04-04-2016, 21:49 | #1 |
Reputacja: 1 | Co na początek? Witam! Mam kilka pytań. Zebrałem kilku znajomych i mamy ogromną ochotę pograć w WH. Problem jest w tym, że żaden z nas nigdy w nic podobnego nie grał. Więc: -Co jest potrzebne, aby rozpocząć rozgrywkę. Oprócz podręcznika podstawowego, jakie kości? -Którą edycję wybrać? Założyliśmy po kilku recenzjach że lepsza będzie 2, co wy na to? -Czy MG da radę ogarnąć taką rozgrywkę, nigdy w nic podobnego nie grając? -Jakie następne książki kupować? Czy trzeba wgl i w jakiej kolejności? Uważam, że mamy wyobraźnię dość bujną. Jesteśmy zakorzenieni w świat fantasy i niektórzy grali w gry typu PBF. Z góry dziękuję za odpowiedzi. |
04-04-2016, 22:40 | #2 |
Reputacja: 1 | Każdy gracz potrzebuje dwóch kości dziesięciościennych, których wykorzystanie opisane jest w podręczniku podstawowym do WH. Grałem w edycję pierwszą i drugą i wydaje mi się, że prostsza będzie do opanowania druga edycja właśnie. MG, jeżeli dokładnie przestudiuje podręcznik i będzie miał odrobinę dobrej woli, spokojnie będzie w stanie prowadzić sesję w tym systemie. Każdy jakoś zaczynał, można zacząć od Warhammera. Książek dodatkowych kupować nie trzeba, jeżeli MG i gracze chcą pozwolić sobie na dość swobodne kształtowanie świata. Jeżeli nie - polecam Dziedzictwo Sigmara, Królestwo Magii oraz Księgę Spaczenia, które to podręczniki dodają sporo informacji o świecie i dużo mechaniki. Jak coś - pytaj dalej, tutaj jest sporo miłych ludzi chętnych odpowiadać na pytania zadane i niezadane.
__________________ |
04-04-2016, 22:52 | #3 |
Reputacja: 1 | Możecie też skorzystać z gotowych przygód na start jak np. dodatek Karak Azgal Co znacznie ułatwi przełamanie mistrzowi gry.
__________________ # Kyan Thravarsson - #Saga Kapłanów Żelaza by Vix -> #W objęciach mrozu by Kenshi -> #Nie wszystko złoto, co się świeci by Warlock |
04-04-2016, 22:53 | #4 |
Reputacja: 1 | W podręczniku masz przygodę, która za rękę prowadzi co do testów itd. W ED1 początek kampanii "Wewnętrzny Wróg" i podręcznikowa przygoda zaznajomi ciebie ze wszystkim. Jakie kości, kiedy testy itd. Osobiście bym polecał ED1 dla kampanii "Wewnętrzny Wróg". Kampania wprowadza w realia i łatwo się ją prowadzi. Przynajmniej w 3 pierwszych częściach. Trzymam kciuki za udane wejście w świat Warchlaka. |
04-04-2016, 23:48 | #5 |
Reputacja: 1 | Dzięki wielkie wszystkim! W takim razie zamawiam już ED2 i jak tylko przyjdzie rozpoczynamy granie. Chciałem jeszcze zapytać, co sądzicie o "Zbrojowni..." i "Bestiariuszu..."? Opłaca się dokupować w późniejszych etapach gry? Bo rozumiem, że reszta dodatków to jakieś scenariusze tak? |
05-04-2016, 00:07 | #6 |
Reputacja: 1 | "Zbrojownia" Daje szczegółowy opis cen itd. Jeśli nie masz pojęcia o wartości w średniowieczu różnych rzeczy to dobrze kupić. Jeśli masz graczy skrupulatnych co do kasy też warto. "Bestiariusz" mam. Raz tylko czytałem. Nie potrzebny okazał się. Chyba, że chcesz tworzyć przygody ze wszystkimi rasami, potworami. Jeśli się skupisz na ciemnej stronie to "Księga spaczenia" załatwi sprawę. W sumie tu chaos, kultyści itd są głównymi wrogami. Tam wiele legendarnych potworów jest. Dowiedziałbym się kim chcą gracze grać. Np. magiem no to bym "Królestwo magii" nabył. -Podręcznik podstawowy. -Dziedzictwo Sigmara -Zbrojownia Starego Świata Bez tego się nie ruszam na sesje. -Księga magii -Księga spaczenia -Karak Azgar To czasami używam. Księga magii jeśli mam maga w ekipie lub sporo z nią rzeczy w przygodach związane. Spaczenia podobnie jak wyżej ale o przygody chodzi. Na początek niekoniecznie. Azgar. No jeśli masz fanatyka krasnali musisz mieć a i do przygód się przyda chociaż Stary Świat jest wielki i szeroki. Ja jeszcze lubię "Dzieci rogatego szczura" świetna rasa na przeciwników dla graczy. Śmieszna i zabójcza. One są wszędzie a i urok od nich bije Resztę olej. Jak będziesz w bibliotece lub księgarni przejrzyj czy coś Ciebie zainteresuje jeszcze. Także nie zapomnij o Bretonii. Dwa dodatki jeśli Ciebie stać i chcesz się w to bawić. Ale na początek odradzam za wiele by tego było. Ostatnio edytowane przez Hakon : 05-04-2016 o 00:10. |
05-04-2016, 00:16 | #7 |
Reputacja: 1 | To jeszcze jedno, chyba ostatnie pytanie :P A co z Kartuszem Bohatera? Kupować, czy można sobie darować? |
05-04-2016, 00:26 | #8 |
Reputacja: 1 | Jeśli masz dostęp do xero lub kart drukujesz z neta to "Dziedzictwo Sigmara" wystarczy. Mam Kartusze ale niezadowolony z nich jestem. Dobre są jak już gracze maja entą profesję i zżyli się z postaciami. Dla ich przyjemności można a tak karta zwykła wystarczy. |
05-04-2016, 08:10 | #9 |
Reputacja: 1 | Dzieci rogatego szczura to bardzo dobry podręcznik, a i owszem. Jednak co do cen w zbrojowni starego świata jestem bardzo źle nastawiony - mój ulubiony przykład: kilogram najtańszego zboża - żyta, kosztuje 16 szylingów. Pomijając jeszcze koszta zmielenia mąki, to wychodziłoby, że bochenek chleba powinien wynosić jakieś 6 szylingów, coby piekarz nie był stratny. A tutaj nagle... (inna tabelka) Bochenek chleba! 2 pensy. Czyli jakieś 36 razy za mało. Sama zbrojownia jest jednak przydatna, gdyż opisane jest tam wiele niezbędnych do prowadzenia sesji przedmiotów. Tylko te ceny całkowicie nieprzemyślane...
__________________ |
05-04-2016, 10:39 | #10 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane'a - czekam na: Lord Melkor, Panicz ACKS: Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Stalowy, Pliman, Gladin, Lord Melkor, WOLOLOKIWOLO | |