym [-20 to dużo w systemie gdzie 30 to taka -graczowska- średnia], nawet jeśli biegniesz wprost na łucznika) to gracze często będą odwalać absurdalne akcje (np. ta szarża bezpośrednio w kusznika), bo mechanika im na to pozwoli i czasem będą unikać rzeczy banalnie prostych, bo ta sama mechanika im to uniemożliwi (np. strzelanie z kuszy w kogoś kto na postać szarżuje).

I nie wydaje mi się, by tych 10 łuczników tak łatwo ubiło Archaona.
Pamiętajcie, że oni, prawdopodobnie, będą mieć US rzędu 25, co oznacza, że trafią 2-3 strzały.
I to nie licząc możliwych osłon i łask chaosu które ma sam Archaon, ani jego własnego potencjału ofensywnego, który, prawdopodobnie, pozwoli mu zarżnąć ich wszystkich pojedynczą kulą ognistą (chyba on potrafi czaromiocić, nie?)

Jestem jak najbardziej za kruchością życia. Dość poważny błąd powoduje śmierć. Niezależnie od tego kim jesteś. Choćbyś był... samym Archonem, jeśli obrócisz się plecami do kogoś, błędnie zakładając, że ten ktoś jest już pokonany to należy ci się przynajmniej szansa na śmierć.

A wracając do tematu... moim zdaniem, z punktu widzenia balansu ma sens by broń dystansowa nie miała furii (bo ona ma "odporność" na parowanie i unikanie).
To czy ktoś uzna, że mimo to ją wprowadzi to jego osobista sprawa, ale taki wniosek chyba już był wysunięty : P
 
Arvelus jest offline  
Stary 31-01-2015, 11:34   #30
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
nawet jeśli biegniesz wprost na łucznika
Na common sense te -20 nie stosuje się przy biegnięciu wprost na łucznika.

Cytat:
spory realizm
IMO w RPG nie ma mechanik realistycznych i nierealistycznych, jedynie te o wysokiej i niskiej śmiertelności. Cała reszta to tylko skazane na porażkę próby wdrożenia selektywnego hiperrealizmu.

Już lepiej zmniejszyć ilość HP i w świadomości gracza mechanika będzie tak samo "bardziej realistyczna" jak po wdrożeniu setki zmian.

A że balans to taka sama bzdura jak realizm...
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 31-01-2015 o 12:08.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Zamknięty Temat


Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:25.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172