Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 27-07-2006, 11:41   #1
 
Asshilis's Avatar
 
Reputacja: 1 Asshilis jest godny podziwuAsshilis jest godny podziwuAsshilis jest godny podziwuAsshilis jest godny podziwuAsshilis jest godny podziwuAsshilis jest godny podziwuAsshilis jest godny podziwuAsshilis jest godny podziwuAsshilis jest godny podziwuAsshilis jest godny podziwuAsshilis jest godny podziwu
Dlaczego akurat Warhammer?

DnDowcy mają już taki temat, więc czemu mamy być gorsi :P .

Mnie zawsze denerwowało w systemach, że większość z nich opiera się na tym samym: wybierasz profesję, zabijasz potwory (za co dostajesz PD/expo jak kto woli), levelujesz, po czym co level rozwijasz swoją postać... Warhammer odbiega zdecydowanie od utartego schematu. Jest prostszy od np. D&D (zapamiętać dokładne zasady D&D to nie lada wyzwanie). System rozwoju postaci jest wprost genialny, a postać praktycznie nie może być tak potężna, żeby nic jej nie potrafiło zatrzymać. Pomysł z obłędem i chorobami jest świetny. No i uwielbiam mroczne klimaty .

Dlaczego wy wybraliście Warhammera?
 
Asshilis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-07-2006, 11:52   #2
 
regua's Avatar
 
Reputacja: 1 regua ma wyłączoną reputację
Ja pamiętam, jak byłem młodszy, pojechałem z rodzicami i znajomymi na wyjazd nad morze. Tam było kilku starszych chłopaków, potrafili oni grać w WFRP, a nawet mieli podręcznik :P i tak wciągnęli mnie w świat RPG.

A w D&D grałem [kumpel kupował wszystkie podręczniki i dodatki, trzeba było skorzystać ] ale jakoś nie przypadł mi do gustu... Warhammer jednak ma swój klimat i to mi bardzo pasuje. No i trudno znaleźć drugi system, którego podręcznik składa się w połowie z wypisanych profesji, czarów i umiejętności :P

Aczkolwiek brakuje mi kilku ważnych zasad, mam nadzieję że zostaną one dodane w III edycji Polecam przeczytanie sobie podręcznika do Althorionu, bardzo ciekawego systemu, w którym kilka zasad jest IMO genialnych [m.in. ta dotycząca wielkości broni, postaci i potworów]. W Warhammerze dużo zasad MG ma je wymyślić "na poczekaniu", tzn. np. gdy niziołek atakuje olbrzyma, to MG ma ocenić w którą część ciała może mu trafić itp.
 
regua jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-07-2006, 12:34   #3
 
Asshilis's Avatar
 
Reputacja: 1 Asshilis jest godny podziwuAsshilis jest godny podziwuAsshilis jest godny podziwuAsshilis jest godny podziwuAsshilis jest godny podziwuAsshilis jest godny podziwuAsshilis jest godny podziwuAsshilis jest godny podziwuAsshilis jest godny podziwuAsshilis jest godny podziwuAsshilis jest godny podziwu
Według mnie "elastyczność systemu Warhammer jest plusem. No ale każdy ma swoje poglądy... Warhammer ma według mnie w podręczniku za mało czarów... To się niestety nie umywa do ilości czarów w D&D... Ale to nie powód, by zmienić system (szczególnie, jeśli się nie gra magiem :P ).
 
Asshilis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-07-2006, 14:26   #4
 
mataichi's Avatar
 
Reputacja: 1 mataichi ma w sobie cośmataichi ma w sobie cośmataichi ma w sobie cośmataichi ma w sobie cośmataichi ma w sobie cośmataichi ma w sobie cośmataichi ma w sobie cośmataichi ma w sobie cośmataichi ma w sobie cośmataichi ma w sobie cośmataichi ma w sobie coś
Według mnie klimat jest najmocniejszym plusem Warhammera i powodem dlaczego lubię grać w ten system a nie inny. Co do mechaniki mam mieszane odczucia. Jestem raczej przyzwyczajony do d20 a w młotka często grywałem bez niej.

Podobno dużo czarów znajduje się w dodatku "Królestwo magii" który w najbliższych dniach zdobędę. Poza tym wymyślenie czaru w tym systemie jest bardzo łatwe.
 
mataichi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-08-2006, 09:12   #5
 
teryniusz's Avatar
 
Reputacja: 1 teryniusz ma wyłączoną reputację
Według mnie Warhammer dzięki swojemu systemowi profesji wydaje się być atrakcyjniejszy dla graczy. Jak się ma tak duży wybór i takie pole do popisu, to miło tworzy się postać.
Minusem jest znowuż mały wybór broni i zbroi. Chodzi mi o ich parametry, bo choć w 2ed trochę się to poprawiło, to nadal bronie i zbroje między sobą niewiele się różnią. Pomijając całą zawiłość systemu ten motyw akurat bardzo podobał mi się w Kryształach Czasu.
Co do relizmu w Warhammerze to nie będę się wypowiadał. Żaden system nie jest wystarczająco realistyczny by oddać rzeczywistość... i dobrze. Ważne, żeby mistrz gry panował nad wszystkim, a mechanika ma mu tylko pomagać. I ważne jest, żeby była ona prosta i łatwa do zapamiętania.
Z rozwojem porfesji jednak też nie jest tak cudownie, bo narzuca on zdobywanie nowych zawodów i sprzętu do ich wykonywania, co niejednokrotnie jest w czasie gry dosyć sztuczne. Jak ktoś gra łowcą nagród to na dobrą sprawę mógłby nim grać dalej... Ale gracz przechodzi na łowcę wampirów, bo ma nowe rozwinięcia i umiejętności. A, że nie bardzo chce mieć coś wspólnego z wampirami to inna sprawa. Myślę, że nad tym możnaby pomyśleć, zawody powinny wnosić tylko nowe umiejętności i zdolności.
Mógłbym dużo krytykować i chwalić Warhammera. Mimo wszystko gram w niego bo odczuwam wielki sentyment do Starego Świata. Mimo iż mroczny, jest elastyczni i każdą przygodę da się w nim poprowadzić, nawet Heroes Fantasy (choć niektórzy uważają to za profanację Młotka).
 
__________________
TERYNIUSZ
=======
teryniusz@o2.pl
teryniusz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-08-2006, 18:53   #6
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
Już kiedyś wałkowany był temat klimatu Starego Świata, grywalności oraz wyższości 2 edycji nad pierwszą. I tak jak poprzednio, tak i teraz powiem a w zasadzie odpowiem na pytanie: "A dlaczego nie?" WFRP ma spójny świat, co wielu próbuje podważyć. Posiada wiele oryginalnych rozwiązań dotyczących grania oraz prowadzenia, co zostało już powielone w dziesiątkach innych systemów, które powstały po WFRP. Bo przecież to staruszek - ma ponad 20 latek i dopiero niedawno wyszła jego druga edycja!
Tak, klimat to jest mocna strona Starego Świata, podobnie jak historia i geografia krain. Koncepcja magii oraz kosmologia też jest niezgorsza, a sam konflikt z Chaosem to już perełka. O mechanice można mówić dużo i różnie. Dlatego ją pomijam, bo sam korzystam z niej kiedy trzeba i pomijam, gdy mi zawadza. Co do małości czegokolwiek - broni czy czarów - to akurat jest wielka zaleta systemu. Bo niech mi ktoś powie czym różni się miecz średni typowy od miecza średniego. Mnożenie bytów - co dokonale pokazuje d20 - można zastąpić przez własną wyobraźnię. No bo co za sztuka jest wymyślić miecz +2 Elastyczność świata i mechaniki, jak już ktoś to zauważył, to jest naprawdę duży plus. Nie ma zamkniętych zasad, które nie przewidują odstępst. Nie ma poziomów postaci ale są profesje. Ścieżka kariery kiedyś mi się podobała, teraz pomijam ją zupełnie, bowiem stwarza sztuczne problemy i znacznie wypacza miejscami świat i graczy. Żeby zdobyć daną umiejętność trzeba było przejść przez 3 profesje. A przecież o wiele prościej jest wynająć sobie nauczyciela i nauczyć się jej niezależnie od tego czy "możesz" czy nie.
Dlatego właśnie WFRP.
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-08-2006, 21:59   #7
Banned
 
Reputacja: 1 Arango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodze
Zeby sie nie rozpisywać po raz drugi (to moje kochane lenistwo).
Zalety to MG ma szerokie pole do popisu, możliwość wypełnienia "białych plam" w historii i geografii. Szczególnie dotyczy to krain z poza Imperium. Szybkie i przyjemne rozgrywanie potyczek ( po "zdroworozsądkowych" modyfikacjach zasad). No i klimat, klimat, klimat z filozofią świata który i tak musi zginąć.
Wady to momentami mechanika, ale przecież można ją pominąć. Co do czarów jak dla mnie ich liczba była wystarczająca, ale może dla innych nie.
Natomiast co do umiejętności Yarot ma rację, ale tu też zalecałbym po prostu chwilę pomyśleć, czy takie rozwiązanie jest logiczne.

Podsumowując Warhammer to całkiem przyjemny i bardzo 'grywalny" system.
 
Arango jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-08-2006, 10:11   #8
 
teryniusz's Avatar
 
Reputacja: 1 teryniusz ma wyłączoną reputację
Yarot, no ja się właśnie nie do końca zgodzę z tym co napisałeś. Miecz +1 niczym nie różni się od topora +1, choć w rzeczywistości weź jedno i drugie do ręki i spróbuj czy jest tak naprawdę. W drugiej edycji nieco poprawiono już wybór broni, dodano kategorie i wynikające stąd dodatkowe bonusy, ale mimo wszystko czegoś tutaj brak... Odczuwam pewien niedosyt Oczywiście nie przeszkadza to w znakomitej grywalności, ale mimo wszystko duży wybór broni jest atutem dla gry.
W praktyce jest np. kilkadziesiąt typów szabel i wierz mi, każda ma swoje zalety i wady. Dobry rębajła doskonale wie jaka jest różnica między zygmuntówką, batorówką, szablą turecką czy husarską. Każda ma swoje zalety i wady.
Co do umiejętności to chyba gdzieś w zasadach opcjonalnych było to uwzględnione. Z zachowaniem logiki można stosować podany przez Yarota system, z tym, że o ile wojownikowi nauka uników zabierzego 100 PD, to nauczenie się rzucania czarów powinno odpowiednio (do jego IQ) zabrać więcej. Ja wprowadziłem podział na PDki zdobyte umysłem i te zdobyte w walce.
 
__________________
TERYNIUSZ
=======
teryniusz@o2.pl
teryniusz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-08-2006, 13:01   #9
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
W konwencji świata Warhammera nie ma różnicy między mieczem a szablą, młotem czy toporem. Wszystko jest zaliczone jako broń ręczna i zadaje takie same obrażenia i tak samo się nią walczy. Ja wiem, że jest inaczej i pewnie twórcy też, ale dla uproszczenia został taki zapis, by właśnie nie zepsuć grywalności i brutalności świata. Gdyby chcieć wprowadzać maksymalne rozróżnienie broni to samych szabel od strony Polski można by wymienić z 15 typów, mieczy też, a przecież jeszcze jest cała zbrojownia zachodu do opisania. A w swej doskonałej większości są one bardzo zbliżone jeśli chodzi o efekty i sposoby walki. Przecież nie ma różnicy jak w łeb dostaniesz zygmuntówką czy husarką. Krew się leje tak samo. Oczywiście jest różnica w specyfice broni czy sposobie zadawania ran, ale to już może sobie MG sam przemyśleć i opracować. Tylko że wtedy już nic nie będzie szybkie i łatwe - z czego był znany WFRP. Odwieczny problem na linii realizm-grywalność nigdy nie wygaśnie i zawsze będą różnice zdań w tej kwestii. Teryniuszu, zgadzam się z Tobą i wierz mi, wiem o czym piszesz. Wprowadzam u siebie drobne poprawki do broni, szybkości ataku, poręczności, ukrywania czy wreszcie ceny. Jednak nie uważam, by coś takiego znalazło się w podręczniku, bowiem nie dla wszystkich MG się to przydaje. Nie każdy jest tak obeznany w broni, że odróżni claymora od bastarda czy puginał od mizerykordii. Ważne jest, że można nimi zabić i zadają k10 ran. Stąd elastyczność WFRP - mało doświadczony MG zasiada i może od razu poprowadzić drużynę nie tracąc nic z grywalności i nawet nie wiedząc, że bretońska szabla z Mousillon jest lżejsza o 50 gramów od kawaleryskiej z Altdorfu. Dla doświadczonego MG takie różnice już mogą mieć znaczenie i sam wprowadzi odpowiednie poprawki.
I jeszcze kwestia doświadczenia i nauki o których wspomniałem wcześniej. Ponieważ nie mam u siebie ścieżki profesji, zatem każdy może uczyć się wszystkiego o ile znajdzie nauczyciela i ma doświadczenie. Powiązane jest to z systemem doświadczenia, bardzo zbliżonym do tego, o którym wspomina teryniusz. Jednak u mnie podział PD-ów jest na 5 kategorii (Walka, Zwinność, Mądrość/Magia, Charyzma, Ciało) i wszelkie działania wykonywane przez gracza nagradzane są PD-kami, które trafiają do określonej kategorii. Jeśli wojownik tylko rąbie i za nic ma mądrość, to wiadomo, że 95% PD-ów będzie trafiać do Walki, Zwinności i Ciała. Zanim zbierze doświadczenie na magię czy charyzmę, to może zdąży się już zestarzeć. To tylko część mojego systemu, taka bezpośrednia, ale mam nadzieję, że widzcie jak się to odbywa.
Elastyczność - warhammer ją ma. Łatwo ją zniszczyć poprzez ustalanie sztywnych ram dla wszyskich - i dla nowych MG i dla doświadczonych. Dlatego ukazanie tego w WFRP jest bardzo udanym kompromisem. Sam sobie ustalasz na ile realizmu sobie możesz pozwolić i czy dasz radę to pociągnąć.
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07-03-2007, 16:28   #10
 
Corran's Avatar
 
Reputacja: 1 Corran ma z czego być dumnyCorran ma z czego być dumnyCorran ma z czego być dumnyCorran ma z czego być dumnyCorran ma z czego być dumnyCorran ma z czego być dumnyCorran ma z czego być dumnyCorran ma z czego być dumnyCorran ma z czego być dumnyCorran ma z czego być dumnyCorran ma z czego być dumny
Dlaczego WarMłotek ?

Z kilu przyczyn
-Prosta mechanika,
-świetnie wykreowany i zrobiony świat z piękną(Mhroczną) historią

- Duży realizm, nie to co w DD
- i zawsze świetna zabawa
 
__________________
Dyplomata to ktoś, kto mówi ci abyś poszedł do diabła, a ty cieszysz się na podróż...
Corran jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:14.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172