Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 18-04-2020, 12:05   #1
 
Obca's Avatar
 
Reputacja: 1 Obca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputację
Tworzenie Karty Warhammer 4 ed.

Jak stworzyć Kartę do Warhammera 4 ed dla leniwych:

1. Rasa str. 24
a) Wybieramy dowolną
b) Rzucamy na losową i po zaakceptowaniu dostajemy 20 PD
2. Klasa i Profesja str 30
a) Rzucamy kością i akceptujemy pierwszy wylosowany wynik - dostajemy 50 PD
b) Rzucamy jeszcze dwa razy. Mamy trzy wyniki (2x plus rzut z a) ). Wybieramy jedną opcję z 3. Dostajemy za to 25 PD
c) Wybieramy bez rzucania - nie dostajemy niczego
Każda Profesja przynależy do którejś z klas (Uczeni, mieszczanie, Dworzanie, Pospólstwo, Wędrowcy, Wodniacy, Łotrzykowie i Wojownicy. Dodatkowo każda profesja ma swoją ścieżkę rozwoju. Jest ona 4 stopniowa co nie znaczy że nie można całkowicie zmienić profesji w czasie gry.

3. Atrybuty str 33
a) Rzuć odpowiednią kombinacją kości z tabelki i zaakceptuj pierwszy wynik w wyrzuconej kolejności - Dostajesz 50 PD
b) Poprzestawiaj wyrzucone w a) w zadowalający sposób - Dostajesz 25 PD
c) Rzuć od nowa zmieniając poprzednie wyniki - Nie dostajesz PD
d) Zamiast rzucać Rozdziel 100 punktów między cechy (min 4 punkty - Max 18) dodaj do podstaw punktów z tabelki. - Nie ma żadnych PD
Żywotność u człowieka- Bonus z siły + 2x Bonus z Wytrzymałości + Bonus z Siły woli

Nowe pojęcia:
Bonus z Cech - Pierwsza cyfra dwucyfrowej liczby cechy. Czasem potrzeba by wykupywać więcej niż jeden talent tego samego rodzaju i określenia ilość zaklęć.
Dodatkowe Punkty! - Są punkty które można zaplanować między Punktami przeznaczenia a Punktami bohatera.
Punkty przeznaczenia - Są określone przepisujemy z tabelki plus ewentualny dodatek z dodatkowych punktów. Przyznawane są przez MG. Pozwala:
Uniknąć śmierci.
Uniknąć obrażeń.
Punkty Szczęścia - Równe Punktu przeznaczenia plus odpowiedni talent. Odnawiają się co nową sesję.
Przerzucić nieudany Test.
Dodać +1 PS (Poziom sukcesu) do testu po rzucie
Określić na początku Rundy, w którym jej momencie postać będzie miała swoją Turę, niezależnie od kolejności Inicjatywy.
Punkty Determinacji- Jest równa początkowo puli Punktów Bohatera. Odnawiają się gdy postąpisz zgodnie ze swoją motywacją bohatera. Pozwala móc wykonywać następujące:
Do końca następnej Rundy postać jest niewrażliwa na efekty Psychologii.
Postać ignoruje wszystkie modyfikatory z Ran Krytycznych aż do początku następnej Rundy.
Usunięcie jednego Stanu
Punkty Bohatera - To są punkty związane z determinacją bohatera. Przyznaje MG. Wewnętrzna siła określająca jego hardość. Można je zużywać do:
Odeprzeć wylosowaną mutacje.
Zamiast rzucać kośćmi gracz wybiera ich wynik

4. Umiejętności i Talenty


Umiejętności dzielą się na Podstawowe i Zaawansowane.
Podstawowe - dostępne dla wszystkich można korzystać mimo braku rozwinięć testując odpowiadającą im cechę.
Zaawansowane - Wymagają specjalistycznej wiedzy są dostępne dla tych co mogli wykupić w nich przynajmniej jedno rozwinięcie.

Umiejętności z Rasy!
Wybieramy 3 umiejętności z rasy z których każda od razu dostaję 5 punktów rozwinięć.A następnie 3 umiejętności z których każda uzyskuje 3 punkty rozwinięć.
Razem 6 umiejętności i z podziałem rozwinięć 3 po 5 i 3 po 3.

Talenty Rasowe

Wpisujesz po kolei talenty podane. Jeśli jest wybór wybierasz jedną z opcji. Jeśli jest prośba o losowanie to rzucacie kostką, Jeśli talent dubluje się z już posiadanym można przerzucić.

Talenty i Umiejętności z profesji
Z pierwszego poziomu profesji masz dostęp do 8 umiejętności tam wymienionych.
Rozdysponuj między nie 40 punktów rozwoju. na tym poziomie max rozwinięcia to 10 punktów. (By móc przejść na kolejny poziom rozwoju każda umiejętność musi być rozwinięta przynajmniej o 5 punktów)

Z listy talentów wybieramy też 1 talent.

5. Wyposarzenie str 37
Klasowe - Jak wspomnieliśmy poszczególne profesje należą do pewnych klas każda klasa ma swój podstawowy ekwipunek. Dostajecie cały.
Profesji - Każda profesja ma liste swojego ekwipunku z rozdzieleniem na poziomy. Wpisujemy odpowiedni na kartę.

Sprawdzamy status postaci - Jest obok nazwy profesji. Określa to początkową majętność postaci. Np. “Brąz trzy” - Wykorzystaj tabelke by rzucić odpowiednia liczę razy (Numer przy statucie np 3 w naszym Brąz 3.) by rzucić odpowiednią kombinacją kostek na status (Np. Nasz Brąz w nazwie “Brąz 3”)
Brąz to 2k10 pensów. Czyli brąz trzy to 3x2=6k10 pensów
Tabelka na stronie 37
Wpisujemy na kartę. Lub robimy zakupy.

6. Szczegóły smaczki str 37
Tutaj mamy takie proste rzeczy jak imię, wiek, wzrost, pochodzenie ect. Można rzucać albo zdecydować samemu Dodatkowych PD za to nie ma.

Ambicje!
Wchodzi nowa rzecz. Ambicje bohatera, ustalamy je z MG. W założeniu 4 ed zmieniamy je tylko między sesjami.
Są dwa rodzaje Ambicje długoterminowe (są celami, na które bohater musi pracować miesiące i lata. Np: Posiadanie własnej Oberży dla Chłopa) i krótkoterminowe (Odpowiednik najpilniejszych celów. Do osiągnięcia w dni albo tygodnie. Np. Zniszczenie reputacji rywala. Pomszczenie towarzysza ect.)

Po co są Ambicje?
By dostawać PD-ki. 50 PD za spełnienie ambicji krótkoterminowej i wybór nowej.
500 PD ków i wybór nowej Ambicji długoterminowej pod koniec sesji.

7. Drużyna str 40
Ogólnie system nastawia się na to by drużyna miała wspólne cele i nie skakała sobie do gardeł. Dlatego poza zachęcaniem by gracze ustalili jakieś prawdopodobne korelacje jest też coś takiego jak : Ambicje Drużyny
I tutaj już gracze wspólnie omawiają długo i krótkoterminowe ambicje dla drużyny.
Ambicje drużyny nie powinny być identyczne jak ambicje poszczególnych członków.
Przyznawanie pedeków tak samo jak przy poprzednich ale wszyscy dostają PD-ki.

8. Tchnij życie w bochatera str 41

Pytania pomocnicze do stworzenia historii.
Więc piszemy historie.

9. Rozwój str 43

Jeśli ktoś uzbierał sobie PD-ków przy tworzeniu postaci albo dostał prezent od MG można jeszcze podbudować postać. W odróżnieniu od 2 ed koszt rozwoju umiejętności różni się w zależności od ilości już dodanych rozwinięć.
Odsyłam do Tabelki na stronie 43 podręcznika.

Rozwinięcie Cechy to 1 punkt kosztujący odpowiednio dużo w zależności ile rozwinięć już mamy wykupionych/władowanych do danej Cechy
Uwaga: Nie ma górnego pułapu liczby rozwinięć Cech

Rozwiniecie Umiejętności to 1 punkt kosztujący odpowiednio dużo w zależności ile rozwinięć już mamy wykupionych/władowanych do danej Umiejętności

Uwaga: By przeskakiwać na wyższe profesje trzeba mieć odpowiednią ilość rozwinięć w aktualnych Cechach i 8 Dostępnych umiejętności profesji. Są to odpowiednio dla poziomu 1 - 5 rozwinięć, 2 - 10, 3 - 15, 4 - 20

Wykupienie nowego talentu to 100 PD. Niektóre talenty można brać wielokrotnie.
Np
Silny cios
Maximum: Bonus z siły - Określa ile razy możesz wykupić ten talent.
Wiesz, jak komuś przywalić! Posługując się bronią do Walki Wręcz, zadajesz obrażenia powiększone o tyle, ile razy masz wykupiony ten Talent.
Czyli pierwsze wykupienie to 100 PD
Drugie to 100 PD + 100 PD bo już jeden stopień mamy
Trzecie to 100 PD + 200 PD bo mamy dwa rozwinięcia.
Uwaga! Talenty są dostępne TYLKO na tym poziomie profesji na którym jestesmy.

Przejście z pełni rozwiniętej profesji (czyli umiejętności profesji rozwinięte przynajmniej o 5 minimum i Rozwinięcie cech też o 5 ) 100 PD możesz przejść w tedy na nowy poziom w swojej aktualnej profesji albo iść na pierwszy poziom do nowej profesji

Przejście z niekompletnie rozwiniętej Profesji 200PD



Skończone!!!
 
__________________
I WILL SWALLOW YOUR SOUL! It matters not how you try to sustain your flashy bodies with the fruit of the trees or the animals of the land. You only serve to hasten the time when I shall break your very mind, enslave your will, and feast upon the entrails of your existence. I will lay ruin upon your livestock and your home!
Obca jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-04-2020, 20:36   #2
MTM
 
MTM's Avatar
 
Reputacja: 1 MTM ma wspaniałą reputacjęMTM ma wspaniałą reputacjęMTM ma wspaniałą reputacjęMTM ma wspaniałą reputacjęMTM ma wspaniałą reputacjęMTM ma wspaniałą reputacjęMTM ma wspaniałą reputacjęMTM ma wspaniałą reputacjęMTM ma wspaniałą reputacjęMTM ma wspaniałą reputacjęMTM ma wspaniałą reputację
Dzięki za ściągawkę Ja właśnie skończyłem tworzyć moją pierwszą KP w oparciu o podręcznik. Trzeba tych KP trochę natworzyć, żeby później szło to bez zastanowienia.

Wygląda to szpoko, nic tylko grać
 
__________________
"Pulvis et umbra sumus"
MTM jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-04-2020, 21:09   #3
 
Obca's Avatar
 
Reputacja: 1 Obca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputację
Jeszcze niech tylko cattus to co się dowiedział o Magi na Warhammerowym discordzieć podpisze i będzie subcio .
 
__________________
I WILL SWALLOW YOUR SOUL! It matters not how you try to sustain your flashy bodies with the fruit of the trees or the animals of the land. You only serve to hasten the time when I shall break your very mind, enslave your will, and feast upon the entrails of your existence. I will lay ruin upon your livestock and your home!
Obca jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-04-2020, 16:54   #4
 
Cattus's Avatar
 
Reputacja: 1 Cattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputację
To ja dorzucę coś o magii, jakby kogoś naszło wziąć na siebie całą dodatkową mechanikę rzucania zaklęć i robienia innych rzeczy z Eterem. Czytałem polską wersję, wiec pojęcia i skróty też będą z polskiego podręcznika. Generalnie zrobienie maga nie nastręczało mi problemów poza paroma rzeczami o których wspomnę poniżej. Reszta jest normalnie jak każda inna postać.


Cytat:
- Więc mój drogi adepcie sztuk niebezpiecznych, chciałbyś czarować? A takiego! Możliwe, że nie będziesz czarował jeszcze długo, aż do momentu uzyskania licencji na czarowanie. Więc pióra w dłoń i notujcie, to może uda wam się coś pomagiczyć troche wcześniej. Albo zdechnąć próbując.

Robiąc postać Ucznia Czarodzieja nie ma się jeszcze dostępu do talentu Magia Tajemna (Tradycja) pozwalającego uczyć się zaklęć Magii Powszechnej (która tu jest uzupełnieniem tradycji i jako taką trzeba ją traktować), ani Magii Tajemnej (Tradycja).

Więc jak żyć? Ktoś mógłby zapytać. Ano, możliwie długo i bezboleśnie. Pomóc w tym może talent Magia Prosta, który można wybrać jako ten startowy robiąc postać Ucznia Czarodzieja. Pozwoli on się nam nauczyć i zapamiętać tyle czarów z listy magii prostej, ile wynosi nasz bonus z Siły Woli. Za każde dodatkowe trzeba zapłacić pedekami zgodnie z tabelką.

Czyli mając bonus SW wynoszący marne 3 na start, można sobie wybrać całe trzy zaklęcia magii prostej. Czwarte, piąte i szóste będzie kosztować po 100 PD każde, potem 150, 200 itd. (136 strona podręcznika).


Cytat:
Z legalnego punktu widzenia Magia Prosta czyli inaczej Gusła jest nielegalna i w Imperium za używanie jej można dostać wycieczke do lochu inkwizytora, albo doraźny stos tak na wszelki wypadek.

Jednak Kolegia Magii przymykają na te zaklęcia oko. Po pierwsze młody mag odkrywa je samoistnie jak mu się objawia talent, po drugie ich efekty i użycie Eteru jest tu znikome.

Wiec jak jakiś mag nie narobi sobie publicznie problemów rzucając na prawo i lewo te inkantacje to nikogo to nie obchodzi. Co nie znaczy, że jakiegoś Sigmaryty albo innego Inkwizytora to nie obejdzie. Warhammerowy standard. Magicy muszą się mieć na baczności choćby i mieli licencje, bo jakiś nadgorliwy inkwizytor może jej użyć jako podpałki pod ich stos.

Ale ale! Zakrzykniecie. W podręczniku napisali, że dostaje się jakieś czary na początek. Ano i tak i nie. Samemu, od MG, albo po zażartej dyskusji (przekupstwie pizzą i browarami) dostaje się liste 3(mało) do 8+(super dużo) zaklęć ze swojej Tradycji (czyli lista Magii Powszechnej i Magia Tajemna (tradycja)), które mistrz dał swojemu uczniowi przekopiować do swojej Księgi Zaklęć.

Uczeń nie może ich jeszcze rzucać bo nie ma talentu, który by mu na to pozwalał (Magia Tajemna (Tradycja)) nawet z Księgi zaklęć ze zdwojonym poziomem zaklęcia (chyba, że sytuacja wymaga bo TPK albo scenariusz idzie w diabły albo sprzyjające warunki i MG pozwoli). Więc po co one?

Mianowicie wchodząc na następny stopień profesji Ucznia Czarodzieja i wykupując talent Magia Tajemna (Tradycja) mamy dwie opcje.

-Pierwsza to rzucanie nienauczonego zaklęcia z książki ze zdwojonym kosztem zaklęcia i koniecznością trzymania jej przed sobą i czytania.

- Druga to zapłacenie pedekami za nauczenie się i zapamiętanie danego zaklęcia. Wtedy rzucamy bez książki i z normalnym poziomem trudności.


Wiec po co ta lista? Ano bo podczas gry z powietrza tych zaklęć nie można sobie wymyślić jak Magii Prostej. Wiec trzeba nam udać się do kolegium, innego maga, znaleźć jakąś starą księge gdzieś w podziemiach albo co tam MG i gracz wymyślą. Wiec lista paru startowych czarów to bardzo dobra opcja. Jak spotka się dziko w świecie jakiegoś innego maga, czy to gracza czy enpeca można się z nim wymienić czarami. Jak nie ma się czarów na wymianę to jakas przysługa, queścik czy inna forma zapłaty (jak pizza i browary). Trza się dogadać bo nie ma nic za darmo.


To chyba wszystko z czym miałem problemy na początku. Z rozwianiem watpliwości bardzo pomógł mi Warhammerowy discord: Rat Catchers' Guild. Polecam.

ED: Tak dla uzupełnienia, krótki artykulik dodatkowo objaśniający zasady rządzące magią.
 
__________________
Our sugar is Yours, friend.

Ostatnio edytowane przez Cattus : 21-04-2020 o 06:57.
Cattus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-02-2023, 18:22   #5
 
Stepingdeath's Avatar
 
Reputacja: 1 Stepingdeath nie jest za bardzo znany
Zabrakło jeszcze jednej rzeczy w tworzeniu bohatera w Twoim zestawieniu

Na start masz jeszcze 5 punktów do rozdysponowania na 3 swoje cechy z klasy postaci którą wybierzesz

Strona 35 z podręcznika :
"Sprawdź swoją Profesję w Rozdziale 3: Klasy i Profesje. Spójrz na
Schemat Rozwoju i odszukaj trzy Cechy, oznaczone za pomocą +,
bez brązowego, srebrnego lub złotego tła. Otrzymujesz 5 punktów
Rozwinięć, które możesz dowolnie rozdzielić między te trzy Cechy.
Zaznacz je właśnie jako Rozwinięcia na Karcie Postaci."

 
Stepingdeath jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:15.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172