lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Warhammer Fantasy Role Play (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/)
-   -   Sandbox w Middenheim (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/17628-sandbox-w-middenheim.html)

Lord Cluttermonkey 03-12-2017 17:48

Sandbox w Middenheim
 
Jak ktoś lubił piaskownicową Sylvanię Smartfoxa, to pewnie polubi i ten zbiór tabelek :) - link.

Komtur 04-12-2017 15:27

Dużo tabel. Da się to jakoś ogarnąć w sesji na żywo, żeby gracze się nie nudzili i w ogóle? Jak poradzić sobie z mnogością BN-ów i ich charakterystyk nie mówiąc już o potworach?

Lord Cluttermonkey 04-12-2017 17:27

Cytat:

Napisał Komtur (Post 756900)
Dużo tabel. Da się to jakoś ogarnąć w sesji na żywo, żeby gracze się nie nudzili i w ogóle? Jak poradzić sobie z mnogością BN-ów i ich charakterystyk nie mówiąc już o potworach?

Ale co Ty chcesz ogarniać na żywo? :) To tylko zbiór tabelek dla inspiracji, w żadnym razie substytut dobrze przygotowanej sesji. Chyba że chcesz prowadzić ultralosowy "sandbox" bez żadnego wprowadzenia, kontekstu czy struktury. Na pozostałe pytania powinno odpowiedzieć Twój pomysł na sesję, przygotowanie i warsztat.

Komtur 04-12-2017 18:36

No wiesz można przygotować wiele rzeczy wcześniej, ale skoro jest to sandbox, to może się zdarzyć, że gracze wyjdą poza ramy przygotowane prze MG. Co wtedy? Jak sobie poradzić? Przygotować kilka alternatyw wcześniej na taki wypadek?

No i druga kwestia, jaką mechanikę użyć?
Z mojego (bardzo skromnego) doświadczenia wiem, że gracze (a graczki w szczególności) nie lubią długich przeciągających się walk i kulania tonami kostek na obrażenia. Wolą bardziej szybkie i dynamiczne starcia gdzie wiele się dzieje. Choć może to tyczy tylko moich graczy nie wiem. Mechanika Dungeon World pasuje do tego rodzaju starć i ogólnie ułatwia robotę MG w kwestii potworów, ale brakuje jej pewnej intuicyjności jako całość. Nie wiem może to kwestia pewnych wyuczonych nawyków które trudno zmienić.

Lord Cluttermonkey 04-12-2017 18:57

Cytat:

Napisał Komtur (Post 756961)
No wiesz można przygotować wiele rzeczy wcześniej, ale skoro jest to sandbox, to może się zdarzyć, że gracze wyjdą poza ramy przygotowane prze MG. Co wtedy? Jak sobie poradzić? Przygotować kilka alternatyw wcześniej na taki wypadek?

No i druga kwestia, jaką mechanikę użyć?
Z mojego (bardzo skromnego) doświadczenia wiem, że gracze (a graczki w szczególności) nie lubią długich przeciągających się walk i kulania tonami kostek na obrażenia. Wolą bardziej szybkie i dynamiczne starcia gdzie wiele się dzieje. Choć może to tyczy tylko moich graczy nie wiem. Mechanika Dungeon World pasuje do tego rodzaju starć i ogólnie ułatwia robotę MG w kwestii potworów, ale brakuje jej pewnej intuicyjności jako całość. Nie wiem może to kwestia pewnych wyuczonych nawyków które trudno zmienić.

Graj w co lubicie. :)

Prowadzisz tak samo jak każdą inną sesję w której BG robią coś nieoczekiwanego. Zamiast sandbox podstaw: sesja w której gracze wybrali sobie cel. A że na dobrą sprawę nie ma różnicy, kto ten cel wybiera, póki wszyscy się na ten cel zgadzają, nie ma co teoretyzować o słowie bez większego znaczenia. Sandbox w którym gracze chcą pokonać króla nieumarłych nie różni się od sesji, w której gracze chcą pokonać króla nieumarłych.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:03.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172