Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-03-2018, 14:52   #11
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Cytat:
Wykonuję ruch i na 10+ dostaję 3 triki i od razu wybieram trzy z przedstawionych w ruchu efektów?
Tak, chyba że ruch mówi inaczej. Np. w ruchu "swojak" kanciarza od razu wybierasz jaki był twój efekt negocjacji z półświatkiem.

Cytat:
Czy następują one w okreslonej kolejności?
Gracz wybiera kolejność, choć logika sytuacji powinna też mieć znaczenie.

Cytat:
Czy MG może za pomocą np. punktów losu wykonać ruch by zanegować któryś z trików lub wszystkie?
Z tego co mówią zasady punkty losu służą do aktywacji bardzo mrocznych ruchów MG, a ruchy MG aktywowane są gdy na kościach wypadnie sześć i mniej lub gdy gracze przejawiają objaw nie wkręcania się w fabułę, czyli generalnie nie może negować trików punktami losu.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-03-2018, 23:05   #12
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
Reputacja: 1 Avitto ma wyłączoną reputację
Poruszę jeszcze temat ruchu "Znawca pułapek" złodzieja. Na 10+ otrzymujemy 3 triki. Spacer po niebezpiecznym obszarze wymagającym zbadania może trwać dłużej niż jeden ruch - czy mogę wykorzystać po pierwszym teście 1 trik, a pozostałe 2 zostawić sobie na kolejne testy (kolejne obszary)? Czy jeśli na kolejnym obszarze wypadnie 6 lub mniej mogę użyć triku by zdobyć informację? Czy w takiej sytuacji byłaby możliwość zanegowania triku przez MG?

Tak sobie kombinuję i powoli łapię się na tym, że chyba nie o to twórcom gry chodziło, by kopać tak głęboko.
 
Avitto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-03-2018, 18:39   #13
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Chyba zbyt szczegółowo podchodzisz do kwestii akcji bohatera, to nie D&D ani nawet Warhammer, nie rozdrabniamy się tu liczy się szybka akcja i opowieść. Obszar tyczy np. całego korytarza, całej komnaty. Czyli powiedzmy taki złodziej włazi do korytarza i rzuca 7-9, ma jeden trik. Więc zadaje pytanie: - czy jest tu jakaś pułapka i co ją aktywuje? Mg odpowiada: - tak jest zamontowana w drzwiach na końcu korytarza, aktywuje ją mechanizm w zamku. Przy trzech trikach Mg powiedziałby że jest to zapadnia i nie ma tu nic ukrytego.

Edit. Zauważ że MG wcale nie musiał umieszczać tej pułapki w pierwotnych planach, ale ruch postaci (jego pytanie) spowodował, że MG uznał za fajny pomysł żeby akurat była tam pułapka. Wszak gracz po to brał złodziejaszka by móc wykrywać pułapki.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.

Ostatnio edytowane przez Komtur : 04-03-2018 o 18:49.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-03-2018, 19:44   #14
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
Reputacja: 1 Avitto ma wyłączoną reputację
Cytat:
Napisał Komtur Zobacz post
Chyba zbyt szczegółowo podchodzisz do kwestii akcji bohatera, to nie D&D ani nawet Warhammer, nie rozdrabniamy się tu liczy się szybka akcja i opowieść.

Edit. Zauważ że MG wcale nie musiał umieszczać tej pułapki w pierwotnych planach, ale ruch postaci (jego pytanie) spowodował, że MG uznał za fajny pomysł żeby akurat była tam pułapka. Wszak gracz po to brał złodziejaszka by móc wykrywać pułapki.
Zyskujemy na dynamice i kształtujemy wszystko na bieżąco. Jasne.

Takie rozwiązanie ma dużo zalet i może być łatwo wprowadzone niczym gra imprezowa. Mam jednak wątpliwość jak bez brutalnie sprowadzającego na ziemię realizmu (w postaci liczenia każdego metra i każdej monety) dobrze oddać klimat dark fantasy. Zanim poprowadzę sesję w OldWorld muszę jeszcze poćwiczyć warsztat.

Dzięki za pomoc Komtur!
 
Avitto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-03-2018, 22:53   #15
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Cytat:
Takie rozwiązanie ma dużo zalet i może być łatwo wprowadzone niczym gra imprezowa. Mam jednak wątpliwość jak bez brutalnie sprowadzającego na ziemię realizmu (w postaci liczenia każdego metra i każdej monety) dobrze oddać klimat dark fantasy.
MG ma spore pole do popisu, wszak wynik 6 i mniej będzie skutkował właśnie syfem, kiłą i mogiłą, a i w pośrednim wyniku można wiele brudu zawrzeć.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:53.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172