Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24-08-2015, 13:14   #11
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Nawet jak trafi do wieży Hoetha, to co dalej?
Właśnie - problemem w WFRP nie są zaawansowane postacie, tylko brak jakichkolwiek perspektyw tych zaawansowanych postaci na robienie czegoś innego niż siekanie potworów, tyle że większych. Zresztą oficjalne scenariusze takiej zmiany skali nie promują (Wewnętrzny Wróg, a raczej gra po Wewnętrznym Wrogu to jedyny wyjątek), a i Mistrzów Gry, którzy prowadziliby kampanie na zasadzie progresji "awanturnik -> zdobywca -> król" można na palcach policzyć.

Osobiście nie widzę różnicy między ścinaniem orków a ścinaniem smoków Chaosu - jak mam grać zaawansowaną postacią, chcę za pomocą jej możliwości rozwiązywać problemy innej skali, a nie ścigać się w nabijaniu jak najwyższych statystyk, często jeszcze w ramach zleconego questa, tyle że nie za 25 zk a za 500.

Jest takie powiedzenie, że oficer wraz ze stażem przejmuje się najpierw taktyką, później strategią, a w końcu logistyką. Dzisiejsze* RPG często zostają niestety na poziomie taktyki niezależnie od poziomu gry. Crap dla dzieciaków. A w końcu jak przeciwko Tobie spiskuje dziesięciu Twoich wasali, wartość WW przestaje mieć znaczenie.

* Mówię dzisiejsze, bo takie OD&D z 1974 roku ma więcej stron poświęconych budowaniu twierdz niż systemowi walki.
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: psionik, Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Lord Melkor

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 24-08-2015 o 14:14.
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-08-2015, 19:29   #12
 
Deithwenn's Avatar
 
Reputacja: 1 Deithwenn nie jest za bardzo znanyDeithwenn nie jest za bardzo znanyDeithwenn nie jest za bardzo znany
Cytat:
A co samego drugiego wiatru - o ile elfy mogą władać to przyswojenie sobie tej wiedzy zajmuje setki lat.
No właśnie nie setki lat. Setki lat zajmuje poznanie tajemnego języka wysokiej magii, a nie magii wiatrów. Jak już pisałem w którymś podręczniku (chyba Królestwie Magii, nie chce mi się szukać) jest mowa o ludzkim mistrzu magii władającym dwoma wiatrami. Czyli opanował je w perspektywie życia jednego człowieka zaledwie kilkudziesięciu lat max :P Dla efla z naturalnym talentem może to przyjść szybciej.
Tak samo jak arcymagowie z perfekcyjnie opanowanym wiatrem magii to nie najpotężniejsi magowie ludzcy ponieważ istnieje również dziedzina magii bitewnej w 2 ed. gdzie taki mag dopiero wymiata i też nie jest to mechanicznie opisane, a taki czarodziej w końcu jako człowiek też uczy się jej w zaledwie mgnienie oka z perspektywy elfów.
I tak jak przedmówca napisał to nie kwestia potężnych postaci jest tu problemem, a umiejętność MG do takiego pokierowania tych postaci by przed nimi nadal stawiać wyzwania budzące grozę w ich sercach. Nawet nie chodzi o to by fechtmistrza rzucać na dwór cesarski pomiędzy intrygantów ponieważ on nie ma po prostu do tego predyspozycji, ale postawić przed nim zadanie godne jest zakresu wiedzy.
No i po ostatnie, tak naprawdę w WFRP nawet 4-5 profesja nie czyni z nikogo niepokonanego, bo w tym systemie bardzo łatwo umrzeć (kiedyś mojemu elfiemu mistrzowi magii, tak tak trochę stronnicze, snotling mający chyba z 15 WW złamał rękę w dwóch miejscach i to bez żadnych zaskoczeń itp. wyszedł na trakt i bach potężny czarodziej słania się z bólu.). Dlatego właśnie prowadząc pozwalałem, ba zachęcałem do jak najdłuższego szlifowania pojedynczej postaci, bo w miarę rozwoju każdy otrzymywał co chciał, gracz fajnego avatara w świecie gry, a ja możliwość prowadzenia innego scenariusza niż kolejnej wyprawy na zwierzoludzi do lasu
 
__________________
"Za miecz chwytają wyłącznie ludzie zdesperowani, którym nie pozostało nic poza własnym ego"
sierżant Sójeczka
9 drużyna Podpalaczy Mostów
Deithwenn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-08-2015, 20:35   #13
 
Ogryzek Szatana's Avatar
 
Reputacja: 1 Ogryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetny
Cytat:
No właśnie nie setki lat. Setki lat zajmuje poznanie tajemnego języka wysokiej magii, a nie magii wiatrów. Jak już pisałem w którymś podręczniku (chyba Królestwie Magii, nie chce mi się szukać) jest mowa o ludzkim mistrzu magii władającym dwoma wiatrami. Czyli opanował je w perspektywie życia jednego człowieka zaledwie kilkudziesięciu lat max :P Dla efla z naturalnym talentem może to przyjść szybciej.
Z tego co ja pamiętam, a dawno nie czytałem, to ludzie są zbyt podatni na negatywne wpływy wiatrów, żeby władać więcej, niż jednym. Ich ciała nawet przybierają cechy odpowiadające ich wiatrowi. To nie znaczy, że gdzieś tam w fabule nie będzie jednego wyjątku, to wręcz oczywiste, że będzie, bo NPC i bo fabuła i bo wyjątek musi być, ale standardowo uważa się to za zbyt niebezpieczne, żeby praktykować i nie zostać skorumpowanym przez Chaos.

Magowie elfów potrafią manipulować wiatrem nazywanym Saphery, który jest niczym więcej, jak wszystkimi "ludzkimi" jednocześnie. To elfy takiego podziału nauczyły ludzi, widząc to, że chociaż mają talent magiczny, nie są przystosowani do ich wysokiej magii.

Elfy żyją na wyspie przez którą non-stop przepływa magia w dużych ilościach. Zawdzięczają to temu, że na środku wyspy znajduje się zatoka, a w samej zatoce wielki wir, który pochłania magię. Dosłownie, magia z całego świata spływa do tego wiru, znikając nie wiadomo gdzie.

Zanim elf nauczy się Saphery, musi pojąć magię małymi kroczkami. Dla człowieka to długie lata praktyki i poświęceń, dla elfa to zaledwie kilkanaście-kilkadziesiąt lat nauki. Nauka reszty wiatrów przyjdzie szybciej, ponieważ podstawy ma się już opanowane. Dla elfa siedzenie stu lat w wieży, by móc rzucać zaklęcia mogące zniszczyć całe armie to jest czas porównywalny dla arcymaga na opanowanie jednego wiatru. Zwyczajnie żyją dłużej.

To oczywiście z drugiej edycji. Wszystko powinno być w podręczniku o magii, polecam, jeżeli kogoś interesuje temat. Jest tam chyba nawet wzmianka o powstaniu świata Warhammera.
 
Ogryzek Szatana jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-08-2015, 09:26   #14
 
Evil_Maniak's Avatar
 
Reputacja: 1 Evil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputację
strona 36, "Królestwo Magii"

Cytat:
W Białej Wieży Wysokie Elfy badają i ćwiczą posługiwanie się Wysoką Magią, jedyną domeną magii, która harmonijnie czerpie energię ze wszystkich kolorów Wiatrów Magii jednocześnie. (...)

Wysokie Elfy potrafią rzucać zaklęcia oparte na pojedynczych kolorach Magii, podobnie jak to czynią Magistrowie Imperialnych Kolegiów Magii, choć uważają to za magię godną jedynie najmniej rozwiniętych uczniów. Innymi słowy, w Wieży Hoetha najpotężniejsi ludzcy czarodzieje byliby zaledwie nowicjuszami. Z tego właśnie powodu Wysoka Magia nie została opisana w "Królestwie Magii". Jej zaklęcia są zbyt potężne, aby rozpatrywać je zgodnie z mechanizmami gry WFRP. Bohaterowie nigdy nie powinni zdobyć dostępu do choćby najsłabszego z czarów Wysokiej Magii. Czarodzieje, którzy jakimś cudem dostaną się do Białej Wieży, nie opuszczą jej przed upływem wielu dziesięcioleci. Chociaż niejeden adept magii marzy o pobieraniu nauk od elfich arcymagów i jest to szczytny cel w grze, osiągnięcie go zazwyczaj kończy udział danego bohatera w kampanii.

Mistrzowie Gry, którzy planują wykorzystać Wysoką Magię w swojej kampanii, powinni wprowadzić ją w sposób fabularny, to jest przedstawić zajście tak, żeby Bohaterowie zrozumieli, że stoją w obliczu czegoś niewiarygodnie potężniejszego od najśmielszych nawet dokonać Imperialnych Kolegiów Magii. Należy pamiętać, że włączenie się do walki zaledwie trzech elfich arcymagów przechyliło szalę zwycięstwa na stronę armii Magnusa Pobożnego. Można śmiało rzec, że to przede wszystkim Wysoka Magia powstrzymała inwazję Chaosu.
Zgodnie z tym co możemy przeczytać powyżej, i jest to oficjalne stanowisko twórców systemu, Wysoka Magia powinna być niedostępna dla graczy. Jest to najwyraźniej na tyle potężne zjawisko, że nie ma sensu wprowadzać go dla plebsu :)

Zdaje się, że jedynym sposobem na powiększenie swojej mocy magicznej w WFRP ed.2 to magia czarnoksięska i Dhar. Poświęcenie swojego jestestwa na rzecz mocy, co oczywiście wiąże się z większą ilością Przekleństw Tzeentcha. Zgodnie z tym co dalej jest napisane w podręczniku to czarnoksiężnicy posługujący się Dhar tracą wszelkie uczucia względem życia i dlatego posługują się nią jedynie nekromanci i mroczne elfy. Postać staje się obłąkana, opętana jedynie własnymi pragnieniami i całkowicie nieczuła na troski innych istot żywych. Czyli niestety nie jest to najlepszy kompan do prowadzenia kampanii.

BTW: Dwie strony cywilizowanej rozmowy, brawo! ~:)
 
Evil_Maniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-10-2015, 22:27   #15
 
Falandar's Avatar
 
Reputacja: 1 Falandar nie jest za bardzo znany
Moje mechaniczne rozwiązanie

Żeby było trudniej wymiatać magią proponuję aby elf po osiągnięciu profesji arcymaga zaczął od początku uczyć się kolejnego wiatru magii. W ten sposób elfi arcymag korzystający z kilku wiatrów magii stał się grywalny przez graczy.
 
__________________
"Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty. Drugim zaś śmierć."
Geralt z Rivii
Falandar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-10-2015, 09:50   #16
 
Evil_Maniak's Avatar
 
Reputacja: 1 Evil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputację
Oczywiście taka postać jest grywalna, o ile ty jako MG musisz się niestety mocno nie lubisz systemu w którym prowadzisz :)

Zgodnie z tym co piszą w podręczniku:

Cytat:
[arcymag] Jest uosobieniem wybranej przez siebie Tradycji. Jej moc wypełnia jego umysł i rozpala ciało.
Czyli nasz arcymag, który powiedzmy zgłębił tajniki Ametystowej szkoły jest już w pewnym stopniu zatracony. Otrzymuje wszystkie cechy fizyczne charakteryzujące daną szkołę, jest jej w pełni poświęcony i ogólnie jego zadaniem jest propagowanie nauk wybranej przez siebie dziedziny. Ma on uosabiać daną Tradycje. Analogicznie, nie tyle nauka kolejnego wiatru będzie ciężka, co raczej mało potrzebna dla takiej postaci. Po co mam się uczyć czegoś nowego jak wiem wszystko co mnie interesuje?

Oczywiście fabularnie takiż czarodziej może mieć w planach poznanie wszystkich wiatrów, ale tutaj rozbijemy się o ścianę w postaci narzuconych ograniczeń czasowych. Tak jak wspomniałem wcześniej w tym temacie:

Cytat:
będą musieli spędzić dziesiątki, jeśli nie setki lat na medytacji i nauce Prawdziwej Magii.
Chcesz arcymagów w swojej sesji? Wszystko da się zrobić, jesteś przecież bogiem. Ale nie ma to większego sensu, na co komu takie przepotężne postaci, które machnięciem ręki są w stanie niszczyć całe armie, a Archaon jest dla nich jedynie wkurzającą wszą.
 
Evil_Maniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-01-2016, 23:53   #17
 
Falandar's Avatar
 
Reputacja: 1 Falandar nie jest za bardzo znany
Rozwiązanie

Elfi czarodziej w WFRP 2ed - Gry fabularne - RPG - POLTERGEIST
 
__________________
"Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty. Drugim zaś śmierć."
Geralt z Rivii
Falandar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-01-2016, 00:41   #18
Konto usunięte
 
Ulli's Avatar
 
Reputacja: 1 Ulli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Clutterbane Zobacz post
Właśnie - problemem w WFRP nie są zaawansowane postacie, tylko brak jakichkolwiek perspektyw tych zaawansowanych postaci na robienie czegoś innego niż siekanie potworów, tyle że większych.
MG powinien tak prowadzić żeby tego problemu nie było. Jak MG pomyli Warhammer z jakimś Naruto czy D&D to rzeczywiście jest problem. Kiedyś prowadziłem oficjalną przygodę ze "Splądrowanych Krypt" "Z miłości lub dla pieniędzy". Przygodę rozegraliśmy we dwie godziny. Na koniec największy szczęściarz zarobił 1 punkt obłedu, pechowiec 3. Jeden stracił dłoń. Nim zdobyliby tyle ekspa żeby skompletować trzy profesje każda postać miałaby kilka chorób psychicznych i była inwalidą.

To tak jakby postać która lubi grać zabójcami trolli narzekała, że po zabójcy demonów nie może się dalej rozwijać. Ja uwielbiam grać zabójcami, ale żadna z moich postaci nie dotrwała zabójcy olbrzymów, bo poważnie podchodziłem do obowiązku znalezienia chwalebnej zagłady. Jak postacie narzekają, że zrobiły maks i nie mogą się dalej rozwijać to są tacy przeciwnicy jak na przykład smoki chaosu, lub jakieś potężne demony żeby mogli zginąć epicko i można zaczynać wszystko od nowa.

Falandar mnie ten pomysł z Poltera się nie podoba i nie zgadzam się z autorem, że jest jakaś sprzeczność. Pisze, że elfi magowie zostali rzuceni do tego samego worka co ludzie. Pisze przecież wyraźnie w którymś z podręczników, że elfy traktują magię kolorów jako magiczne przedszkole. Uczą się dzięki temu podstaw. Nie podlegają kolegiom magii. Nie mam pojęcia skąd wziął informację, że panny graala to elfie czarodziejki. Mam dodatek o Bretonni i wyczytałem jedynie, że elfy uprowadzają ludzkie, bretońskie dzieci z talentem magicznym. Chłopcy giną bez wieści, natomiast dziewczynki przechodzą szkolenie i powracają jako panny graala. Jest dla mnie zagadką, dlaczego autor je zelfił i dodatkowo nadał umiejętność władania wysoką magią. W "Baroni Przeklętych" jest rozpisana Panna Graala i nie tylko nie jest elfką, ale ma wartość magi równą zero. Czyżby następna ofiara bitewniaka?

Ja nie mam żadnego problemu z elfimi magami i nie zgadzam się z wieloma stwierdzeniami autora tego artykułu na Polterze.
 

Ostatnio edytowane przez Ulli : 10-01-2016 o 00:48.
Ulli jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-01-2016, 18:05   #19
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Przeczytaj może całą moją wypowiedź, zamiast linkować jej fragment, bo o smokach Chaosu też się wypowiedziałem. <ziew>

Istnieją gry o większej śmiertelności niż WFRP, które jednak przewidują możliwość, że sprytny BG tym imperatorem zostanie. Warhammer jest po prostu pod tym względem ograniczony.

Ups, kryptoreklama mojej rekrutacji.
 
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-01-2016, 20:34   #20
Konto usunięte
 
Ulli's Avatar
 
Reputacja: 1 Ulli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Clutterbane Zobacz post

Osobiście nie widzę różnicy między ścinaniem orków a ścinaniem smoków Chaosu
Ja widzę. W pierwszym wypadku masz szansę przeżyć w drugim nie. Drugi przypadek kończy życie postaci.

Podchodzenie do przygód w warhammerze w stylu drużyna wędruje od karczmy do karczmy i w każdej bierze zadanie jest, że zacytuję mojego ulubionego MG "słabe, że witki opadają". W warhammerze nagrodą jest to, że dożyje się następnego dnia, odkupi winy chwalebnie ginąc, bezinteresownie zadowoli bogów, zyska się sławę, odkryje nowy ląd przechodząc do legendy, zyska wpływy na dworze, odkryje nową runę lub zaklęcie.

Mamy w warhammerze takie profesje jak mistrz gildii, mistrz rzemiosła, arcymistrz run, uczony, odkrywca, dworzanin, arystokrata, urzędnik a ty nie wyobrażasz sobie innej gry jak łażenie od przeciwnika do przeciwnika i zabijanie wszystkiego co się nawinie.

Lubisz dowodzić? Proszę bardzo jest arystokrata, oficer, mistrz zakonny, sierżant, szary prorok, wywyższony wybraniec chaosu. W przypadku tego ostatniego nawet jest wymóg, że musisz posiadać podkomendnych. Na prawdę uważasz, że wywyższony wybraniec chaosu zabijałby jakieś potwory za złoto?

Kolejny raz mam wrażenie, że ty w ogóle nie przeczytałeś żadnego podręcznika do tego systemu.

Cytat:
Ups, kryptoreklama mojej rekrutacji.
Musisz się reklamować? Dotychczasowe grono fanów nie wystarcza, czy się znudzili? Może wystartuję?
 
Ulli jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:09.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172