lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Warhammer Fantasy Role Play (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/)
-   -   Elfi Arcymag (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/15459-elfi-arcymag.html)

JANEK123 19-08-2015 23:34

Elfi Arcymag
 
Co zrobić po osiągnięciu tej profesji?
Mój elf poznał cały jeden wiatr magii i zdobył tę profesję to znaczy że mogę się nauczyć kolejnego wiatru?

Evil_Maniak 20-08-2015 10:05

Z jakichś dziwnych powodów potraktuje cię poważnie (powergaming w pełnej krasie nie stawia twojego posta w pozytywnym świetle).

Teoretycznie patrząc na opis profesji:

Cytat:

Elf, który osiagnie ten poziom wtajemniczenia, staje się magiem niższego stopnia. Dopiero teraz jest gotowy, by wyruszyć w podróż do wież Hoetha. Tam rozpocznie kolejny etap nauki magii, podążając ścieżką wiedzy i mądrości Wielkich Magów.
Jednak wygląda na to, że to raczej niemożliwe, przynajmniej przy normalnej grze. Ogólnie poszukaj księgi "Królestwo Magii" do drugiej edycja Młotka. Na pewno dowiesz się więcej o samych wiatrach i temu podobnych, ale jest tam napisane:

Cytat:

Wysoka Magia, zwana również Prawdziwą Magią, to sztuka korzystania ze wszystkich Wiatrów Magii. Magia ta jest wyłączną domeną Wysokich Elfów. Czary tej domeny są potężne i pozostają poza możliwościami ludzkich umysłów i talentów. (...) Wysokie Elfy posiadają wrodzony dar, dzieki któremu rasa ta jest znacznie bardziej wrażliwa na magię, tym samym jest w stanie wyczuć lub przewidzieć niebezpieczne zmiany magii, zanim te nastąpią.

(...)

Niestety, chociaż Wysoka Magia jest niezwykle kuszącą potegą, pozostanie na zawsze poza zasięgiem przeważającej większości Bohaterów. Elfi Magowie podróżujący po Starym Świecie to najczęściej zaledwie uczniowie, uczący się podstaw magii kolorów. Ci z nich, którzy powrócą z Ulthuanu, będą musieli spędzić dziesiątki, jeśli nie setki lat na medytacji i nauce Prawdziwej Magii.

JANEK123 20-08-2015 13:58

Ale jak zostać w imperium i jednocześnie nauczyć się drugiego wiatru magii?

Ardel 20-08-2015 22:53

Nie jest to wyjaśnione w zasadach gry, zatem pozostaje to jedynie w gestii Twojego MG. Porozmawiaj o tym z nim, z nikim innym. Jeżeli uzna, że jest w stanie wymyślić w jaki sposób wprowadzić to mechanicznie, to czemu nie. A jeżeli uzna, że postać stanie się przez to zbyt potężna, albo chce podążać jedynie za zasadami gry - możesz zawsze poznać magię kapłańską, mroczną magię Chaosu albo też zacząć rozwijać postać w stronę wojownika - wtedy też pozna jakieś nowe zdolności (nie mające nic wspólnego z Wiatrami Magii).

JANEK123 20-08-2015 23:09

Dzięki właśnie takiej oczekiwałem odpowiedzi.8-)

Lord Cluttermonkey 20-08-2015 23:33

Aranai`s Magic Overhaul daje elfom możliwość zdobycia drugiego wiatru magii. Polecam.

JANEK123 20-08-2015 23:36

Dziękuje na pewno sprawdze.

wysłannik 22-08-2015 09:38

Ja to widzę nieco inaczej. Jak już jesteś tym arcymagiem i masz już go skończone, czyli twoją czwartą profesje, to znaczy że "trochę" już tą postacią grasz. W podręczniku widnieje że teraz postać może udać się w rodzinne strony elfów i uczyć się dalej, by poznać tajniki, które twój elf zrozumieć może ale ty jako gracze lepiej żebyś dostępu do nich nie miał. Poza tym taka nauka i podróż nie przewiduje, że weźmiesz ze sobą towarzyszy, których niewątpliwie też masz i nie są to "pierwszoklasowce".

Tak naprawdę jest to dobry moment na skończenie gry. Gra nie musi się kończyć śmiercią bohaterów. Tworząc tego elfa miałeś jakiś cel, być może właśnie taki by osiągnąć ten stopień arcymaga, by później być nauczanym przez Wielkich Elfich Magów i w końcu po długim i ciężkim czasie udało się to tobie, możesz wyruszyć na Ulthuan i tym samym zwieńczyć losy swojego elfa. Możecie teraz wspólnie zacząć nową kampanie, nowymi postaciami. Możesz oczywiście jeszcze pograć tą postacią, poczuć jej niewątpliwą potęgę, jeśli Mistrz Gry ma przygotowane godne kampanie i przygody dla takich profesji, ale rozwijanie jej jeszcze bardziej pod względem magicznym wydaje już się przesadzone, gra czegoś takiego nie przewiduje.
Oczywiście to wasz młotek i jeśli chcesz to pogadaj z MG czy nie da ci czegoś na wzór podstawy wysokiej magii :p

Deithwenn 23-08-2015 15:13

Nie rozumiem tego strachu przed potężnymi postaciami graczy. Nawet w takim świecie jak WFRP który z założenia ma być dark fantasy można poprowadzić pasującą do klimatów sesję dla BG którzy są wyznacznikami umiejętności w swoich klasach na skalę światową. Ot trzeba tylko być elastycznym MG i popisać się większą pomysłowością.
Zdarzyło mi się kiedyś prowadzić drużynę od jej pierwszych 100 PD aż po wartości doświadczenia idących w 7-8k tychże punktów. Sesję były z większym rozmachem, zdarzało się iż postacie pokonywali problemy wręcz mimochodem, ale jak się człowiek postarał to nawet milion WW czy 10 Magii było mało :D
Osobiście pozwoliłbym takiemu magowi poznać drugi wiatr magii (nawet ludzcy czarodzieje to potrafią, wzmianka o jednym była w którymś podręczniku co prawda oszalał, ale dał radę:P). Mechanicznie to żaden problem kupuje ścieżkę za 100 PD dowolnej tradycji ale żeby nie było za różowo dałbym jakieś ograniczenie typu dodatkowa kość nie wliczana do poziomu mocy, ale uwzględniana przy Przekleństwie Tzenncha (czy jak się go pisało) kiedy nie rzuca zaklęć ze swojej pierwotnej domeny i po problemie.

Evil_Maniak 23-08-2015 20:44

Moje pierwsze WFRP to rzeczywiście był taki powergaming jak w temacie. Pierwszoedycyjny czarodziej, kowal magii (jakiś taki dodatek znaleźliśmy) i tam inne pierdoły. Jako nastolatek to była fajna gra, stwory które napotykaliśmy poruszały wyobraźnie, problemy były iście heroiczne, magia była wszechobecna i przepotężna. Kolega miał wiedźmina, a jeszcze jeden kupca (oficjalnie to był kupiec). Nadal wspominam mojego Zedicusa, ale rzeczywiście problem jest taki, że on zwyczajnie nie umierał. Ciężko grać realistycznie, kiedy twoja postać jest na tyle mocna, że zwyczajnie nie może umrzeć. Dlatego tak negatywnie odnoszę się do tego tematu i pomysłu high-levelowych postaci.

Takie bidulki, które kręcą się koło tej drugiej-trzeciej profesji i nie mogą trafić w tego pieprzonego troglodytę to jednak wywołują więcej emocji :)

A co samego drugiego wiatru - o ile elfy mogą władać to przyswojenie sobie tej wiedzy zajmuje setki lat. Nawet jak trafi do wieży Hoetha, to co dalej? MG powie "2000 lat później" i jazda? Mam drugi wiatr, czas zabijać smoki? Jakoś to do mnie nie przemawia.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:43.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172