Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-12-2017, 17:48   #1
 
Clutterbane's Avatar
 
Reputacja: 3963 Clutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputację
Sandbox w Middenheim

Jak ktoś lubił piaskownicową Sylvanię Smartfoxa, to pewnie polubi i ten zbiór tabelek - link.
 
Clutterbane jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-12-2017, 15:27   #2
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 10657 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Dużo tabel. Da się to jakoś ogarnąć w sesji na żywo, żeby gracze się nie nudzili i w ogóle? Jak poradzić sobie z mnogością BN-ów i ich charakterystyk nie mówiąc już o potworach?
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-12-2017, 17:27   #3
 
Clutterbane's Avatar
 
Reputacja: 3963 Clutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Komtur Zobacz post
Dużo tabel. Da się to jakoś ogarnąć w sesji na żywo, żeby gracze się nie nudzili i w ogóle? Jak poradzić sobie z mnogością BN-ów i ich charakterystyk nie mówiąc już o potworach?
Ale co Ty chcesz ogarniać na żywo? To tylko zbiór tabelek dla inspiracji, w żadnym razie substytut dobrze przygotowanej sesji. Chyba że chcesz prowadzić ultralosowy "sandbox" bez żadnego wprowadzenia, kontekstu czy struktury. Na pozostałe pytania powinno odpowiedzieć Twój pomysł na sesję, przygotowanie i warsztat.
 
Clutterbane jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-12-2017, 18:36   #4
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 10657 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
No wiesz można przygotować wiele rzeczy wcześniej, ale skoro jest to sandbox, to może się zdarzyć, że gracze wyjdą poza ramy przygotowane prze MG. Co wtedy? Jak sobie poradzić? Przygotować kilka alternatyw wcześniej na taki wypadek?

No i druga kwestia, jaką mechanikę użyć?
Z mojego (bardzo skromnego) doświadczenia wiem, że gracze (a graczki w szczególności) nie lubią długich przeciągających się walk i kulania tonami kostek na obrażenia. Wolą bardziej szybkie i dynamiczne starcia gdzie wiele się dzieje. Choć może to tyczy tylko moich graczy nie wiem. Mechanika Dungeon World pasuje do tego rodzaju starć i ogólnie ułatwia robotę MG w kwestii potworów, ale brakuje jej pewnej intuicyjności jako całość. Nie wiem może to kwestia pewnych wyuczonych nawyków które trudno zmienić.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-12-2017, 18:57   #5
 
Clutterbane's Avatar
 
Reputacja: 3963 Clutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Komtur Zobacz post
No wiesz można przygotować wiele rzeczy wcześniej, ale skoro jest to sandbox, to może się zdarzyć, że gracze wyjdą poza ramy przygotowane prze MG. Co wtedy? Jak sobie poradzić? Przygotować kilka alternatyw wcześniej na taki wypadek?

No i druga kwestia, jaką mechanikę użyć?
Z mojego (bardzo skromnego) doświadczenia wiem, że gracze (a graczki w szczególności) nie lubią długich przeciągających się walk i kulania tonami kostek na obrażenia. Wolą bardziej szybkie i dynamiczne starcia gdzie wiele się dzieje. Choć może to tyczy tylko moich graczy nie wiem. Mechanika Dungeon World pasuje do tego rodzaju starć i ogólnie ułatwia robotę MG w kwestii potworów, ale brakuje jej pewnej intuicyjności jako całość. Nie wiem może to kwestia pewnych wyuczonych nawyków które trudno zmienić.
Graj w co lubicie.

Prowadzisz tak samo jak każdą inną sesję w której BG robią coś nieoczekiwanego. Zamiast sandbox podstaw: sesja w której gracze wybrali sobie cel. A że na dobrą sprawę nie ma różnicy, kto ten cel wybiera, póki wszyscy się na ten cel zgadzają, nie ma co teoretyzować o słowie bez większego znaczenia. Sandbox w którym gracze chcą pokonać króla nieumarłych nie różni się od sesji, w której gracze chcą pokonać króla nieumarłych.
 

Ostatnio edytowane przez Clutterbane : 04-12-2017 o 19:17.
Clutterbane jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:16.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166