10-08-2016, 17:09 | #1 |
Reputacja: 1 | Old World Taka ciekawostka - powstaje WFRP na zasadach "Powered by the Apocalypse", wykorzystywanych m.in. w Dungeon World.
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane'a - czekam na: Lord Melkor, Panicz ACKS: Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Stalowy, Pliman, Gladin, Lord Melkor, WOLOLOKIWOLO Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 10-08-2016 o 18:47. |
10-08-2016, 18:03 | #2 |
Reputacja: 1 | Świetna sprawa C-bane, aż chce grać. Ja mam jeszcze inną ciekawostkę do WH w podobnym stylu, opartą na tych samych ale nieco starszych założeniach: Streets of Marienburg
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |
10-08-2016, 18:52 | #3 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
| |
10-08-2016, 20:56 | #4 |
Reputacja: 1 | Streets of Marienburg to całość zasad, natomiast w Old World to widzę że sporo trzeba uzupełnić samemu ( np. brakuje większości profesji zaawansowanych, potworów). A w Tunelarzu-sondzie za bardzo poszedłeś w groteskę to i może dlatego oddźwięk nikły.
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |
11-08-2016, 10:57 | #5 |
Reputacja: 1 | Ach, nie wiedziałem, że ludzie się aż tak wczuwają. Dla mnie te wszystkie Cthulhu, Shub-Niggurathy, czy Shoggothy można spokojnie zastąpić Upiornym Skrzydełkiem, Piankowym Marynarzykiem, czy Kurą z Kosmosu i film/opowiadanie/gra będą równie przyjemne. Wezmę jednak pod uwagę przekonania kulturowe gawiedzi, gdybym robił rekrutację. Tekst o możliwości przytycia w czasie przygody to był żart z licznika poczytalności z Zewu Cthulhu... No, ale wracając do tematu: grałeś w SoM? Znasz kogoś kto by grał? Znasz inne takie krótkie zasady do prowadzenia podstawowych przygód w lochach? Mi na przykład spodobał się początek rozdziału z GURPS: Compaigns poświęcony przygodom. Tam w ramce napisali mniej więcej tak: "Ten rozdział jest ci zbędny jeżeli poprowadzisz przygodę dla Eda, Harriego i Margaret Barbarzyńców, którzy wchodzą do lochu, zabijają potwory, zbierają łupy, a na koniec ścierają się ze smokiem. Ed ginie w starciu ze smokiem, Harry i Margaret uciekają. Koniec." |
11-08-2016, 17:18 | #6 |
Reputacja: 1 | Prowadziłem podobnego Dungeon Worlda (dla młodych graczy), ale gracze muszą znać zasady, by dobrze się grało. Moi słabo znali i słabo wyszło. Świetnie za to sprawdziły się zasady Adventurers bo zasady są łatwiejsze do zapamiętania i stosowania. Gdy dołożysz dodatek Loch (Nowe Światy II) to już będziesz miał to czego szukasz Anonim i to w bardzo niskiej cenie. Obecnie studiuję Torchbearera i jest to zarąbisty dungeoncrawl, ale ma dość skomplikowane zasady i jest niestety stosunkowo drogi.
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |
11-08-2016, 21:09 | #7 |
Reputacja: 1 | Helo, Dzięki za udostępnienie. No niestety trochę to potrwa, aż Old World będzie mieć 100% planowanych materiałów, niektórzy już szaleją i rozmyślają nad grywalnymi jaszczuroludźmi, mrocznymi elfami oraz krasnoludami chaosu. Ciężko też było się z początku przebić przez 2ed oraz 1ed, bo było wiele sprzeczności. W tej chwili wszystko jest w pełni grywalne, dopóki gracze nie wskoczą na profesje zaawansowane. Pierwsze testy też mam za sobą. Brakujące potwory można zastąpić oficjalnym bestiariuszem: Monsters - Dungeon World SRD Ewentualne choroby umysłowe można chyba wylosować i odegrać na podstawie "Księgi Spaczenia" czy też podstawki do 2ed. Gdyby ktoś chciał testować, w obecnej wersji jest trochę głupi błąd, pozostałość po polskim tłumaczeniu DW - zignorujcie tekst o Żywotności na stronie 12, sugerujcie się tylko tabelą przy tworzeniu postaci. |
02-03-2018, 10:15 | #8 |
Dział Fantasy Reputacja: 1 | Próbuję się zabrać za Old World, nauczyć, ale podręcznik nie opisuje jak działają triki. Albo po prostu nie mogę tego znaleźć. Pomoże ktoś? |
02-03-2018, 14:19 | #9 |
Reputacja: 1 | Bo chyba źle to zostało ujęte, ale ogólnie zasada jest taka: Ruch generuje przykładowo 10+ zatrzymaj 3, 7-9 zatrzymaj 1. I wydajesz te zatrzymania-triki na efekty związane z opisanym ruchem. W Dungeon World druid miał chyba coś takiego i oznaczało to liczbę akcji jakie mógł wykonać po przemianie w zwierzaka.
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |
02-03-2018, 23:28 | #10 | |
Dział Fantasy Reputacja: 1 | Cytat:
| |