lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Warhammer Fantasy Role Play (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/)
-   -   Old World (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/16392-old-world.html)

Lord Cluttermonkey 10-08-2016 16:09

Old World
 
Taka ciekawostka - powstaje WFRP na zasadach "Powered by the Apocalypse", wykorzystywanych m.in. w Dungeon World.

Komtur 10-08-2016 17:03

Świetna sprawa C-bane, aż chce grać.

Ja mam jeszcze inną ciekawostkę do WH w podobnym stylu, opartą na tych samych ale nieco starszych założeniach: Streets of Marienburg

Anonim 10-08-2016 17:52

Cytat:

Napisał Komtur (Post 653612)
Świetna sprawa C-bane, aż chce grać.

Ja mam jeszcze inną ciekawostkę do WH w podobnym stylu, opartą na tych samych ale nieco starszych założeniach: Streets of Marienburg

To całość zasad? Nie mam teraz czasu, ani ochoty wczytywać się... ale może takie coś wykorzystać przy Tunelarzu 2, którego planuję... choć w sumie nikogo nie obchodził temat w sondach to i pewnie rekrutacja przejdzie bez echa.

Komtur 10-08-2016 19:56

Cytat:

Napisał Anonim (Post 653619)
To całość zasad? Nie mam teraz czasu, ani ochoty wczytywać się... ale może takie coś wykorzystać przy Tunelarzu 2, którego planuję... choć w sumie nikogo nie obchodził temat w sondach to i pewnie rekrutacja przejdzie bez echa.

Streets of Marienburg to całość zasad, natomiast w Old World to widzę że sporo trzeba uzupełnić samemu ( np. brakuje większości profesji zaawansowanych, potworów). A w Tunelarzu-sondzie za bardzo poszedłeś w groteskę to i może dlatego oddźwięk nikły.

Anonim 11-08-2016 09:57

Ach, nie wiedziałem, że ludzie się aż tak wczuwają. Dla mnie te wszystkie Cthulhu, Shub-Niggurathy, czy Shoggothy można spokojnie zastąpić Upiornym Skrzydełkiem, Piankowym Marynarzykiem, czy Kurą z Kosmosu i film/opowiadanie/gra będą równie przyjemne. Wezmę jednak pod uwagę przekonania kulturowe gawiedzi, gdybym robił rekrutację. Tekst o możliwości przytycia w czasie przygody to był żart z licznika poczytalności z Zewu Cthulhu...

No, ale wracając do tematu: grałeś w SoM? Znasz kogoś kto by grał? Znasz inne takie krótkie zasady do prowadzenia podstawowych przygód w lochach? Mi na przykład spodobał się początek rozdziału z GURPS: Compaigns poświęcony przygodom. Tam w ramce napisali mniej więcej tak:
"Ten rozdział jest ci zbędny jeżeli poprowadzisz przygodę dla Eda, Harriego i Margaret Barbarzyńców, którzy wchodzą do lochu, zabijają potwory, zbierają łupy, a na koniec ścierają się ze smokiem. Ed ginie w starciu ze smokiem, Harry i Margaret uciekają. Koniec."

Komtur 11-08-2016 16:18

Prowadziłem podobnego Dungeon Worlda (dla młodych graczy), ale gracze muszą znać zasady, by dobrze się grało. Moi słabo znali i słabo wyszło. Świetnie za to sprawdziły się zasady Adventurers bo zasady są łatwiejsze do zapamiętania i stosowania. Gdy dołożysz dodatek Loch (Nowe Światy II) to już będziesz miał to czego szukasz Anonim i to w bardzo niskiej cenie.

Obecnie studiuję Torchbearera i jest to zarąbisty dungeoncrawl, ale ma dość skomplikowane zasady i jest niestety stosunkowo drogi.

Noobirus 11-08-2016 20:09

Helo,

Dzięki za udostępnienie.

No niestety trochę to potrwa, aż Old World będzie mieć 100% planowanych materiałów, niektórzy już szaleją i rozmyślają nad grywalnymi jaszczuroludźmi, mrocznymi elfami oraz krasnoludami chaosu. Ciężko też było się z początku przebić przez 2ed oraz 1ed, bo było wiele sprzeczności.

W tej chwili wszystko jest w pełni grywalne, dopóki gracze nie wskoczą na profesje zaawansowane. Pierwsze testy też mam za sobą. Brakujące potwory można zastąpić oficjalnym bestiariuszem: Monsters - Dungeon World SRD

Ewentualne choroby umysłowe można chyba wylosować i odegrać na podstawie "Księgi Spaczenia" czy też podstawki do 2ed.

Gdyby ktoś chciał testować, w obecnej wersji jest trochę głupi błąd, pozostałość po polskim tłumaczeniu DW - zignorujcie tekst o Żywotności na stronie 12, sugerujcie się tylko tabelą przy tworzeniu postaci.

Avitto 02-03-2018 09:15

Próbuję się zabrać za Old World, nauczyć, ale podręcznik nie opisuje jak działają triki. Albo po prostu nie mogę tego znaleźć.
Pomoże ktoś?

Komtur 02-03-2018 13:19

Bo chyba źle to zostało ujęte, ale ogólnie zasada jest taka: Ruch generuje przykładowo 10+ zatrzymaj 3, 7-9 zatrzymaj 1. I wydajesz te zatrzymania-triki na efekty związane z opisanym ruchem. W Dungeon World druid miał chyba coś takiego i oznaczało to liczbę akcji jakie mógł wykonać po przemianie w zwierzaka.

Avitto 02-03-2018 22:28

Cytat:

Niektóre ruchy dają ci "triki". Triki są walutą, którą możesz wydawać, by aktywować premie jaki daje ci ruch, który te triki wygenerował.
Wykonuję ruch i na 10+ dostaję 3 triki i od razu wybieram trzy z przedstawionych w ruchu efektów? Czy następują one w okreslonej kolejności? Czy MG może za pomocą np. punktów losu wykonać ruch by zanegować któryś z trików lub wszystkie?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:26.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172