Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10-08-2018, 19:51   #1
 
Dhratlach's Avatar
 
Reputacja: 22878 Dhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputację
Autorski sytem tworzenia postaci

Ahoy!

Może bylibyście zainteresowani niekonwencjonalnym tworzeniem postaci do młotka mojego autorstwa? Jest bardzo prosty i gładko od strony MG się sprawdza czy nikt nie zrobił błędu.

Założenie jest łopatologiczne. Profesje w podręczniku opisują klasyczny zestaw umiejętności/zdolności i rozwoju cech postaci w tym NPC. To to, co większość umie i czego można się spodziewać.

Tworzenie BG jest jeszcze prostsze. Opiera się na sumie PD i wytycznych do tworzenia postaci. Średnia cena umiejętności i zdolności postaci na poziomie podstawowym to 1000PD +100 za pierwsze rozwinięcie.

W przypadku skompletowanej pierwszej profesji (bez umiejętności "albo") to średnia wynosi 1000PD dodatkowo, czyli łącznie 2100PD.

Jak więc wygląda tworzenie postaci gracza?

To proste. Zapisuje się na karcie umiejętności i zdolności z rasy, w tym rzucane dla człowieka i niziołka, a następnie przyznaje "pulę PD" do wydania na umiejętności i zdolności, które gracze wykupują na normalnych zasadach (100PD za poziom biegłości i 100PD za zdolność).

Aby jednak nie było za łatwo poziom puli startowej PD według uznania MG definiuje maksymalny rozwój cech. który gracze mogą wykupić. Czyli podstawowa postać wzorując się na podręczniku ma maksymalnie +10 dla Cech, +2 do Żywotności a w szczególnych przypadkach +1 dla Ataku, Magii i Szybkości +1 (podręcznikowo "Goniec"). Plus okazyjne zwiększenie pojedyńczej Cechy do +15 (Podręcznikowo "Łowca" i jego US)

Na wyższych poziomach zaawansowania postaci można np przydzielić wyższą kwotę PD i zwiększyć limity rozwoju Cech na poziomie tworzenia postaci (domyślnie +20, plus dwie Cechy +25 i jedna +30).

Opracowałem ten system by gracze mogli stworzyć postać dokładnie taką jaką chcą, bez chorości podręcznika która nie daje takiej możliwości i większość narzuca.

Co do ekwipunku jest to kwota do wydania bazująca na Cechach, Zdolnościach i Umiejętnościach. Niestety nie da się spisać surowych reguł, bo trzeba wziąć pod uwagę specyfikę sesji, ale im rzadsza Umiejętność i wyższe Cechy, plus synergiczne Zdolności tym większa kwota w Złotych Koronach i Dobrach do wydania. Dobra to przedmioty naturalnie by nabyła w trakcie życia a które korelują z jej umowną Profesją (zestaw Cech i Umiejętności). Czyli dla przykładu, Górnik mógłby miećsamorodki złota czy srebra, lub nieoszlifowane klejnoty. Łowcaz kolei mógłby mieć skóry produkty łowieckie, jak skóry, bezoar, produkty kostne które sam mógł wytworzyć, czy nawet mięso.

W tym systemie w trakcie tworzenia postaci MG wykonuje tajne rzuty i opisuje "zdobycze" graczowi.
Te "towary" następnie gracz może sprzedać, wymienić, lub zatrzymać. Jeśli zdecyduje się sprzedać zwykle otrzymuje tylko część wartości, chyba, że zda tajne testy Wyceny i Targowania (Zastraszanie i Przekonywanie mogą dać bonusy do testu Targowania).

Jeśli gracz chce wymienić towar za towar to bierzemy miejsce sesji, lub najbliższy ośrodek i na tej podstawie wykonujemy testy społeczne jak wyżej. Rezultat określa ile gracz zyskał za swoją stratę.

Oczywiście, postać gracza nie musi sama wykonywać testów społecznych na upłynnienie Dóbr. Może zdać się na postać innego Gracza, lub NPC, ale w tym przypadku część umowna majątku, lub dóbr zdobytych przypada również postaci wykonującej dane testy.

W ten sposób, w pewnym sensie, powiązania między graczami mogąsię tworzyć już na etapie tworzenia postaci. Osobiście jestem zdania, że nie przyjęci gracze do sesji stają się NPC. Tki mój hołd w ich kierunku. W końcu, jeśli poświęcili czas na stworzenie postaci to jest tylko uczciwe.

Rzecz jasna, najlepiej sięto sprawdza kiedy sesja jest prowadzona w jednym miejscu (sesja miejska, lub wioskowa), lub na mniejszym terenie (okolice miasta/wioski, czy fragment danego landu), bo są większe szanse na to, że w tej czy innej formie postacie się znają, choćby z widzenia.

Dajcie znać co myślicie! Wiem, ten że system nie jest idealny, ale mam nadzieję, że razem dopracujemy go do perfekcji!
 
__________________
Jak się śmieje mucha?

- Mucha-hahahahaha!
Dhratlach jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:20.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166